تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۳ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

نماینده اهواز: دولت در مهار گرانی‌ها ناتوان است

سیدکریم حسینی گفت: اگر دولت سیزدهم، گرفتار عدم‌ انسجام است یا افرادی در این تشکیلات با هم اختلاف دارند، باید مشکلات را در بین خودشان حل کنند، چون منطقی نیست که به این واسطه‌ها، مردم گرفتار شوند.

افزایش قیمت کالاهای اساسی

رویداد۲۴ محمد آیتی: حدود یک سال و نیم از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، اما وضعیت اقتصادی، بحرانی است و آشفتگی در تیم اقتصادی دولت به وضوح دیده می‌شود که این اتفاقات منجر به اعتراضات و انتقادات شدیدی در جامعه شده است.

ناکارآمدی و عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت به قدری زیاد که آنقدر آش را شور کرده که حتی چهره‌های نزدیک به دولت و رسانه‌های سمپاد دولت نیز از این وضعیت انتقاد کرده‌اند.

نمونه اخیر آن سعید محمد است که چندی پیش هم مسئولیت دبیری شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی را نیز برعهده داشت. وی در تازه‌ترین توییت خود نوشت: «ناهماهنگی، بی‌برنامگی و کم‌تجربگی از آفت‌های تیم اقتصادی دولت است ... البته سکوت مجلس جای تامل دارد! قطعا رضایت مردم مهم‌تر از رضایت سهم‌خواهان است، ولی ظاهرا از این تیم همه راضی‌اند به‌جز مردم!»

در همین خصوص، سیدکریم حسینی نماینده اهواز به اقتصاد۲۴ گفت: با سپری شدن بیش از یک سال از عمر دولت سیزدهم، انتظاراتی که مردم و نمایندگان مردم در مجلس داشتند و دارند، برآورد نشده است. رهبر معظم انقلاب در ایام شروع به کار مجلس یازدهم گفتند باید اولویت‌های ما برای دولت، موضوعات اقتصادی و معیشتی باشد، اما در این موضوع مهم، پیشرفتی به چشم نمی‌آید.

وی افزود: اکنون انتقادات جدی به تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و مدیریت کار در این حوزه است. گرانی‌های موجود در بازار و به خصوص گرانی کالا‌هایی که مایحتاج مردم است، باعث گلایه‌های زیادی در جامعه شده است. از طرفی، وقتی گرانی پیش می‌آید انتظار کنترل اوضاع از سوی دولت می‌رود که اکنون شاهد چنین اتفاقی هم نیستیم.


بیشتر بخوانید: مردم می‌گویند مشکلات اصلی رها شده و فقط به روسری زنان گیر می‌دهند/ در کنار حجاب، به اعتیاد و گرانی حساسیت نشان بدهیم


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مطالبه به حق مردم، برخورد جدی با گرانی و افرادی است که این فضا را ایجاد کردند. هر هفته که ما به حوزه‌های انتخابیه خود می‌رویم، بدون استثناء با این سوال مردم روبرو می‌شویم که بالاخره چه‌کار می‌خواهید بکنید و برنامه آینده‌تان چیست؟ دولت چطوری می‌خواهد بازار را کنترل کند؟ قیمت‌های افسارگسیخته، امان مردم را بریده و تا دولت، هرچه سریع‌تر تیم اقتصادی خود را منسجم نکند، وضعیت همین است و نارضایتی اجتماعی هم در اوج خود، خواهد ماند.

حسینی اظهار داشت: اگر دولت سیزدهم، گرفتار عدم‌انسجام است یا افرادی در این تشکیلات با هم اختلاف دارند، باید مشکلات را در بین خودشان حل کنند، چون منطقی نیست که به این واسطه‌ها، مردم گرفتار شوند. وضعیت کنونی حتی اگر یک روز هم ادامه داشته باشد، برای کشور هزینه ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: در روز‌های اخیر هم، شاهد افزایش قیمت برخی اقلام ضروری زندگی مردم بودیم که این افزایش‌های بی‌رویه قیمت، همه را در مقابل کارکرد دولت، مطالبه‌گر کرده است. در حال حاضر شاید دولت برنامه داشته باشد، اما اینکه چرا برنامه‌ها اجرا نمی‌شود که مردم خروجی کار را ببینند، جای بحث و تامل دارد.

نماینده اهواز افزود: دولت باید آسیب‌شناسی کند که چرا برنامه‌هایش به ثمر نمی‌نشیند و کجای کار را اشتباه می‌رود و فوراً تغییر رویه دهد، اما متاسفانه این آسیب‌شناسی‌ها توسط دولت، نه شفاف است و نه سریع. با وضعیتی که اکنون شاهد آن هستیم، وقتی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌رویم، پاسخی برای مردم ناراضی از شرایط اقتصاد و بازار کشور نداریم.

حسینی خاطرنشان کرد: عدم‌ برنامه‌ریزی و عدم‌ آسیب‌شناسی پس از اجرای برنامه از یک سو و مشکلاتی که در چارت‌های مدیریتی کشور داریم از سوی دیگر، کار اقتصاد کشور و معیشت مردم را پیچیده کرده است. اکنون که حدود یک سال و نیم از دولت گذشته، اگر آسیب‌شناسی‌ها صورت نگیرد، پس کی می‌خواهیم روی به چنین کاری بیاوریم؟ اینکه دولتمردان ایرادات را شناسایی کنند و وضع را به نفع مردم تغییر دهند، کار سختی نیست که حال بخواهیم شاهد تعلل این افراد باشیم.

این نماینده مجلس در پایان اظهار کرد: اینکه همه مشکلات کشور را گردن تحریم بیاندازیم را قبول ندارم. یا اینکه گفته شود کمبود اعتبارات داریم هم، قابل قبول نیست. اگر این‌ها باشد پس نقش مدیران کشور چه می‌شود و چطور می‌توانیم مدیر قوی از ضعیف را تشخیص دهیم؟

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
فروزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
1
نماینده ی اهواز! ساعت خواب!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
1
کار هر بز نیست خرمن کوفتن / گاو نر می خواهد و مرد کهن
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
3
نظام دچار فلج شده و بجز برجام امید دیگری ندارد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
فقط نماینده هایی که میگن وضع خرابه ولی رئیسی داره تلاش میکنه. اینا رو به من نیشان بدید!
نظرات شما
پیشخوان