تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

لوله بازکنی در توالت فرنگی و نکات مهم در نصب آن

برخی استانداردها و نکات مهم در فرآیند نصب توالت فرنگی و استفاده از آن وجود دارند که بی توجهی به آن ها منجر به مشکلات اساسی از قبیل نشت آب و گرفتگی لوله ها می شود و آن موقع نیاز به خدمات لوله بازکنی دارید. بنابراین برای اطلاع از این نکات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

لوله بازکنی در توالت فرنگی و نکات مهم در نصب آن

رویداد۲۴ ابزارهای مورد نیاز برای نصب توالت فرنگی، فاصله آن از دیوار، سایز لوله های انتخابی، ارتفاع شیر توالت فرنگی و ... مجموعه نکات مهمی است که باید هنگام نصب توالت فرنگی به آن توجه داشت. علاوه بر موارد فوق، برخی استانداردها و نکات مهم در فرآیند نصب توالت فرنگی و استفاده از آن وجود دارند که بی توجهی به آن ها منجر به مشکلات اساسی از قبیل نشت آب و گرفتگی لوله ها می شود و آن موقع نیاز به خدمات لوله بازکنی دارید. بنابراین برای اطلاع از این نکات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ابزار کار مورد نیاز در نصب توالت فرنگی

پیش از شروع کار بهتر است وسایل مورد نیاز و قطعات توالت فرنگی را از جعبه خارج کرده و مقابل خود قرار دهید. ابزار کار مورد نیاز به شرح زیر است:

  1. لباس کار مناسب و دستکش
  2. متر
  3. انبردست
  4. شیلنگ رابط توالت فرنگی
  5. واشر یا حلقه مومی
  6. پیچ گوشتی دوسو و چهارسو
  7. آچار فرانسه
  8. چسب سیلیکونی مناسب یا درزگیر توالت فرنگی
  9. نوار تفلون

مراحل جابجایی و نصب توالت فرنگی

لوله بازکنی در توالت فرنگی و نکات مهم در نصب آن

حالا که همه وسایل و قطعات مورد نیاز حاضر است به سراغ مراحل نصب توالت می رویم:

1-توالت قدیمی و تمام اتصالات آن را باز کنید

 در صورتی که در حال حاضر توالت فرنگی قدیمی دارید لازم است ابتدا تمامی اتصالات آن را در بیاورید و از سلامت لوله های فاضلاب مطمئن شوید. بهترین روش برای باز کردن توالت فرنگی و نصب آن، تماس با شرکت خدمات فنی تهران است که به صورت تخصصی در این زمینه و لوله بازکنی فعال است. چرا که از این طریق می توانید در سریع ترین زمان ممکن گرفتگی فاضلاب و لوله ها را پیش از نصب توالت فرنگی به صورت اصولی حل کنید.

2- حلقه مومی فاضلاب را نصب کنید

 پس از نصب حلقه مطمئن شوید که پیچ ها به درستی درون شبکه قرار گرفته باشند و به خوبی سفت شده باشند.

3- نصب سنگ توالت روی حلقه مومی

 برای این کار باید کاسه توالت فرنگی را به قدری جابجا کنید تا حفره های دور آن دقیقا بالای حفره های کف سرویس قرار گیرند. پس از آن توالت را در محل قرار داده و به آن فشار وارد کنید تا روی سرامیک های توالت محکم شود.

4-بستن پیچ ها

با قرار گیری درست توالت در محل خود باید پیچ های آن را در سوراخ ها قرار داده و به خوبی سفت کنید. واشر باید با سطح چینی در تماس باشد و روی آن پیچ قرار گیرد.

5- قرار دادن پوشش پلاستیکی روی پیچ ها

برای زیبایی کار پس از اطمینان از عدم حرکت توالت، پوشش های پلاستیکی را روی پیچ ها قرار دهید تا ظاهر آن را بپوشاند.

6- نصب اتصالات

در این مرحله نصب توالت فرنگی به اتمام می رسد و باید اتصالات جانبی آن را نصب کنید. مخزن توالت فرنگی را در پشت آن قرار داده و آن را ببندید. پیچ های مخزن را نیز باید از زیر نصب کنید.

 

7- نصب شیلنگ رابط

این شلنگ ارتباط بین فلکه آب روی دیوار و ورودی مخزن را برقرار می کند. لازم است پیش از خرید شیلنگ فاصله بین دیوار و مخزن را اندازه گیری کرده و بر اساس آن شیلنگ خریداری کنید.

8- مراحل نهایی

در قسمت عقب توالت فرنگی دو سوراخ برای وصل نشیمنگاه توالت وجود دارد. نشیمنگاه را در محل قرار داده و با پیچ گوشتی پیچ های آن را ببندید.

 با استفاده از چسب سیلیکونی مناسب یا درزگیر توالت فرنگی، میتوانید درزهای سرامیک و توالت را پر کنید تا آب به زیر آن نفوذ نکند.

در آخر در صورتی که تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید دیگر کار تمام است. به عنوان آخرین مرحله لازم تا شیر فلکه آب را باز کنید تا آب وارد مخزن توالت فرنگی شود.

هنگام نصب توالت فرنگی توجه به چه نکاتی الزامی است؟

لوله بازکنی در توالت فرنگی و نکات مهم در نصب آن

علاوه بر موارد ذکر شده، نکات ریز و با اهمیتی  در فرآیند نصب توالت فرنگی وجود دارد که لازم است دوباره برای دقت بیشتر به آن ها اشاره کنیم که عبارتند از:

1.فلاش تانک با ظرفیت مناسب را انتخاب کنید

 فلاش تانک با ظرفیت بالا باعث هدر رفت آب می شود. بهترین انتخاب فلاش تانک هایی است که ظرفیت 3 تا 6 لیتری دارند و تا 82 درصد در مصرف آب صرفه جویی می کنند.

2.برای نصب توالت فرنگی حتما از شرکت های معتبر استفاده کنید و به هیچ وجه به تنهایی اقدام به این کار نکنید تا از ایجاد خسارات جبران ناپذیر جلوگیری کنید

3.اتصالات و لوله ها را بررسی کنید

 گرفتگی لوله و فاضلاب زمانی خود را نمایان می کند که در یکی از راه های آب ساختمان، مشکل عدم تخلیه آب یا فاضلاب رخ دهد. این مشکل پیامدهای فراوانی را برای ساکنین یک خانه به وجود می آورد که از جمله مهمترین آنها می توان به مسدود شدن راه آب توالت فرنگی نیز اشاره کرد. خدمات فنی تهران به کمک تکنسین های مجرب و کارآزموده خدماتی نظیر تشخیص گرفتگی لوله فاضلاب در انواع توالت فرنگی، باز کردن گرفتگی لوله و نصب و تعمیر انواع توالت فرنگی را در سریع ترین زمان ممکن ارائه میدهد. کافیست با این شماره تماس بگیرید: 09123053123

4.فاصله توالت فرنگی تا دیوار را رعایت کنید

 آکس یا همان فاصله توالت فرنگی از دیوار پشتی معیاری است که در دفترچه راهنمای محصول به آن اشاره شده و برای اطلاع از اندازه ی دقیق آن باید دفترچه را به طور کامل مطالعه کنید. طبق استانداردهای اعلام شده فاصله توالت فرنگی از دیوار مجاور نیز بهتر است حدود 15 اینچ باشد. البته این فاصله حداقل مقدار بوده و تا حد زیادی به ابعاد سرویس بهداشتی شما و محل نصب مورد نظر بستگی دارد.

5.ارتفاع شیر توالت را در نظر بگیرید

 برای این اندازه گیری باید از مرکز کاسه توالت به صورت مستقیم  روی دیوار 6 اینچ به راست رفته و 7 اینچ نیز دست یا وسیله اندازه گیری خود را به بالا حرکت دهید.

6. به زاویه هواکش و نقطه اتصال لوله دقت کنید

زاویه لوله هواکش از نقطه اتصال به لوله فاضلاب باید 45 درجه باشد. بهتر است برای این کار از یک متخصص نصب توالت فرنگی کمک بگیرید زیرا در غیر این صورت تسویه هوا به درستی انجام نشده و بوی نامطبوع فاضلاب به داخل سرویس و در نتیجه منزل برمی گردد. همچنین هواکش باید حداقل به اندازه 15 سانت بالاتر از لبه توالت ادامه پیدا کند.

7.چسب آکواریوم بهتر از پیج است

 اما اگر پیچ بیش از اندازه سفت شود باعث شکستگی توالت می شود. استفاده از چسب آکواریوم انتخاب بهتری برای درزگیری است و از نشت فاضلاب و بوی نامطبوع به بیرون جلوگیری می کند.

8.سایز توالت فرنگی

 با توجه به ساختار کلی و استانداردهایی که وجود دارد، قطر لوله باید 110 میلی متر باشد. علاوه بر این طول لوله نیز به اندازه فاصله توالت از کاشی یا سرامیک دیوار پشت می باشد که حدود 30 سانتی متر است. این اندازه به معنای دقیق تر به فاصله دیوار تا مرکز توالت اشاره دارد و قرنیز را در این اندازه گیری دخیل نمی کنیم.

برچسب ها: تبلیغات
نظرات شما