تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
نماینده زابل در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اکثر وزرا در قد و قواره وزیر نیستند/ اطرافیان رئیس جمهور افرادی را برای پست‌های مهم سفارش می‌کنند که توانایی اداره بخشداری را هم ندارند

حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل در مجلس یازدهم با انتقاد از مدیران دولت رئیسی می‌گوید: فردی که برای وزارت و استانداری انتخاب می‌شود باید توانمندی داشته باشد که بتواند بار‌های سنگین وزارتخانه و استانداری را به دوش بکشد. انتخاب بد یک وزیر مثل این است که بار یک تریلی را روی یک وانتی که فقط تحمل یک تن بار را دارد، قرار داده‌ایم؛ در این حالت، هم وانت از بین می‌رود و هم بار به مقصد نمی‌رسد. 

حبیب الله دهمرده

رویداد۲۴ محمد آیتی: حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل در انتقاد از مدیریت دولت سیزدهم به رویداد۲۴ می‌گوید: دولت از ظرفیت‌های داخلی و خارجی به درستی استفاده نکرده است و اکثر وزرا در قد و قواره وزیر نیستند. مشکل ما این است که فرصت‌سوزی می‌شود و با وجود اینکه از زحمات شبانه‌روزی آقای رئیسی تشکر می‌کنم، ولی تیم اقتصادی او چابک نیست و باید حرکت کند، اما اصلاً حرکت نمی‌کنند و انگار خسته هستند. 

وی می‌گوید: دولت فقط مدام می‌گوید که من وضعیت را درست می‌کنم. ما هزاران ظرفیت داریم، ولی متاسفانه از ظرفیت‌ها به نحو احسن بهره نمی‌بریم. چند سال است که رهبر انقلاب تاکید به اقتصاد مقاومتی دارند، پس چرا انجام نشده است؟ ما در هر زمینه‌ای که اراده کنیم می‌توانیم مشکلات‌مان را حل کنیم. 

عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: مثلاً برگردیم به صنایع دفاعی. روزی که این کار را شروع کردیم، فنس هم نداشتیم، ولی امروز خودمان موشک نقطه‌زن ساخته‌ایم که دنیا در حیرت مانده است. از این‌رو اگر اراده کنیم می‌توانیم. پیشرفت در صنایع دفاعی که خیلی سخت‌تر از مسائل اقتصادی است، ولی شد، پس مشکلات اقتصادی هم قابل حل هستند.

نماینده زابل می‌گوید: در حوزه خودرو مشکلات زیادی داریم، چون هیچ اراده جدی برای حل چالش نیست. ما در مسائل دفاعی قوی شده‌ایم، در مسائل علمی سرآمد هستیم و در عرصه ماهواره‌ای، شاگرد اول شده‌ایم، پس به همین دلیل می‌توانستیم در سایر بخش‌ها هم قوی باشیم. دولت در زمینه اجرا ضعیف است و چابکی را در آن‌ها نمی‌بینیم و ضمناً فضای رقابتی را مهیا نکرده است. متاسفانه در بخش خودرو که اصلاً رقابتی نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان می‌گوید: چرا در صنایع موشکی کسی ما را تحریم نمی‌کند؟ چون نمی‌توانند و ما بالاتر از خودکفایی هستیم. اگر در مسائل اقتصادی هم در این سطح رشد می‌کردیم، چه کسی می‌توانست ما را تحریم کند؟ نباید در پتروشیمی خام‌فروشی می‌کردیم یا مواد معدنی مثل مس را به راحتی می‌فروختیم. ما معادن زیادی با ظرفیت‌های بالا و منحصر به فرد داریم، ولی اصلاً در این قسمت‌ها کار نکرده‌ایم.

وی می‌گوید: چرا نفت را مفت فروختیم؟ کجای دنیا نفت را به این شیوه ما می‌فروشند؟ باید نفت را تبدیل می‌کردیم و از مواد پتروشیمی مختلف، ۱۰ تا ۲۰ برابر یک بشکه نفت پول درمی‌آوردیم. تاکید دارم که بگویم دولت باید راضی شود که بخش خصوصی را وارد کار کند.

نماینده زابل می‌گوید: دولت‌ها باید به عقب برگردند و ببینند در گذشته چه کرده‌اند و نقاط قوت و ضعف‌شان چیست. دولت جدید باید عملکرد خودش را با دولت قبل مقایسه کند و نقاط ضعف را اصلاح و نقاط قوت را تقویت کند. هر کسی از راه می‌رسد برنامه‌ای ارائه می‌دهد و تازه تاوان شکست برنامه‌های دولت‌های قبل را هم باید بدهد. 

عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: فردی که برای وزارت و استانداری انتخاب می‌شود باید توانمندی داشته باشد که بتواند بار‌های سنگین وزارتخانه و استانداری را به دوش بکشد. انتخاب بد یک وزیر مثل این است که بار یک تریلی را روی یک وانت که فقط تحمل یک تن بار را دارد، قرار داده‌ایم؛ در این حالت، هم وانت از بین می‌رود و هم بار به مقصد نمی‌رسد.  برعکس این موضوعی که گفتم هم صدق می‌کند. شخصی توانمند است، ولی وظیفه‌ای به او محول نشده است و مثل این است که یک تریلی ۳۰ تنی را با یک تن بار حرکت داده‌ایم یا اصلاً تریلی خالی از بار است. در دولت، تناسب‌سازی روی مدیران ما وجود ندارد. یا از این طرف بام افتاده‌ایم یا از آن طرف. طبیعی است که وقتی مدیری ضعیف باشد نمی‌تواند کار کند. وقتی استاندار ضعیف است از ظرفیت استانی نمی‌تواند بهره ببرد و همین است که کار کشور با چالش روبرو شده است. چند استاندار داریم که منطقه آن‌ها با دیگر کشور‌ها مرز دارد. اگر آقای رئیسی ۱۰ تا استاندار خوب انتخاب می‌کرد، می‌توانست مملکت را به زیبایی اداره کند.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: متاسفانه اطرافیان رییس جمهور یک‌سری افراد را برای سمت‌های بالا به او معرفی می‌کنند که آقای رئیسی اصلاً آن‌ها را نمی‌شناسد. فقط به او می‌گویند که این شخص سفارش شده از طرف فلان آقا یا خانم است، در حالی که این افراد توانایی اداره یک بخشداری را هم ندارند. از این‌رو او هم اعتماد کرده و خودش، فرد را بررسی نمی‌کند و حال، این وضع مملکت را شاهد هستید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
0
17
این سخنان چهل ساله است که هنوز دارید تکرار می کنید وبعد می پرسید چرا در دوران مدرن سلطنت همچنان تبلیغ می شود ؟خوب عاقبت ایران را دیده اند دیگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
0
17
تعجب میکنم اکثر افراد این دولت دارن حرف از موشک نقطه زن میکنن آخه بگو مگه شوری سابق تا بن دندان مسلح نبود برید وضعیت مردم آن زمان را بررسی کنید بعد قضاوت کنید پیشرفت با موشک نیست بله مصادف است با تعامل با دنیا و پرهیز از دشمن تراشی و در آن صورت رفاه مردم مصادف است با پبشرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
2
9
سالهاست فریاد میزینیم ایران باید با سیستم فدرال پارلمانی چند مجلسی اداره شود
یعنی دو مجلس یکی مجلس ایالتی برای تعین قوانین محلی و فرمانداران محلی و دیگری مجلس کشوری برای تعین نخست وزیر و وزرا و دادستان کل
اینگونه از تجمع قدرت و نافرمانی فراقانونی دولت و وزرایش و مدیران جلوگیری میشود
شاید بزرگترین مشکل ....
یک به یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
0
10
1=تبریک به نمایندگان شهرها و استان های مرزی که جرات انتقاد از دولت را دارند ،،
2=افراد موجد در بدنه دولت 44ساله دنبال بدست گرفتن ریاست جمهوری بودند ،،پس دیگر نیرویی برای چالاکی ندارند !!!و فقط حرافی مانده آنهم از نوع دروغ!!!! :3=بدی که جمهوری در ایران دارد اینست که هرکس شد رییس کلا آدمهای خوب و وارد قبلی را کنار می گذارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
0
3
مرحبا! و هکذا اکثریت قریب به اتفاق نماینده ها هم در قد و قواره نیمچه(یک چهارم) نماینده هم نیستند!
تورم تابعی از کارایی مجلس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
0
7
تورم تابعی از کارایی مجلس
گستردگی رانت = عامل مهم تورم و فساد
قوانین ناکارامد = گستردگی رانت
قوانین ناکارامد = عدم کارایی مجلس
عدم کارایی مجلس = نمایندگان رانتجو
..................
مثال : آقای فولادگر رییس کمیسیون اصل 44 مجلس ، رییس هیات مدیره شرکت ثروتمند گل گهر شد .
احمد ذوقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
0
1
من امشب دوستش داشتم
نظرات شما
پیشخوان