تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

پیش بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

بورس تهران درجریان معاملات روز چهارشنبه هفته پیش با افت ۳ هزار و ۴۰۰ واحد همراه شد، اما این افت در نیمه اول بازار بیشتر از این ارقام بود و شاخص کل بورس تهران در این نیمه تا حوالی ۸ هزار واحد افت را تجریه کرد تا در نهایت در نیمه دوم رویه را تغییر دهد و به اعداد و ارقام بالاتری برسد و قیمت‌های روی تابلو و نقشه بازار تغییر کند.

پیش بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

رویداد۲۴ ارزش معاملات بازار روز چهارشنبه بورس تهران در محدوده ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی قرار داشت و ارزش بازار نیز در محدوه‌های ۸ هزار و ۷۱۸ هزار میلیارد تومانی قرار داشت. نماد شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگارد (پی پاد) بعد از برگشت از مجمع عمومی و تقسیم سود روز کاری قبل با بازدهی ۵۷ درصدی بازگشایی شد. خساپا، خودرو خگستر از نماد‌های پرتراکنش روز چهارشنبه بودند که با خالص خروج پول‌های حقیقی رخ منفی را در بازار گرفتند.

نماد‌های نوری و فخوز بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص بورس تهران داشتند و نماد‌های فملی، خودرو و بانک ملت در سمت مقابل قرار داشتند و تلاش خود را برای منفی شدن شاخص بورس تهران به خرج دادند.

پترول با ۱۴۵ میلیارد تومان بیشترین خالص ورود پول‌های حقیقی را در بازار بورس تهران به خود اختصاص داد و تملت و فخوز به ترتیب با ۱۰۱ و ۸۹ میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی این جدول جای گرفتند. در سمت مقابل نیز خساپا با ۷۱ میلیارد تومان و نماد ایران خودرو با ۶۰ میلیارد تومان خالص خروج پول‌های حقیقی برترین نماد‌هایی بودند که حقیقی‌ها دست به فروش آن‌ها زدند.

خبر‌های روز

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته که «اگر مبادلات سکه در سامانه جامع تجارت ثبت نشود، کالا‌های مبادله شده در حکم خلاف ضوابط دستورالعمل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ‌ها محسوب خواهند شد و تحت پیگرد‌های قانونی قرار خواهند گرفت.»

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت داروسازی دکتر عبیدی (سهامی عام) به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان از طریق بورس اوراق بهادار تهران در روز شنبه مورخ ١٤٠٢/٢/٩ در نماد «صعبید۶۰۲» عرضه عمومی خواهد شد.

ایرنا هم نوشت که واریزی‌های صندوق تثبیت با پیگیری وزیر اقتصاد انجام می‌شود و تصمیم بر این است تا تعهدات صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت از محل برخی مطالبات صندوق توسعه ملی از دولت واریز شود.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت نیز اعلام کرده که «بعد از اجرای طرح ساماندهی جایگاه‌ها، استفاده از کارت سوخت شخصی برای دریافت بنزین آزاد بیش از ۴ برابر شده است و بیش از ۹۰ درصد مردم کارت سوخت خودرو دارند. همچنان حداقل یک کارت سوخت به ازای هر سکو وجود دارد.»


بیشتر بخوانید: شاخص بورس هفته آینده صعودی است؟


بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

بورس تهران درجریان معاملات روز چهارشنبه هفته پیش با افت ۳ هزار و ۴۰۰ واحد همراه شد، اما این افت در نیمه اول بازار بیشتر از این ارقام بود و شاخص کل بورس تهران در این نیمه تا حوالی ۸ هزار واحد افت را تجریه کرد تا در نهایت در نیمه دوم رویه را تغییر دهد و به اعداد و ارقام بالاتری برسد و قیمت‌های روی تابلو و نقشه بازار تغییر کند.

نماگر بازار سرمایه در انتهای روز چهارشنبه هفته پیش در محدوده‌های ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار واحدی کار را تمام کرد، جایی که به عنوان یکی از سطوح فیبوناچی موج قبلی توسط اهالی تکنیکالیست شناخته می‌شود و محدوده ۱۲۷ درصدی فیبوناچی موج قبلی که احتمال واگرایی در سقف را برای تکنیکالیست‌ها تقویت می‌کند، اما استقبال خرید در نیمه دوم بازار در روز چهارشنبه نشان داد که ممکن است در روز‌های آینده بازار بخواهد به اعداد واراقم بالاتری برسد.

از سویی بازار خاطره اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ را در گوشه ذهن دارد و ترس تکرار تاریخ را نیز برای خود مرور می‌کند. به این خاطر رفتار بازار در روز‌های آینده می‌تواند نشان دهد که آیا بازار همانند سال گذشته عمل خواهد کرد یا وضعیت به گونه‌ای دیگر خواهد بود.

چندی پیش هم سازمان بورس در یک بازه سه ماهه به صندوق‌های درآمد ثابت اعلام کرده است تا میزان دارایی در سهام خود را در محدوده ۱۰ درصدی از پرتفوی خود قرار دهند و این موضوع را به جهت کاهش انتقال ریسک بازار به این صندوق‌ها عنوان کرده است. البته مدیران و مسئولین سازمان بورس اعلام کرده‌اند که این موضوع جای نگرانی را برای بازار سرمایه ایجاد نخواهد کرد و به این صندوق‌ها فرصت سه ماهه برای این موضوع داده است. البته باید دید که مدیران این صندوق‌ها اقدامات لازم را در چه بازه زمانی انجام خواهند داد و آیا این موضوع را به روز‌های پایانی این مهلت سه ماهه موکول می‌کنند و یا به مرور مازاد سهام خود را از بازار خارج می‌کنند.

گزارش ماهانه شرکت‌ها تقریبا به طور کامل روی سامانه کدال قرار گرفته است و بازار منتظر است که گزارش فصلی را ببیند و این موضوع در روند آینده بازار تأثیر گذار خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس
نظرات شما
پیشخوان