تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

مشخصات و قیمت گوشی گلکسی S23 اولترا

گوشی گلکسی S23 اولترا جدیدترین گوشی پرچمدار عرضه شده سامسونگ به بازار است که در این گزارش به بررسی مشخصات و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

گوشی گلکسی S23 اولترا

رویداد۲۴ حسین فلاحی: سامسونگ گلکسی S23 اولترا امسال واقعاً نام اولترا خود را به دست آورده است. این گوشی با یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید که ویدئو‌های ۸K ضبط می‌کند و حالت Expert RAW برای عکاسی مانند یک دوربین واقعی عکاسی عمل می‌کند. گلکسی S23 اولترا همچنین دارای امکانات‌های دیگری از جمله قلم داخلی، چند کاره و حالت دسکتاپ است که به شما امکان می‌دهد  به سادگی با اتصال آن از طریق USB-C از تلفن خود روی هر تلویزیون یا مانیتوری با صفحه نمایش بزرگ استفاده کنید.

سامسونگ گلکسی S23اولترا یک گوشی فوق‌العاده است، با سطح تناسب و پرداختی که فقط سامسونگ می‌تواند ارائه دهد. رابط کاربری One UI مانند همیشه مملو از ویژگی است و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی برخلاف سایر رقبا می‌تواند جزئیات را ثبت کند. این گوشی کامل نیست، اما می‌توان گفت که گلکسی اس 23 اولترا بهترین گوشی سامسونگ تاکنون است. واقعاً هیچ گوشی اندرویدی دیگری وجود ندارد که به این سطح از عملکرد یا قیمت برسد. این می‌تواند اولین تلفنی باشد که برای بسیاری از کاربران در کل دوره پشتیبانی پنج ساله‌اش دوام می‌آورد.  در ادامه این مطلب قصد داریم گوشی گلکسی S23 اولترا را زیر ذربین قرار دهیم و مشخصات و قابلیت‌های آن را بررسی کنیم.

طراحی و صفحه نمایش گلکسی S23 اولترا

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا تغییرات جزئی را پشت سر گذاشته است. صفحه منحنی در حال حاضر کمی صاف‌تر شده است. سامسونگ می‌گوید این بخاطر این است که کاربران می‌توانند یادداشت بنویسند و با استفاده از قلم قابل نگهداری گوشی، روی لبه‌های نمایشگر بکشند. علاوه بر این، کناره‌ها کمی صاف‌تر هستند و کل گوشی را باکس‌تر می‌کنند، بنابراین نگه‌داشتن آن آسان‌تر است.

علی‌رغم تغییراتی که روی صفحه‌نمایش انجام شده است، همچنان در گلکسی S23 اولترا شاهد همان صفحه نمایش ۶.۸ اینچی سال گذشته هستیم. سایر مشخصات نمایشگر نیز مانند سال گذشته باقی مانده است: وضوح ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل، روشنایی ۱۷۵۰ نیت و نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز. تغییر جزئی دیگر این است که نرخ تازه سازی تطبیقی ​​می تواند تا ۱ هرتز کاهش یابد تا به حفظ عمر باتری کمک کند.

فراتر از مشخصات صفحه نمایش، صفحه نمایش  گلکسی S23 اولترا Super AMOLED است که با رنگ‌های اشباع شده و مشکی‌های تیره مانند شب شگفت انگیز به نظر می‌رسد. این گوشی همچنین با یک تقویت کننده بینایی سطح سوم ارتقا یافته است تا نمایشگر در روز روشن راحت‌تر دیده شود. این صفحه نمایش همان ۱۷۵۰ نیت صفحه نمایش قبلی خود را دارد، اما این ویژگی نرم افزاری کوچک به آن اجازه می‌دهد تا به حداکثر روشنایی نزدیک‌تر بدرخشد تا بتوانید نمایشگر را حتی در نور شدید خورشید ببینید.


بیشتر بخوانید:  مشخصات و قیمت گوشی گلکسی S20 اولترا


در قسمت پشتی، تغییرات زیادی برای گلکسی S23 به هیچ وجه تغییر نکرده است. این دوربین دارای همان طراحی جزیره شناور است که اکنون به گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس معمولی رسیده است. تنها تفاوت جزئی در جدیدترین مدل این است که لنز‌های دوربین یک لمس بزرگتر هستند

گوشی  گلکسی S23 اولترا دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است، بنابراین می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه از فرو رفتن در آب تا عمق ۱.۵ متری (حدود ۵ فوت) دوام بیاورد. همچنین این گوشی دارای سنسور تشخیص اثر انگشت است.

در گلکسی S23 اولترا،  پشت شیشه مات کماکان وجود دارد که به تازگی به Gorilla Glass Victus ۲ ارتقا یافته است. روکش مات نیز عالی است، چسبندگی دارد و اکثریت قریب به اتفاق اثر انگشت و لکه را پنهان می‌کند.

دوربین گلکسی S23 اولترا

دیگر ویژگی برجسته سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی فوق العاده آن است که وضوح قابل توجهی نسبت به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی S۲۲ Ultra دارد. عکس‌برداری با این وضوح بالا به شما امکان می‌دهد تا جزئیات خیره‌کننده‌ای را ثبت کنید، اما کمی نویز نیز به خصوص در شرایط کم نور ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، هنگام عکاسی با وضوح حداکثر، رنگ‌ها از بین می‌روند و ویژگی‌های تصویربرداری هوشمند سامسونگ مانند تشخیص اشیا و بهینه ساز را از دست می‌دهید. شما باید کمی پس پردازش را در برنامه Google Photos یا حتی فتوشاپ انجام دهید تا واقعاً از آن ۲۰۰ مگاپیکسل کامل استفاده کنید.

اگر واقعاً دوست دارید عکس‌های خود را کامل ویرایش کنید، قطعاً می‌خواهید در حالت دوربین Expert RAW سامسونگ عکاسی کنید، که اکنون در برنامه اصلی دوربین تعبیه شده است. این حالت تصاویر را با وضوح ۵۰ مگاپیکسل ثبت می‌کند در حالی که تمام تنظیماتی را که در یک دوربین بدون آینه انتظار دارید باز می‌کند، از جمله سرعت شاتر، دیافراگم، حساسیت ISO و موارد دیگر. البته بزرگترین مزیت حالت Expert RAW عکاسی با فرمت تصویر فشرده نشده RAW است که به شما فضای بیشتری برای بازیابی سایه ها، هایلایت‌های کمتر و انجام سایر تنظیمات جدی تصویر در برنامه‌هایی مانند فتوشاپ و لایت روم می‌دهد.

مشخصات گوشی گلکسی S23 اولترا

در حالی که می‌توانید عکس‌هایی با وضوح کامل و RAW بگیرید، دوربین به طور پیش‌فرض ۱۶ پیکسل را در یک پیکسل قرار می‌دهد، بنابراین معمولاً تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی با دامنه دینامیکی و جزئیات بالاتر می‌گیرید. سال به سال، عکس‌های Galaxy S23 Ultra واضح‌تر با کنتراست و جزئیات بالاتر نسبت به عکس‌های گرفته شده با Galaxy S23 Ultra به نظر می‌رسند. آخرین پرچمدار سامسونگ همچنین دارای تثبیت کننده تصویر اپتیکال (OIS) بهبود یافته است که واقعاً به کاهش لرزش هنگام عکس گرفتن و ضبط ویدیو کمک می‌کند.

در مورد دوربین‌های دیگر، این گوشی دارای یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی Ultrawide، یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی ۳x اپتیکال تله فوتو و یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو اپتیکال ۱۰x است. تفاوت در عکس‌های این دوربین‌ها در S22 Ultra و S23 Ultra به عنوان سنسور اصلی کمتر دیده می‌شود.

با این حال، بهبود‌هایی که سامسونگ در زوم فضایی ایجاد کرده است بسیار چشمگیرتر است. سامسونگ نه تنها عکس‌های با زوم فوق‌العاده در گلکسی اس 23 اولترا را نسبت به مدل قبلی خود واضح‌تر نشان می‌دهد، بلکه تاج را از گوگل پیکسل ۷ پرو پس می‌گیرد.

ما در دوربین سلفی گلکسی S23 اولترا شاید شاهد بزرگترین ارتقا باشیم. علیرغم کاهش رزولوشن از ۴۰ مگاپیکسل به تنها ۱۲ مگاپیکسل، اکنون دارای فوکوس خودکار، ۶۰ فریم در ثانیه برای فیلم‌ها و حالت فیلم برداری Super HDR است. دوربین سلفی جدید به طور کلی توانایی بیشتری دارد و عکس‌ها در مقایسه با عکس‌هایی که در نسل قبلی گلکسی S22 Ultra گرفته‌ام، واضح‌تر و زنده‌تر به نظر می‌رسند.

ویژگی‌های سخت افزاری، نرم افزاری و و اجرا گوشی گلکسی S23 اولترا

Galaxy S23 Ultra دارای نسخه ویژه‌ای از جدیدترین تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که با سرعت ساعت بالاتر ۱۵۰ هرتز مخصوص دستگاه‌های سامسونگ گلکسی تنظیم شده است. اما صادقانه بگوییم، بدون اینکه به طور خاص یا معیار‌های در حال اجرا به شما گفته شود، واقعاً متوجه تفاوت عملکرد بین این دستگاه و دستگاه دیگری که نسخه معمولی همان APU را اجرا می‌کند، مانند OnePlus ۱۱ نخواهید شد.

به غیر از سرعت ساعت اضافی، Galaxy S23 Ultra دارای قدرت زیادی برای تعویض سریع برنامه‌ها است. جالب‌تر اینکه به گوشی اجازه می‌دهد عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی را در چند ثانیه بگیرد و پردازش کند، ویدیوی ۸K ضبط کند و فید‌های چهار دوربین مختلف را به طور همزمان در حالت فیلم کارگردان نمایش دهد.

البته، این باعث می‌شود که سامسونگ گلکسی S23 به همان اندازه توانایی بازی‌های سخت مانند Genshin Impact و Apex Legends را داشته باشد. این گوشی به راحتی هر دو بازی را با حداکثر تنظیمات بدون افت فریم یا مشکلی اجرا می‌کند.

اگر یک کامپیوتر جیبی برای کار می‌خواهید، گلکسی S23 در اینجا نیز به صورت دسته‌ای ارائه می‌شود. به راحتی می‌تواند سه برنامه را به طور همزمان اجرا کند و به لطف صفحه نمایش بزرگ می‌توانید همه آن‌ها را به طور همزمان با مقداری تقسیم پنجره نمایش دهید. همچنین دارای یک ویژگی داخلی به نام "DeX" است که به شما امکان می‌دهد از طریق هاب USB-C به مانیتور، صفحه کلید و ماوس متصل شوید و از آن مانند یک رایانه رومیزی سیستم عامل اندروید استفاده کنید.

گوشی گلکسی S23 آولترا در چهار مدل با حافظه داخلی و رم ۲۵۶/۸ گیگابایت، ۲۵۶/۱۲ گیگابایت، ۵۱۲/۱۲ گیگابایت و ۱TB/۱۲ گیگابایت به بازار عرضه شده است.

گلکسی اس 23 اولترا با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI ۵.۱ عرضه شده است. ما در این رابط کاربری شاهد ویجت‌های باتری جدید هستیم که شاید یادآور ابزارک‌هایی باشند که در حال حاضر در iOS یافت می‌شوند، اما این باعث نمی‌شود که آن‌ها کمتر مفید باشند. دیدن سطح شارژ دستگاه‌های متصل تنها با یک نگاه سریع همیشه مفید است. بهبود‌های زیاد دیگری نیز وجود دارد، از جمله دسترسی Expert RAW مستقیماً از برنامه دوربین پس از نصب و امکان تغییر مکان ذخیره اسکرین شات‌ها در دستگاه. اولی مدت‌ها پیش آمده است، اما بدون چند اخطار ارائه نمی‌شود – یعنی، اگر از طریق میانبر صفحه قفل به دوربین دسترسی دارید، همچنان باید قفل گوشی را باز کنید تا از آن استفاده کنید. آزاردهنده.

سایر موارد اضافه شده عبارتند از اقدامات جدید در حالت‌ها و روال‌ها، داده‌های EXIF ​​موجود در گالری فقط با اسکرول کردن به پایین و تشخیص شی برای جداسازی عناصر خاص عکس‌های شما در محتوای جدید.

باتری، شارژر و نوع درگاه اتصال S23 اولترا

ما در سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا امسال شاهد تغییری نیستیم و این گوشی همچنان ظرفیت نسبتاً بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. این قدرت کافی برای این تلفن غول پیکر است تا در طول روز با حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد باتری سالم دوام بیاورد. شما می‌توانید یک طول روز را به تماشای ویدیو، گوش دادن به موسیقی و پادکست، پیمایش در رسانه‌های اجتماعی و انجام برخی بازی‌های موبایلی بگذرانید.

این گوشی از شارژر سیمی ۵۴ واتی پشتیبانی می‌کند که در مدت زمان ۳۰ دقیقه شارژ آن به ۶۰ درصد می‌رسد. این گوشی همچنین دارای یک شارژر ۱۵ واتی بی سیمی و یک شارژر ۴.۵ واتی بی سیمی معکوس است. درگاه گوشی گلکسی S23 اولترا از نوع USB Type-C ۳.۲ است و این گوشی همچنین از OTG برای اتصال واحد‌های ذخیره سازی و لوازم جانبی پشتیبانی می کند.

قیمت گوشی گلکسی اوترا S23 اولترا

قیمت گوشی گلکسی S23 اولترا در بازار ۱۱۱۵ دلار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان