تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد ۲ هزار و ۳۰۰ واحدی همراه شد تا افت هر چند کم روز چهارشنبه هفته پیش را جبران کند. با این حال این نوسانات کوچک در بازار نشان از عدم تمایل خریداران برای خرید در قیمت‌‎های بالاتر است و ممکن است بازار تا ارائه گزارش ماهانه و فصلی شرکت‌ها در اعداد و ارقام فعلی باقی بماند.

پیش بینی بورس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

رویداد۲۴ در جریان معاملات روز جاری شاخص بورس تهران همچان در محدوده‌های ۲ میلیون و ۳۲۶ هزار واحدی قرار دارد. ارزش بازار بورس نیز رقم ۸ هزا رو ۶۰۰ همتی را همچنان نگه داشته است. اما ارزش معاملات خرد در بازار نسبت به روز‌های پیشین با افت‌هایی همراه شده است و ارزش معاملات بورس تهران حوالی ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی قرار گرفته است.

نماد‌های تاپیکو، میدکو و کگل جز تأثیرگذاران مثبت و بزرگ بازار محسوب می‌شدند و نماد‌های فارس و پارس تمام تلاش خود را کردند تا تأثیر منفی را روی شاخص بورس تهران داشته باشند. گروه خودروی با ارزش معاملاتی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در رتبه نخست و گروه فلزات اساسی با ۸۱۰ میلیارد تومان در جایگاه دوم ارزش معاملاتی روز جاری جای گرفتند.

محمدرضا فرزین از فرصت شش ماهه بانک مرکزی به برخی بانک‌های ناتراز (تا شهریور ماه) برای اصلاح اضافه برداشت‌هایشان خبر داد و گفت: بانک‌های ناتراز شش ماه فرصت دارند تا این معضل اصلی‌شان را که تأثیر نامطلوبی در شاخص‌های کلان اقتصادی دارد برطرف کنند.

وزیر اقتصاد گفت: والدین متولدین ۱۴۰۱ از امروز برای دریافت سهام دولتی ثبت‌نام کنند. این عدد برای هر نوزاد، یک و نیم میلیون تومان است.

از تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمانبندی جلسه معاملاتی بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ETF از نوع سهامی و مختلط بورس تهران تغییر و معاملات پیوسته آن‌ها از ساعت ۹:۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۵:۰۰ ادامه پیدا می‌کند. علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، نیز گفت: از پارسال تاکنون ۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق به‌منظور تامین نیاز برق در تابستان افزایش پیدا کرده است. 


بیشتر بخوانید: رشد بورس تهران چقدر واقعی است؟


بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران در دو روز کاری اخیر بدون تغییرات قیمتی در محدوده ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار واحدی ایستاده است. تعدادی از اهالی بازار سرمایه توقف رشد بازار را ناشی از تعطیلات پایان هفته‌ای عنوان کرده بودند و حالا با آغاز هفته جدید با اینکه شاخص بورس تهران افت نیمه اول را در شروع نیمه دوم جبران کرد، اما این نماگر بازار سرمایه تنها به رشد حوالی ۲ هزار واحدی اکتفا کرد.

محدوده ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی برای شاخص بورس تهران به عنوان یک سطح مقاومتی هارمونیک شناخته می‌شود جایی که در محدوده فیبوناچی ۱۲۷ درصدی موج قبلی قرار دارد و به همین خاطر خیلی از تکنیکالیست‌ها این موضوع را با واگرایی ایجاد شده در سقف برای شاخص یک فرصت اصلاح می‌دانند.

اما تحلیلگران بنیادی بازار سرمایه معتقد هستند که بازار همچنان جای رشد دارد و می‌تواند به اهداف بالاتری دست پیدا کند. چرا که هنوز از منظر بنیادی با ارزش ذاتی خود فاصله دارد. به هر حال سخن هر دو گروه بر این موضوع است که در بلند مدت شاخص بورس تهران می‌تواند به اهداف بالاتری دست پیدا کند، اما برای رسیدن به این هدف ممکن است شاخص با افت و خیر‌های زیادی همراه شود.

توجه اهالی بازار سرمایه به گزارشات فصلی و ماهانه شرکت‌ها است که یکی پیش از دیگری روی سامانه کدال قرار می‌گیرد و وضعیت شرکت‌ها را رصد می‌کنند تا حداکثر توان خود برای چیدمان پرتفوی جدید خود را برای ماه‌های آتی انجام دهند. خیلی از فعالان بازار در حال تغییر چیدمان پرتفوی خود برای نیمه اول سال ۱۴۰۲ هستند تا بتواند علاوه بر سود فصل مجامع آینده از نوسانات روز‌های آینده نیز بهره ببرند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان