تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
محمد مهاجری:

مسئولان این را اصل قرار دهند که هر بولتنی دروغ است، مگر خلافش ثابت شود

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر هر مسئولی تصمیم بگیرد از این به بعد فکر کند هر بولتنی دروغ است مگر خلافش ثابت شود و اصل را بر این بگذارد، به نظر من خیلی از مشکلات حل خواهد شد و خود به خود بساط خیلی از این بولتن‌نویس‌ها هم جمع خواهد شد.

مسئولان این را اصل قرار دهند که هر بولتنی دروغ است، مگر خلافش ثابت شود
رویداد۲۴ محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در پاسخ به این سوال در جریان وقایع اخیر، حتی بسیاری از اصولگرایان به این نتیجه رسیدند که خیلی از مطالب مندرج در بولتن‌ها غیرموثق است. چقدر ضرورت دارد که بساط بولتن‌سازی‌ها که شامل اطلاعات درست و غلط علیه افراد بوده و بعضا هم جهت‌دار و مغرضانه است جمع شود، گفت: بولتن‌ها قابل جمع‌شدن نیست به این دلیل که جمعی، بولتن تهیه می‌کنند که کار شفافی انجام نمی‌دهند که شما از بیرون متوجه شوید این افراد دارند بولتن‌سازی انجام می‌دهند.

به گزارش ایلنا، بخش‌هایی از گفت و گوی مهاجری را در ادامه می‌خوانید:

دوم اینکه اصل تهیه بولتن کار بدی نیست؛ به هرحال بولتن اگر با اصول حرفه‌ای و به منظور خلاصه کردن مطالب و کشف خط و خطوط سیاسی حاکم بر جامعه و اطلاع‌رسانی درست تنظیم شود، کاری کاملا مثبت ارزیابی می‌شود و بسته به اینکه مشتریانش چه کسانی باشند، تهیه‌کنندگانش هم تغییر می‌کنند.

از طرفی پذیرفتن محتوای یک بولتن از طرف یک مخاطب اجباری نیست. می‌شود طرف اصلا بولتن را نخواند و نسبت به آن بی‌تفاوت باشد. اگر انتظار داریم که بولتن‌ها تعطیل شوند چنین اتفاقی نخواهد افتاد. الان بولتن‌های یک رسانه لو رفته ممکن است فردا برای دیگری هم لو برود. خیلی‌ها هم لو نمی‌روند.

بعضی از بولتن‌ها هم همین روشی را دارند که در بولتن‌های اخیرا منتشر شده، بعضی‌ها هم ممکن است روش دیگری داشته باشند. از طرفی بولتن که همین یک مورد نیست که ایجاد شده، از بیش از سی سال قبل بولتن‌های متعددی منتشر شده و بعضی بولتن به‌منظور خط‌دهی و جهت‌دهی خاص به مخاطبان تهیه می‌شود.

آدم‌هایی هم که آن بولتن‌ها را تهیه می‌کنند می‌دانند که مخاطبان چه علایق و نیاز‌هایی دارند و براساس آن‌ها بولتن‌ها را تهیه می‌کنند. با اینکه می‌گویید جمع شود موافق نیستم، اما تنها چیزی که شاید بشود این روز‌ها مطرح کرد و لو رفتن بولتن اخیر هم از این جهت مثبت است، این است که همه کسانی که بولتن دریافت می‌کنند متوجه باشند، بولتنی که دریافت می‌کنند قطعا با هدف خاصی به آن‌ها ارائه می‌شود.

هیچ بولتن‌سازی جز اهداف، نیات و مقاصد خودش چیز دیگری در ذهنش نیست. هرچند که شاید خودشان تصور کنند در حال خدمت به جامعه هستند، اما کانالیزه کردن افرادی که بولتن را برایشان می‌فرستند امری است که از نظر ما شاید نامطلوب تلقی شود، اما با همه این اتفاقات اخیر فکر می‌کنم مسئولان کشور متوجه شدند که بولتن‌هایی که دریافت می‌کنند باید با چه ملاحظاتی همراه باشد و خودشان تصمیم بگیرند چه بخشی از بولتن‌ها را بپذیرند یا چه بخشی را نپذیرند و یا کلا تشکیلات بولتن را تعطیل کنند.

نکته آخر اینکه متاسفانه چیزی که در بولتن اخیر مشاهده شده و برخی از نهاد‌های رسمی آن را تکذیب می‌کنند این است که در این بولتن حرف‌های دروغ منتشر شده است. حرف‌های دروغ هم به دو صورت است؛ یکی اینکه حرف‌های دروغ به کسی نسبت داده می‌شود، یکی اینکه برخی از خبر‌ها را نصفه و نیمه منتشر می‌کنند.


بیشتر بخوانید: چه خبر از بولتن گیت؟


بخشی را منتشر و بخشی را منتشر نمی‌کنند که این گاهی از خبر دروغ منتشر کردن هم بدتر است. اتفاقی که افتاده هشدار برای افرادی است که مشتریان بولتن هستند و باید توجه داشته باشند که چه پوست خربزه‌ای زیر پایشان می‌افتد.

خود مسئولی که بولتن را می‌گیرد؛ اگر احیانا کانال‌های دیگری دارد، باید این اطلاعات را با آن چک کند. معمولا بولتن‌ساز‌ها سعی می‌کنند از روش‌هایی که مخاطبشان را اقناع کنند و به آن‌ها اعتماد داشته باشند، استفاده کنند.

اگر هر مسئولی تصمیم بگیرد از این به بعد فکر کند هر بولتنی دروغ است مگر خلافش ثابت شود و اصل را بر این بگذارد، به نظر من خیلی از مشکلات حل خواهد شد و خود به خود بساط خیلی از این بولتن‌نویس‌ها هم جمع خواهد شد.

من نمی‌دانم آیا این بولتن‌ها در قوه‌قضائیه هم مورد قبول واقع می‌شود یا نه. منتهی فرض این است که قوه‌قضائیه و قضات براساس این بولتن‌ها قضاوت نمی‌کنند. اما پیش از اینکه به قوه‌قضائیه برسد ممکن است اتفاقاتی بیفتد.

مثلا یک مسئولی براساس محتویات یک بولتنی احساس کند که باید از یک کسی شکایت کند آن هم براساس مندرجات یک بولتن که حالا به نظرم با این فضایی که ایجاد شده هم مسئولان سیاسی و حتی نهاد‌های مذهبی اگر دقت کنند که چه کسانی قصد دارند کلاه سرشان بگذارند به بولتن‌ها توجهی نخواهند کرد و خود به خود داستان پرونده‌سازی هم جمع خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمد مهاجری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
منفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
3
1
کلا آقای مهاجری ول معطلی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
1
3
ماهم بنارو براین میذاریم هر حرفی که شماهامیزنید دروغه و همین دروغه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
0
4
جناب ، فرمایشات جنابعالی زمانی موثر و مفید است که مخاطب بولتن ها ، اندک سواد سیاسی و اجتماعی داشته باشند و به فکر منافع کوتاه مدت خودشان نبوده و به منافع بلند مدت جامعه و کشور و وظایفشان ، فکر کنند . با این مسئولین و زمامدارانی که در کشور داریم ، به دلیل عدم تسلط به پیرامون و نداشتن سواد سیاسی و اجتماعی ، هر چیزی که رویش مهر فوق محرمانه داشته باشد را بهشان بدهی ، باور و به آن رفتار می کنند و در مصاحبه ها و سخن رانی هایشان هم به مطالبش دائم اشاره و استناد می کنند .
بطور مثال تمامی وزرا ، نمایندگان ، استانداران ، .... در صحبت هایشان آمار غیر عادی و عجیب و غریب می دهند یا ادعا دارند که مردم با خود آنها تماس می گیرند و درخواست برخورد با مردم را دارند !!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
0
0
منطق اينها: مردم رو بكشيم، مگر خلافش ثابت شود!!
خوب عزيزم چاپ نكن، ننويس!!
نظرات شما
پیشخوان