تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

خشک کردن انبه

در این مقاله، روند خشک کردن انبه، فواید و نکاتی برای انجام مؤثر این کار را مورد بحث قرار خواهیم داد.

خشک کردن انبه

رویداد۲۴ نازنین احمدی: انبه یک میوه گرمسیری محبوب بین همه است که از خوردن آن لذت می‌برند. اما میوه‌ای نیست که در همه فصول سال یافت شود؛ پس باید آن را خشک کرد. خشک کردن انبه یکی از راه‌های حفظ و افزایش عمر مفید آن است. 

 درست کردن انبه به‌صورت خشک شده کار بسیار آسانی است پس بیایید شروع کنیم. ما همه چیزهایی را که برای درست کردن انبه برای خشک کردن را باید بدانید در این محتوا به شما خواهیم گفت.

آماده‌سازی انبه برای خشک کردن

اطمینان حاصل کنید که انبه‌های شما رسیده هستند. انبه‌های سفت و نرسیده فیبری و ترش شده و انبه‌های بیش از حد رسیده وقتی برش می‌خورند، خمیر می‌شوند. 

پوست میوه را با پوست‌کن یا چاقوی تیز جدا کنید. 

حدود ¼ قسمت پایین را برش دهید. کف صاف را روی تخته برش قرار دهید. 

با استفاده از یک چاقوی تیز، ¼ برش‌ها را در امتداد سمت پهن انبه برش دهید. 

چگونه انبه را خشک کنیم؟

انبه‌ها را در آب خنک بشویید تا هرگونه کثیفی از بین برود. پس از شستن، پوست انبه‌ها را با چاقوی تیز یا پوست‌کن جدا کنید. پس از پوست کندن، انبه‌ها را به برش‌های نازک برش داده و هسته آن را بردارید. روش‌های مختلفی برای خشک کردن انبه وجود دارد. هر روش مزایا و معایبی دارد که آن‌ها را بررسی می‌نماییم.


بیشتر بخوانید: دستور پخت غذا با کینوا


خشک کردن انبه در آفتاب

خشک کردن در آفتاب روش سنتی در کشورهای گرمسیری است. برای خشک کردن انبه در آفتاب، انبه‌های برش داده شده را روی یک سطح تمیز و صاف پهن کنید و بگذارید تا خشک شوند. 

ضروری است اطمینان حاصل شود که انبه در طول فرایند خشک شدن در معرض هیچ‌گونه رطوبتی مانند باران قرار نگیرد. روی انبه‌ها را با پارچه یا توری تمیز بپوشانید تا از گزند حشرات یا حیوانات محافظت شوند.

بسته به شرایط آب‌وهوایی، خشک کردن در آفتاب می‌تواند چندین روز طول بکشد. برای اطمینان از خشک شدن یکنواخت، انبه‌ها را باید به طور مرتب برگردانید. پس از خشک شدن انبه‌ها بافتی چرمی خواهند داشت و کمی انعطاف‌پذیر می‌شوند.

خشک کردن انبه

خشک کردن انبه در فر 

روش خشک کردن انبه در فر سریع‌تر از خشک کردن در آفتاب است. دمای فر را بین پنجاه تا هفتاد درجه تنظیم کنید. در نظر داشته باشید اگر برش‌های آماده شده نازک‌تر بود دمای پایین‌تر و اگر برش‌ها ضخیم‌تر بودند از دمای بالاتر استفاده کنید. 

برش‌های انبه را روی سینی فر بچینید و مطمئن شوید که به یکدیگر برخورد نکنند و روی سینی فر کاغذروغنی بپوشانید. بهترین زمان بیرون آوردن وقتی است که میوه‌ها به‌صورت چرمی شدند و انعطاف بالایی دارند. در مرحله آخر میوه‌ها را در هوای آزاد قرار دهید تا خنک شوند.

دستگاه خشک‌کن

به گزارش رویداد۲۴ یکی دیگر از روش‌های خشک کردن انبه استفاده از دستگاه خشک‌کن میوه است. برای استفاده از آن باید، برش‌های انبه را روی سینی با فاصله مناسب بچینید و مطمئن شوید که به یکدیگر برخورد نکنند.

دستگاه را روی دمای 135 درجه فارنهایت (57 درجه سانتیگراد) قرار دهید و اجازه دهید انبه‌ها به مدت 6 الی 8 ساعت خشک شوند. 

چگونه بفهمیم که انبه به‌درستی خشک شده است؟

انبه‌ها زمانی که کاملا خشک شده‌اند باید انعطاف‌پذیر باشند اما رطوبت باقیمانده مشخصی ندارند. یکی را از وسط به دو نیم کرده و فشار دهید اگر رطوبت ظاهر شد، مدت بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند.

نحوه نگهداری انبه خشک

زمانی که انبه‌ها به‌درستی خشک و نگهداری شوند، می‌توانید آن‌ها را مدت زمان زیادی نگه دارید. در این قسمت نکاتی برای نگهداری بیشتر وجود دارد:

قبل از بسته‌بندی اجازه دهید کاملاً خنک شوند .

آن‌ها را در ظرف تمیز و بدون هوا نگهداری کنید. 

ظرف را در مکانی خنک، تاریک و خشک قرار دهید.

نکات برجسته

اطمینان حاصل کنید که انبه‌ها به طور یکسان برش داده شده‌اند تا مطمئن شوید که به طور یکنواخت خشک می‌شوند.

دقت کنید که برش‌های انبه به طور مساوی از هم فاصله دارند تا مطمئن شوید که یکسان خشک شوند.

خشک شدن بیش از حد می‌تواند جویدن انبه را سخت و دشوار کند. برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد، انبه‌ها را به طور مرتب در طول فرایند خشک شدن چک کنید.

از انبه‌های رسیده، اما نه خیلی رسیده استفاده کنید.

سخن پایانی

خشک کردن انبه یا هر میوه دیگر چندین مزیت از جمله راحتی نگهداری، ماندگاری طولانی‌تر و یک میان‌وعده سالم را برای شما به همراه دارد.

خواندیم که فرایند خشک کردن انبه را می‌توان با استفاده از روش‌های مختلفی انجام داد، از جمله خشک‌کردن در آفتاب، فر و با دستگاه خشک‌کن. 

هر روشی مزایا و معایب خود را دارد و این شما هستید که بهترین روش را نسبت به محیط خود انتخاب می‌کنید. با پیروی از نکات مورد بحث در این مقاله، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که انبه‌ها به‌درستی خشک و نگهداری می‌شوند و طعم و ارزش غذایی خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان