تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

خرید بلیط هواپیما برای سفر به مشهد

معمولا بعد از انتخاب مشهد برای سفر، خرید بلیط هواپیما یکی از پردغدغه‌ترین مسائل گردشگران است. ما در این نوشتار سعی می‌کنیم ضمن معرفی انواع بلیط هواپیما برای مشهد، در تهیه‌ی بلیط ارزان‌تر و به صرفه‌تر به شما کمک کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

خرید بلیط هواپیما برای سفر به مشهد مقدس

رویداد۲۴ مشهد، دومین شهر پرجمعیت و قطب مذهبی ایران، به یمن وجود حرم امام هشتم (ع)، یکی از شهرهای مهم در زمینه‌ی گردشگری است. غالب مسافران از وجود بسیاری از لوکیشن‌های تاریخی، گردشگری و طبیعی در مشهد و اطراف آن غافل‌اند. معمولا بعد از انتخاب مشهد برای سفر، خرید بلیط هواپیما یکی از پردغدغه‌ترین مسائل گردشگران است. ما در این نوشتار سعی می‌کنیم ضمن معرفی انواع بلیط هواپیما برای مشهد، در تهیه‌ی بلیط ارزان‌تر و به صرفه‌تر به شما کمک کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آیا بلیط هواپیمای مشهد همیشه گران است؟

تقاضای بالای سفر به مشهد این فکر را به ذهن بسیاری از مسافران می‌اندازد که بلیط هواپیما تهران مشهد یا پیدا نمی‌‌شود و یا گران است و درنتیجه از خیرش می‌گذرند. باید توجه داشت مشهد در ایام مشخص و خاصی بسیار شلوغ است و در این ایام بلیت‌ها به دلیل تقاضای بالا گران می‌شود و یا زودتر تمام می‌شود. غالب این ایام در مناسبت‌های مذهبی و عموما فصل تابستان و نوروز است. دهه‌ی اول محرم، دهه‌ی آخر صفر که مصادف با شهادت امام رضا علیه السلام است، نیمه‌ی شعبان و روزهای منتهی به آن، لیالی قدر در ماه رمضان، میلاد حضرت علی علیه السلام در 13 رجب، تحویل سال و تعطیلات نوروز از ایام شلوغ مشهد است. طبیعتا در این ایام قیمت پرواز‌ها از حالت عادی بالاتر می‌رود. اگر راه‌های خرید بلیت ارزان را بشناسیم و در این ایام به مشهد سفر نکنیم می‌توانیم ضمن لذت بردن بیشتر از خلوتی مشهد، با هواپیمای ارزان به‌جای اتوبوس و قطار، وارد مشهد بشویم.

انواع بلیط هواپیمای مشهد

  • بلیط سیستمی

اگر زمان دقیقی برای سفر به مشهد دارید بهتر است از طریق پرواز سیستمی بلیط تهران مشهد و بلیط هواپیما مشهد تهران را بخرید. پرواز سیستمی یعنی شرکت‌های ایرلاین به صورت ثابت خطوط مشخصی به یک مقصد دارند و بلیط آن را به یک قیمت مشخص می‌فروشند. البته در همین بخش هم سعی کنید روز خرید بلیط رفت و برگشتتان، منتهی به آخر هفته‌‌ها نباشد. آخر هفته‌ها به صورت خودکار هم به سرعت پُر می‌شود و هم گران‌تر است.

  • بلیط چارتری

در صورتی که تا چند روز قبل سفرتان به مشهد، معلوم نیست به این سفر می‌روید یا نه، بلیط‌های چارتری یا لحظه‌آخری تهیه کنید. چارترکننده به افراد یا شرکت‌هایی می‌گویند که بلیط‌های یک مسیر اعم از قطار یا هواپیما را به صورت عمده می‌خرند و سپس در بازار می‌فروشند. چون شرکت‌ها به صورت عمده و سالانه بلیط می‌خرند، تخفیف زیادی از ایرلاین‌ها می‌گیرند و بنابراین قیمت درآمده‌ی بلیط برای مسافر هم ارزان‌تر می‌شود. همچنین شما اگر بتوانید بلیط لحظه‌آخری بخرید، باز هم این شرکت‌های چارتری برای پر کردن صندلی‌های یک پرواز و گرفتن بیشترین مسافر، بلیط‌ها را ارزان‌تر می‌کنند. شما با یک برنامه‌ریزی می‌توانید بلیط سفر خود را ارزان‌تر تهیه کنید.

چند نکته درباره‌ی خرید بلیط سیستمی و چارتری

  • بلیط سیستمی همیشه برنامه‌اش مشخص است. می‌توانید از یک ماه‌ قبل بلیط رفت و برگشت به مشهد را ببینید و قیمتش را داشته باشید. پرواز سیستمی به ندرت برنامه‌ی زمانی‌اش تغییر می‌کند.

  • بلیط چارتری بر اساس خرید شرکت هواپیمایی است و هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شویم قیمت آن پرواز ارزان‌تر می‌شود.

  • روزهای هفته در هر دو نوع پرواز مهم است. آخر هفته‌ها هر دو نوع بلیط سیستمی و چارتری گران‌تر و نایاب‌تر است.

  • در پرواز سیستمی رده‌های بزرگسال، کودک و نوزاد هزینه‌ی بلیط متفاوتی دارند. اما در بلیط‌های چارتری، تنها نوزادان زیر دو سال بهای بلیط متفاوتی دارند.

خرید بلیط هواپیما برای سفر به مشهد مقدس 

فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد

بد نیست کمی درباره‌ی این فرودگاه بدانیم. دومین فرودگاه پرتردد کشور که هفتاد سال پیش تاسیس شده است و البته بعد از جنگ با نام شهید هاشمی‌نژاد به کار خود ادامه داده است. در این فرودگاه پرواز‌های خارجی و داخلی انجام می‌شود. در بخش داخلی، از این فرودگاه به 18 شهر ایران پرواز انجام می‌شود که شلوغ‌ترین آنها پرواز تهران - مشهد است. فرودگاه مشهد با همه‌ی ایرلاین‌ها همکاری دارد.

نکته‌ی مهم اینکه همیشه حدود نیم ساعت زمان برای رسیدن به فرودگاه از حرم امام رضا علیه السلام در نظر بگیرید. زمانِ بازرسی بلیط، آماده شدن مسافران و اتفاقات پیش‌بینی نشده را در نظر بگیرید. برخی از سوغات مشهد در فرودگاه به فروش می رسد و مناسب کسانی است که موفق به خرید سوغات این شهر نشدند.

چند ترفند و تجربه‌ی خرید بلیط ارزان مشهد

این چند نکته تجربه‌ی ماست که می‌تواند در خرید ارزان‌تر بلیط مشهد کمکتان کند. یکسری از ملاحظات همیشگی را مثل ایام خاص و شلوغ مشهد و آخر هفته‌ها در بالا توضیح دادیم.

  • پیش از قطعی نشدن سفر بلیط نخرید. زودتر از موعد بلیط نخرید.

  • آخر هفته‌ها بلیط هم گران می‌شود و هم نایاب. برنامه رفت و برگشت سفر خود را خصوصا به مشهد به آخر هفته‌ها نیندازید. با یک روز جابه‌جایی برگشت از سفر و انتخاب آغاز هفته برای برگشت چند صد هزار تومان جلو خواهید افتاد و هزینه‌های سفرتان کمتر خواهد شد.

  • اگر دسته‌جمعی هستید خرید بلیط گروهی همیشه ارزان‌‌تر از بلیط انفرادی خواهد بود.

  • مدام بلیط‌های چارتری را در بازه‌ی حدودی زمان سفرتان بررسی کنید.

  • چندین ارائه‌دهنده معتبر را همزمان بررسی کنید. برای اینکار از قلم و کاغذ استفاده کنید که یادتان نرود و گیج نشوید.

  • بعضی از پرواز‌ها چند توقف دارد. البته در خط هوایی تهران مشهد نادر است اما اگر از سایر نقاط ایران به مشهد سفر می‌کنید این را در پس ذهنتان داشته باشید که پرواز توقف‌دار ارزان‌تر است. اگر عجله‌ای ندارید گزینه‌ی خوبی برای انتخاب است.

  • گاهی قیمت بلیط رفت و برگشت ارزان‌تر از حالت خرید جداگانه است. این حسن را هم دارد که استرس و معطلی برگشت از سفر را نخواهید داشت.

  • تجربه نشان داده است که کسانی که بلیط رفت مشهد را می‌خرند و بلیط برگشت را موکول به شرایط روز آخر می‌کنند دردسر‌های زیادی برای پیدا کردن بلیط خواهند داشت.

  • معمولا اغلب مسافران نمی‌توانند برگشتشان را به مثلا روز شنبه یا یکشنبه بیندازند. سر کار می‌روند و مرخصی ندارند. این مسافران توجه داشته باشند باید حتما بلیط برگشت را با بلیط رفت یکجا بخرند. اگر رییس سخت‌گیر و بدخلقی دارید، کارمند هستید و محدودیت مرخصی دارید، وضعیت بلیط برگشت خود را در همان آغاز سفر مشخص کنید.

  • عضویت در خبرنامه‌های شرکت‌های هواپیمایی و آگاهی از شرایط ویژه و تخفیف‌ها بسیار کاربردی است. اگر زیاد به مشهد سفر می‌کنید از این طرح‌ها حتما استقبال کنید.

  • پرواز‌های صبح زود یا آخر شب همیشه ارزان‌تر است.

خرید بلیط هواپیما برای سفر به مشهد مقدس

از کجا بلیط ارزان هواپیمای مشهد بخریم؟

با استفاده از توضیحات و راهکارهای این مطلب می‌توانید با کمترین هزینه بلیط هواپیمای مشهد را تهیه کنید. برای خرید بلیط هواپیما مشهد با قیمت ارزان و مناسب می‌توانید روی سفرمارکت حساب کنید.

سفرمارکت یک بازار مجازی فروش آنلاین بلیط، رزرو هتل و تورهای داخلی و خارجیست. کافیست وارد سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت شوید. شهر مبدا و مقصد و تاریخ دقیق سفرتان را انتخاب کنید. در کسری از ثانیه لیست کامل پروازها با قیمت‌های مقایسه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود تا بلیط مد نظرتان را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید فیلترهای جستجو را فعال کنید. بعد از انتخاب بلیط و وارد کردن اطلاعات مسافران وارد فرآیند پرداخت می‌شوید و ظرف چند دقیقه خرید بلیط شما با موفقیت به اتمام می‌رسد. در صورت لزوم یا بروز مشکل می‌توانید از پشتیبانی سفرمارکت کمک بگیرید. ما از زمان تصمیم‌گیری تا پایان سفرتان در کنار شما خواهیم بود.

برچسب ها: بلیت هواپیما
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان