تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

بخشنامه طالبان: سرودن اشعاری شبیه «ساز و سرود» ممنوع است

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان طی بخشنامه‌ای دستور داده که شاعران از سرودن شعر‌هایی که «شبیه ساز و سرود» خوانده می‌شود، خودداری کنند. این مکاتبه در شهریورماه ۱۴۰۱ صادر شده، اما تصویر آن اکنون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. طالبان مشخص نکرده که منظور از اشعار «شبیه ساز و سرود» چیست؟

حکومت طالبان

رویداد۲۴ مهر: وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان طی بخشنامه‌ای دستور داد شاعران از سرودن شعرهایی که «شبیه ساز و سرود» خوانده می‌شود، خودداری کنند.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان طی بخشنامه‌ای دستور داده که شاعران از سرودن شعرهایی که «شبیه ساز و سرود» خوانده می‌شود، خودداری کنند. این مکاتبه در شهریورماه ۱۴۰۱ صادر شده اما تصویر آن اکنون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. طالبان مشخص نکرده که منظور از اشعار «شبیه ساز و سرود» چیست؟

تاریخ این مکاتبه نشان می‌دهد که در ۱۶ شهریور سال جاری صادر شده، اما وزارت امر به معروف طالبان در این مورد رسماً چیزی نگفته است. این فرمان که یک رونوشت آن در فضای مجازی پخش شده است، با دسته‌بندی «متحدالمال» و با امضای مولوی محمد اسحق حکیم، رئیس عمومی دفتر وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان صادر شده است.

در این فرمان به تمامی ریاست‌های امر به معروف طالبان در سراسر افغانستان اعلام شده تا شاعرانی که اشعاری «مشابه به ساز و سرود» می‌سرایند منع شوند. بر اساس این فرمان، ریاست‌های امر به معروف طالبان در تمامی ولایت‌های افغانستان از این پس باید این فرمان را عملی کنند.

طالبان در بیش از یکسال گذشته که به قدرت بازگشته‌اند، محدودیت‌های بسیاری نیز به ویژه برضد زنان وضع کرده‌اند. طالبان در دور نخست حکومت‌داری خود در افغانستان نیز با موسیقی برخورد سخت گیرانه و افراطی داشت. آنان نه تنها اهل هنر را مجازت می‌کردند، بلکه با کسانی که به موسیقی و یا به قول طالبان، به اشعار مشابه ساز و سرود گوش می‌دادند نیز برخورد می‌کردند.

بخشنامه طالبان: سرودن اشعاری شبیه «ساز و سرود» ممنوع است

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طالبان
نظرات شما
پیشخوان