تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

ترمیم موها با شست‌وشوی وارونه

همه به‌‌دنبال داشتن موهای سالم و زیبا و پرپشتند و می‌خواهند ظاهر خود را با داشتن موهای خوب زیباتر کنند. یکی از روش‌ها برای داشتن موهای براق و پرپشت شست‌وشوی معکوس و وارونه‌ موهاست.

شست‌وشوی وارونه موها

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: همه به دنبال داشتن مو‌های سالم و زیبا و پرپشتند و می‌خواهند ظاهر خود را با داشتن مو‌های خوب زیباتر کنند. یکی از روش‌ها برای داشتن مو‌های براق و پرپشت شست‌وشوی معکوس و وارونه موهاست.

یکی از روش‌ها و شیوه‌های مراقبتی از مو برای داشتن مو‌هایی شاداب و زیبا و پرپشت شست‌وشوی وارونه آن‌هاست. این کار می‌تواند تاثیری داشته باشد که شما را شگفت‌زده کند.

همه ما موهایمان را به این صورت می‌شوییم که در ابتدا آن‌ها را خیس کرده و سپس شامپوی معلومی می‌زنیم. هنگامی‌که این کار را مدت زیادی انجام می‌دهید موهایتان بی‌روح و خشک می‌شوند و شادابی اولیه را نخواهد داشت و درخشش و زیبایی خود را از دست می‌دهد.

به گزارش رویداد۲۴ اگر می‌خواهید موهایتان را از این حالت خارج کنید و بار دیگر به آن‌ها درخشندگی و طراوات ببخشید باید از روش وارونه برای شستن آن‌ها بهره بگیرید. این مدل از شست‌وشو سبب می‌شود روتین مو‌های شما برهم بخورد و بر حل مشکل کمک می‌کند.

باید بدانید استفاده از سبک شستشوی وارونه می‌تواند مو‌های شما را از آسیب در امان نگه دارد البته اگر در این کار زیاده‌روی نکنید و تعادل را نگه دارید. هنگامی‌که می‌گوییم این کار را انجام دهید منظورمان این است که تنها هفته‌ای یک بار از این روش برای شست‌و‌شوی موهایتان بهره بگیرید اگر این روش را مدت‌ها و یا برای همیشه ادامه دهید مو‌های بسیار اسیب‌دیده‌تان را هم بهبود و ترمیم خواهید کرد.

شست‌وشوی معکوس مو چیست؟

شاید با خود بگویید منظور از شست‌وشوی معکوس مو چیست. منظور از این عبارت به معنی استفاده از نرم‌کننده پیش از استفاده از شامپوست.

در روتین شست‌وشوی مو‌ها معمولا مو‌ها را با شامپو می‌شوییم و سپس از نرم کننده استفاده می‌کنیم که به تغذیه مو‌ها و افزایش رطوبت ساقه مو کمک کرده و از مو‌ها در برابر آلاینده‌ها و مواد شیمیایی محافظت می‌کند، اما در روش شست‌وشوی وارونه در ابتدا به جای شامپو از نرم‌کننده که اثرات محافظتی در برابر مواد شیمیایی دارد استفاده می‌شود بنابراین از مو‌ها در برابر نفود مواد شیمیایی آسیب رسان در شامپو جلوگیری می‌کند و با لایه محافظی که روی مو‌ها به‌وجود می‌آورد سبب می‌شود چربی و مواد مغذی مو‌ها با شامپو شسته نشوند.

مراقبت از مو

فواید شست‌وشوی معکوس مو

ترمیم و تقویت ساقه مو

بهبود آبرسانی مو

بهبود تغذیه مو

پیش‌گیری از خشکی و کدر شدن مو‌ها

پیش‌گیری از بسته شدن منافذ پوست سر

افزایش حجم مو‌ها

بهبود رنگ و درخشش مو‌ها

کاهش ریزش مو

کاهش مصرف شامپو

روش شست‌وشوی معکوس مو

برای استفاده و به کارگیری روش شست‌وشوی مو‌ها به روش وارونه و معکوس در ابتدا باید موهایتان را به روش معمول خیس کنید، اما به جای این‌که مانند همیشه به آن‌ها شامپو بزنید رویشان نرم‌کننده بمالید و اجازه دهید بین ۳ تا ۵ دقیقه این ماده روی موهایتان بماند. پس از این مدت موهایتان را بشویید و آب‌کشی کنید.

دقت داشته باشید هنگامی‌که به موهایتان نرم‌کننده می‌زنید پس از آب‌کشی احساس می‌کنید هنوز نرم‌کننده روی موهایتان است و لیزتر از اندازه و حد معمول است. این همان لایه محافظیست که از آن گفتیم پس به اندازه‌ای موهایتان را آب‌کشی نکنید که این لایه از روی موهایتان شسته شود.


بیشتر بخوانید:  علت خارش پوست سر و روش‌های رفع آن


اگر نوک موهایتان بیش از اندازه خشک است می‌توانید مقدار بیش‌تری نرم کننده به نوک مو‌ها بزنید و آن بخش را کم‌تر از دیگر بخش‌ها آب‌کشی کنید.

پس از این مرحله نوبت به شامپو زدن می‌رسد. به موهایتان مانند همیشه و روتین شامپو بزنید و آن‌ها را بشویید. اگر همیشه دو بار مو‌ها و سرتان را می‌شویید همان کار را تکرار کنید و روتین خود را تغییر ندهید.

به گزارش رویداد۲۴ چه موهایتان آسیب‌دیده و خشک شده است و چه نه همیشه باید به موهایتان رسیدگی و از آن‌ها مراقبت کنید پس محصولات خوبی برای موهایتان خریداری کنید و از آن‌ها در داخل و بیرون از حمام استفاده کنید. یکی از این محصولات ماسک داخل و کرم موی بیرون از حمام است که می‌تواند از مو‌های شما به‌خوبی مراقبت و از آن‌ها دربرابر آسیب‌ها محافظت کند.

پس از آن‌که موهایتان را سرم و ماسک و دیگر محصولات مراقبتی زدید اجازه دهید آن‌ها با حالت طبیعی و در معرض هوای آزاد خشک شوند. تا جای ممکن است ابزار‌هایی مانند سشوار و اتوی مو استفاده نکنید.

ترمیم موها با شست‌وشوی وارونه

شستشوی معکوس مو برای چه کسانی سودمند و مفید است؟

همان‌گونه‌که اشاره کردیم برای داشتن مو‌های سالم و زیبا باید از آن‌ها مراقبت کنید. هیچ مویی نیست که بدون مراقبت و رسیدگی خوب و سالم باقی بماند پس این موضوع را جدی بگیرید. شست‌وشوی وارونه و معکوس مو هم برای همه سودمند است، اما بیش‌تر مناسب افرادی است که مو‌هایی چرب، خشن، کدر یا نازک دارند. از آنجا که نرم کننده‌ها باعث افزایش چربی مو‌ها می‌شوند و مشکل افرادی که مو‌های چربی دارند را افزایش می‌دهد، این روش برای مو‌های چرب مناسب‌تر است و ضمن بهره مندی از مزایای نرم کننده، چربی موهایشان هم کاهش پیدا می‌کند.

افرادی که به دلیل خشکی و موخوره نیازمند استفاده از نرم کننده‌ها هستند، ولی به دلیل افزایش چربی پوست سر نمیتوانند از نرم کننده‌ها استفاده کنند با شست‌وشوی معکوس مشکلشان حل می‌شود

نرم کننده‌های طبیعی برای شستشوی معکوس مو

امروز همه می‌دانیم محصولاتی که در بازار وجود دارد مواد شیمیایی دارند که برای بدن مناسب نیستند به همین دلیل بسیاری به‌دنبال محصولات طبیعی برای مو‌های خود هستند. اگر شما هم از آن دسته‌اید و نمی‌خواهید از نرم کننده‌های شیمیایی استفاده کنید و تمایل دارید به صورت همزمان با شستشو‌ی معکوس فولیکول‌های مو را تغذیه کنید میتوانید از انواع نرم کننده‌های طبیعی مو بهره‌مند شوید

نرم کننده طبیعی برای مو‌های چرب: روغن زیتون، روغن آرگان، روغن آفتابگردان

نرم کننده طبیعی برای مو‌های خشک: روغن آووکادو، روغن آرگان، روغن کنجد، روغن باباسو، روغن بادام هستند که می‌توانند ضمن نرم‌کردن مو‌های شما سبب تقویت آن‌ها شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان