تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون رییس‌جمهور: هر روز تعطیلی یعنی ۲۴۰۰ میلیارد تومان ضرر

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی گفت: هر روز تعطیلی در کشور ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه برای دولت بر جا می‌گذارد.

معاون رییس‌جمهور: هر روز تعطیلی یعنی ۲۴۰۰ میلیارد تومان ضرر

رویداد۲۴ ایرنا نوشت:  میثم لطیفی روز سه شنبه در حاشیه آغاز بکار همایش ملی بهره وری در یزد گفت: ۴۰ درصد نیرو‌های دولتی در وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند که هر روز تعطیلی در این بخش قریب به یکهزار میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد.

وی خاطر نشان کرد: بدین ترتیب برای تصمیماتمان باید بهره وری را مد نظر قرار دهیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

لطیفی در ادامه، گفت:سند بررسی بهره وری تصمیمات گذشته هم باید تدوین شود و در همایش ملی بهره‌وری هم باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و فعالیت‌های که قبلا تصمیم گرفته اند بررسی شود، زیرا برخی از صنایع و واحد‌های پر آبخواه در مناطق خشک ایجاد شده است.

وی با طرح این سوال که چرا بسیاری از شهرک‌های صنعتی در شهر‌هایی است که مسیر باد به سمت شهر است و آلودگی را از بیرون به داخل شهر منتقل می‌کند، پرسید: چرا به مکان یابی توجه نشده است؟

معاون رییس جمهور ادامه داد: نباید تجربه‌های تلخ گذشته را فراموش کنیم و باید با سند بهره وری از تکرار این اشتباهات در آینده نیز جلوگیری شود؛ این مطالبه مقام معظم رهبری و رییس جمهور است.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: باید از تکرار خطا و اصرار بر خطا در راستای افزایش بهره وری جلوگیری کرد.

دوازدهمین همایش ملی بهره‌وری با شعار "بهره‌وری و تصمیمات سرنوشت‌ساز" روز سه‌شنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی در دانشگاه یزد آغاز به کار کرد.

پشتیبانی از اهداف و برنامه‌های ملی در حوزه بهره ‎وری، تبیین و ترویج موضوع بهره‌وری و گفتمان‌سازی آن به عنوان یکی از اولویت‌های جدی توسعه کشور، واگذاری نقش و کمک به نقش‌آفرینی بیشتر استان‌ها در موضوعات ملی و برندسازی ملی برای استان یزد در حوزه بهره‌وری از اهداف برگزاری همایش یاد شده است.

بهره‌وری و سیاستگذاری اقتصادی (با تکیه بر قیمت‌گذاری)، بهره‌وری و قوانین و مقررات و بهره‌وری و کیفیت منابع انسانی از محور‌های این همایش ۲ روزه اعلام شد.

در این همایش، کارگاه‌های تخصصی با محوریت بهره وری سیاست گذاری اقتصادی، تدوین شاخص‌های اختصاصی بهره وری مبتنی بر مدل سازمان بهره وری آسیایی، بهره وری و قوانین مقررارت، گرفتن نبض فرایند‌های کاری، بهره وری و کیفیت منابع انسانی، مدل ایرانی ارزیابی بلوغ نظام مدیریت بهره وری، نگاه منطقه‌ای به توسعه بهره وری در کشور نیز برپا می‌شود.

در همایش مورد اشاره اعضای کارگروه ارتقاء بهره وری استانها، مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها، اعضای نظام مهندسی و دانشجویان و اساتید رشته مرتبط با بهره وری حضور دارند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دولت سیزدهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سیامک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
0
1
۴۴×۳۶۵×۲۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰=؟؟؟
نظرات شما
پیشخوان