تاریخ انتشار: ۲۲:۳۲ - ۰۶ دی ۱۴۰۱

مشخصات و قیمت گوشی گلکسی S20 اولترا

در این مطلب گوشی گلکسی S20 اولترا را مورد بررسی قرار داده و به ویژگی‌ها، مشخصات و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت.

مشخصات گلکسی S20 اولترا

 رویداد۲۴ حسین فلاحی: فرهنگ لغت Merriam-Webster کلمه «ultra» را چنین تعریف می‌کند: «فراتر از معمولی، مناسب یا متوسط ​، بیش از اندازه» ترجمه کرده است. به مانند مگا و uber، اولترا کلمه‌ای است که ما برای تاکید بیش از حد بر چیزی استفاده می‌کنیم. فوق العاده سریع، فوق العاده قدرتمند، فوق العاده بزرگ. این نامی مناسب برای دستگاهی مانند Samsung Galaxy S20 Ultra 5G است؛ تلفنی که تلاش می‌کند تا در همه چیز برنده شود.

گوشی گلکسی S20 اولترا یک گوشی همه فن حریف فوق العاده است. این دستگاه دارای صفحه نمایش چشمگیر، عملکرد سریع و دوربین‌های قدرتمند است. البته درهمین ابتدا باید خاطر نشان کنیم اگر قصد خرید گلکسی S20 اولترا را دارید، این گوشی دارای قیمت بالایی است . بنابراین اگر به دنبال خرید بهترین گوشی سامسونگ هستید، می توانید جانشین قدرتمندتر، شیک‌تر و ارزان‌تر آن یعنی گلکسی S21 اولترا را که قیمت پایین تری (۳۷۷ دلار) دارد انتخاب کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم گوشی گلکسی S20 اولترا را زیر ذربین قرار دهیم و مشخصات و قابلیت‌های آن را بررسی کنیم.

طراحی گلکسی S20 اولترا

از برخی جهات، گلکسی S20 اولترا شباهت زیادی به گوشی‌های نسل قبلی سامسونگ  یعنی گلکسی S10 و گلکسی نوت ۱۰ دارد. گلکسی S20 اولترا دارای لبه‌های خمیده است. نمایشگر گوشی  تا لبه دستگاه امتداد یافته و تقریباً به قاب فلزی می‌رسد. یک قاب و یک بریدگی سوراخ‌دار دوربین Infinity-O در بالا تعبیه شده است.

متأسفانه S20 اولترا تنها در دو رنگ بسیار خسته کننده عرضه شده است؛ مشکی مات و خاکستری مات. سامسونگ نسخه‌های آبی و صورتی را در انواع ارزان‌تر گلکسی S20 عرضه کرده است. اگرچه این رنگ‌ها برای مشتریان Ultra ارائه نشده، اما این گوشی همچنان ویژگی‌های خاص برای جذب مشتریان مخصوص خود را دارد

گوشی گلکسی S20 اولترا دارای ابعاد ۶.۶ x ۲.۹ x ۰.۳۴ اینچ و وزن ۲۲۵ گرم است که آن را بسیار بلندتر و ضخیم‌تر از iPhone ۱۱ Pro Max کرده است. این گوشی مانند اسلاف خود یک قطعه سخت افزاری خوب است که کیفیت و مهارت را به نمایش می‌گذارد. شیشه جلو نسبت به S10 سال گذشته کمی خمیدگی کمتری در لبه‌های جانبی دارد، اما شیشه‌ی عقب انحنای بیشتری پیدا کرده اند. پنل گوریلا گلس ۶ توسط یک قاب فلزی که در پایین و بالا ضخیم و در طرفین نازک است از هم جدا شده اند. گوشی گلکسی S20 اولترا دارای رتبه IP۶۸ است، بنابراین اگر به طور تصادفی آن را در مقداری آب غوطه ور کردید از این اتفاق جان سالم به در خواهید برد. همچنین این گوشی دارای سنسور اثر انگشت است.

پورت‌ها و دکمه‌های S20 اولترا همان چیزی است که از یک پرچمدار سامسونگ انتظار می‌رود. دکمه قفل/روشن/خاموش صفحه و کلید تنظیم صدا در لبه سمت راست گوشی قرار دارند. درگاه USB-C و بلندگو در پایین قرار گرفته است. در گلکسی S20 اولترا جک هدفون وجود ندارد. سامسونگ جک هدفون را در سری نوت ۱۰ حذف کرد. یک جفت هدفون USB-C در جعبه گوشی دریافت خواهید کرد.

صفحه نمایش گوشی گلکسی اولترا S20

گوشی سامسونگ گلکسی S20 اولترا دارای یک صفحه نمایش ۶.۹ اینچی از نوع AMOLED  با روزلوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل با نرخ تازه سازی یا رفرش ۱۲۰ هرتز است. این نمایشگر تقریباً طراحی کم‌رنگ S۲۰  اولترا را جبران می‌کند. این یک صفحه نمایش خیره کننده است و یکی از بهترین‌هایی است که می‌توانید در یک گوشی داشته باشد. سامسونگ به پرچمدار خود یک صفحه نمایش ۶.۹ اینچی Dynamic AMOLED Infinity-O با گزینه‌های رزولوشن و نرخ تازه سازی متعدد داده است. گوشی گلکسی S۲۰ اولترا روی Full HD+ یا ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل تنظیم شده است. می‌توانید آن را به Quad HD+ یا ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل ارتقا دهید، یا وضوح آن را به HD+ یا  ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل کاهش دهید. شما هر کدام را که انتخاب کنید، همان نسبت تصویر ۲۰.۵:۹ را دریافت می‌کنید.

مچنین می‌توانید نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش را ۶۰ هرتز انتخاب کنید، که بیشتر صفحه‌نمایش‌ها از آن استفاده می‌کنند، یا ۱۲۰ هرتز، که برای بازی مناسب تراست. سامسونگ تضمین می‌کند که می‌توانید تقریباً همه عوامل صفحه نمایش و عملکرد آن را مدیریت کنید. مسلما انتخاب رزولوشن کامل یا نرخ تازه‌سازی دوبرابر برعمر باتری تأثیر می‌گذارد، اما می‌توانید روشنایی، فیلتر نور آبی، نمایه رنگ و سایر تنظیمات معمولی را تغییر دهید.

دوربین گلکسی اولترا S20

یکی از مهمترین و فوق العاده‌ترین‌ها در گلکسی S20 الوترا دوربین‌های عالی آن است. این گوشی یک هیولای سیستم تصویربرداری است. سامسونگ گلکسی S20 اولترا ۵ ما شاهد یک دوربین چهارگانه هستیم. لنز استاندارد دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸ است. به‌طور پیش‌فرض، تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی می‌گیرد که با ضریب ۹ از تعداد کامل پیکسل (nona-binning) کاهش می‌یابد. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم  f/۲.۲، یک دوربین تله فوتو اپتیکال ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم  f/۳.۵ و یک دوربین زمان پرواز برای کمک به پردازش اطلاعات عمق به آن اضافه شده است. برخی از ویژگی‌هایی که سامسونگ به آن مفتخر است عبارتند از زوم ۱۰۰ برابری و فیلم برداری ۸K. البته برخی از حالت‌های دوربین واقعاً شیک و جدید نیز برای خانواده گلکسی S20 سامسونگ وجود دارد، از جمله Single Take، Night Mode، Night Hyperlapse و موارد دیگر.  


گلکسی S20 اولترا دارای دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲ است. این دوربین برای افرادی که علاقمند به ثبت عکس‌های سلفی هستند یا در کنفرانس‌ها یا جلسات آنلاین شرکت می‌کنند می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

ویژگی‌های سخت افزاری نرم افزاری و و اجرا گوشی گلکسی اولترا S20

سامسونگ گلکسی S20 اولترا یکی از اولین گوشی‌هایی بود که با پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ عرضه شد. این دستگاه دارای ۱۲ گیگابایت رم است، اما اگر پول بیشتری پرداخت کنید می‌توانید ۱۶ گیگابایت را خریداری کنید.

 گلکسی S20 اولترا ۱۲ گیگابایتی با اسنپدراگون ۸۶۵ از نظر اجرا در ۳DMark، AnTuTu و GeekBench، از تمام دستگاه‌های آزمایش شده دیگر موفق‌تر عمل کرد. ترکیب تراشه ۸۶۵ و رم بالا به این معنی است که این گوشی برای انجام همه کار‌ها از چندوظیفگی معمولی گرفته تا سخت‌ترین وظایف موبایلی مانند مانند اجرای بازی  Fortnite و Asphalt ۹ Legends قدرتمند عمل می‌کند. به ویژه در بازی Fortnite به لطف نمایشگر بزرگ و فوق‌العاده، کیفیت گرافیک بالاو پاسخگویی همه جانبه گلکسی S20 اولترا، تجربه‌ای شبیه به کنسول را خواهید داشت.


بیشتر بخوانید: مشخصات و قیمت گوشی گلکسی S20 


پرچمدار جدید سامسونگ در بنچمارک‌ها نیز قدرتمند عمل کرد. در تست چند هسته‌ای Geekbench ۵ و تست گرافیک آف‌اسکرین Aztec Ruins GFXBench، گلکسی S۲۰ اولترابه ترتیب امتیاز‌های ۳۰۷۶ و ۱۳۱۹ (۲۰.۷ فریم در ثانیه) را به دست آورد. البته این نتایج به خوبی عملکرد آیفون ۱۱ پرو مکس نبود که در آن پرچمدار اپل امتیاز‌های ۳۵۱۷ و ۱۶۵۷ (۲۵ فریم در ثانیه) را به دست آورد.

در تست ویرایش ویدیوی نیز، که در آن یک کلیپ ویدیویی کوتاه ۴K با استفاده از برنامه Premiere Rush Adobe به ۱۰۸۰p تبدیل شد، گلکسی S20 اولترا آن را در ۱ دقیقه و ۱۶ ثانیه انجام داد. البته در مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس برای انجام آن فقط به ۴۵ ثانیه نیاز داشت. منصفانه است که بگوییم این می‌تواند ارتباطی با Adobe داشته باشد که احتمالاً برنامه خود را برای iOS بهتر از اندروید بهینه می‌کند. این گوشی در سه مدل با حافظه داخلی و رم ۱۲۸/۱۲، ۲۵۶/۱۲ و ۵۱۲/۱۶ گیگابایت به بازار عرضه شده است.

گلکسی S20 اولترا با اندروید نسخه ۱۰ روانه  بازار شده که قابلیت به روزرسانی به نسخه ۱۳ اندروید با رابط کاربری One UI ۵ را دارد.

باتری، شارژر و نوع درگاه اتصال S20 اولترا

گلکسی S20 اولترا دارای ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. این در حالی است که S20 پلاس از باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. باتری گلکسی S20 اولترا در مواقعی که از سرعت ۵G استفاده نمی‌شود بیش از ۲۴ ساعت دوام می‌آورد. اولترا در آزمایش تخلیه باتری که در صفحات وب در شبکه LTE اجرا شد، ۱۲ ساعت و ۱۳ دقیقه دوام آورد. با این حال، با تغییر صفحه نمایش روی ۱۲۰ هرتز در همان آزمایش، گوشی پس از ۹ ساعت و ۱۳ دقیقه خاموش شد.

گلکسی S20 اولترا از شارژر‌های ۴۵ واتی سیمی، شارژر ۱۵ واتی بی سیمی و همچنین شارژر ۴.۵ واتی بی سیمی معکوس پشتیبانی می‌کند. علیرغم حجم بالای باتری، این گوشی با استفاده از شارژر ۲۵ واتی، تنها در ۱۵ دقیقه به ۳۱ درصد و در ۳۰ دقیقه به ۶۳ درصد شارژ شد. درگاه گوشی گلکسی S20 اولترا از نوع USB Type-C ۳.۲ است.

قیمت گوشی گلکسی اوترا S20 اولترا

قیمت گوشی گلکسی S۲۰ اولترا در بازار ۴۱۸ دلار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان