تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۳ دی ۱۴۰۱

فواید شگفت انگیز کدو تنبل را بشناسید

از دیدگاه سلامتی کدوتنبل، میوه‌ای بسیار ارزشمندی می‌باشد و این به دلیل مواد مغذی فراوانی است که در آن وجود دارد در این قسمت از محتوا قصد داریم خواص کدو تنبل در طب سنتی را برای شما شرح دهیم این محصول دارای آنتی اکسیدانی‌هایی مانند لوتئین ها، کاروتن‌ها و اکسانتین‌ها است علاوه بر این‌ها منبع ویتامین آ، ویتامین ث، ویتامین‌های گروه ب، فسفر، کلسیم، پتاسیم، مس و آهن می‌باشد

فواید شگفت انگیز کدو تنبل را بشناسید

رویداد۲۴ مژگان صابری: یکی از میوه‌های زمستانی و شیرین که رنگ نارنجی و زیبایی دارد و وزن آن می‌تواند بین ۴ تا ۸ کیلوگرم باشد، کدو تنبل نام دارد اصالت این نوع محصول به آمریکای شمالی بر می‌گردد برای آشنایی با فواید کدو تنبل توصیه می‌شود این محتوا را با دقت مطالعه بفرمایید.

خواص کدو تنبل در طب سنتی

از دیدگاه سلامتی این نوع محصول، میوه‌ای بسیار ارزشمندی می‌باشد و این به دلیل مواد مغذی فراوانی است که در آن وجود دارد در این قسمت از محتوا قصد داریم خواص کدو تنبل در طب سنتی را برای شما شرح دهیم این محصول دارای آنتی اکسیدانی‌هایی مانند لوتئین ها، کاروتن‌ها و اکسانتین‌ها است علاوه بر این‌ها منبع ویتامین آ، ویتامین ث، ویتامین‌های گروه ب، فسفر، کلسیم، پتاسیم، مس و آهن می‌باشد از مزایای این نوع ماده غذایی در طب سنتی به گزینه‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

• کم کالری است: این نوع محصول غذایی کالری بسیار کمی دارد به طوری شما با مصرف ۱۰۰ گرم این نوع میوه می‌توانید ۲۶ کالری دریافت کنید، لذا توصیه می‌شود افرادی که رژیم غذایی کاهش وزن دارند از این نوع محصول در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

• منبع غنی از بتاکاروتن: رنگ نارنجی این نمونه محصول کاملا بیان می‌کند که منبع غنی بتاکاروتن می‌باشد. افرادی که غذا‌های غنی از بتاکاروتن مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سرطان در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. افراد سیگاری با مصرف این نوع میوه می‌توانند بدن خود را در برابر سرطان ریه ایمن کنند و این به جهت کاروتنوئید و بتا سیپتوکسانتین موجود در آن می‌باشد.

• کاهش حملات آسم: از عفونت‌ها و سیستم تنفسی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد، محافظت می‌کند و مانع از حملات آسم می‌شود.

• منبع غنی از پتاسیم: برای این که ماهیچه‌ها و قلب به درستی عمل کنند به یک ماده معدنی مهم به نام پتاسیم نیاز دارند. حدود ۵۵۰ گرم پتاسیم در یک وعده کدو تنبل وجود دارد بنابرین منبع غنی پتاسیم بوده است و شما با مصرف آن به عنوان وعده غذایی یا میان وعده غذایی می‌توانید، پتاسیم زیادی را وارد بدن خود کنید.

• کاهش خطر بیماری‌های قلبی: به گزارش رویداد24 مصرف این نوع میوه مانع سخت شدن شریان‌ها می‌شود و از تصلب شرایین پیشگیری می‌کند و این به علت مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که در آن وجود دارد. حاوی ترکیبی به نام فیتوسترول است که به کلسترول انسانی شباهت دارد و می‌تواند کلسترول خون را در یک سطح سالم و طبیعی حفظ کند.


بیشتر بخوانید: ۱۶ خوراکی مفید برای مقابله با آلودگی هوا


• تقویت سیستم ایمنی: تولید گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد که این به نوبه خودش موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. حاوی مقادیر زیادی منیزیم است به همین دلیل سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به عملکرد درست ماهیچه‌ها کمک خواهد کرد با تقویت سیستم ایمنی مقاومت بدن در برابر آنفولانزا، سرماخوردگی، تب و عفونت افزایش پیدا می‌کند.

• از زخم معده جلوگیری خواهد کرد: خاصیت سم زدایی قوی دارد به دفع مواد زائد و سموم بدن به دلیل خواص ادرار آور طبیعی که دارد، کمک خواهد کرد به آرام شدن دستگاه گوارش کمک می‌کند و مانع از ایجاد زخم معده می‌شود.

فواید شگفت انگیز کدو تنبل را بشناسید

• منبع فیبر: حدود ۳ گرم فیبر در یک فنجان کدو تنبل پخته شده وجود دارد که می‌تواند ۱۱ درصد فیبر مورد نیاز بدن را تامین کند این عنصر برای پیشگیری از یبوست و هضم غذا فوق العاده است.

• کاهش استرس و افسردگی: علت افسردگی کمبود هورمون تریپتوفان در بدن است این نوع میوه به دلیل این که حاوی تریپتوفان می‌باشد، باعث کاهش استرس و افسردگی می‌شود.

• منبع ویتامین A: برای سلامت چشم‌ها ویتامین آ عنصری مهم محسوب می‌شود. این نوع میوه منبع ویتامین آ است لذا مصرف آن می‌تواند به سلامتی بدن کمک شایانی کند.

• پیشگیری از بیماری‌های التهابی: برای کاهش بیماری‌های التهابی مانند ورم مفاصل به مصرف منظم این نوع میوه زمستانی توصیه شده است.

• محافظت از سرطان پروستات: در برابر سرطان پروستات به دلیل روی و کاروتنوئید که دارد از بدن محافظت می‌کند مانع تحریک هورمون‌های مردانه و بزرگ شدن پروستات می‌شود و از بسیاری مشکلات جلوگیری خواهد کرد.

• درمان پوست خشک:برای درمان پوست خشک می‌توانید ۴.۱ قاشق چای خوری خامه غلیظ، ۴.۱ قاشق چای خوری شیر، نصف قاشق چای خوری عسل، دو قاشق چای خوری کدو تنبل پخته شده را ترکیب کنید سپس روی تمام قسمت‌های صورت به غیر از ناحیه چشم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید این ماسک باعث تغذیه پوست و درخشندگی آن می‌شود و به درمان مشکل پوست شما کمک خواهد کرد.

• فواید ضد پیری: باعث بهبود بافت پوست می‌شود و تولید کلاژن پوست را افزایش خواهد داد، چون منبع ویتامین C است این نوع ویتامین نوعی آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود علاوه بر این، حاوی بتاکاروتن بوده و از آسیب شدید به پوست جلوگیری خواهد کرد.
• درمان لکه‌های تیره: برای این که نقاط تیره پوست خود را محو کنید، کافی است یک قاشق چای خوری روغن ویتامین E، یک قاشق چای خوری لیمو، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق سوپ خوری کدو تنبل را با هم ترکیب و به مدت ۳۰ دقیقه این مخلوط را روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

فواید شگفت انگیز کدو تنبل را بشناسید

خواص کدو تنبل برای دیابت

این نوع میوه نه تنها از رنگ زیبا و روشنی برخوردار است بلکه بسیار خوشمزه و پر از مواد مغذی می‌باشد در این قسمت از محتوا می‌خواهیم خواص کدو تنبل برای دیابت را بررسی کنیم پس تا ادامه مقاله همراه ما باشید. اگر به دیابت مبتلا هستید، مهم است که همیشه روی کنترل قند خون خود نظارت داشته باشید تا از عوارض مربوط به دیابت که شامل مشکلات کلیوی، عفونت‌های پوستی، اختلال در بینایی، بیماری قلبی و آسیب عصبی می‌شوند، جلوگیری گردد.

تحقیقات انجام شده روی حیوانات نشان می‌دهد که مصرف این محصول غذایی طبیعی باعث افزایش تولید انسولین در موش‌های مبتلا به دیابت شده است و مطالعه دیگری هم نشان می‌دهد که دو ترکیب مهم در این محصول وجود دارد که باعث کاهش قند خون شده اند و خطر ابتلا به دیابت را پایین می‌آورند این دو ترکیب شامل اسید نیکوتین و تریگونلین می‌شوند.

روش پخت و استفاده از کدو تنبل

در هنگام خرید کدو تنبل به دنبال کدو‌های بدون لک و سالم باشید و به هیچ عنوان کدو‌هایی که با کمی فشار دادن دچار لهیدگی می‌شوند را خریداری نکنید در قسمت نهایی این محتوا روش پخت و استفاده از کدو تنبل را می‌خواهیم برای شما شرح دهیم.

قبل از این که این نوع میوه را هنوز برش نداده اید، می‌توانید در مکانی خنک آن را قرار دهید، ولی هنگامی که آن را برش زده اید باید داخل کیسه پلاستیکی گذاشته و در یخچال نگهداری شود در ضمن تخمه‌های آن را نباید جدا کنید.

کندو تنبل را می‌توانید به صورت کباب، بخار پز و آب پز مصرف کنید افرادی که فشار خون بالایی دارند می‌توانند با کدو تنبل، جوانه گندم و انواع سبزیجات مانند کرفس برای خود غذایی مفید تهیه کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان