تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

مشخصات و قیمت موبایل شیائومی 12T Pro با دوربین 200 مگاپیکسلی

در این گزارش، گوشی شیائومی 12T پرو را زیر ذره بین قرار داده و مشخصات و ویژگی‌های و قیمت آن را بررسی خواهیم کرد.

شیائومی 12T Pro

رویداد۲۴ حسین فلاحی:  شیائومی 12T پرو برای فصل تعطیلات زمستانی 2022 عرضه شد. شیائومی 12Tپرو گوشی چشمگیر با آخرین پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8+ نسل 1 و یک دوربین کاملاً جدید 200 مگاپیکسلی است. این مدل پایه این گوشی با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود که دو برابر آن چیزی است که در اکثر دستگاه های دیگر دریافت می کنید.

با توجه به قیمت اولیه 12T Pro که در بریتانیا حدود 700 پوند و در قاره اروپا 800 یورو است، این گوشی تقریباً 15 درصد ارزان تر از پیکسل 7 پرو مقرون به صرفه تر است و به معنای واقعی کلمه تقریباً نصف قیمت آیفون 14 پرو مکس است. 12T Pro در واقع ارزان‌تر از مدل پایه سال گذشته آیفون 13 است، که به ویژه با توجه به افزایش قیمت اخیر، کاملاً یک امتیاز محسوب می شود.

دو گوشی شیائومی 12T و 12T پرو بسیار شبیه هم هستند. با این تفاوت که 12T به جای پردازنده اسنپدراگون، پردازنده مدیاتک دارد و  دوربین اصلی پشتی به جای  سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است. با این حال در بسیاری از سناریوها، عملکرد آن‌ها در دنیای واقعی در واقع آنقدر‌ها متفاوت نیست.

طراحی و رنگ گوشی شیائومی 12T پرو

12T Pro دارای طراحی بسیار ایمن است که ممکن است خسته کننده به نظر برسد. مطمئناً خیلی الهام‌بخش نیست، هیچ چیز واقعاً برجسته نیست، رنگ‌ها نیز بسیار کلاسیک هستند: مشکی، آبی و نقره‌ای. با این حال، ساختار جامد است، بدون قطعات متحرک، بدون فضاهای توخالی.

یکی از تغییراتی که شیائومی انجام داده، استفاده از پلاستیک برای قاب میانی و قدیمی‌تر و ارزان‌تر Gorilla Glass 5 به جای نسل جدید Victus است که در برابر افتادگی و خراش مقاوم‌تر است. اما برای اکثر افرادی که از این گوشی در یک قاب استفاده می‌کنند، مشکل چندانی نیست و حتی نمی‌توانیم قاب پلاستیکی آن را تشخیص دهیم. آنچه ما می خواهیم بگوییم این است که با وجود این مصالحه های کوچک، این دستگاه مانند یک دستگاه خوب به نظر می رسد. پشت شیشه ای مات است که در برابر لک اثر انگشت بسیار مقاوم است.  وزن آن 205 گرم است که به طور قابل توجهی کمتر از وزن 229 گرمی S22 Ultra و وزن 240 گرمی آیفون 14 پرو مکس است. کناره‌های گرد، گرفتن این گوشی با یک دست را راحت‌تر می‌کند.

صفحه نمایش شیائومی 12T پرو

گوشی  شیائومی 12T پرو دارای یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از نوع OLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز است. صفحه نمایش ظاهر خوبی دارد، اما از جدیدترین و پیشرفته ترین پنل OLED سامسونگ E6 که در گوشی های جدیدتر می بینیم، استفاده نمی کند.


بیشتر بخوانید: مشخصات و قیمت گوشی شیائومی 12T


یک دوربین جلوی مجزا با سوراخ پانچ و حاشیه‌های کوچک در اطراف صفحه‌نمایش وجود دارد تا تجربه‌ای بسیار فراگیر و لبه به لبه از صفحه نمایش داشته باشید.

سخت افزار و قدرت اجرای شیائومی 12T پرو

این گوشی که دارای تراشه اسنپدراگون 8+ نسل 1 است، قدرت بیشتری نسبت به اکثر پرچمداران اندرویدی 2022 دارد و اگر به دنبال عملکرد هستید، این یک انتخاب عالی است. همچنین در نسخه پایه 8 گیگابایت رم LPDDR5 و 128 گیگ حافظه UFS 3.1 دریافت می کنید که انتظارات را برآورده می کند. فقط با یک امتیاز کوچک علاوه بر آن، می‌توانید نسخه‌ای با حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را نیز دریافت کنید، اما در صورت تعجب در نسخه 512 گیگابایتی وجود ندارد.

در بنچمارک 5، گوشی شیائومی 12T پرو امتیاز 1291 را بدست آورد در مقایسه با گلکسی S22 اولترا که امتیاز 1157 را کسب کرد که به وضوح قدرت تراشه 8+ Gen 1 را نشان می دهد. کوالکام این پردازنده را بهتر از نسخه اصلی 8 نسل 1 بهینه کرده است و می تواند مدت بیشتری خنک تر بماند. پس از 20 دقیقه از تست بسیار فشرده بازی 3D Mark، شیائومی تنها 2٪ از عملکرد خود را از دست می دهد. این ممکن است چشمگیرترین عملکرد حرارتی در یک تلفن 2022 باشد. در ابتدای تست، 24 درصد برتری نسبت به گلکسی اس 22 اولترا در عملکرد گرافیکی دارد، اما در پایان آزمایش به برتری 64 درصدی به نفع 12T Pro افزایش می یابد!

نرم افزار 12T Pro

12T Pro با رابط کاربری MIUI 13 که مبتنی بر اندروید 12 است عرضه می شود. شیائومی MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 را در ماه دسامبر معرفی خواهد کرد، بنابراین Mi 12T Pro زودتر به روز رسانی خواهد شد، اما این بدان معناست که یکی از ارتقاءهای اصلی در اوایل چرخه عمر خود استفاده خواهد شد، بنابراین پشتیبانی واقعی نرم افزار در این گوشی خیلی طولانی نخواهد بود.

در وضعیت فعلی، MIUI 13 ترکیبی عجیب از ایده های اصلی و طراحی الهام گرفته از iOS است. این تلفن به‌خوبی کار می‌کند و به ویژه ناوبری بسیار نرم‌تر از گلکسی سامسونگ است. ویجت‌های صفحه اصلی پیش‌فرض دارای متن کوچکی هستند که در چنین صفحه‌نمایش بزرگی عجیب به نظر می‌رسند، و به‌طور مشابه حالت‌های تصویربرداری اپلیکیشن دوربین به‌طور عجیبی کوچک هستند.

دوربین گوشی شیائومی 12T پرو

شیائومی 12 تی پرو رویکرد واقعا عجیبی به دوربین دارد. از یک طرف، دوربین 200 مگاپیکسلی کاملاً جدید و چشمگیر دارد، اما از طرف دیگر، دوربین فوق عریض قابل توجهی ندارد و فاقد دوربین تله فوتو است. همه اینها قطعاً آن را از نظر قابلیت‌ها پایین‌تر از «تلفن دوربین‌دار» متوسط ​​شما قرار می‌دهد، اما اگر فقط یک دوربین اصلی عالی می‌خواهید و به بقیه اهمیتی نمی‌دهید، آن را دریافت می‌کنید.

دوربین شیائومی 12T Pro

با مقایسه کیفیت ویدیوی 4K در شیائومی تی 12 پرو و گلکسی، بلافاصله متوجه می‌شوید که در نور کم، شیائومی فیلم‌های تمیزتری را با نویز بسیار کمتری نسبت به گلکسی می‌گیرد و به نظر می‌رسد که می‌تواند نور بیشتری را نیز ثبت کند. با این حال، به اندازه گلکسی پایدار نیست و این می تواند بسیار آزاردهنده باشد، بنابراین ما آن را کمی پایین تر از سامسونگ در زمینه ضبط ویدیو قرار می دهیم.

باتری و نوع درگاه شیائومی 12T پرو

Xiaomi 12T Pro دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که اندازه استاندارد گوشی های اندرویدی بزرگ در سال 2022 است. با عملکرد حرارتی بهتر تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 و بهینه‌سازی‌های معمولی MIUI که فعالیت برنامه‌های پس‌زمینه را از بین می‌برند، این گوشی اعداد باتری واقعی واقعی را دریافت می‌کند.

در تست پخش ویدیوی یوتیوب، 12T Pro نزدیک به 9 ساعت دوام آورد و گلکسی S22 Ultra را شکست داد. همچنین در تست وبگردی، 14 ساعت و 20 دقیقه امتیاز قابل توجهی کسب کرد، امتیاز دیگری که آن را در رده های بالای عمر باتری قرار می دهد. با این حال، این یک گوشی مانند آیفون 14 پرو مکس نیست و نتایج بنچمارک آن را تأیید می کند، بنابراین این را در نظر داشته باشید.  در این گوشی امکان پشتیبانی از OTG برای اتصال واحد‌های ذخیره سازی و لوازم جانبی وجود دارد.  

قیمت گوشی شیائومی 12T پرو

قیمت گوشی 12T پرو در بازار 558 دلار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان