تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

مهران مدیری کیست؟

مهران مدیری، یکی از پرکارترین هنرمندان سینمای ایران است، که در اکثر مشاغل هنری تجربه کاری دارد، در این مقاله قصد داریم تا با بیوگرافی و بهترین فیلم‌های مهران مدیری بیشتر آَشنا شویم. 

مهران مدیری

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: مهران مدیری یکی از هنرمندان ایرانی است، که تا به امروز در اکثر زمینه‌های هنری مانند بازیگری، کارگردانی، مجری گری، خوانندگی، نویسندگی، صدا پیشه، طراح صحنه و لباس و تهیه کنندگی تجربه کسب کرده است.

بیوگرافی مهران مدیری

مهران مدیری متولد ۱۸ فروردین ۱۳۴۶ در تهران، بازیگر، کارگردان و مجری است، مهران مدیری در شهر تهران بعنوان آخرین فرزند یک خانواده با اصالت اراکی به دنیا آمد و دو برادر بزرگتر از خود دارد، پدرش کارمند وزارت نیرو و هنر دوست بود و مادرش خانه دار است، برادر بزرگتر پیانیست قابلی است و برادر دومش نیز نقاش بوده و در سوئد زندگی می‌کند.

مهران مدیری در تئاتر و رادیو

مهران مدیری، اولین تئاتر زندگی اش را در دبستان تجربه کرد و با همان نقش نشان داد هنر در وجودش است، سال ۱۳۶۲ در ۱۶ سالگی تئاتر حرفه‌ای را زیر نظر کارگردان هایی، چون «قطب الدین صادقی» و «میکائیل شهرستان» شروع کرد، سپس سال ۱۳۶۸ وارد رادیو شد. مدیری به مدت شش سال کنار کار تئاتر، گوینده برنامه رادیویی «داستان شب» بود.

شهرت مهران مدیری

مهران مدیری، در سال ۱۳۷۲ وقتی ۲۶ ساله بود بعنوان بازیگر در مجموعه «نوروز ۷۲» به کارگردانی داریوش کاردان کنار علی عمرانی و فریبا متخصص برای اولین بار دیده شد، او سپس با سریال «پرواز ۵۷» در قامت کارگردان و بازیگر سر زبان‌ها افتاد و یکسال بعد با مجموعه «ساعت خوش» به اوج شهرت رسید.

ازدواج مهران مدیری

 مهران مدیری در سال ۱۳۶۹ وقتی ۲۳ ساله بود ازدواج کرد که ثمره این زندگی یک پسر بنام فرهاد متولد ۱۳۷۰ و یک دختر بنام شهرزاد متولد ۱۳۷۵ می‌باشد.

همسر مهران مدیری کیست؟

همسر مهران مدیری فارغ التحصیل رشته هنر و ادبیات است. او خانه دار و برای خودش می‌نویسد و هیچ وقت دغدغه انتشار نوشته هایش را نداشته است. 

امید حاجیلی در برنامه ام شو به این موضوع اشاره کرد که وقتی در برنامه دورهمی حضور پیدا کرده درباره موضوعی صحبت کرده که سانسور شده است. همین مساله مهر تاییدی بر شایعات طلاق مدیری از همسرش شد. امید حاجیلی در برنامه دورهمی گفته بوده که هر وقت آقای مدیری ازدواج کند من هم در همان تایم با یکی ازدواج می‌کنم.

شغل فرزندان مهران مدیری

فرهاد مدیری پسر مهران مدیری در زمینه موسیقی تحصیل و فعالیت می‌کند. شهرزاد مدیری فرزند دوم مهران مدیری در رشته مد و طراحی لباس تحصیل کرده و به نقاشی و موسیقی نیز علاقه‌مند است.

بهترین فیلم و سریال‌های مهران مدیری

فیلم دایره زنگی

مهران مدیری کیست؟

فیلم دایره زنگی به کارگردانی پریسا بخت آور در سال ۱۳۸۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و درام می‌باشد. در این فیلم مهران مدیری، باران کوثری، صابر ابر، امین حیایی، حامد بهداد، بهاره رهنما، محمدرضا شریفی نیا، امید روحانی، نیما شاهرخ شاهی، مهدی پاکدل، گوهر خیراندیش و اکرم محمدی به هنرمندی پرداخته‌اند.

تهران ـ جمعه؛ محمد و شیرین تنها تا بعدازظهر فرصت دارند هزینه صافکاری ماشین تصادفی را که سوار آن هستند تأمین کنند، شیرین جرأت ندارد ماشین پدر را که یواشکی از خانه بیرون آورده و با آن تصادف کرده، با آن وضع به خانه برگرداند. آن‌ها راهی خانه‌ای در شمال شهر می‌شوند تا با کاری که انجام می‌دهند، پول مورد نیاز را تأمین کنند.

سریال قهوه تلخ

مهران مدیری کیست؟

سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۸۹ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و تاریخی می‌باشد. در این سریال مهران مدیری، سیامک انصاری، محمدرضا هدایتی، رضا فیض نوروزی، غلامرضا نیکخواه، برزو ارجمند، الیکا عبدالرزاقی، سحر جعفری جوزانی، هادی کاظمی، آرام جعفری، بیژن بنفشه خواه، ساعد هدایتی، سعید پیردوست، سحر زکریا، جواد عزتی، نادر سلیمانی، فلامک جنیدی و عارف لرستانی به هنرمندی پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است که نیما زند کریمی که استاد تاریخ است با دختری آشنا می‌شود که در رابطه با دوره‌ای تاریخی تحقیق می‌کرد که در هیج کتابی چاپ نشده است. نیما که عقیده داشت چنین دوره‌ای وجود ندارد، برای اثبات حرف خود دختر جوان را همراهی می‌کند تا اینکه متوجه می‌شود حق با دختر جوان است و دوره‌ای وجود دارد که تخت پادشاهی در تهران قرار داشته، اما در هیچ کتابی از این دوره نقل نشده است. سپس نیما برای تحقیقات بیشتر وارد کاخی می‌شود و قهوه تلخی را می‌نوشد.

سریال دراکولا

مهران مدیری کیست؟

سریال دراکولا به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این سریال ویشکا آسایش، احسان امانی، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، بهنام تشکر، گلاره دربندی، مرتضی زارع، شکیلا سماواتی، نیما شعبان نژاد، گلاره عباسی، اندیشه فولادوند، مهران مدیری، مرجان مومنی، فرنوش نیک اندیش و حامد وکیلی به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان خانواده ثروتمند و بانفوذ «کامروا» را روایت می‌کند. کامران کامروا، همسرش ژاله و پسرشان در دنیایی مملوء از ثروت و تجمل زندگی می‌کنند. آن‌ها آنقدر غرق در ثروت و رفاه هستند که کوچکترین درکی از زندگی و شرایط طبقات دیگر و بالاخص طبقه فرودست جامعه ندارند! اما ناگهان، زندگی سراسر خوشبختی آن‌ها با وقوع اتفاقی شوکه کننده از هم فرو می‌پاشد و مقدمه‌ای بر اتفاقات پسین سریال می‌شود.

فیلم رحمان ۱۴۰۰

مهران مدیری کیست؟

فیلم رحمان ۱۴۰۰ به کارگردانی منوچهر هادی در سال ۱۳۹۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و درام می‌باشد. در این فیلم محمدرضا گلزار، سعید آقاخانی، یکتا ناصر، بهرام افشاری، ساره بیات، غلامرضا نیکخواه و مهران مدیری به هنرمندی پرداخته‌اند.

به گزارش رویداد۲۴ رحمان آبدارچی بینوای شرکت بزرگی است که به علت سرطان چند صباحی بیشتر زنده نیست. او تصمیم می‌گیرد پیش از مرگ طبیعی اش، کاری کند که پسر رئیس شرکت به نحوی باعث کشته شدنش شود. به این صورت پول دیه به خانواده اش می‌رسد و آن‌ها از مشکلات مالی رها می‌شوند. رحمان برای رسیدن به هدفش به همراه دوست خود انوش، نقشه‌های متعددی می‌کشند که هربار با بدشانسی‌هایی مضحک روبرو می‌شوند.

سریال پاورچین

مهران مدیری کیست؟

سریال ایرانی به کارگردانی مهران مدیری و تهیه کنندگی حمید و مجید آقاگلیان است. این سریال محصول سال ۱۳۸۱ و در ژانر درام و کمدی ساخته شده است.

سریال “پاورچین” روایتگر ماجرا‌های فردی به نام “فرهاد” است که از اهالی محلی به نام “برره” است، او به تهران مهاجرت کرده و با همسرش “مهتاب” زندگی خوب و آرامی دارد. در پی قبول‌شدن “شادی” سحر ولدبیگی – خواهر فرهاد – در دانشگاه در رشته “کتاب‌گذاری”، پدرش او را نیز به تهران می‌فرستند تا در کنار “فرهاد” و “مهتاب” زندگی کند.

در همین حال فرهاد برای “داوود” نیز که یک پایین برره‌ای است و به تهران آمده، در اداره‌ی محل کار خود شغلی دست و پا می‌کند و این سرآغاز ماجرایی است که با یک طنز شیرین به تصویر کشیده می‌شود…

سریال شب‌های برره

مهران مدیری کیست؟

شب‌های برره یک مجموعه تلویزیونی طنز ایرانی است. این مجموعه به کارگردانی مهران مدیری تولید و از تاریخ دوم مهر ۱۳۸۴ تا ۱۸ بهمن ۱۳۸۴ هر شب حدود ساعت ۲۰ (و در پایان دوران پخش حدود ساعت ۲۲) از شبکه سه پخش شد. شب‌های برره در هر قسمت داستانی مستقل را نقل می‌کرد که در روستای خیالی برره و در میان اهالی این روستا اتفاق می‌افتاد.


بیشتر بخوانید: پیمان معادی کیست؟


سریال شب‌های برره، کیانوش استقرار زاده سردبیر یک روزنامه دهه ۲۰ است. او با نوشتن مقاله‌ای انتقادی به تبعید در نقاط دوردست ایران محکوم می‌شود. در بین راه در اتفاقاتی توسط یک مار (نشیمن گز) گزیده می‌شود. شیر فرهاد، پسر خان پایین برره او را به برره می‌آورد، وی را درمان می‌کند، ولی وقتی می‌فهمد او فراری است و حکم تیر دارد او را به بالا برره می‌برد و…

سریال ویلای من

مهران مدیری کیست؟

سریال ویلای من به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۹۲ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر کمدی می‌باشد. در این سریال سیامک انصاری، برزو ارجمند، رابعه اسکویی، امیرکاوه آهنین جان، الیکا عبدالرزاقی، هادی کاظمی، عارف لرستانی، نگین معتضدی، غلامرضا نیکخواه، مریم کاویانی، علی لک پوریان، مهران مدیری و محسن قاضی مرادی به هنرمندی پرداخته‌اند.

به گزارش رویداد۲۴ داستان ویلای من درباره پیرمردی ۹۰ ساله و پولدار (آقای مشکات) است که قرار است به زودی فوت کند. وی هرگز ازدواج نکرده و فرزندی ندارد. او فقط چند برادر دارد که همه آن‌ها فوت کرده اند. وکیل درستکار وی به دنبال وراث واقعی او می‌باشد که به طور اتفاقی ارسلان و هدایت که در یک رستوران کار می‌کنند متوجه این ماجرامی شوند و تصمیم می‌گیرند که خود را به عنوان برادرزاده مشکات معرفی کنند..

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان