تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲

کاهش قابل توجه قیمت سکه و طلا در بازار

امروز (پنجشنبه) بازار سکه و طلا کاهش قیمت قابل توجهی را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است؛ این کاهش به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به دنبال کاهش نرخ ارز و کاهش قیمت اونس جهانی طلا بوده و البته کاهش چشمگیر تقاضا نیز بی‌تاثیر نبوده است.

کاهش قابل توجه قیمت سکه و طلا در بازار

رویداد۲۴ از کاهش قابل توجه قیمت سکه و طلا در بازار امروز (پنجشنبه ١٨ خرداد ماه) نسبت به روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: اونس جهانی طلا روز چهارشنبه نسبت به روز پیش از آن (سه‌شنبه) ١٠ دلار افزایش پیدا کرد، اما امروز نسبت به روز گذشته مجدد هفت دلار افت بها را تجربه کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن تاکید بر کاهش چشمگیر قیمت‌ها و البته تقاضا در بازار‌های داخلی، گفت: طی دو هفته اخیر (از ابتدای هفته گذشته) قیمت‌ها سیر نزولی داشته است که بخشی از آن به دلیل کاهش قیمت در بازار‌های جهانی و بخش قابل توجه آن نوسان کاهشی نرخ ارز در داخل بوده است. ضمن اینکه عدم تقاضا و کاهش چشمگیر تقاضا در بازار و همچنین اخبار سیاسی-اقتصادی در سراسر دنیا بوده که شرایط را برای ثبات و کاهش قیمت‌ها فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار به ثبات خوبی رسیده است. بازار به‌دور از هرگونه التهاب است و کاهش‌های قابل توجه خود را داشته است؛ دیگر نوسان افزایشی برای بازار پیش‌بینی نمی‌شود؛ بلکه احتمالا نوسان کاهشی نهایت یک تا سه درصدی وجود داشته باشد که طبیعی است؛ فلذا مردم می‌توانند معاملات خود را به راحتی در بازار سکه و مصنوعات طلا انجام دهند؛ چراکه در حال شرایط بازار سکه و طلای داخلی مطلوب است و ثبات قیمتی شکل گرفته است.


بیشتر بخوانید: قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۲


سکه به کانال ٢٧ میلیون تومان بازگشت

بذرافشان در رابطه با تغییرات قیمت سکه و طلا در بازار امروز و میزان کاهش‌ها نسبت به روز گذشته (چهارشنبه) اظهار کرد: نسبت به روز گذشته هر قطعه سکه تمام طرح جدید با افت ٨٠٠ هزار تومانی به کانال ٢٧ میلیون تومان بازگشته و در آخرین معاملات امروز ٢٧ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان عرضه شده است. هر قطعه سکه تمام طرح جدید، اما کاهش بیشتری داشته و به ٢۵ میلیون تومان در بازار امروز رسیده است. سکه‌های تمام طرح قدیم نسبت به روز گذشته ٩۵٠ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با کاهش یک میلیون تومانی و ٨٠٠ هزار تومانی نسبت به روز گذشته در بازار امروز ١۵ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان برای هر قطعه نیم سکه و ١٠ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان برای هر قطعه ربع سکه تعیین قیمت شده‌اند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با کاهش ٢۵٠ هزار تومانی بها به شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار امروز رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: طلا نیز از قاعده کاهش قیمت‌ها در بازار مستثنی نبوده و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۵ هزار تومان افت قیمت نسبت به روز چهارشنبه در بازار امروز دو میلیون و ٣۴٠ هزار تومان به ازای هر گرم معامله شده است. در حال حاضر هر اونس طلا ١٩۵٢ دلار است.

بذرافشان در پایان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه نیز در حال تخلیه شدن است؛ حباب سکه که در ابتدای هفته در محدوده شش میلیون و ٣٠٠ هزار تومان قرار داشت روز گذشته به پنج میلیون و ۴٠٠ هزار تومان رسید و امروز در محدوده پنج میلیون تومان قرار دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت سکه
نظرات شما
پیشخوان