تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۹ دی ۱۴۰۱

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی: ۱۰ دانشجوی ممنوع‌الورود داریم

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی درباره شرایط دانشجویان ممنوع‌الورود در بازه زمانی امتحانات پایان ترم گفت: هیچ دانشجویی در روز‌های برگزاری امتحانات، ممنوع‌الورود نیست. در مدت زمان دوره آموزش، از ورود برخی از دانشجویان ممانعت به عمل آمده بود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی: ۱۰ دانشجوی ممنوع‌الورود داریم

رویداد۲۴ عبدالله معتمدی، ضمن بیان این مطلب، درباره آخرین وضعیت دانشجویان ممنوع‌الورود گفت: دانشگاه علامه‌طباطبائی حدود ۱۰ دانشجوی ممنوع‌الورود در زمان دوره آموزش داشت که امکان حضور در امتحانات به این افراد اطلاع‌رسانی شده است.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی درباره آیین‌نامه جدید انضباطی دانشجویان اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همواره مرجع بازنگری و اصلاح آیین‌نامه انضباطی دانشجویان است و هرگونه تغییرات را به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کند. از سال ۱۳۷۴ تا به امروز، آیین‌نامه‌های انضباطی با توجه به شرایط و اقتضائات زمانه در فرایند‌های مختلف بازنگری شده‌اند و تغییرات به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

تغییرات آیین‌نامه انضباطی نادیده گرفتن حقوق دانشجو نیست

وی توضیح داد: تغییرات و بازنگری آیین‌نامه انضباطی دانشجویان در این روز‌ها نسبت به تغییرات گذشته متفاوت نیست و تغییراتی با توجه به شرایط صورت گرفته است. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مرجع بازنگری آیین‌نامه‌های انضباطی، بار دیگر آیین‌نامه انضباطی قبلی را بازنگری کرده است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه تغییرات آیین‌نامه جدید انضباطی دانشجویان، تغییرات ماهوی (تغییرات اساسی وبنیادین بر پایه داشته‌های پیشین) اظهار کرد: دانشجویان می‌توانند نسبت به رای کمیته بدوی اعتراض کنند. همچنین پس از صدور حکم تجدید نظر از حق اعتراض برخوردارند و اعتراض دانشجویان توسط هیئت مرکزی بررسی می‌شود.

معتمدی ادامه داد: تغییرات آیین‌نامه انضباطی ماهوی و به آن معنا که حقوق دانشجو نادیده گرفته می‌شود، نیست. این طور به نظر می‌رسد، بازنگری آیین‌نامه انضباطی برای رفع بروکراسی‌ها و مسائلی که سرعت تصمیم‌گیری‌ها را بیشتر می‌کند، مقداری متفاوت شده است.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان