تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

دولت هنوز در فضای انتخابات است/ ۱۹ ماه فرصت داشتند خودی نشان دهد اما فقط غر زدند

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده پیشین رشت در نقد ضعف نظارت مجلس بر عملکرد دولت می‌گوید: رویکرد پارلمان نسبت به دولت باعث شد دولتی‌ها، مجلس را به ثمن بخس بفروشند و هر جا کم می‌آورند می‌گویند مجلس فلان کار را کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

رویداد۲۴ محمد آیتی: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده سابق مجلس به رویداد۲۴ می‌گوید: بخشی از مردم امیدشان را به دولت رئیسی از دست دادند. دولت سیزدهم با عملکردش، حتی به دشمنان ضدانقلاب اضافه کرد. آقای رئیسی به کاری که بلد نبود، ورود کرد و حال می‌بینیم چطور خراب شد.

برخی هزینه‌ها تا ۴۰۰ درصد رشد پیدا کرده اما افزایش حقوق ۱۰ تا ۲۰ درصد است

او می‌گوید: برای ارزیابی عملکرد آقای رئیسی در حوزه اقتصاد که مطالبه جدی جامعه است، نیاز به داشتن علم اقتصاد هم نیست. افراد بیایند و ببینند که ایشان دلار را با چه قیمتی تحویل گرفت و الان چند است یا مثلاً سیب‌زمینی، روغن، برنج، شیر یا حتی نان چند بود و الان چه قیمتی دارد؟ مردم روز به روز گرفتارتر شدند و هزینه‌هایشان تا ۴۰۰ درصد رشد پیدا کرده و از طرفی می‌بینیم که دولت ۱۰، ۲۰ درصد افزایش حقوق را اعمال کرده است.

دولت ۱۹ ماه است که کاری نکرده و فقط غر زده است

نماینده سابق رشت می‌گوید: دولت سیزدهم هر شعاری داد، رفتارش ضدمردمی بود. عملکرد دولت به گونه‌ای بوده که بخش عمده‌ای از مردم را به خاک سیاه نشانده است. این دولت اگر بنا بود کاری به نفع مردم بکند در این ۱۹ ماه، فرصت داشت که خودی نشان دهد. از دولتی که ۱۹ ماه کاری نکرده و فقط غر و نق زد و هوش و حواسش هنوز در فضای انتخابات است، شما انتظار دارید از این به بعد بتواند کاری کند؟


جعفرزاده ایمن آبادی: رئیسی در صورتی دو دوره‌ای می‌شود که برایش دروازه خالی مهیا کنند/ در انتخابات رقابتی ۹۰ درصد نمایندگان کنونی رای نمی‌آورند


جعفرزاده‌ایمن‌آبادی می‌گوید: اگر فضایی در کشور ایجاد شود که تضارب افکار را داشته باشیم و احزاب و گروه‌های سیاسی موجه که پایگاه مردمی دارند، بتوانند وارد رقابت شوند که حقیقتاً کاربلد و باسواد هم هستند، شاید مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم بیشتر از کم‌رمقی که اکنون شاهد آن هستیم، بشود. به باور من، تیغ شورای نگهبان در ردصلاحیت‌ها باید کمی کُندتر شود. نمی‌شود فردی با چند هزار رای و در یک فضای سرد انتخاباتی وارد بهارستان شود و بعد برای ۸۵ میلیون ایرانی تصمیم بگیرد.

وی می‌گوید: جایگاه مجلس در دوره یازدهم نسبت به مجلس دهم، بی‌نهایت تضعیف شد. واقعاً قصد جسارت ندارم اما مجلس یازدهم به گونه‌ای عمل کرد که جایگاهش را در بین مردم از دست داد. وضعیت به جایی رسیده که بسیاری از مردم در فضای مجازی نگاه‌شان به مجلس، جوک و طنز شده است. برخی نماینده‌های مجلس، سرشان به زندگی خصوصی مردم است، در حالی که باید به این افراد گفت شما‌ها نماینده مردم هستید و باید از دولت مراقبت کنید. همین عدم‌مراقبت از دولت باعث شده کلاه گشادی بر سر مجلس و مردم در دو لایحه بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برود؛ بسیاری از ردیف‌های بودجه حذف شده و با تاسف باید گفت نقش نظارتی مجلس نابود شده است.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس دهم می‌گوید: همین رویکرد مجلس نسبت به دولت باعث شده دولتی‌ها، مجلس را به ثمن بخس بفروشند و هر جا کم می‌آورند می‌گویند مجلس فلان کار را کرد. افزایش قیمت‌ها، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و برخی اتفاقات ناخوشایند در اقتصاد که شاهد آن هستیم به تبع مجوز همین مجلس به دولت بوده است. با این رویکرد‌ها و عدم‌نظارت‌ها، واقعاً دلم برای رهبری می‌سوزد. این مجلس با کارنامه‌اش، لیاقت مدالی که رهبر معظم انقلاب به آن‌ها داد را نداشت.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی می‌گوید: برخی آقایان خودروی شاسی بلند و رانت یک میلیارد تومانی گرفتند و بعد می‌گویند این خدمات رفاهی است. این حرف‌ها در حالی زده می‌شود که خیلی از مردم توان خرید یک شیر را ندارند یا مثلاً می‌بینیم که شکر خیلی پیدا نمی‌شود. برای مردم، نان، پنیر، شیر و شکر آرزوست بعد نماینده مجلس انقلابی می‌گوید این خودرو‌های شاسی بلند برای ما خدمات رفاهی است. خوب است مردم، رفاه خودشان را با نماینده‌ها مقایسه کنند. مجلسی که مردمش را از انقلاب ناامید کند، انقلابی نیست. همچنین دولتی که با عملکردش، تورم، فقر، بیکاری و افزایش طلاق را به بار بیاورد، دولت مردمی نیست.

وی می‌گوید: به نظر من، در پایان سال که انتخابات مجلس است، ۹۰ درصد افرادی که در بهارستان حضور دارند، رای نخواهند آورد و اگر در انتخابات ریاست جمهوری، رقابت شکل بگیرد یا حتی یک نامزد جدی وارد رقابت با رییس جمهور فعلی شود، حتماً آقای رئیسی، رییس جمهوری یک‌دوره‌ای خواهد شد، مگر اینکه برای او دروازه خالی ایجاد کنند و به لطف و مدد نبود رقابت، فضا را برای رای‌آوری‌اش مهیا کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
3
2
نه که شما تو 8 سال قبلش خیلی گل کاشتید :/
احد عا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
1
1
آقای جعفر آبادی. نگران نباش بزودی دوران حکومت داری نسل شما می رسد دوران کاخ نشینی دوران خوش گوزرانی در غرب و آمریکا و انگلیس ولی شاید دیگر دیر شده باشد و کسی برای شماها بر دگی نکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
0
1
رای بی رای
نظرات شما
پیشخوان