تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

بازیکنانی که باور نمی‌کنید در دربی بازی کرده باشند!

شهرآورد معمولا با ستاره‌هایش شناخته می‌شود اما نامهایی زیادی هستند که در این بازی به میدان رفته‌اند که برای به یاد آوردنشان باید خیلی خوره فوتبال باشید.

بازیکنانی که باور نمی‌کنید در دربی بازی کرده باشند!

رویداد۲۴ اگر فوتبالیست باشید و به پرسپولیس و استقلال برسید، احتمالا برای بازی دربی لحظه‌شماری خواهید کرد. وقتی اسمتان در ترکیب اصلی باشد یا تابلوی تعویض شماره پیراهنتان را با رنگ سبز نشان دهد، شاید فکر کنید که این یک سکوی پرتاب برایتان خواهد بود. اتفاقا برای بسیاری اینطور بوده و دربی آنها را به یک ستاره تبدیل کرده اما همیشه هم اوضاع به این شکل پیش نرفته است.

بازیکنان زیادی در تاریخ پرسپولیس و استقلال بودند که باوجود حضور در شهرآورد، هرگز نتوانستند به آنچه که می‌خواستند برسند و در واقع دربی برای آنها آورده موردنظر را نداشت. در این لیست نام بازیکنانی هم قرار می‌گیرد که شاید کسی یادش نیاید اما همین چند سال پیش در بازی پرسپولیس - استقلال به میدان رفتند و شاید حالا تنها وجه شهرتشان هم همین باشد.

در این بین بازیکنان خارجی هم سهم پررنگی دارند. نفراتی که مدیران باشگاه با هزار امید و آرزو برای تیم خود خریدند اما موفق نشدند نمایش موردنظر را در ترکیب ارائه کنند. البته شاید اگر چند سال دیگر هم بگذرد برخی از بازیکنان کنونی یا اخیر سرخابی‌ها نیز بتوانند وارد این لیست شوند.
این ترکیب منتخب بازیکنانی است که باور نمی‌کنید در دربی بازی کرده باشند:
دروازه‌بان: هادی زرین ساعد

در غیاب ملی‌پوشان تیم آماده و سرحال پرویز مظلومی در تورنمنت جام ولایت شرکت کرد تا در روز پایانی این مسابقات سه جانبه رودرروی پرسپولیس بایستد. در این بازی اما دروازه‌بان استقلال کسی نبود جز هادی زرین ساعد. او که از ماشین‌سازی و در 33 سالگی به استقلال آمده بود، نقش دروازه‌بان ذخیره مهدی رحمتی را داشت و در نبود او فرصت بازی در دربی را پیدا کرد. البته دروازه او در این بازی دو بار باز شد تا زرین ساعد در مقابل مهاجمان پرسپولیس عملکرد خوبی نداشته باشد.


هادی زرین ساعد در دربی ۷۲ به جای مهدی رحمتی به میدان رفت و دو گل خورد.
مدافعان: محسن رنجبران، ارسطو محمدی، سعید جانفدا
محسن رنجبران: او دفاع راست سابق برق شیراز بود که در دوران پرسروصدا و پرهوادار صعود تیم ملی به جام جهانی 98 در جمع ستارگان تیم ملی حضور داشت و حتی در بعضی بازیهای حساس نیز به میدان رفت. این بازیکن سابق برق شیراز در پرسپولیس دوران چندان موفقی را زیر ستاره‌های آن زمان تیم سپری نکرد.

بازیکنانی که باور نمی‌کنید در دربی بازی کرده باشند!
محسن رنجبران رو در روی فرهاد مجیدی در سالهای برتری مطلق پرسپولیس
ارسطو محمدی: او مدافعی است با موهای بور و چهره متفاوت نسبت به سایر بازیکنان استقلال که در یکی از فصول نه چندان موفق استقلال در لیگ برتر به عضویت این تیم درآمد و دربی را نیز تجربه کرد.ارسطو متولد سقز و عضو تیمی است که ناصر حجازی را بعنوا سرمربی بالای سر خود داشت.او شهرت فوتبالی خود را مدیون ابومسلم است.

بازیکنانی که باور نمی‌کنید در دربی بازی کرده باشند!
ارسطو محمدی نفر دوم، ایستاده از راست
سعید جانفدا: او از بازیکنان استقلال در دربی شماره ۲۹ در نوروز ۱۳۶۵ و در هفته سوم رقابت‌های جام باشگاه‌های تهران است. بازیکنی که از دریانوردان به استقلال آمده بود و پس از یک فصل به دارایی رفت. او که به تیم ملی هم دعوت می‌شد در یکی از اردوهای ملی برای همیشه جمع هم‌تیمی‌ها را ترک کرد.

بازیکنانی که باور نمی‌کنید در دربی بازی کرده باشند!
سعید جانفدا نشسته نفر سوم از راست
خط هافبک: محمود صالح آبادی،محمد جمال ندافی، سعید بیات، احمد فیض کریملو
محمود صالح آبادی: هافبکی که تجربه چند بازی در استقلال و یک دربی را هم دارد. او اتفاقا دربی بسیار موفقی را سپری کرد، در حالی که برای هواداران استقلال یک چهره ناشناخته بود. صالح آبادی بعد از حضور در مسابقات سوپرجام در اوایل دهه هفتاد و انجام 5 مسابقه، برای ادامه زندگی به آلمان رفت.


محمود صالح آبادی، چهره کمتر شناخته شده دربی سی و هفتم که با تساوی به پایان رسید
محمد جمال ندافی: او ستاره سابق برق شیراز است دوره کوتاهی در استقلال حضور داشت و چندان در حافظه هواداران جای نگرفت. از او آرایش خاص ریش و تکنیک خوب و بازیهای با حوصله اش در ذهن تنها برخی از هواداران متعصب استقلال به خاطر مانده است.


محمد جمال ندافی با پیراهن استقلال در دربی ای که بندرعباس برگزار شد. او حتی به دوربین نگاه نمی‌کند! (نفر اول نشسته از چپ)
سعید بیات‌مطلق: این بازیکن، هافبک اهل زنجان است که در لیگ هفتم پیراهن استقلال را برتن کرد و در دربی به جای علیرضا منصوریان وارد زمین شد و یک نیمه هم به میدان رفت. جالب است بدانید که او در بازی دربی 20 ساله بود و حالا تنها 37 سال دارد اما مدتهاست که از فوتبال خداحافظی کرده .بیات کشف فیروز کریمی بود و بازیکنی نه چندان خوش‌شانس.

بازیکنانی که باور نمی‌کنید در دربی بازی کرده باشند!
احمد فیض‌کریملو: با وجود اینکه کمتر از ۲۰ سال سن داشت، در تیم پُرستاره بهمن تهران زیر نظر فیروز کریمی به ترکیب رسید و در سمت چپ خط دفاعی بازی کرد و بعدتر هم در ابومسلم و تراکتور درخشید و با گلزنی به پرسپولیس و استقلال از روی ضربات ایستگاهی چهره شد و به جمع آبی‌های پایتخت پیوست و یکی از مهره‌های ثابت رولند کُخ بود، اما خیلی‌ها معتقدند حضورش در استقلال زودتر از موعد اتفاق افتاد و نتوانست آنطور که باید، بدرخشد.

بازیکنانی که باور نمی‌کنید در دربی بازی کرده باشند!
خط حمله: مهدی دغاغله، زیاد شعبو، میلاد سلیمان فلاح
مهدی دغاغله: او تنها یک دقیقه و در لیگ چهاردهم پیراهن پرسپولیس را مقابل استقلال برتن کرد. به عبارتی حمید درخشان او را در دقیقه 89 به جای هادی نوروزی، گلساز تیمش، وارد زمین کرد تا به نوعی وقت بازی را بگیرد. دغاغله در پایان فصل هم از پرسپولیس جدا شد و اتفاقا فصل بعدی گل مساوی را با پیراهن سایپا به سرخپوشان زد و مانع از قهرمانی این تیم شد.

بازیکنانی که باور نمی‌کنید در دربی بازی کرده باشند!
دغاغله تنها یک دقیقه در دربی ۷۹ فرصت بازی پیدا کرد.
زیاد شعبو: شعبو دیگر بازیکن پرسپولیسی این تیم است. شعبو اولین بازیکن سوری تاریخ پرسپولیس است که با تصمیم محمدحسن انصاری‌فرد به پرسپولیس پیوست. شعبو در دربی برگشت لیگ ششم که با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رسید، از دقیقه 83 به جای حسین کعبی وارد زمین شد و تجربه بازی در یکی از مهمترین شهرآوردهای آسیا را به دست آورد.

بازیکنانی که باور نمی‌کنید در دربی بازی کرده باشند!
زیاد شعبو که یک فصل در پرسپولیس حضور داشت، در دربی ۶۲ دقایقی بازی کرد.
میلاد سلیمان‌فلاح: او دیگر بازیکنی است که در آخرین دربی امیر قلعه‌نویی از دقیقه 86 وارد زمین شد تا شاید نتیجه را برای استقلال تغییر دهد اما موفق به این کار نشد. سلیمان فلاح که در صبا شهرتی به هم زده بود در استقلال در سطح مورد نظر حاضر نشد تا از جمع آبی‌ها خارج شود.

بازیکنانی که باور نمی‌کنید در دربی بازی کرده باشند!
سلیمان فلاح در دربی ۸۰ به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد اما نتوانست مانع از شکست تیمش شود.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان