تاریخ انتشار: ۰۰:۴۲ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مشخصات Black Shark 5 Pro گوشی سطح بالا برای بازی

جدیدترین گوشی بازی بلک شارک دارای پردازنده به روز شده ای است و می تواند در کمتر از 15 دقیقه شارژ شود، دقیقاً مانند هر پرچمدار دیگری که در سال 2022 عرضه شده است.

بررسی Black Shark 5 Pro

رویداد۲۴ حسین فلاحی: قبلا شکایت هایی در مورد Black Shark 4 Pro، یکی از پرچمداران قبلی شیائومی مطرح شده بود که مربوط به پردازنده قدیمی اسنپدراگون 888 و نرم‌افزار مبتنی بر اندروید 11 آن بود. در این گوشی به عنوان یک پرچمدار سال 2022، چه برسد به یک تلفن بازی، عدم وجود آخرین نسخه کوالکام و اندروید تجربه ناراحت کننده ای برای کاربران به شمار می رفت.

اما Black Shark 5 Pro بدون شک بهترین گوشی سازنده است و شایسته جایگاهی در لیست بهترین گوشی های بازی است. این بار 5 پرو به اسنپدراگون جدید و اندروید 12 در هسته خود مجهز شده است. برخی به‌روزرسانی‌های جزئی دیگر برای مدل جدید وجود دارد، از جمله طراحی و اندازه باتری.

 پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1، سیستم دوربین 108 مگاپیکسلی جدید و باتری بزرگ 4650 میلی آمپر ساعتی آن از جمله ویژگی های مثبتی است که در این پرچمدار جدید شیائومی جلب توجه می کند.

مشخصات فنی Black Shark 5 Pro

پردازنده: Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 

صفحه نمایش: 6.67 اینچی OLED با فرکانس 144 هرتز

ذخیره سازی: 8 گیگابایت رم با 128 گیگابایت یا 12/16 گیگابایت رم با 256/512 گیگابایت

دوربین : 108 مگاپیکسل عریض، 13 مگاپیکسل فوق عریض، 5 مگاپیکسل ماکرو و 16 مگاپیکسل جلو

باتری: 4650 میلی آمپر ساعت با شارژ سریع 120 واتی (65 وات در ایالات متحده)

قابلیت: اتصال USB-C، بلوتوث 5.2، Wi-Fi 802.11ac

سیستم عامل: JoyUI 13 مبتنی بر اندروید 12

رنگ: سیاه  و سفید 

طراحی  گوشی شیائومی Black Shark 5 Pro

دقیقا چه چیزی یک گوشی گیمینگ را از یک گوشی هوشمند معمولی متمایز می کند؟ بدون شک، سخت افزار و طراحی بزرگترین تمایز هستند. برخلاف آیفون‌ها و پیکسل‌های تک رنگ سنتی که برای مصرف انبوه در نظر گرفته شده‌اند، گوشی‌های بازی برای مخاطبان خاص طراحی شده‌اند. این بدان معناست که تولیدکنندگان می‌توانند تجربی‌تر عمل کنند و زیبایی‌شناسی علمی تخیلی و آینده‌ای را انتخاب کنند که هرگز در گوشی‌های معمولی آن را پیدا نمی‌کنید.

به عنوان مثال Black Shark 5 Pro را در نظر بگیرید. پوشش ساتن آن با خطوط شبکه و یک نشانگر LED کوچک که RGB می درخشد حک شده است. در شرایط نوری مختلف، پنل شیشه ای به شیوه ای ظریف و ظریف منعکس می شود. این قطعا یکی از گوشی‌های گیمینگ کم‌رنگ‌تری است که تولید شده است.

به جای حفظ طرح افقی دوربین سلف خود در پشت، برآمدگی 5 پرو فقط یک مربع عمومی است. در مورد تغییرات سبک، بلک شارک 4 پرو جک هدفون 3.5 میلی متری داشت، اما 5 پرو فاقد آن است. حتی با وجود اینکه می‌توان این بحث را مطرح کرد که هدفون‌های بی‌سیم بسیار برجسته‌تر و در دسترس‌تر شده‌اند، اما هیچ چیز به اندازه صدای تاخیر صفر که گیمرها برای عملکرد سطح بالا به آن نیاز دارند، نمی‌رسد.

در این گوشی از جمله دکمه های جانبی و احساس راحتی در دست، کاملا راضی کننده هستند. حسگر اثرانگشت سمت راست، که به عنوان دکمه پاور نیز عمل می کند، یکی از سازگارترین و پاسخگوترین حسگرهایی است که می توان انتظار داشت.

گوشی Black Shark 5 Pro

صفحه نمایش شیائومی Black Shark 5 Pro

در Black Shark 5 Pro در جلو شاهد یک صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع OLED با فرکانس 144 هرتز هستیم. شارک سیاه (Black Shark) بسیار روشن است (تا 1300 نیت) که بازی های موبایلی را در زیر نور خورشید به همان اندازه که در داخل خانه است لذت بخش می کند. شاید حین کار با آن تحت تأثیر طبیعی بودن روشنایی خودکار هنگام جابجایی بین محیط ها قرار بگیرید. این تغییر تدریجی است و به گونه ای تغییر می کند که وقتی صفحه نمایش روشنایی را افزایش می دهد، شما را شگفت زده نمی کند.

رزولوشن Black Shark با وضوح 1080p به اوج می رسد که برای اکثر کاربران بیش از حد کافی است. در حالی که پنل آن به اندازه Samsung Galaxy S22 Ultra واضح نیست، اما به خوبی کالیبره شده است و رنگ ها به اندازه کافی اشباع هستند. البته تنظیمات صفحه نمایش وجود دارد که به شما امکان می دهد تنظیمات رنگ را به دلخواه شماره گیری کنید.

اینکه درBlack Shark 5 Pro به جای نرخ تازه سازی 120 هرتز شاهد 144 هرتز هستیم محسوس نیست، اما باید به خاطر داشته باشیم که نرخ رفرش بالاتر برای بازی های موبایلی بسیار حایز اهمیت است و از این لحاظ Black Shark 5 Pro فوق العاده است. انیمیشن ها و گرافیک ها روان به نظر می رسند و هرتز اضافی با مانیتورهای بازی سطح بالا مطابقت دارد. Black Shark به شما این امکان را می دهد که نرخ تازه سازی را تا 90 هرتز کاهش دهی. اکثر سازندگان دوست دارند که نرخ را روی 120 و 60 نگه دارند، اما من فکر می کنم 90 حد وسط کاملی است، که نرمی مشابهی را با رتبه کارآمدتری ارائه می دهد. همچنین این گوشی دارای سنسور اثر انگشت است.

سخت افزار، قدرت اجرا و بازی شیائومی Black Shark 5 Pro

تجربه روزانه با بلک شارک 5 پرو یک تجربه روان است که از گوشی با رم 12 گیگابایتی و اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام انتظار می رود. برنامه‌های معمولی برای رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و کار به راحتی اجرا می‌شوند.

در تست اجرای بازی در Black Shark 5 Pro بازی هایی مانند Genshin Impact و Call of Duty Mobibe تست شد. در تنظیمات متوسط/بالا، این تلفن همه بازی‌ها را مانند یک قهرمان اجار کرد؛ ثابت نگه داشتن سرعت 60 فریم در ثانیه برای حدود 5 تا 7 دقیقه قبل از هر گونه فشار یا حرارت. فقط در تنظیمات ultra/max متوجه لرزش گاه به گاه و تخلیه شدید باتری خواهید شد. با این حال حتی در آن زمان، Black Shark به خروجی چشمگیر 60 فریم در ثانیه پایبند است.

در حالی که Black Shark 5 Pro اساساً با RedMagic 7 Pro در یک رِنج قیمتی مشابه قرار دارند، تقریباً از هر نظر از گوشی های Samsung Galaxy S22 Ultra و Black Shark 4 Pro برتری دارد. به ویژه در 3DMark Wild Life Extreme بسیار قابل توجه است که گواهی بر قدرت پردازشی و کارایی اسنپدراگون 8 نسل 1 است. واضح است که چیپست ارتقا یافته در جایی که برای گوشی های گیمینگ بیشترین اهمیت را دارد، یعنی گرافیک و رندر تاثیر فوق العاده دارد.

دوربین گوشی شیائومی Black Shark 5 Pro

هنگام تست دوربین گوشی های بازی، نباید انتظارات ما هرگز بالاتر از حد معمول باشد. با تمام تأکید بر ویژگی های بازی، کیفیت دوربین معمولاً ترجیح بعدی است. این تا حدی در مورد Black Shark 5 Pro صادق است. این مدل مجهز به لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، اولترا واید 13 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی است. قبل از اینکه به تعداد زیاد 108 مگاپیکسل امیدوار باشید، بدانید که مگاپیکسل بیشتر همیشه به معنای کیفیت بیشتر نیست. (پردازش محاسباتی یا دیجیتالی به همان اندازه نقش مهمی ایفا می کند.)

در مورد Black Shark 5 Pro، تصاویر گرفته شده به اندازه خود مناسب هستند. برای سناریوهای اولیه نقطه و عکاسی، دوربین از هوش مصنوعی برای تنظیم رنگ ها و نور استفاده می کند. ویژگی بعدی در Black Shark 5 Pro که قابل تحسین است این است که توانسته سوژه‌ها را از پس‌زمینه متمایز کند و آنچه را که پشت آن است تار کند. با این حال در مورد لنزهای فوق‌واید و ماکرو مائوس کننده است. هر دوی آن‌ها صرفاً چیزهایی هستند که به Black Shark این قدرت را می‌دهند که در بازاریابی خود «آرایه دوربین سه‌گانه» را تبلیغ کند.

به طور کلی، اگر به دنبال یک شاتر قابل اعتماد هستید، برای خرید هیچ گوشی بازی توصیه نمی شود. اما برای فعالیت های معمولی، به اشتراک گذاری تصاویر با خانواده و دوستان Black Shark 5 Pro به اندازه کافی خوب خواهد بود. همچنین Black Shark 5 Pro دارای یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است.

باتری و نوع درگاه شیائومی Black Shark 5 Pro

به طور متوسط، باتری 4650 میلی‌آمپر ساعتی بلک شارک 5 پرو برای هر بار شارژ، چهار ساعت از صفحه نمایش (SOT) استفاده می‌کند که یک روز معمولی شامل مرور رسانه‌های اجتماعی، ارسال ایمیل، پخش ویدیو و حدود یک ساعت بازی است.

 بلک شارک یک شارژ اختصاصی 120 واتی را به همراه دارد که می تواند شارژ 5 پرو را از 0 تا 100 درصد تنها در مدت زمان 15 دقیقه افزایش دهد. خوب، این اعدادی است که شرکت تبلیغ می کند. در حقیقت، شارژ کامل سلول 4650 میلی آمپر ساعتی حدود 19 دقیقه طول می کشد. نوع درگاه آن USB Type-C 2.0 است.

قیمت گوشی شیائومی Black Shark 5 Pro

قیمت گوشی Black Shark 5 Pro در بازار 720 یورو  است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رضا فیروزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
0
0
با عرض سلام و ادب...درود بر فدراسیون فوتبال ایران که یک فرد قدرتمند (امیر قلعه نوعی) را به عنوان سر مربی تیم فوتبال انتخاب کرد.من حیث المجموع اگر ما چه ببازیم چه ببریم دیگر هیچ انتقادی پذیرفته نیست.اقا امیر سریست در سرها....ما باید در جام ملتهای اسیا قدرت خود را دوباره بازپس بگیریم. دوباره یوزهای ایرانی را بسازیم.از خدا قوت از بچه ها قدرت....
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان