تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۵۸ نظر
آیت الله علوی بروجردی:

نسل جدید دنبال هرکسی می‌روند، غیر از ما/ مردم تمام تحریم‌ها را به خاطر ما تحمل کردند، اما با آن‌ها چه کردیم؟

آیت الله علوی بروجردی گفت: این‌ها مردمی بودند که دائم به دنبال ما می‌آمدند و در هر کاری کنار ما بودند. ….سعی کنیم از این به بعد با این مردم رفیق باشیم و ارتباط داشته باشیم.

نسل جدید، دنبال هرکسی می‌روند، غیر از ما/ مردم تمام تحریم‌ها را به خاطر ما تحمل کردند، اما با آن‌ها چه کردیم؟

رویداد۲۴ آیت الله علوی بروجردی گفت: این‌ها مردمی بودند که دائم به دنبال ما می‌آمدند و در هر کاری کنار ما بودند. …. سعی کنیم از این به بعد با این مردم رفیق باشیم و ارتباط داشته باشیم. خدا می‌داند آن بچه‌ای که رفته و مسیحی شده، مسئولیتش را از دوش من برنمی‌دارند. این بچه شیعه است. من باید او را برگردانم. من حق ندارم او را رها کنم. حالا دل ما هم خوش باشد که او رفت که رفت! حالا راحت باشیم! خیر، راحتی ندارد. این دختری که آن‌طور رفته، ناموس شیعه است. امام زمان رنج می‌برند که این جوان مسلمان آن‌طور رفته است. ایشان از این شرایط رنج می‌برند. امام حاضر و ناظر ماست.

متن سخنان استاد فقه و اصول حوزه علمیه قم که در جلسه درس خارج فقه خود ایراد کرده، به شرح زیر است:

در ایامی مبارک و در آستانۀ ولادت باسعادت وجود مقدس آقا حجت‌بن‌الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم. وجود آقا حجت بن الحسن (ع) برای شیعیان یک امید و روشنایی است. ما شیعیان همیشه این افق روشن را پیش روی خود داریم. در برابر هر مشکلی و هر مصیبتی و هر گرفتاری ای، به سوی این روشنی و امید حرکت می‌کنیم و مشکلاتمان برطرف می‌شود. در روایات هم داریم که افضل اعمال امت در دوران غیبت، انتظار فرج است. انتظار فرج یعنی همیشه ما منتظر گشایشیم؛ یعنی ناامیدی در بین ما وجود نخواهد داشت و این آینده، آیندۀ روشنی خواهد بود، آینده‌ای که حق و عدالت غلبه می‌کند و همۀ تاریکی‌ها و مصیبت‌ها و مشکلات از بین می‌رود و به آن جایگاهی که به ما وعده داده شده، خواهیم رسید.

علت غیبت حضرت حجت (ع) چیست؟

«بقیه الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین». مشکل در همین قید است. ما باید به این معنا ایمان داشته باشیم. در اینجا غیبتی اتفاق افتاده، اما این غیبت منشأ دارد. چرا امام صادق (ع) غیبت نداشتند؟ چرا موسی بن جعفر (ع) غیبت نداشتند؟ به‌گفتۀ خواجه نصیر: «وجوده لطفٌ و تصرفه لطفٌ آخر و عدمه مِنّا». مسئله این بود که بین مردم آن روزگار، یعنی بین شیعه و غیرشیعه و عامۀ مردم، پذیرش آقا حجت بن الحسن (ع) وجود نداشت. علت غیبت این بود که حتی نسبت به امامان قبل، مردم امامت ایشان را نپذیرفتند، با اینکه در آن زمان شیعیان کم نبودند و پراکنده بودند. شبکۀ وکلای امام عسکری (ع) در گوشه و کنار پراکنده شده بودند، اما آن شیعیان مثل خود ما بودند، یعنی آن پذیرشی که باید به امام معصوم داشته باشند، در کار نبود؛ لذا وجود و حضور ایشان بی فایده می‌شد و در نتیجه این غیبت اتفاق افتاد. اگر این عدم پذیرش نبود، غیبتی وجود نمی‌داشت. اما غیبت ادامه پیدا کرده، اما تا کی؟

تعیین‌کنندگان زمان ظهور دروغگویند

شنیده‌اید که افراد مختلف، از مرجع گرفته تا غیر مرجع، از مسئول گرفته تا غیر مسئول، خیلی راحت برای ظهور آقا تعیین زمان می‌کنیم و می‌گوییم دیگر سال‌های آخر غیبت است و در عمر ما پیش می‌آید! «کذب الوقاتون» به معنای این است که تعیین وقت ظهور در اختیار این افراد نیست که خبر بدهند و هر خبری که بدهند دروغ است. ظهور باید بر اساس اراده الله باشد. حتی کسانی که موفق شدند و خدمت آقا رسیدند، نتوانستند بگویند آقا من را برای این کار مأمور کرد که چنین و چنان بکنم یا از طرف آقا رسالت دارم؛ نه، این‌طور نیست. هرچند توفیقی داده می‌شد و حضرت را می‌دیدند. به حضرت گفته بودند در این غیبت ما ساقط شدیم، تا کی منتظر باشیم؟ حضرت فرموده بودند که ظهور در اختیار خود من هم نیست، دعا کنید که خدا ظهور من را اراده کند.

چگونه باید پذیرای حضور حضرت حجت (ع) باشیم؟

پذیرشی که در اینجا حضور امام را اقتضا می‌کند، چگونه پذیرشی است؟ این پذیرش فهم امام است، درک امام است. اگر الان خداوند اراده کند و آقا حجت بن الحسن (ع) در بین ما ظهور کنند، آیا آن پذیرشی را که باید در برابر امام داشته باشیم، داریم؟ عامۀ مردم را کنار بگذاریم، منظور حوزۀ ما و علماست. آیا پذیرش داریم؟ در مقابل امام صف نمی‌کشیم؟! آن‌هایی که در مقابل علی بن ابی‌طالب (ع) صف کشیدند چه کسانی بودند؟ طلحه و زبیر بودند. طلحه و زبیر هر دو در جنگ‌های زمان پیغمبر (ص) حضور داشتند و در نصرت امام شمشیر زده بودند و سابقه داشتند. وقتی قاتل زبیر شمشیر او را نزد امیرالمؤمنین (ع) آورد، ایشان شمشیر زبیر را می‌شناختند، نگاهی به شمشیر کردند و شروع کردند به گریه کردن و فرمودند این شمشیر چقدر همّ و غم از چهره پیغمبر زدوده. زبیر چنین بود. وقتی به خانۀ فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها حمله کردند، زبیر از کسانی بود که آنجا به عنوان مدافع حضرت جنگید. اما منافع دنیا امثال زبیر را فریب داد، آن هم در آخر عمر.

به قول آن طلبه که می‌گفت ما اول طلبگی با اخلاص و با خضوع وارد می‌شویم، اما هرچه می‌گذرد، این اخلاص و خضوع کم می‌شود و تازه در آخر عمر، هفتاد هشتاد سالگی، به فکر چیز‌های دیگر می‌افتیم! زبیر هم همین بود. اگر آقا امام حجت صلوات الله و سلامه علیه ظهور کنند، ما در مقابل ایشان چه می‌کنیم؟

نیابت عامۀ امام تعیین‌کردنی نیست و اکنون هیچ‌کس نیابت خاصه ندارد

در زمان غیبت، باید وظایفی را که بر عهدۀ ماست، درست انجام دهیم. آقا برای مردم امام است، اما مایی که در حوزه نشسته ایم حساب دیگری داریم. یک حساب ویژه داریم. وقتی بعد از غیبت صغری نیابت خاصه به نیابت عامه تبدیل شد، برخی به عنوان نایب ایشان کار می‌کنند. امثال ما نایب عام آقا هستیم. این نیابت عامه‌ای را که شخصی هم نیست، نمی‌توان تعیین کرد. برخی می‌خواهند در این میان یک نیابت خاص درست کنند و بگویند حضرت به ایشان نظر دارد؛ نه؛ اصلاً بنا نیست چنین اظهاراتی باشد که چه کسی باشد یا چه کسی نباشد، والّا این نیابت خاصه می‌شد و غیبت صغری بود. حضرت هم نایبی برای غیبت کبری تعیین نکرده اند. هرکسی هم که می‌گوید من امام زمان را دیدم، به حساب این است که خود را نایب معرفی کند؛ پس «فکذبوه»، چنین افرادی را تکذیب کنید. هرکس چنین ادعایی کند، دروغ می‌گوید و به حساب منافع مادی خود، می‌خواهد این دیدار‌های ادعایی را برای مقاصد دنیایی و نفسانی که دارد، وسیله قرار بدهد؛ لذا این افراد را تکذیب کنید.

ما چه وظایفی در برابر ایتام آل محمد (ص) داریم؟

اما تکفل ایتام آل محمد (ص) وظایفی به دوش ما گذاشته است. ما برای انجام این وظیفه چقدر ساعی و جدی هستیم که حالا خدا خدا می‌کنیم آقا امام زمان ظهور کند و ما در رکاب ایشان کار کنیم؟! این تکفل چیست؟ ما اگر تکفل خانواده‌ای را بر عهده بگیریم، چه می‌کنیم؟ ممکن است اطعام و هزینه‌های درمان و ازدواج و… را به عهده بگیریم. تکفل این‌گونه است. حضرت رسول نفرمودند «انا و علی ابوا هذه الامه»؟ آقا امام زمان (ع) هم مانند امیرالمؤمنین (ع) در این عصر پدر ما هستند. متکفل فرزندان خود هستند و تمام امت را فرزندان خودشان گرفته اند و وظیفۀ خودشان را تکفل آن‌ها قرار داده اند.

ایشان این تکفل را در دوران غیبت به ما سپرده اند. این تکفل ایتام آل محمد (ص) را چگونه در حق فرزندانمان به جا می‌آوریم؟ در حق دانشگاهیان و غیر دانشگاهیان، در حق همین دختران و پسرانی که در قم هستند؟ آیا این‌ها فرزندان ما هستند یا نه؟ آیا فرزندان شیعه هستند یا نه؟! نمی‌توانیم خودمان را راحت کنیم و فرزندانمان را خودی و غیرخودی خطاب کنیم و بگوییم ما خودی‌ها را داریم و غیرخودی‌ها از کشور بروند. خیر! تکفل این‌گونه نیست. آیا هیچ پدری بین فرزندان خود، خودی و غیرخودی درست می‌کند، حتی اگر بچه نااهل باشد؟! پدر حتی اگر فرزند ناخلف خود را از خانه بیرون کند، سر سفره همۀ فکر او این است که الان بچۀ من چه می‌خورد، کجا می‌خوابد، اگر مریض شود چه کسی به داد او می‌رسد. آیا جز این است؟ عاطفه‌ای در میان است.

رفتار با مخالفانمان را از حضرت علی (ع) بیاموزیم

در دوران غیبت آیا وظایف خود را فراموش نکرده‌ایم؟ نباید فقط دلمان خوش باشد به اینکه یک عده همفکر و خودی دور ما باشند و باعث شویم مردم هم فکر کنند که تکفل امیرالمؤمنین (ع) هم این‌گونه بوده است! آقا امیرالمؤمنین این تکفل خود را هم در حق اصحاب خودش داشتند و هم در حق خوارج. خوارج به حضرت دشنام می‌دادند، اما حضرت با ایشان کاری نداشتند و با آن‌ها نجنگیدند تا زمانی که آن‌ها دست به شمشیر بردند و شروع کردند به کشتار مردم. حضرت به آن‌ها گفتند چرا با زن و بچه و زن حامله می‌جنگید؟ اگر می‌خواهید بجنگید، با ما بجنگید. خوارج گفتند بله، می‌خواهیم بجنگیم! تو کافر هستی! تو را قبول نداریم! ما هم حاضر نیستیم شمشیر را غلاف کنیم! باید بزنیم و بکشیم! حضرت فرمودند بسیار خب! پس بیایید با من بجنگید. در حالی که حضرت می‌توانستند همۀ آن‌ها را دستگیر کنند و به زندان بیندازند. همۀ خوارج پنج شش هزار نفر بیشتر نبودند. اگر ایشان را زندانی می‌کردند، بقیه هم می‌ترسیدند. اما حضرت چنین نکردند.

حضرت داخل ممکلت خودشان به خوارج اجازه دادند که عده و عُده و پول جمع کنند، اسلحه بخرند و جایی را به عنوان جبهه در نظر بگیرند و تمرین کنند و بعد از اینکه آمادۀ جنگ شدند، ایشان را برای جنگ خبر کنند. خوارج خودشان مکانی را تعیین کردند، تمرین کردند و اعلام کردند که آماده شده‌ایم.

علی بن ابی‌طالب (ع) با لشکر خودشان رفتند. حضرت لشکرشان را برای خوارجی که او را کافر خطاب می‌کردند، حدود سه ماه معطل کردند. صبح و شب می‌رفتند و برایشان خطبه می‌خواندند و به سؤال‌ها و اشکالاتشان جواب می‌دادند. از این پنج‌شش هزار نفر، پانصد شش‌صد نفر باقی ماندند که به هیچ راهی مستقیم نبودند، جز جنگ. یک صبح تا ظهری جنگ درگیر شد. عده‌ای کشته شدند. عده‌ای مجروح شدند. عده‌ای اسیر شدند و یک عده هم فرار کردند ـ‌تکفل را می‌خواهم بگویم‌ـ در همۀ شئون، حضرت فرمودند بر کشته‌ها نماز بخوانید و محترمانه دفنشان کنید؛ آن‌هایی را که اسیر کرده‌اید آزاد کنید، بدون اینکه وجهی از آن‌ها بگیرید و اذیتی به آن‌ها برسانید. آن‌هایی را که مجروح هستند، مداوا کنید و بگذارید بروند؛ آن‌هایی را که فرار کرده‌اند، تعقیبشان نکنید. حتی در نهج‌البلاغه هم آمده که فرموده‌اند حتی بعد از من هم این‌ها را نکشید. این هم تکفل علی بن ابی‌طالب است با دشمن! اما تکفل ما در حق دوست چطور است؟! در حق این مردم چطور است؟! چطور می‌خواهیم برای آقا در بین این مردم روحیۀ پذیرش ایجاد کنیم؟!

ما با مردم وفادارمان چه کردیم؟!

عده‌ای از افرادی که دارند از ما جدا می‌شوند، از مناطق بختیاری نزد من آمده بودند. در بین این برخی جوان‌ها میل بسیار عجیبی به زرتشتی گری پیدا شده است. بعضی‌ها به من گفته‌اند در قم کلیسای خانگی وجود دارد و تعداد وهابی‌ها زیاد شده است و فعالیتشان گسترده شده و نماز جمعه هم می‌خوانند! عده‌ای هم گویی دارند بودایی می‌شوند! این‌ها مشکلات ماست.

بسیاری از این‌ها مردمی بودند که دائم به دنبال ما می‌آمدند و در هر کاری کنار ما بودند. ما با مردم چه کردیم؟ در گذشته هم این‌طور بودیم؟ در گذشته هم این‌طور بودیم؟ این‌ها مردمی بودند که در جنگ با عراق اجازه ندادند عراق یک سانتی متر مربع از خاک ایران را در اختیار بگیرد. در حالی که آمریکا و شوروی به عراق کمک می‌کردند و مردم ما فقط اسلحه داشتند. آیا این جوان‌ها و این مردم نبودند که با دست خالی می‌جنگیدند؟ دیگر این مردم چه کنند؟ تمام تحریم‌ها را به خاطر ما تحمل کردند. دیگر این خانواده چه کند؟ جوان خود را داده، مال خود را داده، زندگی خود را برای ما داده! دیگر وفاداری بیشتر از این؟! دیگر چه می‌خواهید؟ ما همین‌ها را می‌خواستیم. این وفاداری هست یا نه؟ اما ما با آن‌ها چه کردیم؟ می‌توانیم به حضرت حجت (ع) جواب بدهیم؟

در انتقال میراث گذشتگان به نسل بعد مشکل خواهیم داشت

توجه داشته باشیم که ما در این لباس، از طرف حضرت برای کار در بین مردم مأموریت داریم، مأموریت ما هم تکفل آل محمد (ص) است. هرکسی به فراخور قدرت و توان و محدودۀ خودش جواب دارد، بسم‌الله. اما اگر جواب نداشته باشیم چه؟! کسانی قبل از ما بودند، که خداوند غریق رحمت کندشان، در هر رده‌ای، مرجع یا مدرس یا واعظ یا امام جماعت، هرچه بودند این میراث را به دست ما رساندند. اما آیا ما می‌توانیم این میراث را به دست نسل‌های بعدی برسانیم؟ الان جوان‌های نسل جدید اصلاً ارتباطی با ما دارند؟ ما برای آن‌ها بیگانه هستیم. دنبال هرکسی می‌روند غیر از ما! چرا؟ جاذبۀ ما چه شد؟ امام‌جماعت مسجد محل قطب مردم بود. مردم برای او می‌مردند. ما این روز‌ها را دیده‌ایم. پدر من در تهران سی چهل سال امام جماعت بود.

دیگران را هم دیده بودیم که مردم برایشان چه می‌کردند. دخترانی هم که حجاب کامل نداشتند، سراغ امام‌جماعت می‌آمدند و مسئله می‌پرسیدند. ما الان فقط اصرار داریم که این دختر حجاب خود را درست کند، در حالی که اصل عقاید او رفته است! اعتقاد یک داستان است، عمل یک داستان دیگر. عمل در رتبۀ بعد از اعتقاد است. اعتقاد لطمه خورده است. ما در انتقال این میراث به نسل بعد مشکل داریم، چون به این نسلی که در زمان ما هستند، نتوانستیم این میراث را منتقل کنیم.

هر روز از حضرت حجت (عج) کمک بخواهیم

به هوش باشید! لااقل در این ایام مبارک، از خود آقا مسئلت کنیم که به داد ما برسید و یاری‌مان کنید. ما وظیفه داشتیم پیش از هر کاری، رضایت شما را بسنجیم. ما هم تصمیم بگیریم اگر تا الان آن مسیر را طی نکرده‌ایم، از این به بعد این کار را انجام دهیم. سعی کنیم از این به بعد با این ایتام آل محمد (ص) رفیق باشیم و ارتباط داشته باشیم. خدا می‌داند آن بچه‌ای که رفته و مسیحی شده، مسئولیتش را از دوش من برنمی‌دارند. این بچه شیعه است. من باید او را برگردانم. من حق ندارم او را رها کنم. حالا دل ما هم خوش باشد که او رفت که رفت! حالا راحت باشیم! خیر، راحتی ندارد. این دختری که آن‌طور رفته، ناموس شیعه است. امام زمان رنج می‌برند که این جوان مسلمان آن‌طور رفته است. ایشان از این شرایط رنج می‌برند. امام حاضر و ناظر ماست.

به هر حال باید سعی کنیم در حد مقدور به وظایف خود عمل کنیم. ایام مبارکی است. لااقل در این ایام اگر در طول سال به فکر امام زمان نیستیم، در این چند روز به یاد آقا بیفتیم، قیام به امر آقا کنیم و سعی کنیم هر روز پنج دقیقه با آقا خلوت کنیم. امام حاضر هستند. تا گفتی «السلام علیک یا بقیه‌الله» آقا حاضر هستند. عقیدۀ ما این است. با ایشان حرف بزنیم. ما حاضریم با هر کس و ناکسی حرف بزنیم، با آقا حاضر نیستیم حرف بزنیم؟! با ایشان عهد ببندیم، از ایشان کمک بخواهیم. آن کسانی که در این مسیر‌ها بودند و راه‌ها را طی کردند، از این قضایا قصه‌ها دارند. ما خیلی فاصله گرفته‌ایم. به هر حال امیدواریم خداوند خودش کمک کند تا بتوانیم در مسیر آقا حجت بن الحسن (ع) قدم برداریم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵۸
سید حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
5
59
این سخنان بجا و درست جنابعالی را کسانی که باید بشنوند و بکار بگیرند وجود خارجی ندارد و گوش شنوا نیست.
اینگونه که عمل می کنند همه از چشم اسلام دیده اند و می بینند.
هیچ کشوری نمی توانست آبروی اسلام را اینگونه ببرند که حاکمان ما می برند.
اسلام دینی رحمت است. نه اینکارها یی که در ۴ ماه اخیر انجام شده است و دائما دشمن دشمن می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
در طول عمرت دو رکعت نماز خواندی که دلسوز اسلام شدید؟ مبنای اسلام شما مرگ دختره بزهکار حزب کومله است
پاسخ 8/24 دقیق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
برای شما کشتن آدمها ی غیر خودی حلاله نه ،،،؟؟؟!!!بی مغز !! نخود مغز !!! آدم کش !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
این کسی که پرسیدی در عمرت دو رکعت نماز خوندی؟ دو خط نظر دادی همش پر از قضاوت و فحش و غیبت پشت سر مرده و تهمت، به نظرم به جای قضاوت دیگران یه نگاهی به اسلام خودت بنداز!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
یعنی از مسلمان بودن فقط همین نماز خوندنو یاد گرفتی ؟یزیدم نمازشو میخوند روزه شو هم میگرفت !!!.تهمت ،دروغ ،انکار، فساد ،دزدی ،قتل، چپاول لابد اسلام محمدی ایناست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اینجا قضاوت نظرات است ربطی به فحش و اهانت غیبت ندارد در هر صورت فرد بی نماز غلط می کند در رابطه با هر چیز دیگر قضاوت می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
7
70
گند زدید گند زدید به دنیا و اخرتمون گند زدیذ خدا ازتون نگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
با سلام ب جای رسیده که خودشون میگن ملت با ما بوده پس چرا حق ملت را نمیدهید برای مثال همین پولهای بلوکه شده که از عراق گرفتند مگر ملت شریک نیست بابا این پولها رو خرج ازاد راه فلان چیز نگنید یک بار هم شده بین مردم پخش کنید ب همسایکان ندهید چراغی که ب خانه رواست ب مسجد حرام پس چرا این همه کمک ب همسایکان میکنید برادران مقامات خودتان را ب جای ملت بزارید اگر یک روز طاقت اوردی پول همه امکانات دارین بعدشم میگین گور ملت کرده نکنید چراغ هیچ کس تا صبح روشن نیست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
55
26
حضرت امام علوی بروجردی لطف کنید کمی عکس های بهتری از خود منتشر کنید تا مردم شمارا شبیه امام زمان ببینند و اگر تا به حال دنبال شما بودند بازهم بیایند ! شما خودتان را با کدام یک از شهدا همراه می بینید واقعا ریاکاری هم اندازه ای دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
حضرت اقای علوي اژا واقعا هدفتان از این حرفها خدا بود؟خدا کند همین باشد.ولی اگر نیت شما خدمتی در حق امام زمان باشد چرا یک ذره امید به مردمی که شهید داده ندادید چه حسابی است که اشاره ای به اطاعت از مقام رهبری نکردید که اسرائیل وامریکا واحزاب گردن کلفت دنیا همگی سعی دارنگ تقصیر وضع فعلی راگردن ایشان بیندازند؟ این افاضات شما وبعضی دیگر موضع گیری های شما که سراسر تزریق ناامیدی در مردم است جبهه گیری برابر رهبری نظام اسلامی و منتظران واقعی به فرج ال محمد می باشد حضرت اقا مراقب اطرافیان خود باشید که اوضاع جوری القا نکنند که حرفهای دشمن پسند از زبان بزرگان گفته شود
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
حرف حق زده آتیش گرفتی نماز خوان بع ظاهر مسلمان تسبیح به دست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
جناب یه سوال ؟ بنظرت مقصر وضع فعلی کیه؟
مرگ بارندگی و بروز خشکسالی، مرگ رودخانه ها، مرگ جنگلها، مرگ کشاورزی، مرگ صنعت، مرگ همت‌ها و باکریها، مرگ اخلاق و منش، مرگ غیرت و جوانمردی، مرگ دانش و خرد، مرگ هنر، مرگ دانشگاهها، مرگ دانشمندان،مرگ اقتصاد، مرگ شادی‌ها و دلخوشیعا، مرگ امید ، مرگ زندگی و ....

آیا واقعا فکر میکنی در راه حق و امام زمان داری قدم میزاری؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
.

کاش ملت بیدار بشن
این خدانشناسا حتی با خون شهدا هم بازی میکنن شهدایی ک اول انقلاب از رو ندانستن برای این بیشعورها جنگیدن
شهدایی ک باعشق شهید شدند
و الان
شدند بازیچه افکار خبیث این خدانشناسا

مطمینم خون تموم این شهیدان سیلی خشمگین میشه بر جان و مالتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
توی این ۴۵سال ایا شاهد حاکمیت عدل علی بودین؟؟ واقعن روی شمرو یزیدو سفید کردن .اسلام دینی ست برای هدایت مردم نه حکومت به مردم. دین و اهل بیت شده نوندونی یه عده. امام زمان که بیاد میبینیم با اون بالایی چیکارمیکنه و چطور همینایی که خودشون رو نماینده ی اون میدونن مجازات و محاکمه میکنه.
جانم ملول گشت ز فرعون و ظلم او
آن نور موسی عمرانم آرزوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
9
27
حصرت‌آقا‌لای‌لای‌دیگر‌بس‌است‌امروز‌حقوق‌یکنفر‌اول‌انقلاب‌را‌به‌۱۵‌نفر‌می‌دهند‌بعد‌جشن‌می‌گیرند‌که‌پیشرفت‌کردیم‌پیشرفت‌امروز‌ایران‌مثل‌پیشرفت‌پدر‌بی‌عیرتی‌است‌که‌فرزندانش‌را‌به‌نوکری‌داده‌هر‌روز‌پول‌رویهم‌می‌گذارد‌نمی‌داند‌که‌بکدامیک‌از‌بچه‌هایس‌تجاوز‌جنسی‌می‌سود‌برای‌او‌فقط‌پول‌مهم‌تیت‌اکنون‌۹۰‌در‌صدمردم‌ایران‌برای‌زندگی‌نیاز‌به‌اعانه‌دارد‌و‌چند‌صد‌حرامزاده‌انقدر‌زر‌تندوزی‌کردند‌که‌نمی‌دانند‌چکار‌کنند‌اگر‌اسلام‌اینست‌مرگ‌بر‌اسلام‌اگر‌اسلام‌آنست‌که‌طالبان‌می‌گوید‌مرگ‌بر‌اسلام‌اگر‌اسلام‌انست‌که‌داعش‌می‌گوید‌مرگ‌بر‌اسلام‌امروز‌سه‌گروه‌مدعی‌کسترش‌اسلام‌هستند‌یکی‌با‌تجاوز‌به‌دختران‌و‌زنان‌اسلام‌را‌گسترش‌می‌دهد‌شما‌با‌دزدی‌مستمر‌اسلام‌را‌گسترش‌می‌دهبد‌داعش‌با‌کشتن‌مردم‌به‌پیعمبر‌تقرب‌می‌حوید‌کدامیک‌از‌شماراست‌می‌گویند‌نطامیکه‌به‌نزدیکان‌خود‌انحصار‌واردات‌اتومبیل‌می‌دهد‌تا‌به‌۲۰‌رابر‌قیمت‌بفروشد‌مسلمان‌است‌ابن‌حرامزاده‌‌ها‌دزد.بزرگ‌را‌مقدس‌کرده‌اند‌و‌کار‌بدینجا‌رسیده‌باز‌هم‌مردم‌مثل‌الاغ‌بدنبال‌شما‌جنایتکاران‌و‌ستمگران‌بیایند‌و‌اگر‌اعتراصی‌بکند‌شما‌بر‌روی‌ان‌اسید‌بپاشید‌او‌را‌بکشید‌با‌مسموم‌کنید‌مرگ‌بر‌شما‌که‌اسلام‌را‌چگونه‌بدنیا‌معرفی‌کردید‌خاک‌بر‌سر‌ابلهنان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
3
74
متاسفانه راه را اشتباه رفته و ایمان مردم با دروغ ها و وعده‌های ازبین رفته که بعضاً به
دنبال نمی آیند و به دنبال دیگری می‌روند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
مردم به روحانی نماهایی دقیقا مثل جناب علوی بروجردی اعتقاد ندارند هر از چند گاهی برای باز کردن دهان ملت علیه اسلام به عنوان درس خارج سخنان بیهوده و گزافی بر زبان جاری می کند بعید است توبه کند شهوت دیده شدن دارد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
10
97
مردم دیگه آگاه شدن ادم عاقل و با شعور دنبال آخوند شیاد حیله گر دین فروش راه نمی افتد دوران شما وحشی های قرون وسطی به سر اومده نسل قدیم هم از شما خرافات و دین تون متنفر هستند اگر ذره ای انسانیت و شرف و آبرو دارید با رفتن تون دل هشتاد میلیون ایرانی را شاد کنید هر چه بیشتر بمونید بیشتر منفور و بی ارزش می شوید هیچ کس شماها را نمیخاد به زور سرکوب و کشتار به عمر ننگینتون ادامه می دهید وجودتون در ایران آریایی غیر قانونی و نامشروع هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
حجت ما بر شماها تمام است حرف مردم ایران همین است نه اون معدود جیره خوراتون...
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
آفرین دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
افرین
بهاره
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
80میلیون ایرانی آنهایی هستند که راهپیمایی 22بهمن بودن آریایی کافر هم آنهایی هستند که خارج نشستن و اغتشاش‌ درست میکنند ما همه مسلمانیم و در کشور ابا و اجدادیمون جامونو خوبه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
سوزش شما قابل درک نیست جزء آموزه های هالیوود حال چرا شما می خواهید مادرتان و ناموستان اگر داشته باشید به حراج بگذارید ؟ چرا می خواهید به همسر همسر به شما خیانت کند ؟ اسلام با این چیزها مخالف است شما غلط کردید گفتید مردم ایران با ناموس به حراج گذاشتن موافقند اگر رویداد منتشر کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
درسته موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
برین گم شین دیگه؟ هرکس دیگه ای جای شما بود تا حالا از این همه روسیاهی خفه شده بود! خجالت نمیکشید به اسم اسلام هرجنایتی هر کثافت کاری انجام میدید روی داعشو سفید کردین هنوزم از رو نرفتین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
آخه بحث اینه که این حکومت نه جمهوری است و نه اسلامی و نه ایرانی یک چیز من در آوردی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
1
56
اونجا که گفتی جاذبه ما چه شد؟ جواب همونجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
جاذبه و دافع دست خداست چرا نتوانست حوزه های علمیه در طول قرنها یک امام خمینی تولید کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
یعنی چی دست خداست؟ شما کلا از خودتون عقل و اختیار ندارید، همه چی یا دست خداست یا دست دشمن خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
قرن ها یعنی صد ها سال، از مرگ خمینی هنوز قرن ها نگذشته بیسواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چه افراد بی شعوری راجع به فرهنگ اندیشه امام خمینی نظر گذاشتن کودکان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
4
80
شماها همه چیو به گند کشیدین
اعتقاد،دین،مذهب،وجدان،انسانیت،مرام ،معرفت،گذشتو......همه چیو
مردم دیگه به هیچ چیز و هیچ کس اعتقاد ندارند
باید جواب گو باشید یه روزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
این حرف‌ها را شیطان هم می گوید یک حرف جدید مثلا من ناموسم به حراج نمی گذارم یا معنی الله الصمد یاد می گیرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
دقیقا
رستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
3
40
به بهانه‌های مختلف اعدام کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
هر قاتلی که بی گناهی را کشته باشد اعدام می کنیم با افتخار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
البته من حیرونم که کی امثال شمارو تربیت کرده که از کشته شدن آزادی خواهان و هموطنانتون خوشحال میشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
اره موتور سیکلت رو کشته بود اعدام کردید
سطل آشغالی رو کشته بود اعدام کردید
صادق
|
Canada
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
49
4
الان در فضای مجازی دشمن داره برای به انحراف کشاندن جوانان فعالانه کارمیکنه ولی اینکه گفتند جوانان دارن بودایی زرتشتی وغیره میشوند اینها به تعداد انگشتان دست هم نیستند همش کمی ها کاستی‌ها گفتن ساده است و دلنشین خوب دولت‌مردان دارن شبانه رورز کارمیکنندبرای همین مملکت برای همین جوانها اگر بتوانیم هم فکری بکنیم برای خدمت به مردم دولت هم استقبال می‌کند اندیشمندان دلسوزان واقعی به این مملکت نظروپیشنهاد برای رفع مشکلات.
پاسخ ها
تقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
نمیشه دولت به جای شبانه روز کار کردن بره بخوابه و یک انتخابات آزاد برگزار بشه و سیاست را هم از رهبر گرفته و به ریس جمهور جدید بدن مملکت آباد بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
الله الصمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
جوان ها احمق نیستند که بودایی و زرتشتی باشند ،جوانها بی دین شدند نمی‌دونید حالا بدونید
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
6
41
تموم جونیم بابت انقلاب وجنگ وتحریم رفت همش استرس استرس گرونیوهزار رو یک چیز دیگه
من عاشق روضه بودم با وجود اینکه بچه بودم تموم روضه خونیا رو میرفتم ولی حالا اگه از یکجا رد بشم که روضه میخونن دوست ندارم برم پای روضه شماها دین واسلام رو به گند کشوندید
پاسخ ها
بهاره
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
آدما غربال میشن قرار نیست همه به پاکی بچگی باقی بمونن. فعلا که ملت عاشق امام حسین اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
غربال شدن مردم خداروشکر ،ایدئولوژیست های ده درصدی نافهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
الهی امام حسین بزنه به کمر دشمنان مردم،مردم که زورشون نمی‌رسه هرروز ازخدامیخوام مسیولین بی کفایت روبه تیرغیب بزنه که شما طرفداراشونم مثل همونایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
ده درصدی نافهم رو خوب گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
3
27
چوپان دروغگو دوباردروغ گفت مردم آمدند کمک،،فریب خوردند،،ولی بارسوم نیامدند،،رفیق مردم دلسوزمردم خداست ولاغیر،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
خدا به مردان منافق و زنان منافق و كافران وعده آتش جهنم داده است. در آن جاودانه‌اند. همين برايشان بس است. لعنت خدا بر آنها باد و به عذابى پايدار گرفتار خواهند شد.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
1
38
دیگه دیره اقا،مردم خیلی وقته از دسترس خار ج شدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
وقتی دیدم بچه مردم تو مدرسه به جای تعلیم و تربیت فحش ناموسی یاد میگیره
وقتی جوان معصوم تو دانشگاه معتاد و فاسد و هرزه بیرون میاد
وقتی نوجوان کار بهش تجاوز میشه
فهمیدم که از دین دیگه چیزی باقی نخواهد ماند
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
4
12
موافقم
علی
|
United States of America
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
1
16
اقای بروجردی حرفعای شما واقعا خوب و عالی هست هر کس این حرفها را ببیند و باز ادامه دهد شک نکنین خودش مافر هست الان حکومت ما را با حکومت حضرت علی مقایسه کردی و خیلی هم خوبه ولی ایا ما مگه درمسی راه خدا و حضرت علی و کتاب نهج البلاغه و امام زمان هستیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
32
دیگع دیر شده واس این روضه ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
51
متنفر‌از‌همه‌چیز‌ازبس‌دروغ‌شنیدیم،صد‌رحمت‌بی‌بی‌دین‌ها
اشرفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
3
18
آقای شسته وتمیزافتاب ندیده شماشان ائمه انقدرپایین اوردیدوباخودشایدپایینترازخودکردیداگرنه حاضرم باهم مناظره کنیم وقتی هرکس راامم میسازیدورفتارخطاکارانه ای ازخودظاهرکردید. جوان امروزه شناخت کاملی ازدین نداردباخودمیگویدنعوذبلله حضرت علی یهم مثل همینهابوده لذاقداست اهلبیت رادودهواکردیدوامروزمسیحیت واهل کتاب درراستگویی وعده صادقترعمل کردندخوداعمال انهاجاذبه دارمولی مابیشترسخن می‌گوییم نه عمل آنهم بیشتردیگردیرشده اگرشماهمان ذخیره‌ای پیشینیان راحفظ میکردیدکافی بودنمیخواستیدچیزی زیادکنیدافسوس که هم دنیای مردم بربادرفته واسفناکتراخرت رانیزبباددادیم شماروتان میشودنام مقدس حجت خدارابرزبان بیاریدبخداقسم بعمل کردیدزجرش مامیکشیم که درون اجتماعیم اگرمیخواهیم ازشماطرفداری کنیم زبانمان کوتاه است امروزماهم که درمساجدحضورداریم بچشم میبینیم که همان مسجدیهاهم بدمیگنندهیچ چیزسرجای خودش نیست شاهراه دین امروزبکوره راهی بدل شده که پرازخس وخاشاک است کسی فکرنمیکنداین کوره راراه درست است
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
4
46
هر چیزی تاریخ انقضای داره
تاریخ مصرف شماها دیگر گذشت و به سرآمده
و مقاومت نشان دادن بیشتر وتسلیم نشدن به خواسته های اجتماعی یعنی سریعتر به خط پایان میرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
غلط کرد هر کس چنیین گفت درستکاری عفت حیا غیرت جوانمردی شهید امیرکبیر و از همه مهمتر احکام الهی تاریخ انقضا ندارد شهادت تاریخ انقضا ندارد وووو ولی شیطان شیطان پرستی بی ناموسی بی حجابی تاریخ انقضا دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
3
44
حاج آقا شما روحانیون الان در یک امتحان بزرگ قرار دارید.دنیا طالبی و سیاست یا بازگشت به مساجد .
مغزهای پوسیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
1
37
مسولینی که فقط و فقط فکر جیب خودشان هستند که تو این 40 اندی سال فکر مردم بودن فقط فکری دزدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
حرف بدون سند چرت و دروغ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
این همه عکس و فیلم و سند نشونتون میدیم، قبول نمیکنید من موندم چطوری دینو از رو کتاب و روایات قبول کردید؟؟ جای تاسف داره واقعا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
44
بسکه دروغ شنیدیم دیگه اصلا بهتون اعتماد نداریم ازتون وحشت داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
دروغ‌های ماهواره را اگر کم کنید دروغی نمی ماند با مدرک واقعی قدقد کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
عرزشی سود و منفعتش توی نفهمیدنه...بعضیاشون میفهمن ولی خودشونو میزنن به نفهمیدن و ادعای عدل و عدالت وقانون میکنن ولی بعضیاشون واقعن نمیفهمن و میشن مامور سرکوب چون واقعا توی مغزشون پ..گاو ریختن...البته با عرض معذرت از گاو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
گرونترین نون، نون به نرخ روز خوردنه، چون هزینش شرف انسانه. توعم اینقدر زیر پستای بقیه عر عر نکن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
43
ها میبینم به نسل جدید پیله کردین مردم دیگه بیدار شدن چه جدید چه قدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
افرین.دیگه چهره زشت این موجودات کاملا هویدا شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
درسته
ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
5
19
درود بر شرف این روحانی که حرف حق میزنه و عمق فاجعه رو مطلع شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
الان دیگه تو دو رکعت نماز می خونی؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
1
25
روحانیت باید صفش رو ا زاین تندروها ودهرودسته ریسی جداکنن وگرنه بدتر از چشم مردم میوفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
41
ایت الله بروجردی میشه بگین دقیقا از کدام آینده در این مملکت حرف می‌زنید....گذشتگان که همه درگیر خرافات شما بودند ونسل امروز منفعل وبی انگیزه ونا امید به آینده....
من تا این سن ندیدم آخوندی مثل من کارگر کار کنه ...به راستی شما چقدر پر رو ووقیح هستین !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
3
29
فقط یک نمونه را جواب دهید قانع بشیم ...بانک داری فعلی چرا ربا داره وهیچکس از آیات عظام معترض به این نوع عملکرد بانک نیست ؟؟؟؟؟!!!!! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
این دروغی است که مخالفان اقتصاد اسلامی شایعه برای ابزاری ثروت اندوزی استفاده کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
31
مردم هیچگاه دنبال روی شما نبودن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
3
35
نه فقط نسل جدید و آینده،نسل گذشته هم از شماها بیزارند...
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
3
30
هی،
حاج آقا یه سری به مساجد داخل روستاها بزنید تا عمق فاجعه را ببینید قبل از انقلاب داخل روستای ما اگر بگوییم صدرصد دروغ نگفتم مردم اهل دین نماز روزه بودند
الان شاید دو سه نفر باشیم که میرویم مسجد
خدا کنه جمهوری اسلامی هرچه زودتر بره تا مردم برگردند به دین ،
دین شیعه داره برای همیشه از صفحه تاریخ ایران توسط آخوندا حذف میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
چرت نگو اگر فرد پولداری کثیف بزهکار باشد از پول متنفر می شوید ؟ دین خدا به شخص نیست حرف مفت نزن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
1
22
جناب حضرت آیت اله لطفاً راه حل ارائه فرمائید وگرنه که همه مردم از مشکلات و فرار نسل جوان ازدین آگاهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
راه حل و دیگه همه می دونن.
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
1
حرف حق بارها زدنند این کشور از کجا باید درست شود اصولاً مثال یک درد که نیست هزار درد است هر طبییبی میماند از کجا شروع کند یا ریسمان پوسیده ازته اول فرقی ندارد واما من پیر مرد ۷سال دیگر را بحرانی واویلا درهم برهم بدون هیچ امیدی میبینم خدا به داد همه برسد
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
3
ما انقلاب کردیم که عدالت تو مملکت برپا بشه.ولی متاسفانه الان هیچ خبری از عدالت تو مملکت نیست و مردم به جون هم افتادیم.من یک مستاجرم.امروز که با صاحب خونم حرف زدم واسه سال جدید یک میلیون به کرایه خونم اضافه کرد.خدایا کجایی
مازیار رازقس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
1
واقعا مسعله دین گریری کوتاهی شما ور اموزش پرکرش فرهنگ ودحالت بیجای سباست در دین دین را بین نثل جدید منفور کرده بهید میدانم تین جوانها اعتقادی به شمه وامثال شنه داشته باشن تهزه اونایی هم که میگید دنبال ما میکمدن حاجی ستیت بوده توهم زده بودی چون پدران ماهم میگن مااین جگومت را نمیخکاستیم به ما وعدهایی دیگر دادند وبعد از ۴وت امام مسیر این حکومت ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰درجه تعیر یافت وطلم وستم ولگد نال کردن حق وحقوق اولی۶ وگرانا انسانی ره ور پی داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
5
مردم ابران دیگه ا ین حکومت ظالم دروغگو نمیخوان هرچه سرمایه درایران است به ببرندفقط شر تان کم کنن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
14
3
آخوند کرواتی وغرب پرست مانند روحانی مردم به انقلاب اعتقاددارند ولی دیگر گول شما را نمیخورند
حمید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
1
11
وقتی قائم ظهور کنه مردم از شرق و غرب عالم او رو نفرین وناسزا میگویند ، گفت چرا ؟ فرمودند: از بس که به نام حق و دین بد عمل کردند ، ولی نگران نباش او وارد دلهای آنان میشود همان گونه که گرما و سرما وارد خانه های شما میشود بد عمل کردید ، بدان مردم از خدا و دین بیزار نیستند از آخوند و حکومت به خاطر عمل کرد و تفکرات زشتش بیزارند ، فقط فقر و زندان و اعدام و تحریم و ووو ارمغانتون بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
اینها به زودی میروند ما پیر شدبم ولی به لطف خداوند فرزندان این مرزو بوم روی آرامش وشادی وامید وروشنایی را خواهند دید این شب به انتها خواهد رسید سپیده نزدیک است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
1
16
با بودن شمد مملکت رو بی برکت کردین
قربانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
8
آقای علوی بروجردی من شنیدم شما خیری کمکم کن مستاجرم شماره عابرم (5892101060896442) قربانی هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
8
۴۳سال پیش اومدیددنیاوآخرتمون درست کنیدهم دنیامونوجهنم کردیدهم آخرتمونوخدانگذره ازتون که به اسم دین دکان بازکردیدبراتاراج این مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
تو نه فرزند داری و نه فرزند کسی هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
7
دروغ و افکار خراب برو تحویل یکی مثل خودت بده یعنی به یک احمقی که تازه آخوند شده شما این مملکت را نابود کرد ید کاشکی خدا شما را از زمین برداره یعنی آخوند ها را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
برو واکسن فایزر بزن ابرقدرت داره از هم می پاشه برده کی هستید؟
فقط خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
12
این چه دین اسلام هست که ما باید فقربکشیم شما بهترین زندگی بکنید1350 مردم دین اسلام را قبول داشتن تو چند سالی که شماها آمدید مردم از دین برگشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
تو اولش هم دین نداشتید که بر گردید کیه می خواهید رنگ کنید؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
2
توکلت علی الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
7
1
مردم به خاطر شما تحمل کردن حالا شما چرا بخاطر خودتان پیش همه زانو زدید و همه چیز واگذار میکنید جانم فدای رهبر وکشورام موشک هسته‌ای میخواهیم التماس نکنید برجام نمی‌خواهیم فوری کروسی و افرادش از کشور بیرون کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
انشالله که هرچه زودتر فدا بشی ایران باید پاکسازی بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
غرب داره از هم می پاشد بیشترین قتل عام کرونا در ابرقدرت بوده خخخخخ
معلم بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
6
لعنت به کارتر و سیاست جهانی و سال پنجاه و هفت
سید کاظم همت یار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
1
2
با سلام ودرود متاسفانه واسفناک ببینید عاقبت دنبال شماها رفتند ورفتیم ببینید درنتیجه با چشم بسته به کجا قافله را بردید افسوس به غارسیاه بی مرز بردید درتاریکی وناامیدی دیگر نجاتی نیست دیگر نه دنبال رو وتع برای خاطر شما خداوند منان مردم ازشر اشرار وگمراهان نجات بدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
2
7
هر از چند گاهی عده‌ای از مردم عادی را به جرمی از نظر خودشون مفسد فی الارض اعلام میکنن چندنفری هم اعدام میکنن مخصوصا جوون ترها و بعد بقیه مورد عفو دولت قرار میگیرن و آزاد میشن این عملکردشان آدمو یاد ضحاک ماردوش میندازه که باید دوتا جوون کشته میشدن و مغزشونو میدادن به مارا بخورن.اینا هم تشنه به خون جوونا شدن یه مدتی که جوون اعدام نمیکنن دنبال بهانه‌ای هستن برای اعدام چند تا جوون تا حس خون خواریشون ارضا بشه .خدا رحم کنه مخصوصا به جوونا وهمه رو نجات بده از دست این قوم الظالمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
امبولانس مردم بانک مردم نیروی امنیتی مردم اموال مردم سطل اشغال مردم چه بی ناموس بی شرف غربزده وطن فروشی آتش زد؟ تو هم خیلی خامی اعدامی بعد ممکن تو را جلو بیاندازند و خر کنند
علی بابا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
6
0
متأسفانه دیگه خیلی دیر شده!!! مسئله فقط مسیحی شدن بچه شیعه نیست ، یه عده دیگه از ایران و وطن خودشان بدشان میاد ، یارو خودش گاز سمی تهیه می کنه ، خودشو بخطر میندازه ، همکلاسی هاشو مسموم می کنه. و فیلم تهیه می کنه در اختیار رسانه دشمن قرار میده !!! این باید کالبد شکافی بشه و علت یابی بشه که واقعا چرا یک هم وطن میخاد با مسموم کردن دوستان خودش و تهیه فیلم و صدا گذاری دلنشین و غمگین سعی در فریب سایر مردم و شایدم رسانه های دشمن ، داشته باشه !!! یا چرا باید یک جوان ایرانی اینقدر غز بسیجی نفرت داشته باشه بخاد آنها را با ماشین زیر بگیره یا به بسیجی دانشجو هفت هشت تا چاقو بزنه و دلش خنک نشه !! بیائید اینها را علت یابی کنید و چاره ای بیابید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
صدا وسیما زیاد دیدی باورت شده این سناریوهای ساختگی!!! مسمومیت بچه هامون کار یه عده تندرو ومتحجر بود که علنن گفتن بچه ها جو گیر شدن و تحت تاثیر معاند قرار گرفتن و با یک تنبیه کوچک درست میشوند...ایا این همان تنبیهی که گفتن نبود؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
کسی از کشورش بدش نمیاد از قاتلان و مفسدانی که به اسم خدا بهشون ظلم کردن بدشون میاد! توعم بهتره اینقدر گول فیلمهای ساختگی صدا و سیما نخوری و بری آگاهانه مطالعه و تحقیق کنی تا حقایق برات روشن شن
نقطه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
2
6
قربون آدم چیز فهم
مردم دنبال هر کسی می‌روند جز شما....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
2
5
درودبرامریکای آزادمرگ بر ولایت مطلق دیکتاتور خفقان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
نرم افزار تیک تاک در کشور ابرقدرت باعث رعب و حسن شد بسته شد ابرقدرت بیشترین آمار قتل عام کرونا را در دنیای هستی دارد برده هایش احمق ترین افراد روی زمین تنفس می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
تو خودت برده ی جمهوری اسلامی نباش نمیخاد شور امریکایرو بزنی ابله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
3
3
درود بر امریکای آقای آزاد . لعنت مرگ بر آلسعود و ولی مطلق هر دو فاسد خونخوار ظالم دزد غارتگر ضدآزادی ضدحقوق انسانها خفقانی سرکوبگر چاپلوس پرور خفقان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
امریکا ۱۰۰ میلیون کاربر تیک تاک را محروم کرد امریکا کشوری است که بیشتر از همه کشورهای جهان مردمش را با کرونا قتل عام می کند برده های آموزش دیده هالیوود در جهان کثیف ترین و احمق ترین برده های غربزده ای هستند که حتی بدون اجازه ابرقدرت باد هم نمی توانند خارج کنند در ایران چندین نمونه داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
دیگ به دیگ میگه روت سیاه؟
جنایاتی که توی مملکت خودت میفته نمیبینی بعد امریکارو میبینی؟

واسه همینه که آقازاده ها امریکای خونخوار رو به ایران ترجیح میدن؟
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
1
4
حضرت آیت‌الله علیه روحانی نماهای فاسدکه آبروی مجموعه روحانیت رابرده اندحکم ارتدادوالحادصادرکنید.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
4
تا خوب نشی خوب نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
2
8
واقعا تو این چهل سال جمهوری اسلامی با اعتقادات مردم چه کرد؟؟؟؟؟؟
خاک بر سرتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
چه کرد؟ نمونه بیار؟
.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
3
4
ایشان بسیار عالم و متواضع هستند از طرفی نوه مرجع بزرگ شیعه آیت الله العظمی بروجردی هستند ایشان را یک بار قم از نزدیک دیدم بی نظیرند
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
2
5
سلام ، خوب خدا را شکر یکی از حضرات وجدانش بیدار شد و حرف حق را زد هر وقت ماهی را از آب بگیرید تازه است الان که 800 میلیون دلار پول بلوکه از عراق طلب داشتیم آزاد شده آقای رییسی شفاف سازی کند چطور این پول را بین مردم تقسیم می کند.
بهاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
11
1
شما به فکر مرجعیت و شهرت باشید رهبری عزیز خودشون کارها را درست میکنند.
حتما شما راهپیمایی 22بهمن رو ندیدی نفهمیدی ملت با کی هستند معلومه دنبال تو و دار و دسته ات، راه نمی افتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
راهپیمایی تونم دیدیم . یک خیابان از انقلاب تا آزادی مسیر بی هر تی هم خالی کرده بودند که جمعیت زیاد نشون داده بشه . به اندازه یک استادیوم آزادی هم نبودید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
خودت رو گول می زنی کدوم جمعیت؟ شما این تعداد رو مقایسه کن با جمعیتی که برای برگزاری نماز عید فطر میان بیرون،این راهپیمایی نشون دادکه مذهبی ها هم از کارهایی که کردید ناراضی هستند،شما دم از امام علی می زنید در حالی که بویی از عدالت علی نبردید،به نظرم خودتون رو با بنی عباس مقایسه کنید بهتره ،چون اون ها هم با نام خاندان پیامبر حکومت رو به دست آوردند ولی امام رضا از آن ها بری بود و او را شهید کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
۲۲بهمن یه عده جیره خور مفت خور بودن کدوم مردمو میگی؟

خودشونم فتوشاپای صداسیما باورشون شده که جمعیتشون زیاد بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
"آن کس که نداند و نداند که نداند
درجهل مرکب ابدالدهر بماند.
آن کس که نداند و نخواهد که بداند
حیف است چنین حیوانی زنده بماند."  
خطاب به عرزشیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
منظورت همون دروغ بیست و یک میلیونی !

آخه اینو به مرغ پخته‌ی توی فر ۲۸۰ درجه بگی برات بندری می‌رقصه. چطور روتون میشه میاین زر میزنین؟


هویج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
پس کی درست میشه ۱۰۰ قرن دیگه معلومه خوب بهت رسیدن مردم از بیچارگی ارزوی مرگ میکنند درست میشه درست میشه عمرمون نابود شد ای نادان طر فدار کمونیست
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
3
اتفاقا خطای راهبردی شما همین است که انتظار دارید مردم دنبال شمابیایندمثل پیامبر(ص)وایمه علیهم‌السلام شمادنبال مردم برویدشمابعنوان روحانیت غیرحکومتی برویدسراغ ملت هزینه هم بدهید معجزه می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
1
2
بچه های هیئتی هم تو اعتراضات حضور داشتند . میگفتد دیگه نمیریم . آخه این چه کاریه . دین به این خوبی داشتیم. مردم رو دین زده کردید
حسین قویدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
1
4
واقعا حیف که دیر سر افتادید ،بچه های حتی مذهبی هم دیگه شما را قبول ندارند،حرف مفتها و الکی و دروغ شما دیگه واسه ما رنگ نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
غربی ها تو را خر کردند فکر کردید کسی به خدا خالق تو و اربابانت هم اثر داشته باشد ؟
بببب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
2
4
حالا جنگ سر بودا و زرتشت و اسلام نکنید
دین یعنی راه رسیدن
چرا مسلمان ها بقیه رو کافر میدونن
مگه ما چ کار مفیدی کردیم که از آن ها بالاتر باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
2
2
ما دوتا برادریم من در یک نیرو صد ماه در جبهه خط مقدم جنگیدم برادرم ده سال در تهران خدمت کرد بدون یک روز جبهه اون دارد حقوق کامل میگیرد من می روم با حال مریض کارگری این چگونه است من که حیرانم
م الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
2
1
واقعاً این هم خبره که منتشر می کنید ؟!!!
این آدم و امثال او یا خیلی نفهمند و جاهل و یا بازی اطرافیان خود را خورده اند
به لطف خدا مردم شریف ایران اسلامی پای لبیکی که به امام خمینی و امام حاضر خامنه‌ای گفته اند پایبند هستند و تا ظهور حضرت مهدی علیه السلام و تحویل پرچم به حضرتش از پای نمی شینند.
به رهبری عزیز انقلاب عرض میکنیم: ای رهبر مقتدر مظلوم فدایی داری...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
تو که هی امام امام میکنی راستشو بگو واقعن عکسشو توی ماهم دیدی؟؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
3
خلایق هر چه لایق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
1
1
غیبت کرده بره قارچ بچیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
6
0
چرا افرادی که دو رکعت نماز برای خدا نخواندن اینجا قدقد دین مردم را دارند؟ اقای طباطبایی فرق امام خمینی با شما این بود که اگر همه مردم می گفتند درود بر خمینی یا مرگ بر خمینی او حکم خداوند بزرگ را ترک نمی کرد همه چیز او خدا بود نه مردم بچه های دفاع مقدس به دلیل احکام الهی تابع ایشان بودند و دنبال رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
حکم خداوند این بود که ۳۰هزار نفر از مخالفینتو در عرض دوماه اعدام کنی؟؟؟ واقعن تو مغز شما چی گذاشتن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
تو خودت قد قد خمینی رو نکن نمیخاد بقبه رو پند بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
ما شما را به مقام والای انسانیت میرسانیم! پخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
خمینی ۱۰بهمنـ۵۷: من در سیاست دخالت نمیکنم ؛سیاست را برای اهل سیاست رها خواهیم کرد چراکه روحانی سیاست مدار نیست!

این یه نمونه از حرفاشه پس چرا بعد از انقلاب حرفش عوض شد؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
راست میگه خب !بیاین باهم چن نمونه از احکام خمینی تا پیش از قدرت بخانیم:
ﺧﻤﯿﻨﯽ، ۲۶ دی ۱۳۵۷ : ﻫﻤﻪ ﺩﺭ ﺍﺑﺮﺍﺯ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
خمینی، ۲۸ دی ۵۷: حتی ﻣﺎﺭکسیست‌ها ﺩﺭ ﺍﺑﺮﺍﺯ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﺁﺯﺍﺩند.
ﺧﻤﯿﻨﯽ، ۲ بهمن ۵۷: ﺭﯾﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ یا ﺭﻫﺒﺮ ﻧﺨﻮﺍﻫﻢ ﺷﺪ
خمینی، ۳ بهمن ۵۷: ﺯﻧﺪﺍنی ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﯿﻢ داشت.
خمینی، ۷ بهمن ۵۷: ﭘﻮﻝ ﻧﻔﺖ برای سفره ﻣﺮﺩﻡ است.
خمینی، ۹ بهمن ۵۷: تمام خانوارهای ایرانی ماهیانه ﺣﻘﻮﻗﯽ ﺑﻪنام ﺣﻖ ﻧﻔﺖ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ خواهند کرد.
خمینی، ۱۰ بهمن ۵۷: من ﺩﺭ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺩﺧﺎﻟﺖ نمی‌کنم.
خمینی، ۱۱ بهمن ۵۷: سیاﺳﺖ را برای اهل ﺳﯿﺎﺳﺖ رهاخواهیم کرد چراکه روحانی سیاستمدار نیست.
خمینی ۱۳ بهمن ۵۷: ﺩﺭ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺩﯾﮑﺘﺎﺗﻮﺭﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ.
خمینی، ۱۴ بهمن ۵۷: ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﺻـﺎﺣـﺐ ﺧـﺎﻧـﻪ می‌کنیم.
خمینی، ۱۹ بهمن ۵۷: ﺣﺬﻑ ﺑﻬﺮﻩ‌های ﺑﺎﻧﮑﯽ ﻗﻄﻌﯽﺳﺖ.
خمینی، ۸ اسفند ۵۷: ﺁﺏ ﻭ ﺑﺮﻕ را ﻣﺠﺎﻧﯽ می‌کنیم.
خمینی،‌ ۲۱ اسفند ۵۷: اعمال هرگونه شکنجه در زندان‌های ایران ممنوع است.
خمینی، ۱۷ فروردین ۵۸: روزنامه‌ها باید هر آنچه را که ملت نیاز است بدانند، بنویسند.
خمینی، ۱۳ اردیبهشت ۵۸: اسلام دین آزادی‌ست و جز فساد از هیچ چیز جلوگیری نمی‌کنیم.
برکه ≈£≈£≈£õõ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
3
عقــــل عاقـــل، کــینه ها را می خرد

عاقــــلان، بــر قلب مـردم حاکـمند

جاهــــلان ،بر خــــون مــردم طالبند

عاقــلان ،با خــــود پسـندی دشمنند

جاهــــلان ،با چـــاپلوســــان همدمند

اینم جوابت
پاسخ ها
مرد تاجیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
وای ی ی ی ی ی ی ی ی ی
دارم
آتیش
میگیرم
برکه ≈£≈£≈£õõ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
وای وای وای وای وای وای
خخخخخخخخ
عیدت مبارک اقا تاجیک
Russian boy
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
دختر ایرانی ،آدرس کانال خود
نمیدهد! زیرا از برادرش کتک میخوردhaha ha ha
برادر ایرانی تا انتهای دنیا ....به دنبال خواهرش می آید
و به زندگی او می رود،دختر
میترسد ،کتک بخورد از برادرش
ha ha ha
مرد تاجیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
عید میخواستم به جمیرا دبی
بروم ،ولی کارم انجام نشد
در ایران می مانم
من با یک مرد ایرانی ،دوست بودم،اورا پیدا کنم ،فکر کنم بتواند
ادرس کانال تورا پیدا کند،بلکه بتواند خود تورا هم پیدا کند
هههههههههه
برکه ♦♦♦♦₹₹₹
| United States of America |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
پسر روس،معلومه تو ایران
هی عاشق شدی
هی از برادر دختره کتک خوردی
خو چرا سر من خالی میکنی
خخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
5
شخصا از شورشیان ۵۷ و خمینی سپاسگزارم
که در کوتاه ترین زمان و هزینه های جانی و مالی زیاد
۱۴۰۰ سال خرافه را شستن و بردن و معنای روحانیت رو کاملا نشونمون دادن
معدود افرادیم که معتقد هستن در اقلیت خواهند ماند
و نونشون دست حکومته
عین روز روشنه
اسلام از ایران میره
بعد از خاور میانه میره
عربها از ما مشتاق ترن
هویج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
0
الان باید بگن اسلام در خطر است مگه دین ما عوض نشده چند سال کمونیست شدیم چون با کمونیستها فقط دوست هستیم و هر چی اونا میگن مسئولین به اصطلاح مسلمان میگن چشم اما در پاسخ اونا داعشهایی که میگن دو رکعت نماز نخوندی میگه داعش نماز نمیخوندند مگه صبح تا شب ار ار نمیکردن جهاد در راه خدا پس چی شد عبادت بجز خدمت خلق نیست به سجاده تسبیح دلق نیست متاسفانه اینا اسلام رو دارن نابود میکنند تا ۲۰ سال دیگه ۸۰ در صد مردم دیگه دین ندارند برید کوچه و خیابان ببنید مردم چی میگن وووووو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
1
0
بچه های اول انقلاب که با یاری خداوند و فرماندهی امام انقلاب و دفاع مقدس را جلو بردند یک دلیلش این بود هر چه از ظلم پهلوی می گفتند آنها خود با چشم دیده بودند و اثبات لازم نداشت اما نسل امروز تحت آموزش هالیوود که ۱۵۰ سال قدمت در تصرف غارت و تجاوز خانواده ها و کشورها دارد قرار گرفتند که اثبات منحرف و شیطان بودن امریکا روایات تاریخی است مثلا چرا پهلوی که تحت سلطه امریکا و ژاندارم منطقه و ارزش ریال بالا اما بحرین ۹ برابر کیش را از ایران خارج کرد ؟ چرا غرب از صدام بر علیه کشور ما پشتیبانی کرد و در آخر صدام را کشت ؟ چرا غرب به افغانستان حمله کرد و معادن فلزات مهم آن را در مدت بیست سال خارج کرد ؟ چرا غرب مقدمه چینی می کرد از طریق اکراین روسیه را فیتیله پیچ کند؟ نسل جوان باید هالیوود که بر اصل اندیشه زیر ناف است که مانند کف است خود را ازاد کند تا آرامش کسب
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
2
0
آقای علوی نه بروجردی! لطفا سیاه‌نمایی نکنید مثل قلب مبارکتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
1
ضمن تعظيم درمقابل حضرتعالی متاسفانه بنگاه دارن دین اعتقادات مذهبی که حاصل اقدامات و رنج و شکنجه و بعضاً با شهادت یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر بود این‌چنین و با این آسانی به تاراج رفت دیگر قابل بازگشت نیست و این غم جانکاه همواره کسانی را که درد دین دارند را میازارد و این به معنایی نیست که ما موافق بی حجابی هستیم بلکه بی حجابی و بی عفتی را مثل بقیه دستاوردها ربا رشوه اختلاس بیکاری فقرو فلاکت از دستاوردهای حکومت می‌دانیم
ایرانی باغیرت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
0
2
حاجی حرف دل اکثریت مردم مظلوم کشورراگفت همه بدبختی مردم وکشوربه خاطراین مسعولانه.کشورراباغارت وچپاول مردم رافقیرکردندلعنت خدابرشما.آه وناله فقیرفقرانابودتان کند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان