تاریخ انتشار: ۰۰:۴۳ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

ماجرای افشای عکس‌های خصوصی پسر جو بایدن چیست؟

روز‌های گذشته ۱۰ هزار عکس و ده ها هزار ایمیل از لحظات خصوصی پسر رئیس جمهور آمریکا در یک وبسایت منتشر شده است. تصاویر به گونه‌ای است که هیچ رسانه‌ای نمی تواند آن را نادیده بگیرد و از سوی دیگر بخش عمده این تصاویر در ایران قابل انتشار نیست. رسانه‌های دست راستی ایالات متحده نیز با احتیاط و رسانه‌های دموکرات با فیلتر سراغ آنها رفته‌اند.

هانتر بایدن پسر جو بایدن

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: اکتبر ۲۰۲۰ اولین بار ماجرای یک لپ‌تاپ متعلق به «هانتر بایدن» پسر جو بایدن که در یک مرکز تعمیر کامپیوتر در سال ۲۰۱۹ جا مانده بوده، منتشر شد. «جان پائول مک ایزاک» رئیس این مرکز کامپیوتر مدعی شده که بایدن این لپتاپ را برای تعمیر به مغازه‌اش برده، اما بعد از گذشت ۹۰ روز سراغ آن را نگرفته است. بر اساس قانون، بعد از طی این مدت زمان، فروشنده حق دارد مال به جای مانده را تصاحب کند.

سه هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، نشریه نیویورک پست در یک گزارش جنجالی بخش‌هایی از ایمیل‌های هانتر بایدن که از این لپتاپ به دست آمده بود را منتشر کرد. در آن زمان ترامپ از ماجرای درز ایمیل‌ها تحت عنوان «سورپرایز اکتبر» یاد کرد تا به کمپین رقیبش ضربه بزند. ماجرای تلاش‌های جو بایدن برای استخدام هانتر بایدن در یک شرکت نفتی اوکراینی به نام «بوریسما» و دخالت روسیه در انتخابات آمریکا هم در واقع از اطلاعات همین لپ‌تاپ درز پیدا کرده بود.

نشریه نیویورک پست سال ۲۰۲۰ در گزارشی گفته بود صاحب مغازه کامپیوتر قبل از اینکه لپتاپ را در اختیار اف‌بی‌آی قرار دهد، داده ‌هایش را در جای دیگری کپی کرده و این کپی‌ها را در اختیار تیم وکلای دونالد ترامپ از جمله رودی جیولانی گذاشته است. در آن زمان واشنگتن‌پست، نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال اعلام کردند صحت این داده‌ها را بدون اینکه کپی‌ای از اطلاعاتی که به جیولانی داده شده در دست داشته باشند، نمی‌توانند تایید کنند.

حالا بار دیگر خبر دو روز پیش با انتشار ۱۰ هزار عکس و ۱۲۰ هزار ایمیل در وبسایتی به نام «bidenlaptopmedia» داغ شده است. این وب‌سایت روز پنجشنبه هفته گذشته برای اولین تصاویری را که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ در لپتاپ هانتر بایدن ذخیره شده بوده را منتشر کرده است.

صاحب این وب‌سایت که از کارکنان قدیمی کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری ترامپ بوده به فاکس‌نیوز گفته آن‌ها بسیاری از تصاویر امنیتی حاوی شماره‌های حساس، حساب‌های بانکی و شماره‌های کارت‌های اعتباری و همچنین تصاویری از «هالی بایدن» بیوه برادر هانتر بایدن را دستکاری و ویرایش کرده‌اند.


ببینید: از زندگی و سابقه جو بایدن چه می‌دانید؟ (فیلم)


ماجرای افشای عکس‌های خصوصی پسر جو بایدن چیست؟

از عکس‌های هانتر بایدن چه اطلاعاتی به دست می‌آید؟

بیشتر عکس‌های پسر رئیس جمهوری آمریکا در ایران غیر قابل انتشار است و از این رو رویداد۲۴ قادر به بازنشر آن‌ها نیست. در بین تصاویر منتشر شده، عکس‌هایی از روابط جنسی هانتر بایدن با کودکان جنجال‌آفرین شده است. رسانه‌های آمریکایی پسر جو بایدن را به داشتن بیماری «پدوفیلیا» متهم کرده‌ ‌اند. پدوفیلی نوعی از بیماری است که فرد به ارتباط جنسی با کودکان تمایل دارد. تصاویر دیگری شامل وزن کردن کوکائین و تصویر خود هانتر بایدن در حال مصرف مواد مخدر هم جنجالی شده است.

گرت زیگلر رئیس وبسایتی که تصاویر را منتشر کرده گفته عکس‌ها را با دقت انتخاب کرده‌اند که ارزش خبری داشته باشد و بسیاری از تصاویر که ارزش خبری نداشته، مثل اسکرین‌شات‌های متعدد از بازی کندی‌کراش، در سایت بارگذاری نشده است. او همچنین تاکید کرده در همه عکس‌ها، تصویر اندام تناسلی را سانسور کرده است.

اطلاعات کامل عکس‌ها در وبسایت قرار دارد و اگر مختصات طول و عرض جغرافیایی روی عکس اعمال شده باشد، بینندگان می‌توانند ببینند عکس‌ها کجا و در چه ساعتی گرفته شده‌اند. ویدئو‌هایی که از هارد لپتاپ هانتر بایدن استخراج شده هم قرار است به زودی روی همین وبسایت بارگذاری شود. رئیس وبسایت گفته دلیل این تاخیر، پیچیدگی سانسور ویدئوهاست. بایدن در بیشتر این تصاویر بدون لباس و غرق در ادوات مربوط به مصرف مواد مخدر است.

عکس‌های خصوصی پسر جو بایدن

زیگلر می‌گوید داده‌های لپتاپ نشان می‌دهد هانتر بایدن به کرات قانون ممنوعیت از دلالی برای تن‌فروشی را هم زیر پا گذاشته است. تصاویر این لپ‌تاپ شواهدی دارد مبنی بر اینکه هانتر بایدن در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ هنگام خرید اسلحه اعلام کرده که مصرف‌کننده مواد مخدر نیست و به وضوح در این باره دروغ گفته است.

طبق گفته اداره مبارزه با الکل، تنباکو، اسلحه گرم و مواد منفجره، دروغگویی هنگام امضای فرم خرید اسلحه، تا ۱۰ سال حبس خواهد داشت. تصویر هانتر بایدن با اسلحه هم مساله حق نگهداری سلاح را به چالش کشیده است. رسانه‌های آمریکایی معتقدند بازپرسان باید مساله تقلب‌های مالیاتی، مصرف مواد مخدر و خرید سلاح را در پرونده بایدن مورد بررسی و تعقیب قرار دهند.

قبل از آن، وکلای هانتر بایدن از «جان پائول مک ایزاک» رئیس مرکز تعمیرات کامپیوتر دلاویر که لپتاپ بایدن را سال ۲۰۱۹ در اختیار داشته شکایت کرده‌اند. مک ایزاک می‌گوید هانتر زمانی که لپ‌تاپش را به مغازه تعمیرات تحویل داده، فرمی را امضا کرده که بر اساس آن در صورت عدم مراجعه به مغازه تا ۹۰ روز بعد از تحویل وسیله، وسیله الکترونیکی جزو دارایی‌های مغازه خواهد شد.

وکلای بایدن این دعوی را رد کرده‌اند و مدعی شدند که این بند از قرارداد به این معنای نیست که مک ایزاک می‌توانسته محتوای لپ‌تاپ را افشا کند یا به آن دسترسی داشته باشد. مرحله بعدی دادگاه، طرح دعوای وکلای بایدن علیه رودی جیولانی و استیو بنن وکیل و مشاور ترامپ است. این دو نفر شخصیت‌های اصلی بودند که سبب شدند محتوای لپتاپ هانتر بایدن به دست نیویورک پست برسد. بعد از انتشار بخشی از محتوای این داده‌ها در سال ۲۰۲۰، جمهوری‌خواهان بازرسی‌های جدی را روی اسناد مالی خانواده بایدن آغاز کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جو بایدن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
2
0
زر نزن
نظرات شما
پیشخوان