تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۱

دمنوش آرامبخش و خواب‌آور

کشورهای مختلف جهان هر کدام نوشیدنی‌های گیاهی خاص و محبوب خود را دارند. تحقیقاتی انجام شده در مورد دمنوش گیاهی خواب‌آور استفاده از دمنوش‌های گیاهی و تأثیر آن‌ها را به‌عنوان داروی خواب تایید می‌کند. 

دمنوش آرامبخش و خواب‌آور

رویداد۲۴ نازنین احمدی: خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی یک فرد به شمار می‌آید که برای سلامتی بسیلر مفید است. متاسفانه حدود 30 درصد از مردم با مشکل بی خوابی‌های شبانه روبرو هستند و ساعات طولانی در تختخواب به سر می‌برند اما نمی‌توانند بخوابند و احساس آرامش نمی‌کنند. بی خوابی‌های شبانه باعث بدخلقی افراد در طی روز می‌شود، این افراد در طول روز انرژی کمی برای انجام کارهای روزانه دارند و خیلی زود بی حال و خسته می‌شوند. دمنوش‌های خواب‌آور گیاهی در جهت رفع اضطراب و آرامش روان گزینه‌های مناسبی هستند. 

کشورهای مختلف جهان هر کدام نوشیدنی‌های گیاهی خاص و محبوب خود را دارند. تحقیقاتی انجام شده در مورد دمنوش گیاهی خواب‌آور استفاده از دمنوش‌های گیاهی و تأثیر آن‌ها را به‌عنوان داروی خواب تایید می‌کند. 

معرفی بهترین دمنوش‌های خواب‌آور 

دمنوش‌ها از برگ‌ها، ریشه‌ها، ساقه‌ها و ... به دست می‌آیند. تمامی دمنوش‌های خواب‌آور گیاهی هستند و تأثیر فراوانی بر مغز می‌گذارند. این دمنوش‌ها مغز را تحریک می‌کنند تا افراد بتوانند خواب راحت‌تری داشته باشند. در ادامه به معرفی بهترین و تأثیر گذارترین دمنوش‌ها می‌پردازیم و با آنها آشنا می‌شویم. 

دمنوش آرامبخش و خواب‌آور

دمنوش بابونه برای رفع بی‌خوابی

به گزارش رویداد۲۴؛ گیاه بابونه یکی از گیاهان دارویی است که برای بسیاری از بیماری‌ها تأثیر گذار است. بابونه به‌عنوان یک آرام‌بخش، مسکن و محرک خواب یاد می‌شود. چای بابونه به‌عنوان دارویی طبیعی برای کاهش التهاب و اضطراب و مهم‌تر از همه در درمان بی‌خوابی استفاده می‌شود. آنتی‌اکسیدانی که در دمنوش بابونه وجود دارد باعث کاهش اضطراب و داشتن خوابی راحت می‌شود. 
مطالعات نشان داده نوشیدن چای بابونه به مدت دو هفته در زنانی که از افسردگی پس زایمان رنج می‌برند و یا خواب خوبی ندارند اثرات مثبتی را برروی خواب این افراد نشان می‌دهد. 

بر اساس تحقیقات انجام شده، اگر روزانه 400 میلی‌گرم بابونه مصرف کنید شبها خواب راحتی خواهید داشت. نکته‌ای در مورد دمنوش بابونه وجود دارد که مصرف بیش از حد دمنوش بابونه توصیه نمی‌شود چون مشکلاتی به‌دنبال دارد.

دمنوش سنبل الطیب 

ریشه سنبل الطیب گیاهی است که قرن‌هاست برای درمان مشکلاتی مانند بی‌خوابی، عصبی بودن و سردرد استفاده می‌شود. اگر دمنوش بابونه برای بی‌خوابی ضعیف است؛ دمنوش تهیه شده از ریشه سنبل الطیب می‌تواند یکی از بهترین دمنوش‌های خواب‌آور گیاهی باشد. این دمنوش مشکلات عصبی و سردردها را برطرف می‌کند. یکی از عوامل استرس و بی‌خوابی در افراد مشکلات عصبی و سردردهای طولانی است. 
امروزه نیز سنبل الطیب یکی از پر مصرف‌ترین داروهای گیاهی خواب‌آور در اروپا و آمریکا است. نوشیدن دمنوش سنبل الطیب به بهبود کیفیت خواب بدون عوارض جانبی کمک می‌کند. بعضی از افراد به جای قرص ملاتونین که هورمونی است دم کرده سنبل الطیب مصرف می‌کنند. 

دمنوش آرامبخش و خواب‌آور

دمنوش اسطوخودس

اسطوخودوس گیاهی است که به خاطر عطر و خاصیت آرامبخشی که دارد معروف شده است. گیاه اسطوخودوس یکی دیگر از بهترین گیاهانی است که می‌توان از آن برای تهیه دمنوش‌های آرام‌بخش و خواب‌آور استفاده کرد. دمنوش اسطوخودوس از غنچه‌های کوچک بنفش گیاه اسطوخودوس تهیه می‌شود. این گیاه بومی منطقه مدیترانه است؛ ولی  امروزه در سراسر دنیا رشد می‌کند. گیاه اسطوخودوس به خاطر معطر بودن از اثرات ضد اضطراب، ضد افسردگی و ضد درد برخوردار است و می‌تواند در درمان میگرن تأثیر داشته باشد. گیاه اسطوخودوس دارای بوی بسیار خوبی است و حتی بو کردن گل بنفش آن می‌تواند افراد را آرام کند. 

دمنوش آرامبخش و خواب‌آور

دمنوش خواب‌آور بادرنجبویه 

بادرنجبویه جزء گیاهان خواب‌آور و آرامش‌بخش است. این گیاه از خانواده نعناع است و مزه لیمو نعناعی می‌دهد که در کل دنیا پرورش داده می‌شود. 
گیاه بادرنجبویه اغلب به صورت عصاره و برای استفاده درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برگ‌های این گیاه را برای تهیه چای استفاده می‌کنند. 
دمنوش بادرنجبویه در سراسر دنیا مشهور است و برای کاهش استرس، اضطراب و کمک به هضم خواب‌آور مفید است. بادرنجبویه را قبل از خواب در یک لیوان آب‌جوش دم کنید و نوش جان کنید. دمنوش بادرنجبویه خیلی راحت میزبان دردهای عصبی و اضطراب روزانه را کم می‌کند و مانع فکر و خیال‌های شبانه در افراد با سنین مختلف می‌شود. 

دمنوش گل ساعتی 

دمنوش گل ساعتی را از برگ، گل و ساقه‌های خشک شده گیاه ساعتی تهیه می‌کنند. برای طعم بسیار خواب آن دمنوش گل ساعتی طرفداران زیادی دارد.
گل ساعتی از قدیم برای کاهش اضطراب و بهبود کیفیت خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. دمنوش گل ساعتی به نسبت سایر دمنوش‌های گیاهی خواب‌آور از طعم بهتری برخوردار است. 
دمنوش گل ساعتی برای کسانی که قبل خواب زیاد فکر و خیال به سرشان می‌زند و وسواس فکری دارند، بسیار مفید است. دمنوش گل ساعتی برای آرام شدن سیستم عصبی تأثیر گذار است. کسانی که از مشکل سوء هاضمه رنج می‌برند سوء هاضمه سبب بی‌خوابی و اختلال در خواب می‌شود. این افراد اگر قبل از خواب یک لیوان از این دمنوش را مصرف کنند هم سوء هاضمه برطرف می‌شود و هم فکر و خیال‌ها را کنار می‌روند؛ و میتوانند با آرامش بیشتری بخوابند. 

دمنوش آرامبخش و خواب‌آور

دمنوش بهار نارنج

دمنوش بهار نارنج از گل درخت نارنج که خیلی معطر است تهیه می‌شود. دمنوش بهارنارنج مانند یک قرص مسکن، خواب‌آور عمل می‌کنند و اضطراب و اختلالات  خواب را کم می‌کند فرق دمنوش بهار نارنج و قرص مسکن شیمیایی نبودن آن و کاملاً ارگانیک بودن است. 
برای اختلال خواب باید پیش از خواب مقداری عرق بهار نارنج با چای مصرف شود. دم کرده گل درخت بهار نارنج برای برطرف کردن قولج‌های عصبی مفید است. 

دمنوش بهار نارنج سردردهای عصبی و همچنین میگرنی را کاهش می‌دهد. نشاط آور است. 
بهار نارنج دارای خواص ضد افسردگی، آرام‌بخش، ضد اسهال، نرم کننده پوست است؛ و از شکنندگی مویرگ‌ها جلوگیری می‌کند.  

دمنوش  گل گاو زبان 

دمنوش گل گاو زبان یکی از دمنوش های پرطرفدار در سراسر جهان است که با دستورهای مختلفی تهیه می‌شود. گیاه گل گاو زبان گلهای بنفش رنگی دارد که در سراسر جهان پرورش داده می‌شود. رنگ دمنوش گل گاو زبان پس از گرم شدن به رنگ ارغوانی می‌شود. دمنوش گل گاو زبان به دلیل خاصیت آرام‌بخش طبیعی به دمنوش آرامش معروف است. یکی از ویژگی‌های مهم دمنوش گل گاو زبان این است که تأثیر سریع مثبت بر روی آرامش ذهن و کاهش استرس دارد. وجود خواص شادی آور در گل گاو زبان از دمنوش آن برای رفع استرس، اضطراب و حتی بی‌خوابی‌های شبانه هم استفاده می‌کنند. داروهای گیاهی زیادی هستن که خواص آرام کنندگی اعصاب رو دارن ولی گل گاو زبان یکی از بهترین داروها برای آرامش اعصاب و رفع استرس است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
پیشخوان