تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱

۱۰ بانک برتر جهان از نظر ارزش برند در سال ۲۰۲۳

باارزش‌ترین بانک‌های جهان از نظر برند تجاری به طور مساوی بین چین و آمریکا تقسیم می‌شوند. بانک ICBC چین در رتبه اول این دسته‌بندی قرار دارد.

۱۰ بانک برتر جهان از نظر ارزش برند در سال ۲۰۲۳

رویداد۲۴ از سال ۲۰۱۹، بانک‌های چینی در رتبه‌بندی سالانه با ارزش‌ترین برند‌های بانکی Brand Finance’s Banking ۵۰۰، چهار جایگاه برتر را در اختیار داشته‌اند. ارزش برند در این زمینه، معیاری از ارزش علامت تجاری و آی‌پی بازاریابی مرتبط در تجارت برند است. به عبارت دیگر، ارزش برند، ارزش دارایی‌های بازاریابی نامشهود را اندازه‌گیری می‌کند، نه ارزش کلی خود کسب و کار.

در این گزارش ویژوال کاپیتالیست، ۱۰ برند برتر که از سال ۲۰۱۹ توسط Brand Finance’s Banking ۵۰۰ دسته‌بندی شده و روند تکامل یا قسمت‌های ثابت آن را نشان می‌دهد.

۱۰ بانک باارزش جهان از نظر برند از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳

۱۰ بانک برتر جهان از نظر ارزش برند در سال ۲۰۲۳

برترین برند‌های بانکی در سال ۲۰۲۳

۱۰ برند بانکی با ارزش سال ۲۰۲۳ به طور مساوی بین چین و ایالات متحده آمریکا تقسیم شده است. از نظر ارزش ترکیبی نام تجاری، چین با ۲۶۲ میلیارد دلار نسبت به آمریکا با ۱۶۵ میلیارد دلار، پیشتاز است.

بانک‌های چینی بازار بزرگی برای ارائه خدمات دارند که به افزایش ارزش ادراکی برندهایشان کمک می‌کند. به عنوان مثال، بانک صنعتی و تجاری چین (ICBC) به بیش از ۵۰۰ میلیون فرد و همچنین چندین میلیون مشتری تجاری خدمات ارائه می‌دهد. این بانک با ارزش برند ۶۹.۵ میلیارد دلار در رتبه اول این دسته‌بندی قرار دارد.

شایان ذکر است که ICBC از نظر دارایی‌های تحت مدیریت (۵.۵ هزار میلیارد دلار تا دسامبر ۲۰۲۱) و از نظر درآمد سالانه (۱۴۳ میلیارد دلار تا دسامبر ۲۰۲۲) بزرگترین بانک جهان است. این بانک ۳۹ سال پیش در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد. پس از ICBC، سه جایگاه بعدی در اختیار مابقی چهار بانک بزرگ چین است که همه آن‌ها دولتی هستند.

رتبه‌های پنجم تا نهم در این رتبه‌بندی را مجموعه‌ای از بزرگترین بانک‌های آمریکا تشکیل می‌دهند. علیرغم سلسله‌ای از مناقشات در سال‌های اخیر، Wells Fargo از رتبه هشتم در سال ۲۰۲۲ به رتبه ششم در سال ۲۰۲۳ رسید. این نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ (مانند دیزل‌گیت فولکس واگن) اغلب می‌توانند در مدت زمان نسبتاً کوتاهی از بدنامی نجات پیدا کنند. در رتبه هفتم جی‌پی‌مورگان و در رتبه هشتم بانک Chase آمریکا قرار دارد.

در رتبه دهم، بانک بازرگانان چین (China Merchants Bank) است که اولین بانک تجاری سهامی چین است که تماماً متعلق به اشخاص حقوقی شرکتی است.

ارزش برند ۱۰ بانک بزرگ جهان

۱۰ بانک برتر جهان از نظر ارزش برند در سال ۲۰۲۳

برند‌های مدیریت دارایی برتر در جهان

رتبه بندی Brand Finance در سال ۲۰۲۳ همچنین شامل یک دسته جداگانه برای مدیران دارایی است. با توجه به نقش پیشرو آمریکا در بازار‌های مالی، تعجبی ندارد که هشت شرکت از ۱۰ شرکت ذکر شده در اینجا مستقر در ایالات متحده باشند. با این حال، رتبه اول در اختیار «بروکفیلد» کانادا است.

مدیر دارایی جایگزین کانادایی این موسسه، از طریق سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و سایر زیرساخت‌ها با ارزش بالا در حال ایجاد یک نام تجاری قدرتمند است.

ارزش برند ۱۰ موسسه برتر مدیریت دارایی در جهان

۱۰ بانک برتر جهان از نظر ارزش برند در سال ۲۰۲۳

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار مهم
نظرات شما
پیشخوان