تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۳۰ دی ۱۴۰۱

وزارت خارجه آلمان: روز دوشنبه بر سر افزایش تحریم ایران در اتحادیه اروپا توافق می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز جمعه گفت انتظار می‌رود در روز دوشنبه، وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بر سر تحریم تعداد بیشتری از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هم توافق کنند.

تحریم ایران

رویداد۲۴ روز دوشنبه، جلسه ماهانه «شورای امور خارجی اتحادیه اروپا» به ریاست جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه برگزار خواهد شد و همه وزرای خارجه کشورهای عضو با هم دیدار خواهند کرد.

پیش از این خبرهای متفاوتی درباره احتمال افزایش تحریم‌های سپاه در این جلسه منتشر شده است.

جنگ اوکراین، اصلی‌ترین موضوع این جلسه است. با این حال دیپلمات‌هایی که نامشان فاش نشده گفته‌اند فهرستی از ۴۰ مقام و نهاد ایرانی برای تحریم تهیه شده که در همین جلسه به بحث گذاشته خواهد شد

از زمان آغاز اعتراض‌های ایران، اتحادیه اروپا تاکنون سه دور تحریم‌هایی را علیه مقام‌ها و نهادهایی که به «سرکوب معترضان» متهم هستند، وضع کرده است.

همزمان این اتحادیه ایران را متهم کرده که در جنگ اوکراین به روسیه کمک می‌کند و به این دلیل نیز تحریم‌های دیگری را علیه ایران تصویب کرده است

به گزارش رویترز، در روز جمعه، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در برابر این پرسش که آیا نگرانی برای ضربه خوردن مذاکرات هسته‌ای با ایران وجود ندارد؟ گفت: «در حال حاضر سیاست ما بر روی افزایش فشار بر رژیم ایران متمرکز است.»

آلمان و فرانسه که بزرگترین قدرت‌های عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند در چهار ماه اخیر بارها از معترضان در ایران حمایت کرده‌اند.

این کشورها همچنین در کنار بریتانیا، اعدام‌های معترضان را محکوم کرده‌اند و می‌گویند رژیم ایران باید فورا این اعدام‌ها را متوقف کند.

پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با صدور قطعنامه‌ای خواستار افزایش تحریم ایران توسط اتحادیه اروپا به دلیل نقض حقوق بشر شد.

در این قطعنامه همچنین از کشورهای عضو این اتحادیه خواسته شده بود که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان