تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱

مشخصات و قیمت گوشی شیائومی 12T

در این گزارش، گوشی شیائومی 12T را زیر ذره بین قرار داده و مشخصات و ویژگی‌های و قیمت آن را بررسی خواهیم کرد.

بررسی گوشی شیائومی 12T

رویداد۲۴ حسین فلاحی: دو گوشی شیائومی 12T و 12T پرو بسیار شبیه هم هستند. با این تفاوت که 12T به جای پردازنده اسنپدراگون، پردازنده مدیاتک دارد= و  دوربین اصلی پشتی به جای  سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است. با این حال در بسیاری از سناریوها، عملکرد آن‌ها در دنیای واقعی در واقع آنقدر‌ها متفاوت نیست.

قیمت 12T حدود ۱۵۰ پوند کمتر از 12T Pro است؛ صرفه جویی قابل توجهی که برای افرادی که به هزینه‌ها توجه می‌کنند، آن را جذاب‌تر می‌کند. همچنین باتری 12T نیز کمی بیشتر دوام می‌آورد، اگرچه هر دو در این زمینه به اندازه کافی خوب عمل هستند.

با این حال، از برخی جهات، این گوشی بدتر از سلف مستقیم خود، یعنی گوشی شیائومی 11T است. کیفیت ساخت کاهش یافته است و دوربین ماکرو ثانویه از یک تله فوتو ۵ مگاپیکسلی سرگرم کننده به سنسور ۲ مگاپیکسلی بد کلاسیک تنزل یافته است. پردازنده 12T بهتر است، اما همیشه نمی‌توانید از قدرت قابل توجه آن استفاده کنید، زیرا برخی از بازی‌ها برای این گوشی بهینه نمی‌شوند.

طراحی و صفحه نمایش گوشی شیائومی 12T

شیائومی 12T تقریباً شبیه به 12T Pro است. شاید اگر دو گوشی را کنار هم بگذارید مجبور شوید از روی بدنه دوربین "۱۰۸MP" یا "۲۰۰MP" نوشته شده آن‌ها را از هم تشخیص دهید.

از نظر سبک یا طراحی، هیچ چیز جاه طلبانه‌ای در اینجا وجود ندارد، اما روکش مات شیشه عقب و شیشه واقعی است. اگر به دنبال ظاهری کم رنگ هستید، عالی به نظر می‌رسد.

با این حال، 12T در واقع یک کاهش بسیار واضح کیفیت ساخت نسبت به 11T است. گوشی 11T دارای لبه‌های آلومینیومی و شیشه‌های گوریلا گلس ویکتوس در جلو و پشت بود. 12T دارای لبه‌های پلاستیکی و گوریلا گلس ۵ به جای Victus است. طبق گفته سازنده Corning، نوع اول کمی کمتر پیشرفته است، اما نه آنقدر سخت و مقاوم در برابر ضربه.

 12Tحس خوبی ایجاد می‌کند، اما به دلیل جنس پلاستیکی خود، شبیه به یک اندروید رده بالا واقعی نیست. همچنین با IP53 مقاومت بسیار محدودی در برابر آب دارد؛ با مقاومت سطح ۳ در مقایسه با مقاومت سطح بالای ۸ آیفون ۱۴ واقعاً برای مقاومت در برابر کمی باران ساخته شده است تا غوطه ور شدن کامل در آب.

شیائومی برتری آشکاری را که نسبت به شرکت‌هایی مانند سامسونگ در این محدوده قیمتی داشت از دست داده است؛ و با قیمت مشابه، Pixel 7 دارای شیشه Victus، ضد آب IP68 و بدنه تمام فلزی و شیشه‌ای است.


بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات گوشی شیائومی Note 11 Pro 


البته پیکسل 7 یک اندروید بسیار کوچکتر است و باعث می‌شود شیائومی 12T برای بازی و تماشای ویدیو مناسب‌تر به نظر برسد. این منجر به نکته دیگری می‌شود که باید در نظر بگیرید. مانند دیگر گوشی‌های شیائومی با این اندازه، 12T بزرگ و نسبتاً ضخیم است، ۸.۶ میلی متر، بدون شیشه جلویی مخروطی که دستان شما را فریب دهد تا فکر کنید نازک‌تر است.

این گوشی همچنین فاقد جک هدفون و اسلات microSD است. شما می‌توانید از بین ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی را انتخاب کنید. اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش سریع و قابل اعتماد است، و بلندگو‌های استریو صدای بلندی دارند و تصویر استریوی خوبی ارائه می‌دهند، اگرچه باس در اینجا به اندازه برخی از تلفن‌های دیگر، از جمله Asus Zenfone 9 بسیار کوچک‌تر قدرتمند نیست.

Xiaomi 12T تاکنون نتوانسته متمایز شود، اما صفحه نمایش غیرمعمولی دارد: یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع OLED  با وضوح ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل. اندازه و سبک پنل معمولی است، اما وضوح به طور قابل توجهی بالاتر از استاندارد ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. سایر جنبه‌های صفحه نمایش 12T نیز خوب هستند. OLED یعنی کنتراست در شرایط مناسب عالی است و عمق رنگ چشمگیر است.

روشنایی نیز قوی است. بسیار سبکتر از 12T Pro، 12T در داخل خانه به ۴۹۰ نیت می‌رسد و می‌تواند ۸۹۰ نیت را در فضای باز در زیر نور شدید خورشید بزند، که برای دید عالی در فضای باز کافی است – این یک تلفن روشن است. نمایشگر آن از HDR نیز پشتیبانی می‌کند. مطمئن باشید نمی‌توانید با این قیمت چیز بیشتری بدست آورید. مانند سایر گوشی‌های میان‌رده شیائومی، حداکثر نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است که با گران‌ترین گوشی‌های اندرویدی مطابقت دارد.

نرم افزار، سخت افزار و اجرا شیائومی 12T

شیائومی 12T با اندروید ۱۲ با رابط کاربری ۱۳ MIUI عرضه شده است. آیکون‌های مربع گرد پیش‌فرض آن کمی سفت‌تر از برخی دیگر به نظر می‌رسند، اما انیمیشن‌ها حس خوبی دارند و رم ۸ گیگابایت برای حفظ عملکرد روان سیستم مناسب است.

 شیائومی با نحوه عملکرد پنجره‌های کشویی و ویژگی‌های اعلان‌ها مشکل دارد. معمول این است که یک بار برای اعلان ها، دو بار برای جابجایی Wi-Fi و ... به پایین ضربه می‌زنید. در اینجا اسکرول‌هایی از سمت چپ صفحه شما را به اعلان‌ها و از سمت راست به کنترل‌های ویژگی می‌برد. جدا از این برنامه‌های پیش فرض مانند آمازون و بازی‌هایی مانند Genshin Impact و Tile Fun که شیائومی از قبل نصب می‌کند، به طور کلی خوب است.

 پردازنده  MediaTek Dimensity ۸۱۰۰ آن برای اجرا بسیار کمک کننده است. یک چیپست با قدرت قابل مقایسه با چیزی مانند Snapdragon ۸۸۸، یک انتخاب محبوب برای گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۱ و مدل‌های عملکردی با ارزش در سال ۲۰۲۲. شیائومی 12T در دو مدل با حافظه داخلی و رم 128/8 گیگابایت و 256/8 گیگابایت به بازار عرضه شده است.

بازی Fortnite به طور کامل برای این گوشی بهینه نشده است، به این معنی که شما فقط می‌توانید بازی را در تنظیمات اولیه موجود برای همه مدل‌هایی که می‌توانند از صفحه بارگذاری عبور کنند، بازی کنید. تصاویری متوسط، ۳۰ فریم در ثانیه. این برای Dimensity ۸۱۰۰ چالش آنچنانی محسوب نمی شود.

با این حال، ما می‌توانیم از طریق Geekbench ایده خوبی از پتانسیل عملکرد آن بدست آوریم. Xiaomi 12T در تست استاندارد CPU Geekbench ۵ امتیاز ۳۵۱۲ را به دست آورده است، ۸۹۹ امتیاز در هر هسته. این نه تنها برای اسنپدراگون ۸۸۸ بلکه برای پرچمدار جدیدتر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نیز مناسب است.

در بنچمارک OpenCL Geekbench ۵ مبتنی بر پردازنده گرافیکی، 12T امتیاز ۴۶۸۱ را کسب کرد؛ بسیار شبیه به آنچه از یک گوشی اسنپدراگون ۸۸۸ می‌بینید، اما نه Snapdragon ۸ Gen ۱ که عملکرد بهتری دارد. همانطور که انتظار می‌رفت، این گوشی در هر دو طرف CPU و GPU عملکرد فوق العاده‌ای دارد، اما چیپست‌های پرچمدار واقعی ۲۰۲۲ قدرت بازی بهتری دارند. برای مدتی بازی Ark: Survival Evolved با حداکثر تنظیمات گرافیکی روی شیائومی 12T اجرا شد. این بازی می‌تواند برخی از تلفن‌های کم‌قدرت را به چالش بکشد، اما 12T مشکلی نداشت و فقط پشت آن کمی گرم شد. به نظر می‌رسد این مزیت چیپ‌ست‌های Dimensity ۱۲۰۰/۱۳۰۰/۸۱۰۰ است.

دوربین گوشی شیائومی 12T

شیائومی 12T دارای سه دوربین پشتی است.   یک سنسور Samsung HM۶، ۱۰۸ مگاپیکسلی با OIS، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض سامسونگ S۵K۴H۷ و یک دوربین کوچک ۲ مگاپیکسلی Galaxycore ماکرو داریم.

این دوربین‌های ثانویه چیز‌هایی هستند که ممکن است در اندروید‌های میان‌رده به‌طور قابل توجهی ارزان‌تر از Xiaomi 12T بیابید و Realme از سنسور HM۶ دوربین اصلی در Realme ۹ ارزان‌تر (اما بدون OIS) استفاده کرده است.

دوربین گوشی شیائومی 12T

این آرایه کاملاً در سطح پیکسل ۷ نیست، که دارای دوربین فوق عریض بهتر و سنسور دوربین اصلی برتر سامسونگ GN۱ است. تجربه عکاسی بسیار شبیه به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی 12T Pro است. عکس‌های با نور روز اغلب عالی به نظر می‌رسند، با رنگ‌های نسبتاً واقعی، محدوده دینامیکی بالا و نرخ خوب از تصاویر بدون پارامتر‌های بهم ریخته. در چند مورد، به نظر می‌رسد حالت HDR به درستی درگیر نمی‌شود، اما این موارد نسبتاً نادر هستند. جای تعجب نیست که Pro ۲۰۰ مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌های زوم دیجیتال ۲ برابری بهتری نسبت به این گوشی بگیرد.

شیائومی 12T دارای یک دوربین سلفی عریض با سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲ است.

باتری و نوع درگاه شیائومی 12T

شیائومی 12T دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی غیر قابل جابجایی توسط کاربر است، مانند تقریبا تمام گوشی‌هایی که شیائومی با این اندازه تولید می‌کند. 12T از یک شارژر ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند که از طریق درگاه USB Type-C ۲.۰ قابل شارژ است. این شارژر در مدت زمان ۱۹ دقیقه گوشی را به شارژ ۱۰۰ درصد می‌رساند و در ۱۲ دقیقه ۵۰ درصد شارژ می‌شود. طبق گفته شیائومی شارژ کامل در ۱۹ دقیقه امکان‌پذیر است – این احتمال وجود دارد که در حالت کاملاً مرده شارژ نشود، که این حالت به میزان قابل توجهی سرعت شارژ را در چند دقیقه اول کاهش می‌دهد. همچنین در این گوشی امکان پشتیبانی از OTG برای اتصال واحد‌های ذخیره سازی و لوازم جانبی وجود دارد.  

قیمت گوشی گوشی شیائومی 12T

قیمت گوشی 12T در بازار ۴۰۴ دلار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان