تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱

معجزه بادام زمینی برای چاقی صورت

در ادامه مقاله با ما همراه باشید زیرا که قصد داریم با خواص بادام زمینی بخصوص خواص آن برای چاقی صورت بیشتر آشنا شویم.

خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

رویداد۲۴ اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به‌دنبال داشتن یک صورت توپر و بسیار خوش فرم بدون افزایش وزن و چاق شدن هستید بهتر است که در ادامه مقاله با ما همراه باشید زیرا که قصد داریم با خواص بادام زمینی بخصوص خواص آن برای چاقی صورت بیشتر آشنا شویم. در شهرهای مختلف و گویش‌های مختلف بادام‌زمینی را با نام‌های مختلفی مانند پسته زمینی بادام کوهی پسته شامی می‌شناسند. این گیاه با نام علمی Arachis hypogea  نخستین بار در آمریکای جنوبی رویید و پس از آن با تکثیر بیشتر در سایر نقاط جهان نیز یافت شد. با زمینی تقریباً به‌علت دولپه‌ای بودن در گروه حبوبات قرار می‌گیرد. کاشفان بادام‌زمینی یعنی مردم ایالات‌متحده آمریکا معمولاً بادام‌زمینی را به‌صورت خام مصرف نمی‌کنند بلکه معمولاً آن را سرخ‌شده و شور مزه طبخ می‌کنند.کره بادام زمینی نیز جزو چاشنی‌های اصلی مردم ایالات‌متحده آمریکا است. البته پروتئین بادام زمینی، آرد و روغن بادام زمینی نیز از دیگر محصولاتی است که به واسطه بادام‌زمینی بدست می‌آید. از این محصولات در صنعت قنادی، برای ساخت و تهیه محصولاتی مانند کیک سس اسنک و دسر استفاده می‌شود.

بادام زمینی یک چاق کننده‌ی مفید

شاید تصور عموم مردم این باشد که همه چربی‌ها مضر هستند و چاق‌کننده، اما با وجود ضرری که چربی‌های مضر و یا کلسترول برای سیستم قلبی ما دارند و موجب انسداد و گرفتگی در دیواره‌ی رگ‌ها می‌شوند چربی هایی نیز وجود دارند که برای سلامتی و درمان بیماری‌ها دارند. چربی موجود در کره بادام زمینی نیز شامل این‌گونه چربی‌ها است پس اگر می‌خواهید یک رژیم غذایی بسیار سالم داشته باشید می‌توانید کره بادام زمینی را در وعده صبحانه خود قرار دهید. البته بسیار مهم است که در کنار کره‌ی بادام‌زمینی چه چیزی مصرف می‌کنید و آیا یک وعده‌ی سالم را می‌سازید یا نه؟

اگر از خواص مفید بادام‌زمینی برای چاقی صورت آگاه شویم دیگر نیازی به استفاده کردن از مواد شیمیایی و دارویی برای چاق شدن نیست بلکه می‌توانید با گنجاندن بادام زمینی در اشکال مختلف در برنامه غذایی خود از خواص آن بهره ببرید. به‌عنوان مثال می‌توانید از کره بادام زمینی در وعده صبحانه استفاده کنید و آن را در کنار ترکیباتی مانند از عسل یا سیب میل کنید. این ترکیب علاوه‌بر چاقی صورت موجب شفافیت و صافی پوست شما نیز می‌شود.

میزان مصرف بادام زمینی در رژیم غذایی

احتمالاً همه شما می‌دانید که یک ماده غذایی هرچقدر هم که مفید باشد میزان مصرف مشخصی در طی روز دارد و مصرف کردن بیش‌ازحد هر ماده غذایی می‌تواند برای ما مشکل‌ساز باشد. بادام زمینی نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما در طی روز بهتر است که از سی عدد بادام زمینی بیشتر مصرف نکنیم. البته که چاقی صورت تنها فایده بادام‌زمینی نیست بلکه این ماده غذایی می‌تواند به واسطه داشتن اسیدهای چرب از افزایش چربی خون جلوگیری کند و موجب کاهش آن شود. همچنین بیماری‌های گوناگونی مانند بیماری‌های قلبی به‌خصوص سکته‌های قلبی می‌توانند به واسطه پلی فنل هایی که در بادام‌زمینی وجود دارد کنترل و پیشگیری شوند.

میزان وجود هر ماده مغزی در بادام زمینی

برای شروع باید بگوییم که مقیاس‌های گفته‌شده در زیر مربوط به یک‌چهارم لیوان بادام زمینی می‌باشد. این مقدار در کره بادام زمینی چیزی حدود دو قاشق محاسبه می‌شود. بادام زمینی در یک چهارم فنجان حاوی دویست و هفت کالری و نه گرم پروتئین است. همچنین چربی آن هیجده گرم و کربوهیدرات بادام‌زمینی شش گرم می‌باشد و به‌صورت کلی دو قاشق کره بادام زمینی دارای سه گرم فیبر و حدود یک گرم شکر است.

خواص بادام زمینی برای چاقی صورت

ترجیح مصرف کره بادام زمینی به بادام زمینی

همان‌طوری‌که می‌دانید ماده غذایی فیبر به کسانی که به‌دنبال حفظ تناسب اندام و لاغری هستند کمک شایانی می‌کند. از قضا بادام‌زمینی نیز دارای مقادیر بسیار زیادی فیبر می‌باشد پس چاره کار چیست؟ چگونه باید از مواد مغذی موجود در بادام زمینی استفاده کنیم بدون این‌که موجب لاغری صورت شود‌. نکته اینجاست که شما می‌توانید از کره‌ی بادام‌زمینی به‌عنوان یک مکمل عالی که حاوی مواد مغذی بسیار زیاد و درعین‌حال چربی‌های مفید برای بدن و صورت ماست استفاده کنید. چربی موجود در کره بادام‌زمینی از نوع غیراشباع و مفید می‌باشد.

حسن ختام

در مقاله فوق دانستیم که همه چربی‌ها مضر نیستند و ما در کنار وجود چربی‌های اشباع شده و مضر، انواع مفید آن را نیز در مواد غذایی مختلفی ازجمله بادام‌زمینی به‌خصوص کره‌ی بادام‌زمینی می‌توانیم مشاهده کنیم. پس برای افرادی که نیاز به چاقی صورت دارند بادام‌زمینی می‌تواند یک انتخاب بسیار مفید باشد چراکه در کنار وجود چربی های مفید حاوی مقادیر بسیار زیاد فیبر و پروتئین است که می‌تواند به بیماری‌های زمینه‌ای هر فرد و ضعف و بی‌حالی ناشی از آن کمک کند. البته خوب می‌دانیم که هر ماده مغذی نیز مقادیر  مصرف مشخصی دارد بادام زمینی نیز با تمام خواص مفیدی که دارد نباید از یک حد مشخص بیشتر استفاده شود چون می‌تواند باعث چاقی مفرط شود این میزان مشخص برای همه افراد ثابت نیست و بسته به سوخت‌وساز بدم وزن بدن و علت استفاده متفاوت باشد. اما مقدار سی عدد در روز در برخی از منابع برای مصرف بادام‌زمینی ذکر شده‌است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان