تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۸ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

لاوروف: الگویی ساده و قابل فهم برای بازگشت به برجام ارائه دادیم

وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید آمریکا و کشور‌های اروپایی «الگوی ساده و قابل فهم» مسکو برای احیای برجام را در پایان روند بازگشت به این توافق «کند کرده‌اند.»

مذاکرات وین

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری فارس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته کشورش الگویی «ساده و قابل فهم» برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان در برجام ارائه داده بود، اما آمریکا و اتحادیه اروپا در نزدیکی خط پایان، روند احیای توافق را کند کرده‌اند.

طبق گزارش وب‌سایت انگلیسی خبرگزاری آناتولی، لاوروف در گفت‌وگو با ریانووستی گفته که وقت اتخاذ تصمیم‌های مسئولانه بری احیای توافق هسته‌ای ایران است.

مطابق این گزارش، لاوروف گفته روسیه «الگویی ساده و قابل فهم» برای اجرای تعهدات از سوی همه طرف‌ها پیشنهاد داده اما آمریکا و اتحادیه اروپا در خط پایانی «ناگهان کند شدند» و «به تنش‌آفرینی در اوضاع سیاسی داخلی ایران روی آوردند.»

لاوروف گفته که در این طرح تمامی جزئیات به صورت مفصل تشریح شده بود. او اضافه کرده که در صورت وجود اراده سیاسی برجام می‌تواند اجرا شود.

لاوروف در ادامه تأکید کرد زمان ثابت کرده توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ هیچ جایگزین معقولی ندارد. او اظهارات «غیرمسئولانه» غربی‌ها درباره «گزینه‌های جایگزین» و «دیگر گزینه‌های غیرقابل قبول» را محکوم کرده است. 

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از ۱۳ مردادماه  تا ۱۷ مردادماه در شهر وین برگزار شد.

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل در آمریکا مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

بایدن در شرایطی سال ۲۰۲۱ بر سر کار آمد که سیاست فشار حداکثری علیه ایران در دستیابی به اهدافش ناکام مانده بود.  این سیاست علاوه بر ناکامی در شکل دادن به یک توافق هسته‌ای جدید، باعث ایجاد تفرقه در روابط میان کشورهای دو سوی آتلانتیک، به خطر افتادن اثربخشی نظام تحریم‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی سیاست خارجی آمریکا و مهم‌تر از همه تقویت جریان استکبارستیز در ایران شد.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مذاکرات وین ، برجام
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
کرامت سلیمی
|
United States of America
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
0
0
برجام از ابتدا بر اساس یک دروغ بزرگ استوار بود. و موضوعی واقعی نبود که بخواهد به سرانجام برسد.
 و هیچگاه برجام و سلاح هسته ای به معنای واقعی و حقیقی دغدغه و نگرانی برای امریکا یا هیچ کشور دیگری نبوده است. هدف فقط ایجاد ترس و وحشت در دل ملتها بود و با ان حدود 10 سال ملتها ر ا بازی دادند و دست انداختند.

ملتها و مخصوصا اصحاب رسانه یک ویژگی بسیار بد دارند که همیشه باعث بدبختی انهاست و ان هم اینکه در عین حال که می دانند سیاستمداران دروغگو و فریبکارند ، اما حرفهای انها را باور می کنند. و خیلی عجیب است که نه تنها دروغهای سیاستمداران را باور می کنند بلکه با حقیقت گویان و ارائه دهندگان راهکار نیز مقابله می کنند و همین ویژگی باعث شده تا همیشه بازیچه دست سیاستمداران شوند.

سیاستمداران حتی سعی می کنند اطلاعاتی به خورد ملتها دهند تا انها به افرادی احمق تبدیل شوند تا اگر یک زمان خواستند در مورد افکار و باورهایشان تغیر عقیده بدهند ، به خودشان اسیب برسانند.

افراد احمق وقتی تغیر عقیده می دهند فقط ترسناک و خطرناک می شوند.

بدون شک حقیقت در ذات دروغهاییست که در رسانه ها منتشر می شود.

اما چرا مردم نمی توانند حقیقت را پیدا کنند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قدرتمندان جهان برای گمراه نمودن ملتها و انحراف اذهان انها برای نرسیدن به حقایق ملتها را درگیر عشق و نفرت نسبت به موضوعات مختلف می کنند. زیرا عشق و نفرت هردو یک ویژگی مشترک دارند و انهم اینکه باعث می شوند ذهن افراد کور شود و افراد دیدگاه درستی نسبت به موضوعات و مسائل مختلفی که می بینند نداشته باشند و نتوانند حقیقت و واقعیت را از دروغها تشخیص دهند.
متاسفانه تعداد زیادی از رسانه ها برای انحراف اذهان از رسیدن به حقیقت موضوعات مبتذل و پیش پا افتاده و یا حتی موضوعات ظاهرا” علمی ، اگاهی دهنده ، هنری و… را منتشر می کنند.

تعداد زیاد سایتها و کانالهای سرگرم کننده اعم از جوک ، فیلم ، سرگرمی و … باعث پنهان شدن حقیقت در لابلای دروغها می شود..
انسانها با باورها و عادتهایشان و همچنین رؤیاهایشان زندگی می کنند و از حقیقت فرار می کنند و این باعث می شود که صاحبان قدرت و سرمایه ملتها را به هر شکلی که اراده کنند کنترل و مهندسی نمایند. و دروغها را در لباس حقیقت به انها باور دهند.

فرار از حقیقت انسانها باعث شده تا به جای ریشه یابی واقعی مشکلات و بحرانها ی جهانی مخصوصا” جنگها همواره به دنبال یک ناجی و قهرمان بگردند تا انها را نجات دهد. بیشتر انسانها در شرایط فعلی جهان همچون دختر بچه ای شده اند که در رؤیاهایش انتظار دارد فردی با اسب سفید بیاید، غول ستمگر را بکشد و با اوازدواج نماید و خوشبختش کند.

صاحبان قدرت و صاحبان سرمایه در جهان برای حفظ موقعیتشان همواره به دنبال بحران سازی در جهان می باشند. بحرانهایی که کنترل و هدایت این بحرانها در اختیار خودشان است. گاهی جنگ جهانی ، گاهی جنگ منطقه ای و نیابتی ، گاهی رواج قحطی،بیماری, گرسنگی و بیکاری و گاهی رواج تروریسم ان هم تروریسم دولتی که خطرناکترین نوع تروریسم است و …
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان