تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

پایان ماراتن سنگین انتخاب سرمربی تیم ملی ایران

فلیکس سانچس سرمربی سابق تیم ملی قطر است که روزگاری در تیم جوانان بارسلونا کار می‌کرد و از سال ۲۰۰۶، قطری‌ها این مربی را به کمپ اسپایر بردند.

سرمربی تیم ملی ایران

رویداد۲۴ خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری مختلف، از ارسال پیش نویس قرارداد فلیکس سانچس - گزینه خارجی تیم ملی ایران - نوشته اند. گویا کار آقای سانچس با فدراسیون فوتبال ایران تمام شده است و به زودی خبر رسمی توافق او اعلام خواهد شد.

سانچس در حالی سرمربی تیم ملی ایران می شود که پس از وقایع جام جهانی ۲۰۲۲ و فضای داخلی فوتبال کشور، به نظر می رسید پس از چند سال شانس به مربیان ایرانی رو کرده است. با چند مربی ایرانی هم در این زمینه مذاکراتی انجام شد اما در نهایت این «سرمربی خارجی» بود که بیشترین رای را در جمع اعضای هیئت رئیسه داشت.

سانچس سرمربی سابق تیم ملی قطر است که روزگاری در تیم جوانان بارسلونا کار می کرد و از سال ۲۰۰۶، قطری‌ها این مربی را به کمپ اسپایر بردند. بعدها او، سرمربی تیم اصلی قطر شد و در نهایت جای خود را به کارلوس کی روش داد.

با شناختی که سانچس از فوتبال آسیا دارد و فوتبال ایران را هم به طور کامل می شناسد، این مربی ۴۷ ساله گزینه بدی برای تیم ملی ایران به نظر نمی رسد. میان مربیان ایرانی و اینکه کار دست کدامیک از آنها باشد هم نه توافقی در افکار عمومی وجود داشت، نه فدراسیون فوتبال جرات این کار را پیدا کرد.

سرانجام باید یک نفر پس از ۶ ماه بلاتکلیفی، مسولیت هدایت تیم ملی را بر عهده می گرفت؛ فلیکس سانچس هم گزینه‌ی نیست که از سر راه آمده باشد؛ او سال‌ها در فوتبال قطر کار کرد، جام جهانی را در این کشور دید، در قاره آسیا بارها مقابل حریفان مختلف قرار گرفت و کسب تجربه کرد.

بی گمان سرمربیگری تیم ملی ایران، یکی از چالش‌های مهم زندگی ورزشی آقای سانچس خواهد بود. اگرچه در آخرین خبرهای مربوط به این قرارداد که هنوز امضاء نشده است، یک نقطه اختلاف بر سر مدت زمان آن وجود دارد و باید دید آیا این مورد هم میان طرفین حل می شود یا...

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سرمربی تیم ملی
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان