تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

ترفندهای کابردی تمیز کردن کفش سفید

کفش‌های سفید یکی از لوازم اصلی همه ما هستند که می‌توان آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد. با این حال، نگهداری از آن‌ها ممکن است کمی سخت باشد، به‌خصوص وقتی صحبت از تمیز و زیبا نگه‌داشتن آن‌ها می‌شود. امروز ما اینجاییم که به بررسی ترفندهای کاربردی تمیز کردن کفش سفید بپردازیم.

ترفندهای تمیز کردن کفش سفید

رویداد۲۴ نازنین احمدی: یکی از مهم‌ترین گام‌ها در حفظ ظاهر کفش سفید، تمیز کردن و براق شدن منظم کفش است. در ادامه به بررسی بهترین تکنیک‌ها و محصولات برای دستیابی به درخشندگی و تمیز کردن کفش سفید می‌پردازیم.

قدم اول برای تمیز کردن کفش سفید

بهترین کار قبل از اینکه بتوانید کفش‌های سفید خود را تمیز کنید، باید که با یک مسواک یا دستمال تمیز شروع کنید. می‌توانید با مسواک زدن هرگونه کثیفی یا باقی‌مانده آن از کفش‌ها پاک کنید.

در مرحله بعد، از یک پارچه یا اسفنج مرطوب برای پاک کردن سطح کفشتان استفاده کنید و توجه ویژه‌ای به هرگونه لکه داشته باشید. برای لکه‌های سخت‌تر، ممکن است لازم باشد از یک پاک‌کننده کفش یا لکه بر مخصوص کفش استفاده کنید.

تمیز کردن کفش سفید با جوش‌شیرین و سرکه

مخلوط ساده جوش‌شیرین و سرکه می‌تواند روی کفش‌های سفیدی که کثیف شده‌اند و یا تغییر رنگ داده‌اند معجزه کند. برای استفاده از این روش، مقدار مساوی جوش‌شیرین و سرکه را باهم مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود.


بیشتر بخوانید: تمیز کردن ظروف نقره


خمیر را روی سطح کفش بمالید و با استفاده از یک برس نرم آن را روی پارچه بزنید. اجازه دهید کفش‌ها حدود 30 دقیقه بمانند، سپس آن‌ها را با آب تمیز بشویید و بگذارید در هوا خشک شوند.

تمیز کردن کفش سفید با خمیر دندان

به گزارش رویداد۲۴ باور کنید یا نه خمیردندان می‌تواند یک پاک کننده مؤثر برای کفش‌های سفید شما باشد. به سادگی مقدار کمی خمیردندان را روی یک برس نرم بمالید و از آن برای پاک کردن هرگونه لکه یا تغییر رنگ روی سطح کفش استفاده کنید. کفش‌ها را با آب تمیز بشویید و بگذارید در هوا خشک شوند.

نحوه تمیز کردن کفش سفید

سفیدکننده

در حالی که سفیدکننده باید با احتیاط روی کفش‌های سفید استفاده شود، اما می‌تواند راهی مؤثر برای از بین بردن لکه‌های سخت یا تغییر رنگ باشد.

برای استفاده از این تکنیک، سفیدکننده را با آب به نسبت 1:5 رقیق کنید. یک قسمت سفیدکننده به پنج قسمت آب و با یک برس نرم روی سطح کفش بمالید. بگذارید کفش‌ها چند دقیقه بمانند، سپس آن‌ها را با آب بشویید و اجازه دهید در هوا خشک شوند.

آب‌اکسیژنه

پراکسید هیدروژن یکی دیگر از پاک‌کننده‌های مؤثر برای کفش‌های سفید است. به سادگی مقدار مساوی پراکسید هیدروژن و آب را مخلوط کرده و محلول را با یک برس نرم روی سطح کفش بمالید. بگذارید کفش‌ها چند دقیقه بمانند، سپس آن‌ها را با آب بشویید و اجازه دهید در هوا خشک شوند.

صابون و آب گرم

یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای تمیز کردن کفش‌های سفید استفاده از مخلوط صابون و آب گرم است. با مخلوط کردن صابون با آب گرم در یک کاسه شروع کنید.

سپس یک برس یا اسفنج نرم را در محلول آغشته کنید و به‌آرامی کفش را بشویید و به هر ناحیه لکه‌دار یا کثیف توجه بیشتری داشته باشید. کفش‌ها را با آب تمیز بشویید و بگذارید در هوا خشک شوند.

نشاسته ذرت

نشاسته ذرت را می‌توان برای از بین بردن لکه‌های روغن یا چربی از کفش‌های سفید استفاده کرد. ابتدا نشاسته ذرت را روی محل لکه‌دار بپاشید و بگذارید حداقل 30 دقیقه بماند تا چربی جذب شود.

سپس از یک برس نرم استفاده کنید تا نشاسته ذرت را به آرامی پاک کنید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود.

مالش الکل

برای از بین بردن لکه‌های سرسخت کفش‌های سفید می‌توان از الکل استفاده کرد. ابتدا یک تکه پنبه یا پارچه را به الکل آغشته کرده و روی لکه بمالید. بگذارید الکل چند دقیقه بماند، سپس از یک برس نرم استفاده کنید تا به آرامی لکه را پاک کنید. کفش‌ها را با آب بشویید و بگذارید در هوا خشک شوند.

ترفندهای کابردی تمیز کردن کفش سفید

سرکه سفید

سرکه سفید یکی دیگر از پاک‌کننده‌های همه‌کاره است که می‌توانید از آن برای تمیز کردن کفش‌های سفید استفاده کنید. مقدار مساوی سرکه سفید و آب را در یک کاسه مخلوط کنید، سپس یک برس یا اسفنج نرم را در محلول فرو کنید و به‌آرامی کفش را بشویید. کفش‌ها را با آب تمیز بشویید و بگذارید در هوا خشک شوند.

پاک کردن لکه روغن از کفش سفید

اگر کفش‌های سفیدتان درگیر لکه روغن شده‌اند و خیلی نگرانید باید با کمی شامپو، آب و مسواک یا دستمال خیلی آرام آن لکه را پاک کنید. در این گونه مواقع شاید اثر صابون بر روی لکه روغن بیشتر باشد.

کلام آخر

به دست آوردن کفش سفید درخشان و براق یک کار ساده است که با روش‌ها و محصولات مناسب انجام‌پذیر است. شما می‌توانید با نگهداری مناسب، کفش‌های سفیدتان را برای مدت‌زمان طولانی به عنوان یکی از کفش‌های اصلی‌تان نگه دارید.

شما می‌توانید تجربیات خود در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.  تیم ما تمام تلاشش را انجام می‌دهد تا اطلاعات لازم در هر موضوعی را به کاربران ارائه دهد.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان