تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۴ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

«اعتراضات»، دلیل گرانی دلار و رکود در بازار!

تسنیم نوشت: در ۹۰ روز گذشته علاوه بر فشارها و تحریم‌های خارجی و مسکوت ماندن پرونده رفع تحریم‌ها، فراخوان‌های کور تشویق به اعتصابات برای فلج کردن اقتصاد کشور را نیز شاهد بودیم که بدون شک در ایجاد رکود در بازار نقش داشتند.

دلیل گرانی دلار

رویداد۲۴ تسنیم نوشت: در ۹۰ روز گذشته علاوه بر فشارها و تحریم‌های خارجی و مسکوت ماندن پرونده رفع تحریم‌ها، فراخوان‌های کور تشویق به اعتصابات برای فلج کردن اقتصاد کشور را نیز شاهد بودیم که بدون شک در ایجاد رکود در بازار نقش داشتند.

اکنون که شرایط کشور تا حد زیادی آرام و حقیقت پشت‌پرده اغتشاشات که چیزی جز تجزیه کشور و پروژه سوریه‌سازی ایران نبود، برای اکثریت مردم آشکار شده است، بهتر می‌توان شرایطی که در پسا اغتشاشات با آن روبه‌رو هستیم را بررسی کرد.

قریب ۹۰ روز از اغتشاشاتی که در کشور به بهانه درگذشت مهسا امینی آغاز شد و دامنه آن به ناامنی در برخی شهرهای کشور و فعال شدن گروهک‌ها منجر شد، می‌گذرد و اکنون که شرایط کشور تا حد زیادی آرام و حقیقت پشت‌پرده اغتشاشات که چیزی جز تجزیه کشور و پروژه سوریه‌سازی ایران نبود، برای اکثریت مردم آشکار شده است، بهتر می‌توان شرایطی که در پسا اغتشاشات با آن روبه‌رو هستیم را بررسی کرد.

در ۹۰ روز گذشته علاوه بر فشارها و تحریم‌های خارجی و مسکوت ماندن پرونده رفع تحریم‌ها، فراخوان‌های کور تشویق به اعتصابات برای فلج کردن اقتصاد کشور را نیز شاهد بودیم که بدون شک در ایجاد رکود در بازار نقش داشتند؛ همچنین افزایش نرخ ارز و کالاها ناشی از شرایط روانی ایجاد شده در ایام آشوب‌هاست که فضا را کاملاً مستعد برای آسیب‌هایی مانند خروج ارز و سرمایه از کشور می‌کند.

اگرچه دولت در ایام بعد از اغتشاشات باید برای ایجاد ثبات و مدیریت مسئله ارز تلاش کند اما خسارتی که از ناحیه اغتشاش‌گران و دست‌های پشت پرده آن در داخل و خارج به پیکره اقتصاد ایران وارد شد، ممکن است تا مدت‌ها آثار نامطلوبی به دنبال داشته باشد.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
2
اساسا رکود باعث گرانی نمی شود مگر فساد سازمان یافته وجود داشته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
2
یعنی این همه از گرانی ، تورم ، فساد، رانت ، دزدی، بیکاری، دروغگویی، اعتیاد، نابودی مملکت، فرار دسته جمعی ، مفت خوری و بیسوادی مسئولین و....... هزاران و دیگر در همین ۹۰ روز اتفاق افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
1
نخیر عامل افزایش قیمتها تحریمهاست شما تاریخ و هم نگاه کنید از سال ۷۴ که اولین تحریمها دوره کلینتون اعمال شد سال ۷۵ تورم داشتیم بعد دوره احمدی نژاد از سال ۸۹ تحریمهای دوره اوباما اعمال شد از ۹۰ و ۹۱ تورم داشتیم تا رسید به برجام و خروج آمریکا از برجام سال ۹۷ که از ۹۷ باتوجه به شدت بیشتر تحریمها تورم به نسبت دهه ۷۰ و تحریمهای اوباما تشدید شد ناآرامیها میتونه باعث عدم رفع تحریمها و بدتر شدن وضع بشه اما اصل ماجرای افزایش قیمت ارز بخاطر تحریمها بوده و هست
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
0
دولت کی کار درست انجام داده که اینبار هم انجام دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
1
1
حرف حق زده اغتشاش به ضرر کشوره
آزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
0
0
قبل از اعتراضات مردم و‌کشته شدن جوانان و‌مردم بیگناه هم دلار و هم سکه و خودرو و مسکن ارزان و صلواتی بود !!! از جراحی اقتصادتان چه خبر ؟ هنوز بهبودی حاصل نکرده ؟
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان