تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

بهترین فیلم‌های سینمایی ایران سال ۱۴۰۰

در این مقاله قصد داریم تا بهترین فیلم‌های ایرانی سال ۱۴۰۰ را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید تا با فیلم نامه و داستان چند فیلم ایرانی برتر این سال بیشتر آشنا شوید.

بهترین فیلم های 1400

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: سال ۱۴۰۰ برای سینمای ایران، سال پرباری بود و فیلم‌های ماندگاری در کارنامه این سال ثبت شده اند. فیلم‌های دیگری هم بودند که با وجود اسمِ سازنده‌اش یا امیدی که می‌شد به او بست، فیلم‌های خوبی نبودند؛ مثلِ خون شد (مسعود کیمیایی) یا گورکن (کاظم مولایی) که هر دو بسیار پایین‌تر از حد انتظار و حتی استاندارد بودند.

فیلم سینمایی قهرمان

بهترین فیلم‌های سینمایی ایران سال ۱۴۰۰

کارگردان: اصغر فرهادی
بازیگران : امیرجدیدی ، محسن تنابنده ، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی

به گزارش رویداد۲۴ داستان «قهرمان» درباره‌ رحیم مردی‌ است که به دلیل بدهی در زندان است. هنگامی که برای ۴۸ ساعت مرخصی بیرون  می‌آید، متوجه می‌شود که دوست دخترش یک کیف پر از پول پیدا کرده، اما تصمیم می‌گیرد از این پول برای پرداخت بدهی‌اش استفاده نکند. زمانی که خبر این اقدام قهرمانانه او در شهر می‌پیچد، به چهره‌ای معروف بدل شده و همشهری‌هایش برای کمک به او دست به کار می‌شوند.

فیلم سینمایی آتابای

بهترین فیلم‌های سینمایی ایران سال ۱۴۰۰

کارگردان: نیکی کریمی
بازیگران : هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی ، جواد عزتی

داستان فیلم درباره مردی میان‌سال به نام کاظم است که در روستای پیرکندی شهرستان خوی زندگی می‌کند. او که دانشجوی معماری دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده، پس از یک شکست عاطفی از دانشگاه انصراف داده و به زادگاه خودش که یک شهر ترک زبان است برمی‌گردد. او مسئولیت خواهرزاده‌اش آیدین را برعهده دارد، تنها یادگار خواهرش که در جوانی خودسوزی کرده‌است اما آیدین که روزهای نوجوانی خود را سپری می‌کند، سر پرشوری دارد و کاظم مرد تنهای ناتوانی در تربیت و فهمیدن خواسته‌ها و علایق اوست، هرچند به شدت او را دوست دارد.  از سوی دیگر رابطه او با دوست قدیمی‌اش به نام یحیی دچار چالش شده‌ است. در این میان، حضور دو خواهر که آتابای کار ساخت ویلا برای پدر آن‌ها را به عهده دارد، شرایط تازه‌ای را رقم می‌زند.

فیلم سینمایی بی‌همه چیز 

بهترین فیلم‌های سینمایی ایران سال ۱۴۰۰

کارگردان: محسن قرایی
بازیگران : هدیه تهرانی، پرویز پرستویی،  هادی حجازی‌فر، باران کوثری، بابک کریمی و مهتاب نصیرپور

زندگی ساکنان یک روستای دورافتاده از رونق افتاده است، آ‌ن‌ها که امرار معاششان از یک معدن سنگ است پس از ریزش آن و کشته شدن تعدادی از اهالی با محدودیت‌ها و کمبودها روبرو هستند . در این میان امیر که در آنجا خواروبار فروشی دارد مورد ارج و قرب است و سعی می‌کند مشکلات را به شکلی حل کند.

فیلم از روزی شروع می‌شود که این روستا مهمانی دارد . مهمانی که   همه  از دهدار، دکتر و سرکار در تدارک استقبالی با شکوه از او هستند تا در نهایت بتوانند منفعتی ببرند یا حال و هوای روستا را تغییر دهند .
زنی ثروتمند به نام «لی لی » که با «امیر» گذشته‌ای دارد . زنی که به دلیلی شبانه ناگزیر از فرار شده و حالا به به روستا دعوت شده است. حضور این زن ثروتمند و قدرتمند در روستا و یک درخواست، همه روال روستا را دستخوش تغییر می‌کند و هرکس به نوعی با این شرایط مواجه می‌شود.

فیلم سینمایی بندر بند

بهترین فیلم‌های سینمایی ایران سال ۱۴۰۰

کارگردان: منیژه حکمت
بازیگران : رضا کولغانی، امیرحسین طاهری، مهلا موسوی و پگاه آهنگرانی


بیشتر بخوانید: فیلم سینمایی دسته دختران با بازی نیکی کریمی


قرار است تعدادی  خواننده زن ایرانی  در یک کافی شاپ در تهران وارد یک رقابت غیر رسمی شوند. مهلا باردار به همراه سایر اعضای بندر بندیعنی  همسرش و یکی از نزدیکترین دوستان‌شان، سفر خود را از یک استان جنوبی درگیر سیل به تهران آغاز می‌کنند آن هم درست زمانی که همه داشته‌های خود را در سیل از دست داده‌اندو آنها مانده‌اند و یک ون و لباسهای تنشان و البته یک آیپد که می‌توانند با آن اجراهای رقبای خود را ببینند.  آنان باید ساعت ۶ و به موقع در محل مسابقه‌ای که شاید راه آنها را به آینده پرافتخار آسان کندف حاضر باشند.  آن‌ها پر از امید هستند   اما راه پیشرو پر از سنگلاخ و آب و مانع است …

فیلم سینمایی جنایت بی دقت

بهترین فیلم‌های سینمایی ایران سال ۱۴۰۰

کارگردان: شهرام مکری
بازیگران: بابک کریمی، محمد ساریان، عادل یراقی، بهزاد دورانی، سیاوش چراغی‌پور

تازه‌ترین ساخته‌ی شهرام مکری را می‌توان به‌نوعی کامل‌ترین فیلمِ او دانست. اگر قرار باشد به‌طور خلاصه به بهترین ویژگی‌های فیلم مکری بپردازیم، باید گفت که او توانسته است دغدغه‌ی همیشگی‌اش، پرسپکتیو زمانی، را یک مرحله جلوتر ببرد و با ترکیب کردن این ایده با بازخوانی تاریخ، به روایتی جذاب دست پیدا کند. او این بار سراغ واقعه‌ی غم‌انگیز آتش‌سوزی سینما رکس رفته و با استفاده از جمع‌کردن تاریخ روی یک نقطه، استفاده از پرسپکتیو زمانی را از لایه‌ی ظاهری به لایه‌ای درونی‌تر برده است.

فیلم سینمایی دینامیت 

بهترین فیلم‌های سینمایی ایران سال ۱۴۰۰

کارگردان: سید مسعود اطیابی
بازیگران : احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، نازنین بیاتی، محسن کیایی

صاحبخانه از وضعیت ساختمانی که آپارتمانش در آن قرار دارد راضی نیست ، هنگامی که دو طلبه جوان و هم درس به نام‌های هادی و محمد حسین را در جستجوی خانه‌ای برای سکونت در تهران می‌بیند، ایده‌ای به ذهنش می‌رسد و خانه خود را با مبلغی  بسیار پایین به  آن‌ها اجاره می‌دهد.  آپارتمانی که در آن همسایگانی ساکن‌اند که سبک زندگی و عقایدشان به کلی با این دو طلبه در تعارض است از مهمانی و مشروب گرفته تا … بیشترین تضاد بین این دو طلبه با همسایگان ساکن در واحد دیگر یعنی  دو خواهر به نام‌های ساناز و زیبا است.

فیلم سینمایی گربه سیاه

بهترین فیلم‌های سینمایی ایران سال ۱۴۰۰

کارگردان: محمدکریم امینی
بازیگران : بهرام رادان، ترلان پروانه، بهاره کیان افشار و …

به گزارش رویداد۲۴ «همه چیز از غروبی شروع شد که دیگه دلگیر نبود» از نظر سازندگان فیلم قرار بود این یک جمله خلاصه فیلم باشد اما دقیقا مانند بسیاری از  اتفاقات مجازی که واقعیت ندارد، این جمله هم  ربطی به این فیلم ندارد . «گربه سیاه» درباره یک پسری است که به عنوان شاخ مجازی حاضر است هرکاری بکند تا دیده شود و مورد توجه قرار گیرد، حاضر است کتک بخورد یا با لباس زنانه و کلاه گیس برقصد و … تا صفحه شخصی‌اش فالوئر داشته باشد و هر پستش لایک‌های زیادی بگیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان