تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۸ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

وزیر خارجه روسیه: جایگزین برجام تشدید تنش است

وزیر خارجه روسیه می‌گوید: غرب در شورای امنیت سازمان ملل سر و صدایی درباره عملیات ارسال پهپاد ایرانی به روسیه به پا کرده، اما قادر به ارائه واقعیت‌ها و شواهد نبوده‌اند.

وزیر خارجه روسیه: جایگزین برجام تشدید تنش است
رویداد۲۴ سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می‌گوید کشور‌های غربی هیچ سندی مبنی بر اقدام ایران در ارسال پهپاد به روسیه ارائه نکرده است.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک لاوروف در تازه‌ترین سخنانش به مساله احیای برجام و ادعای غرب مبنی بر کمک تسلیحاتی ایران به روسیه در جنگ اوکراین اشاره کرده است. وزیر خارجه روسیه در این باره می‌گوید: «غرب در شورای امنیت سازمان ملل سر و صدایی درباره عملیات ارسال پهپاد ایرانی به روسیه به پا کرده و مثل همیشه همه چیز با شیوه «به احتمال زیاد» مطرح شده است و آن‌ها قادر به ارائه واقعیت‌ها و شواهد نبوده‌اند.»

کشور‌های غربی بار‌ها ایران را به ارسال پهپاد جنگی به روسیه و استفاده از آن در جنگ اوکراین متهم کرده‌اند، اما تاکنون سند ملموسی برای این ادعا مطرح نکرده‌اند و مسکو و تهران نیز آن را رد کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: ایران و برجام گرفتار یک بازی روسی شدند


وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه ما بر این باور نیستیم که از «نقطه بی‌بازگشت» در مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران عبور شده است، گفت: زمانی که باید تصمیمی سیاسی در آن اتخاذ کرد، فرا رسیده است، به دنبال جایگزین‌های برجام گشتن به تشدید تنش و مسابقه تسلیحاتی منتهی خواهد شد. این غربی‌ها هستند که مدام می‌گویند همه چیز از دست رفته است و بار دیگر تلاش می‌کنند جهان را از تهدید ایران بترسانند، آن‌ها نمی‌خواهند به یاد بیاورند که برجام به خوبی داشت عمل می‌کرد تا اینکه امریکا یک شبه تصمیم گرفت برجام را فسخ کند؛ اقدامی که نقض تعهدات این کشور به موجب قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می‌رود، اجازه دهید تاریخ مه سال ۲۰۱۸ میلادی را به شما یادآوری کنم. از لحاظ فنی، مذاکرت «از سرگیری» این توافقات تاریخی به مرحله‌ای رسیده که در آن، رویکرد‌های سیاسی تعیین می‌شود و زمان گرفتن تصمیمات مسئولیت‌پذیرانه فرا رسیده است، مسکو برای تحولات این چنینی آماده است.

منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
0
0
غربی‌ها جنایتکار اگر در ادعای حقوق بشر خود صداقت داشتند باید گروهک کوردل منافقین یعنی داعش‌های وطنی را که سابقه ترور ۱۸ هزار ایرانی را در پرونده خود دارند در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دادند. نه اینکه امروز با آنان فالوده بخورند‌، شهروندان ایرانی را به خواست آنان به زندان بیندازند و به هرچه وجدان نام دارد پوزخند بزنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
0
0
ارسال تسلیحات آمریکایی به عربستان سعودی تهدیدی برای یمن و منطقه خاورمیانه است.
ارسال تسلیحات آمریکایی به امارات تهدیدی برای یمن و منطقه خاورمیانه است.
ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین تهدیدی برای روسیه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
0
0
این آمریکا جنایتکار بود که در مذاکرات توافق هسته ای با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان