تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۲

مشخصات و قیمت گوشی تاشو Xiaomi Mix Fold 2

در این گزارش به بررسی گوشی Xiaomi Mix Fold 2 پرداخته و ویژگی‌ها و مشخصات آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بررسی گوشی Xiaomi Mix Fold 2: تعریف استاندارد جدیدی برای فرم تاشو

رویداد۲۴ حسین فلاحی:  Xiaomi Mix Fold 2 اولین گوشی تاشویی است که من ترجیح می‌دهم از آن بیشتر به شکل تاشده استفاده کنم تا به شکل بازشده. این گوشی به طور همزمان، گواهی بر مهارت مهندسی سخت‌افزار شیائومی و نشان‌دهنده گرایش برندهای چینی به کنار گذاشتن تصمیمات سخت‌افزاری تنها پس از یک سال است. اغلب این تغییر جهت سالیانه، برای بهتر شدن است، اما گاهی اوقات ممکن است خط تولید را از هم گسیخته کند. با نگاهی به شیائومی میکس فولد 2، این گوشی بیشتر به هواوی میت ایکس 2 به نظر می رسد تا میکس فولد خود شیائومی.

اما هنوز هم چیزهای زیادی در مورد Mix Fold 2 وجود دارد، از جمله و به خصوص این که این سبک ترین و نازک ترین تاشو بزرگ موجود در بازار است. هیچ گوشی تاشوی قبل از آن هرگز در حالت تا شده اینقدر براق احساس نمی‌شد. متأسفانه Mix Fold 2 در حال حاضر فقط به طور رسمی در چین به فروش می رسد، اما قیمت اولیه نسبتاً ارزان آن (برای یک دستگاه تاشو) یعنی 8999 یوان (1320 دلار) واردات آن را به گزینه ای برای علاقه مندان تبدیل می کند.

طراحی و سخت افزار گوشی شیائومی Mix Fold 2

بسیار نازک با قطر 5.4 میلی متر در حالت باز شده و 11.2 میلی متر در حالت تا شده
حالت تاشدگی آن، بیش از هر گوشی تاشوی قبلی احساس می شود
مجهز به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1

Xiaomi Mix Fold 2 یکی دیگر از صفحه‌نمایش‌های دوگانه است که مانند کتاب تاشو داخلی در قالب سری گلکسی فولد قرار دارد. در یک شاهکار شگفت‌انگیز مهندسی، شیائومی به نوعی ضخامت Mix Fold 2 را به 5.4 میلی‌متر در حالت بازشده و 11.2 میلی‌متر در هنگام تاشدن کاهش داده است. این بدان معناست که وقتی Mix Fold 4 باز می‌شود، به احتمال زیاد باریک‌ترین تبلت در جهان است، با تنها تبلت‌های جوهر الکتریکی مانند Remarkable 2 که می‌توانند ادعا کنند که حتی شیک‌تر هستند رقابت کند. وقتی Mix Fold 2 بسته می شود، به سختی ضخیم تر از یک گوشی پرچمدار بزرگ مدرن با قاب مانند iPhone 13 Pro Max احساس می شود.

این گوشی فوق العاده نازک دارای وزن نسبتاً سبک (برای تاشو) 262 گرم (باز هم به سختی سنگین تر از آیفون 13 پرو مکس) است. نسبت ابعاد "عادی" 20:9 صفحه نمایش بیرونی را در نظر بگیرید، ما یک تلفن تاشو داریم که در حالت تا شدن، به طرز قابل توجهی شبیه یک تلفن معمولی است.

صفحه نمایش و فرم گوشی شیائومی Mix Fold 2

هنگامی که Mix Fold 2 باز می شود، صفحه نمایش اصلی یک پنل OLED 8 اینچی از نوع LTPO 2.0 با رزولوشن 1914 در 2160  است. این گوشی با شیشه بسیار نازک پوشانده شده است، دارای حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز است و عمدتاً عالی به نظر می رسد.

چرا در ابتدا عنوان شد که دوست دارم از Mix Fold 2 به شکل تا شده بیشتر از باز شده استفاده کنم؟ دلیل آن این است که صفحه نمایش اصلی Mix Fold 2 دارای نسبت تصویر مربعی 4:3.55 است. این نوع صفحه نمایش برای کار با برنامه های اندروید مناسب نیست (در ادامه در بخش نرم افزار در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد) و در مورب 8 اینچی، برای کاربر کمی پهن تر از آن است که بتوانم آن را به راحتی با یک دست نگه داشت.

گوشی Xiaomi Mix Fold 2

شاید به یاد داشته باشید که شیائومی Mix Fold اصلی دارای فرم تا شده واقعاً کشیده با نسبت تصویر 27:9 بود. رئیس شیائومی، لی جون، در آن زمان استدلال کرد که طراحی به گونه ای است که صفحه اصلی Mix Fold می تواند جهت پرتره را حفظ کند، که عالی بود. او درست می گفت! اولین صفحه نمایش بزرگ داخلی Mix Fold نسبت ابعادی داشت که برای استفاده با یک دست راحت تر بود و برنامه ها را در مقیاس بهتری نمایش می داد.

دوربین گوشی شیائومی Mix Fold 2

دوربین اصلی بسیار عالی، فوق عریض جامد، زوم متوسط
عدم وجود "حالت فلکس" که حذف شده است

Mix Fold 2 دارای چهار دوربین است: یک دوربین جلویی 20 مگاپیکسلی که در حفره ای نزدیک بالای نمایشگر ثانویه قرار دارد و یک سیستم دوربین اصلی سه لنزی که از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 (واید) تشکیل شده است. یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 فوق عریض، و یک لنز 8 مگاپیکسلی با زوم تله فوتو 2X با دیافراگم f/2.6. دوربین سلفی در صفحه اصلی داخلی وجود ندارد.

صرفاً از نظر سخت افزاری، واضح است که این سیستم دوربین برتر شیائومی نیست. Xiaomi 12S Ultra که ماه گذشته منتشر شد دارای یک دوربین اصلی با سنسور بزرگتر، یک لنز هشت لایه سفارشی و یک لنز زوم پریسکوپ 5X است. اما این همه چیز در مورد سخت افزار نیست: شیائومی در سال های اخیر سخت تلاش کرده است تا عکاسی محاسباتی خود را بهبود بخشد و Mix Fold 2 هنوز (ظاهرا) از تیونینگ لایکا برخوردار است که اولین بار در 12S Ultra ظاهر شد. پس از یک هفته استفاده و صدها عکس، می توانم بگویم دوربین های Mix Fold 2 در تولید رنگ های زنده و یافتن محدوده دینامیکی مناسب حتی در شرایط نوری دشوار، بسیار خوب هستند.

نرم افزار شیائومی Mix Fold 2

روی نسخه ویژه MIUI به نام MIUI Fold اجرا می‌شود. نصب Google، حذف bloatware و اطمینان از ارسال به موقع اعلان‌ها، بیش از 20 دقیقه طول می‌کشد.

Xiaomi Mix Fold 2 نسخه ویژه ای از MIUI این شرکت به نام MIUI Fold را در نسخه اندروید 12 اجرا می کند. فقدان اندروید 12L یا 13 ناامید کننده است، اما MIUI Fold  با راه اندازی آسان چند وظیفه گی، راه‌های سریع برای راه‌اندازی برنامه‌ها در حالت پنجره شناور کوچک را فراهم می کند.

با این حال، نرم افزار تا کنون به اندازه نرم افزارهای سری Fold سامسونگ روان نشده است. به عنوان مثال، در چند کار با صفحه تقسیم، شما فقط می توانید دو برنامه را به صورت عمودی تقسیم کنید، نه افقی. این برای اکثر برنامه‌ها خوب است، اما برای YouTube یا سایر برنامه‌های ویدیویی مانند Netflix، بسیار بهتر است که بتوان به صورت افقی تقسیم شود، زیرا ویدیوها فضای بیشتری برای پخش خواهند داشت. 

باتری و حافظه شیائومی Mix Fold 2

به گزارش رویداد۲۴ با وجود بدنه براق، Mix Fold 2 هنوز هم توانسته یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را درون خود جای دهد، که همراه با پردازنده کم مصرف کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، عمر باتری بسیار خوبی را ارائه می کند. باتری را می توان از طریق شارژ 67 واتی شارژ کرد که در عرض 46 دقیقه گوشی را از 0 تا 100 درصد شارژ می کند.

با این حال، پورت USB-C همچنان به جای USB 3.1 جدیدتر، 2.0 است. این به معنای سرعت انتقال پایین تر و ناتوانی در خروجی نمایشگر گوشی به مانیتور خارجی است.

گزینه های ذخیره سازی در 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت عرضه می شوند و همه آنها با 12 گیگابایت رم UFS 3.1 جفت می شوند. اسکنر اثر انگشت در دکمه پاور در کناره گوشی تعبیه شده است و دو بلندگوی متقارن در بالا و پایین قرار گرفته اند که توسط هارمون/کاردون تنظیم شده اند. 

اجرا و باتری شیائومی Mix Fold 2

شیائومی Mix Fold 2 با داشتن اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، عملکرد و عمر باتری بسیار خوبی دارد. انیمیشن‌ها روان هستند، برنامه‌ها سریع راه‌اندازی می‌شوند، حتی زمانی که در هوای بسیار گرم بعد از ظهر از آن استفاده می‌کنید، به ندرت داغ می‌شود و باتری تلفن قبل از اتمام روز هرگز تمام نشد.

البته عملکرد کلی کمی مشکل دارد: همانطور که در بخش نرم افزار ذکر شد، ناتوانی Mix Fold 2 در تقسیم افقی برنامه ها (همانطور که Folds سامسونگ اجرا می کند) به این معنی است که YouTube نمی تواند همزمان با برنامه دیگری استفاده شود. فقدان حالت فلکس همچنین موارد استفاده بیشماری را برای وسایل تاشو از بین می‌برد، مانند سلفی‌های هندزفری و عکس‌های گروهی، تایم لپس و غیره.

قیمت گوشی شیائومی Mix Fold 2

قیمت گوشی  Mix Fold 2 در بازار1300 یورو است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان