تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

سن عمل زیبایی چقدر پایین آمده است؟/ عمل برای فرار از افسردگی!

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران می‌گوید: بیشتر مراجعین برای عمل‌های زیبایی در ایران بین ۲۰ تا ۳۰ ساله هستند، ولی متاسفانه تقاضای جراحی‌های زیبایی از سوی افراد زیر ۲۰ سال هم رو به افزایش است که باید فکری جدی به حال آن کرد.

سن عمل زیبایی چقدر پایین آمده است؟/ عمل برای فرار از افسردگی!

رویداد۲۴ آمار جراحی‌حای زیبایی در ایران نه تنها طی سال‌های اخیر کاهش پیدا نکرده، بلکه سن آن پایین‌تر آمده و آمار افراد زیر ۱۸ سال برای جراحی‌های زیبایی به خصوص جراحی زیبایی بینی افزایش قابل توجهی یافته است.

خیلی از خانواده‌ها می‌گویند دلیل تن دادن به عمل‌های زیبایی فرزندان زیر ۱۸ سال‌شان فقط پافشاری آنها است و روانشناسان معتقدند بخشی از این پافشاری دلایل روانشناختی دارد. چراکه دختران و پسران زیر ۱۸ سال به دلیل حساسیت‌ بالای دوره نواجوانی، عمدتا چهره و اندام خود را نمی‌پسندند و نیاز شدیدی به توجه و دیده شدن دارند.

اما غیر از افراد زیر ۱۸ سال، ولع جراحی‌های زیبایی در کشور بین بزرگسالان و حتی مردها نیز افزایش یافته است و به گفته کارشناسان، عمل زیبایی از امری خودخواسته به یک ضرورت تبدیل شده است. عمل‌های زیبایی در ایران با جراحی زیبایی بینی شروع شد و به‌تدریج به سایر اعضای بدن نیز رسید و حالا حتی عمل‌هایی انجام می‌شود که با شنیدن آن ممکن است حیرت کنید؛ از جراحی و بازسازی گوش گرفته تا پیکرتراشی، زاویه دادن به گونه و چانه، لیفت گردن، لیفت پستان، جوانسازی دست، عمل‌ بادی کانتورینگ بعد از کاهش وزن، بزرگ کردن باسن، لیفت بازو و حتی کوتاه کردن انگشتان پا!

چندی پیش دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود: «بالاترین میزان عمل‌های جراحی پلاستیک در دنیا به ترتیب در اختیار کشورهای آمریکا، برزیل، کره‌جنوبی و هند است و ایران در این آمار رتبه بیستم را به خود اختصاص داده است. با این وجود، رتبه اول جهان در جراحی بینی متعلق به ایران است.»

در این ویدئو کامنت برخی از مهم ترین نکات درباره عمل زیبایی و جراحی پلاستیک را از زبان دکتر علیرضا صابری، فوق تخصص جراحی پلاستیک و دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ببینید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جراحی زیبایی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان