تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

مشخصات و قیمت شیائومی Poco F4 GT گوشی مناسب گیمینگ

در این گزارش، گوشی شیائومی Poco F4 GT را زیر ذره بین قرار داده و مشخصات و ویژگی‌های و قیمت آن را بررسی خواهیم کرد.

شیائومی Poco F4 GT

رویداد۲۴ حسین فلاحی: گوشی شیائومی Poco F4 GT با دو تریگر پاپ آپ، یک تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و یک پنل AMOLED ۱۲۰ هرتزی، یک گوشی هوشمند هیجان انگیز برای علاقه‌مندان به بازی است. علاوه بر این، شیائومی اولین موتور ارتعاشی "فوق پهن باند" در جهان را روی این گوشی نصب کرده است که ارتعاشات قدرتمندتری با فرکانس ۵۰ هرتز تا ۵۰۰ هرتز تولید می‌کند.

در حالی که باتری Poco F4 GT با ظرفیت ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی فوق‌العاده بزرگ نیست، با شارژر ۱۲۰ واتی موجود می‌توان آن را تنها در ۱۷ دقیقه به طور کامل شارژ کرد. دوربین اصلی دوربین سه‌گانه دارای سنسور IMX۶۸۶ با وضوح ۶۴ مگاپیکسل است. در این مطلب قصد داریم این گوشی را زیر ذره بین قرار داده و مشخصات و قابلیت‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم.

ظاهر و طراحی  گوشی شیائومی Poco F4 GT 

از نظر ظاهر، اساساً Poco F4 GT همان چیزی است که برای سایر تلفن‌های هوشمند گیمینگ صدق می‌کند. بیشتر مردم احتمالاً زبان طراحی متمایز را دوست دارند یا از آن متنفر خواهند بود. نمای بیرونی گوشی بازی با پشت برجسته و LED بازی RGB تعریف می‌شود. این به ویژه در مورد رنگ زرد صدق می‌کند. به لطف ترکیب شیشه محافظ و یک قاب فلزی، کاربر با گرفتن Poco F4 در دست احساس برتری می‌کند. علاوه بر این، محرک‌های بازشوی معمولی بازی وجود دارد. یک نوار مکانیکی به کاربران این امکان را می‌دهد که به سرعت به حالت بازی سوئیچ کنند.

اگرچه گوریلا گلس ویکتوس در جلو کمی در اطراف لبه‌ها تاب می‌خورد، اما صفحه نمایش خمیده نمی‌شود. در حالی که صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED دارای حاشیه‌های نسبتاً باریکی در طرفین است، قاب گوشی هوشمند گیمینگ آنقدر ظریف نیست و در نتیجه نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۶ ٪ ثابت است.

Poco F4 GT دارای گواهی IP برای محافظت رسمی در برابر گرد و غبار یا آب نیست. این گوشی دارای سنسور اثر انگشت است.

صفحه نمایش شیائومی Poco F4 GT 

گوشی شیائومی Poco F4 GT دارای یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. اگرچه گوشی بازی شیائومی به پنل LTPO که از فرکانس‌های متغیر پشتیبانی می‌کند متکی نیست، F۴ GT می‌تواند به طور خودکار بین ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز سوئیچ کند.

این صفحه نمایش توسط سازنده چینی برای حداکثر روشنایی پانل ۸۰۰ نیت رتبه بندی شده است، که تقریباً دقیقاً با اندازه گیری‌های ما در هنگام نمایش یک تصویر کاملاً سفید با فعال بودن سنسور نور محیط مطابقت دارد. با توزیع یکنواخت مناطق روشن و تاریک، تلفن هوشمند پوکو در تست APL۱۸ به نتیجه عالی ۹۱۴ نیت می‌رسد. این باعث می‌شود که پنل OLED برای محتوای HDR مناسب باشد.

با توجه به پنل  OLED گوشی Poco F4 GT شاهد لرزش صفحه نمایش هستیم. طبق اندازه گیری‌های انجام شده، فرکانس PWM به سختی دچار نوسان می‌شود و در ۱۲۰ هرتز نسبتا ثابت باقی می‌ماند. شیائومی Poco F۴ GT را با فرکانس PWM بسیار بالا ۱۹۲۰ هرتز تبلیغ می‌کند که بسیار خوشایندتر است، به خصوص برای کاربران حساس.

سخت افزار، قدرت اجرا و بازی شیائومی Poco F4 GT 

برای Poco F4 GT، شیائومی ترجیح داده است از بهترین چیپست گوشی هوشمند کوالکام تا به امروز استفاده کند. Snapdragon ۸ Gen. ۱ یک SoC ۴ نانومتری با Adreno ۷۳۰ یکپارچه برای شتاب گرافیک است. عملکرد سیستم در طول استفاده روزانه چیزی را برای گفتن باقی نمی‌گذارد. انیمیشن‌ها روان هستند و هیچ کندی قابل توجهی وجود ندارد. نتایج بنچمارک CPU به طور کلی با سایر گوشی‌های هوشمند با این SoC برابری می‌کند، اگرچه امتیاز AImark تا حدودی پایین است.

در حالی که عملکرد پردازنده گرافیکی نیز بسیار سریع است، پوکو F4 GT در کمال تعجب به امتیازات مشابه شیائومی ۱۲ نمی‌رسد که از همان اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کند. یک تلفن بازی هنوز باید نرخ فریم ثابت تری تولید کند - به عنوان مثال، در هنگام بنچمارک روی صفحه منهتن فشار قابل توجهی وجود دارد.

نتایج بنچمارک مرورگر نیز در سمت ضعیف‌تر قرار دارد - نتایج بنچمارک سرعت سنج تلفن Poco مخصوصا ضعیف است. در طول استفاده روزمره، مرور وب با Poco F4 GT به طور نامحسوسی خوب کار می‌کند.

Poco F4 GT از حافظه بسیار سریع UFS ۳.۱ استفاده می‌کند و در AndroBench به نتایج خوبی می‌رسد. سرعت نوشتن در مقایسه با Asus ROG Phone 5s بسیار سریع است، که حداقل تا حدی می‌تواند به کنترلر حافظه جدیدتر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نسبت داده شود.

زمان پاسخ‌دهی سریع، نرخ تازه‌سازی بالای ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری تا ۴۸۰ هرتز همراه با Adreno ۷۳۰ نوید یک تجربه بازی عالی را می‌دهد. میکروفون بازی در کناره گوشی تضمین می‌کند که صدا‌ها به وضوح ضبط می‌شوند.

عملکرد گرافیکی تا ۴۰ فریم بر ثانیه ثابت در بازی PUBG نسخه موبایل در حالت تنظیمات UHD بدست آمد و حتی در تنظیمات کیفیت کاهش یافته با افت نرخ فریم مواجه نشد. همچنین در بازی تیرانداز از Tencent Games بسیار خوب عمل کرد. در طول استفاده روزانه، برای راحتی بیشتر در استفاده معمولی، می‌توان چندین میانبر به دکمه‌های اضافی مانند ویژگی چراغ قوه اختصاص داد.

علاوه بر این، ما از برنامه GameBench برای نگاهی به یک بازی کم تقاضا از فروشگاه Play استفاده کردیم. برای مدت کوتاهی، Armajet را می‌توان در تنظیمات گرافیکی بالا نزدیک به نرخ تازه سازی اصلی پانل ۱۲۰ هرتز پخش کرد. با این حال، ما در حین بازی در تیراندازی آرنا، کاهش قابل توجهی در نرخ فریم تجربه کردیم که منجر به متوسط ​​نرخ فریم شد.

نرم افزار گوشی شیائومی Poco F4 GT

شیائومی Poco F4 GT با سیستم عامل اندروید نسخه 12 و رابط کاربری MiUI 13 عرضه شده که قابل به روزرسانی به اندروید 13 با رابط کاربری MiUI۱۴ است. ضمانت به‌روزرسانی برای سری ۱۲ شیائومی که شامل سه به‌روزرسانی نسخه اصلی اندروید و وصله‌های امنیتی به مدت چهار سال است، برای تلفن هوشمند پوکو اعمال نمی‌شود. به این ترتیب، پشتیبانی نرم افزار احتمالاً حداکثر به ۳ سال با ۲ ارتقاء اصلی محدود می‌شود.

با MiUI 13  گوشی Poco، F4 GT دارای فونت MiSans به روز شده، ویجت‌های مختلف جدید و پشتیبانی از طراحی "Material You" گوگل است. تبلیغات بنری و تبلیغات پاپ آپ در رابط کاربری MiUI 13 مدل Poco یکپارچه شده و به عنوان مثال هنگام نصب یک برنامه نمایش داده می‌شوند. به طور کلی، این به اصطلاح MSA (تبلیغات سیستم MiUI) را می‌توان به راحتی از تنظیمات سیستم در قسمت "رمز عبور و امنیت" غیرفعال کرد. به طور مشابه، bloatware نصب شده مانند بازی‌ها یا Netflix که می‌توان آن را حذف نصب کرد.

دوربین گوشی شیائومی Poco F4 GT 

اگرچه اولویت‌های یک گوشی هوشمند گیمینگ مطمئناً به دوربین‌ها مربوط نمی‌شود، اما سازنده چینی از سنسور دوربین عالی Sony IMX۶۸۶ برای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. Asus ROG Phone ۵s نیز از همین سنسور استفاده می‌کند.

اگرچه کاربران به دلیل عدم وجود لرزشگیر اپتیکال در Poco F4 GT باید انتظارات خود را پایین بیاورند، اما تصاویر ثبت شده، راضی کننده به نظر می‌رسند. از نظر وضوح نسبت به قیمت گوشی گیمینگ، اغلب به نتایج عالی دست می‌یابد. با این حال، در شرایط نوری ضعیف، برخی از مناطق تمایل به نوردهی بیش از حد دارند و اشیاء نزدیک خارج از فوکوس هستند.

به غیر از دوربین اصلی، دوربین سه گانه پشتی نیز شامل یک لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و عمق میدان است. تصاویر گرفته شده با دوربین فوق عریض از نظر کیفیت کلی خوب هستند و حتی به طرز شگفت انگیزی جزئیات زیادی را ثبت می‌کنند، در حالی که وضوح و وضوح تصویر تا حدودی کم است. برخلاف مدل خواهر شیائومی ۱۲، تصاویر زاویه باز Poco F4 GT از وضوح بیش از حد رنج نمی‌برند.


بیشتر بخوانید: مشخصات و قیمت گوشی شیائومی 12T


در قسمت جلویی، شاهد یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی هستیم. سلفی‌ها وضوح خوبی را ارائه می‌دهند، اگرچه نورپردازی همیشه دقیق نیست. جلوه‌های بوکه در حالت پرتره جای هیچ انتقادی را ندارد. با این حال، از نظر کیفیت ویدئو اشکالاتی وجود دارد (بدون گزینه UHD).

به طور مشابه، دوربین فوق عریض تنها قادر به ضبط تا ۱۰۸۰p ۳۰ FPS است. نرخ تازه‌سازی بالاتر یا گزینه UHD فقط توسط دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود که به لطف عملکرد خوب تثبیت‌کننده، ضبط‌های قانع‌کننده‌ای در ۴K۳۰ ایجاد می‌کند. هنگام ضبط نمی‌توان اپتیک را بین آن‌ها تغییر داد.

باتری و نوع درگاه شیائومی Poco F4 GT 

باتری دو سلولی گوشی هوشمند پوکو دارای ظرفیت ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعت است و از فناوری شارژ سریع خود شیائومی تا ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند. این خوشحال کننده است که شاهد یک شارژر مناسب با مدت زمان شارژ کلی کمتر از ۲۰ دقیقه برای یک تلفن همراه بازی هستیم. در حین بازی، شارژ کامل باتری حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. به منظور افزایش عمر باتری، Poco F4 GT در شب هنگام شارژ شدن آن را تشخیص می‌دهد. سپس فرآیند شارژ با ۸۰ درصد قطع می‌شود و درست قبل از زمان محاسبه شده بیدار شدن ادامه می‌یابد. Poco F4 GT از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند.

مصرف کلی انرژی مشابه شیائومی ۱۲ است. جالب اینجاست که گوشی‌های شیائومی در مقایسه با موتورولا اج ۳۰ پرو، پیک مصرف بسیار کمتری دارند.

در حالی که مدل آزمایشی ما در مورد عمر باتری به نتایج قابل قبولی می‌رسد، سایر دستگاه‌های مقایسه ما کمی بیشتر از Poco F4 GT دوام می‌آورند. برای مقایسه معنادار، زمان‌های اجرا را در سطح روشنایی کاهش یافته ۱۵۰ نیت مقایسه کردیم. با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، گوشی شیائومی در تست Wi-Fi ما تقریبا ۱۲.۵ ساعت و در تست ویدیویی ما بیش از ۱۶.۵ ساعت دوام آورد. در مقابل، زمان اجرا تحت بار در حداکثر روشنایی نسبتا ضعیف است.

در مورد دستگاه تست ما، حافظه UFS دارای ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت است. به دلیل اشغال فضای سیستم عامل و همچنین برنامه‌های از پیش نصب شده، فضای ذخیره سازی واقعی موجود به میزان قابل توجهی کمتر است و ۲۲۳ گیگابایت است. Poco F4 GT افزایش فضای ذخیره‌سازی را از طریق کارت‌های microSD یا جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون ارائه نمی‌کند، که حداقل باعث نارضایتی برخی از گیمر‌ها خواهد شد. حداقل، تلفن بازی دارای یک آداپتور USB-C مناسب است. این USB ۲.۰ مشخص شده است و لوازم جانبی خارجی مانند درایو‌های انگشت شست را از طریق USB-OTG بدون هیچ مشکلی در آزمایش ما تشخیص می‌دهد.

گوشی شیائومی همچنین دارای IR blaster، NFC، بلوتوث ۵.۲ و دو سیم کارت است. علاوه بر این، LED بازی RGB در پشت، کاربران را از تماس‌ها یا پیام‌های دریافتی مطلع می‌کند. Miracast را می‌توان برای پخش بی سیم محتوای صفحه به مانیتور‌های خارجی استفاده کرد. به لطف تکمیل فرآیند صدور گواهینامه Widevine L۱، محتوای ویدیویی از سرویس‌های پخش محبوب را می‌توان با کیفیت HD مشاهده کرد.  در این گوشی امکان پشتیبانی از OTG برای اتصال واحد‌های ذخیره سازی و لوازم جانبی وجود دارد.

قیمت گوشی شیائومی Poco F4 GT 

قیمت گوشی Poco F4 GT در بازار ۳۸۳ دلار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان