تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲

بورس تا کجا رشد می‌کند؟

اقتصادنیوز: بورس با قدرت رشد می کند و فروشنده های این مدت اخیر، همگی پشیمان هستند. روند صعودی فعلی بازار بسیار پرقدرت است.

بورس تا کجا رشد می‌کند؟

رویداد۲۴ به گزارش اقتصادنیوز، بازار سهام پس از یک افت سنگین که از مرداد ۱۳۹۹ آغاز شد، برای مدتی طولانی افت کرد و در شرایطی که طی این مدت قیمت دلار رشد زیادی کرد، اما بورس فقط افت کرد.

صعود قدرتمند بورس

در نهایت روند نزولی بورس به پایان رسید و از مدتی پیش روند صعودی قدرتمندی آغاز شده که شاخص‌ها را روز به روز بالا می‌برد.

این روز‌ها که در یک روند صعودی قوی قرار داریم، بعضا اتفاقاتی رخ می‌دهد که می‌تواند بر بورس اثر منفی بگذارد، اما روند صعودی به اندازه‌ای قدرتمند است که هر اتفاق منفی و ناخوشایندی، نهایتا اثر چند روزه بر بازار می‌گذارد و بورس دوباره راه صعودی خود را طی می‌کند. تحلیلگران معتقدند شاخص کل بورس حداقل تا ۳ میلیون واحد بالا خواهد رفت که این هدف، احتمالا تا پایان تابستان امسال محقق می‌شود.

دیروز هم همین اتفاق رخ داد و در شرایطی که انتظار می‌رفت اتفاقات مربوط به قیمت گذاری خودرو‌های داخلی اثر منفی بر روند بازار بگذارد، اما تنها گروه خودرو کمی منفی بود و سایر صنایع بازار به رشد خود ادامه دادند.

ترافیک سنگین پول در جاده منتهی به بورس

حتی گروه خودرویی که خبر‌های منفی درباره آن‌ها منتشر شده بود هم فشار فروش سنگینی نداشت که این نشان می‌دهد نماد‌های این گروه نیز به زودی مانند سایر صنایع رشد خواهند کرد.

دیروز سرمایه گذاران حقیقی حدود ۱۱۵۰ میلیارد تومان پول از صندوق‌های بادرآمد ثابت خارج کردند که احتمالا مقصد این پول ها، بازار سهام است.

خروج چنین رقم سنگینی به ندرت رخ می‌دهد و تنها در زمانی شاهد چنین اتفاقی هستیم که یک بازار دیگر، جذابیت بسیار زیادی برای سرمایه گذاری داشته باشد. حالا هم به نظر می‌رسد از نظر حقیقی‌ها بورس بسیار جذاب شده که چنین پول‌های درشتی را از صندوق‌های با درآمد ثابت خارج می‌کنند.

حقیقی‌ها دیروز ۱۲۵۰ میلیارد تومان پول هم به بازار سهام تزریق کردند که این یکی از بزرگ‌ترین رقم‌های تزریق پول خرد به بازار از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون است.

رکوردشکنی ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد هم به ۱۵۷۰۰ میلیارد تومان رسیده که بزرگ‌ترین رقم معاملات خرد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون است. بالا رفتن ارزش معاملات اتفاقی طبیعی در چنین مواقعی محسوب می‌شود که می‌تواند نشانه‌ای برای ادامه رشد بازار باشد.

همچنین دیروز شاخص قدرت خریداران حقیقی به عدد ۱.۴۲ رسید که نشان می‌دهد خریداران با قدرت در حال خرید هستند و کنترل بازار را در اختیار گرفته اند.

با توجه به شرایط معاملات دیروز، برای امروز هم احتمال رشد شاخص‌ها وجود دارد، اما به دلیل افزایش عرضه‌ها در یک ساعت پایانی زمان معاملات دیروز، احتمالا امروز عرضه‌ها کمی افزایش داشته باشد و نسبت به روز گذشته شاهد بازار متعادل تری باشیم.

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان