تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
در گفت‌گو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

منتخب روس کنگره زنان تاثیرگذار: جایزه‌ام را صرف حمایت از هنرمندان روسیه خواهم کرد/ اولین جایزه بین‌المللی بود که گرفتم

متولی برگزاری همایش موسوم به «زنان تاثیرگذار» سایت خبری رویداد۲۴ را به دروغگویی درباره یکی از منتخبان این همایش متهم کرده است. رویداد۲۴ برای روشن شدن ماجرا با منتخب مذکور گفتگو کرده است. در این این گفتگو چندین ادعای معاونت زنان ریاست جمهوری رد شده است.

النا کازانتسوا

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: معاونت زنان ریاست جمهوری اخیرا در جوابیه تندی، گزارش رویداد۲۴ درباره جزییات کنگره زنان تاثیرگذار را ناشی از «حسد و بغض و عصبانیت» خوانده است. در این جوابیه به طرز ناشیانه‌ای، تصاویر یکی از برگزیدگان روس کنگره «جعلی» و منتسب به «فرد دیگری که هم‌اسم ایشان است» خوانده شده است. همشهری آنلاین ی هم در گزارشی ادعا‌های معاونت زنان در جوابیه رویداد۲۴ را تکرار کرده است. بر اساس این گزارش در اختتامیه کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، از هفت نفر از زنان برجسته از کشور‌های مختلف جهان با اهدای جایزه قدردانی شده، اما در نهایت برندگان خارجی مبلغ جوایز خود را به صندوق زنان اهدا کرده‌اند.

روابط عمومی معاونت زنان ریاست جمهوری در «فحشنامه» خود به رویداد۲۴ اطلاعاتی که این سایت درباره هنر‌های برنده جایزه کنگره زنان تاثیرگذار منتشر کرده را زیرسوال برده و گفته سایت خبری رویداد۲۴ «منتخب روس» را مورد هجمه قرار داده زیرا او را «متهم به گذراندن اوقات فراغت در موسیقی و رقص» کرده است!

مشخص است بر خلاف آنچه در واقعیت ذهن دولت مستقر می‌گذرد، از نظر رویداد۲۴ نه تنها رقص و موسیقی رذیلت اخلاقی نیست، بلکه آنچه در گزارش ذکر شده در واقع انتقاد به استاندارد دوگانه دولت کنونی در قبال دوستان خارجی و مردم کشور است.

در ادامه جوابیه معاونت زنان یک ادعای دیگر هم مطرح شده است. این نهاد مدعی شده «همه مهمانان خارجی جایزه خود را به ایران هدیه کرده‌اند تا برای حمایت از فعالیت‌های علمی بانوان در شرکت‌های دانش بنیان هزینه شود»


بیشتر بخوانید: جوابیه امنیتی معاونت زنان ریاست جمهوری به گزارش «کنگره زنان تاثیرگذار» و پاسخ رویداد۲۴


رویداد۲۴ برای روشن شدن ابعاد تمامی این ادعا‌ها با خانم «النا کازانتسوا» منتخب روس کنگره زنان تاثیرگذار گفتگو کرده است. این گفتگو نشان می‌دهد ادعای معاونت زنان درباره پس دادن هدیه هم کذب محض بوده است و منتخب روس قصد دارد جایزه‌اش را صرف سازمان غیرانتفاعی کند که برای کمک به «هنرمندان روس» ایجاد کرده است. آنچه در خلال این گفتگو مشخص شده این است که خانم النا نه به خاطر فعالیت‌های علمی که دقیقا به خاطر فعالیت‌های اجتماعی مبهمی که رویداد۲۴ به آن اشاره کرده بود، برنده جایزه ۲۰ هزار یورویی همایش زنان شده است. بر اساس رزومه این بانوی روس، او خبرنگار و فعال اجتماعی در حوزه هنر است.

متن گفتگو به شرح زیر است.

*‌ خانم النا از وقتی که به بنده دادید تشکر می‌کنم. ابتدا نظرتان را درباره کنگره‌ای که در ایران برگزار شد بفرمایید؟

کنگره بین‌المللی در سطح بالایی با حضور هیات‌هایی از ۹۹ کشور جهان با بیش از ۳۰۰ مهمان و مقامات عالی‌رتبه کشور‌ها برگزار شد. کنگره زنان یک همایش خارق‌العاده بود. گردهمایی نخبگان و ملت‌های مختلف. کجا شما چنین چیزی را می‌بینید؟ زنان در این کنگره مشکلاتی که در کشورهایشان در صدد رفع آن بودند به اشتراک گذاشتند. مسائلی نظیر تحصیل، مراقبت‌های بهداشتی، امنیت. از همه این‌ها مهمتر فضایی فراهم شد که در آن آرا به اشتراک گذاشته شود و افراد با هم آشنا شوند.

شما تاکنون چند جایزه بین المللی دریافت کردید؟

در واقع در این کنگره اولین جایزه‌ام را در سطح بین‌المللی دریافت کردم. این حمایت بزرگی برای من بود. در واقع دستاورد‌های من به عنوان یک زن جوان و فعال از طریق این کنگره به رسمیت شناخته شد. این جایزه اعتماد به نفس من را ارتقا داده و به من قدرت داده به فعالیت‌های اجتماعی و کارهایم با قدرت بیشتری ادامه دهم. من از دولت ایران برای برگزاری اولین کنگره زنان تاثیرگذار تشکر می‌کنم.

*‌ چطور از کنگره خبر دار شدید؟

چند ماه پیش من یک پیشنهاد برای شرکت در این کنگره دریافت کردم و رزومه‌ام را فرستادم که در نهایت به عنوان کاندیدا هم انتخاب شدم.

*‌ چه فاکتور‌هایی در رزومه قرار بود مورد بررسی قرار بگیرند؟ شما در چه شاخه‌ای برنده شدید؟

یک رزومه کلی درباره خودم فرستادم و در آن همه پروژه‌هایم از جمله در هنر، علم و مدارک و جوایزی که داشتم به انضمام مقاله‌هایم را ارسال کردم. در کل سه شاخه رقابتی وجود داشت که در نهایت من در شاخه «مشارکت‌های اجتماعی» منتخب شدم.

*‌ شاید به خاطر رزومه‌تان در هنر و خبرنگاری؟

زندگی من ترکیبی در هم تنیده از هنر، روزنامه‌نگاری، علم، تعلیم و تربیت، مجسمه‌سازی و کمک به مردم برای حل مشکلات زیست‌محیطی از طریق هنر است.

*‌ آیا قبلا به ایران سفر کرده بودید؟

من چندین پروژه مشترک با دانشمندان ایرانی در زمینه‌های مختلف در سال‌های گذشته داشته ام. قبلا به مشهد، شیراز، اصفهان و تهران سفر کردم. عاشق ایران و فرهنگ ایرانی و فارسی ام. در سال‌های گذشته کمی فارسی هم یاد گرفته ام.

*‌ به عنوان سوال آخر، برنامه شما برای جایزه نقدی که دریافت کردید چیست؟ آیا قرار است آن را در ایران صرف کنید؟

من به همکاری‌هایم با ایران در آینده در حوزه هنر و علوم ادامه می‌دهم، اما امیدوارم این جایزه بتواند به من در جذب کمک‌های بیشتر برای سازمانم کمک کند. من رئیس یک سازمان غیرانتفاعی هستم که وظیفه آن کمک به هنرمندان روس است.


بیشتر بخوانید: چه کسانی به کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار دعوت شدند؟


بررسی رویداد۲۴ نشان می‌دهد سازمان غیر انتفاعی که خانم «النا کازانتسوا» ریاست آن را برعهده دارد در واقع «مرکز حمایت و توسعه پروژه‌های اجتماعی-فرهنگی» به نام «ترنسفیگریشن» است.

جایزه م را صرف حمایت از هنرمندان روس خواهم کرد/ اولین جایزه بین المللی بود که گرفتم

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
1
33
قبح دروغگویی و دزدی در این سرزمین ریخته. هیهات از ذره ای شرم و حیا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
واقعا این هالیوود چه کرده؟ یکی مانند ۲۴ از مصاحبه ای که ادعا می کند خودش گرفته دروغ هاش آشکارست
ناشناس
|
China
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
2
15
«ما تمام عمرمان را در «صف»‌های مختلف می‌گذرانیم. صف نان، صف بنزین، صف گاز، صف نفت و... سیستان و بلوچستان ته دنیاست و مردمانش هیچ امکاناتی ندارند.» این‌ها بخشی از صحبت‌های مردی است که خواهرش سه روز تمام در حال رفت و آمد به صف نفت بود و در آخر هم به خاطر «۸۰ لیتر نفت» که هرگز نصیبش نشد، جانش را از دست داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
صف در همه جهان هست صف دستشویی صف غذا صف واکسن صف امبولانس بیمار صف میت
ناشناس
| Iraq |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
بجای دعوت کردن چهار تا زن مرفح و از هیچ جا بی خبر بجز دختر سید حسن نصرالله برید بدرد دل خانم های فقیر و بی سرپرست گرسنه این مملکت رسیدگی کنید حکایت کامنت من هم شد فیلم پایتخت دو نوشته بود گلدسته سازی فرودین بجز ناصر
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
6
10
کوروش و داریوش پادشاهان هخامنشی در همه کتیبه های ثبت شده، از اهورامزدا می‌خواهند که دروغ از مردم ایران به دور باشد. صد حیف که بعد از آن دوران دروغگویی در این دیار کهن نهادینه شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
کتیبه را و خیلی کتبیه های دیگر را دزدان غربی یعنی اربابان غربزده های وطن فروش دزدیدن نمونه موزه های غربی همه اش دزدی اموال غارت و تجاوز به کشورهای دیگر بدست آمد تیم فوتبال آفریقا برای« غرب »قهرمان می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
3
15
اینقدر … که برای افشا شدن دروغ‌هاشون دروغ نامه و فحش نامه هم جوابیه میدن خدا لعنتشون کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
آمدی رسانه ۲۴ که با این به اصطلاح مصاحبه میگه قبلا دروغ گفتم حالا لعنت نیاز نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
8
1
رویداد خجالت شد از این مصاحبه که چیزی ثابت نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
5
1
چرا راجع به عکس که کلی مانور داده بودی و طرفدارانت را تشویق به سنگ زدن قطار پیشرفت مردم ایران کرده بودی سوال نکردید ؟ آنها از لحاظ علم آمار گفته بودند اکثریت جایزه خود را اهدا کرده بودند
هَلْ أُنَبِّئُكُمْ عَلَىٰ مَنْ تَنَزَّلُ الشَّيَاطِينُ
آيا شما را آگاه كنم كه شياطين بر چه كسى نازلمى‌شوند؟
تَنَزَّلُ عَلَىٰ كُلِّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ
شیاطین بر هر شخص بسیار دروغگوی بدکار نازل می‌شوند.
ناشناس
|
Iraq
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
5
1
بیست هزار یورو آخه پول هستش شلوغش کردید حالا دویست هزار یورو بود حرفی بله زیاد بود ولی بیست هزار یورو
ناشناس
|
Iraq
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
2
8
بیست هزار یورو میدید این زن روس ولی زنان این آب خاک سر صف نفت باید فوت کنند سه روز سر صف بوده من میگم حق رو باکی ندارم برا خوشایند کسی هم درود نمی نویسم تو سایت رویداد ۲۴ خداوند ازت نگذره خانم خزعلی اسم خودت رو گذاشتی مسلمان بخدا روسیاه عالمی در پیشگاه خدا و پیغمبر اهل بیتش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان