تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

پیمان معادی کیست؟

پیمان معادی یکی از توانمند‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران است که در چند سال اخیر، فیلم‌های سینمایی خوبی را بازی کرده است، به همین بهانه قصد داریم بیوگرافی و بهترین فیلم‌های پیمان معادی را به شما معرفی کنیم.

بیوگرافی پیمان معادی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: پیمان معادی را می‌توان جهانی‌ترین ستاره سینمای ایران در حال حاضر به حساب آورد. این بازیگر توانمند توانسته با سبک خاص بازیگری خود علاوه بر بازی در نقش‌های فیلم‌های ایرانی، چندین فیلم در سطح هالیوود را بازی کند، که افتخار بزرگی برای یک بازیگر حرفه‌ای است.

بیوگرافی پیمان معادی

پیمان معادی کارگردان، بازیگر و فیلمنامه نویس ایرانی متولد ۹ تیرماه ۱۳۴۶ در نیویورک می‌باشد و ۴۶ سال سن دارد. پیمان معادی فرزند یک زوج ایرانی است که در سال ۱۹۷۰ در نیویورک، آمریکا به دنیا آمد. پدر و مادرش ایرانی ساکن آمریکا بودند، بعد از تولد پیمان در سن ۵ سالگی اش به ایران بازگشتند.

ازدواج پیمان معادی

پیمان معادی کیست؟

به گزارش رویداد۲۴ پیمان معادی در سال ۱۳۸۷ با فرانک قوانلو ازدواج کرد. حاصل این ازدواج باران و رایان، فرزندان پیمان معادی و فرانک قوانلو، هستند. همسر پیمان معادی و او تلاش فراوانی برای دوری از جنجال‌های متداول زندگی افراد مشهور داشته‌اند. این خانواده دارای دو خانه در شهر‌های تهران و لس‌آنجلس بوده و بین آن‌ها رفت و آمد می‌کنند. معادی علاوه بر بازیگری و فیلم‌سازی، صاحب یک گالری ساعت در متجمع تجاری میلاد نور تهران است. پیمان معادی در نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی همایون غنی زاده با دخترش باران همبازی شد. باران معادی نقش پسر بچه این نمایش را ایفا کرد.

پیمان معادی فارغ التحصیل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه آزاد کرج سال (۱۳۷۳) می‌باشد.

فیلم های پیمان معادی

پیمان معادی کارش را با نوشتن فیلمنامه آغاز کرد. اولین تجربه وی نوشتن فیلمنامه فیلم آواز قو در سال ۱۳۷۹ بود او همچنان می‌نوشت تا اینکه با اصغر فرهادی آشنا شد، این آشنایی که ابتدا برای نوشتن فیلمنامه بود، با پیشنهاد بازیگری از طرف اصغر فرهادی، پیمان وارد گود بازیگری در فیلم درباره الی شد.
برف روی کاج‌ها در سال ۱۳۹۰ نیز اولین فیلمی بود که وی کارگردانی کرد.

جوایز پیمان معادی

دو سال بعد بازی وی در نقش نادر در فیلم جدایی نادر از سیمین، خرس نقره بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم برلین را برایش به ارمغان آورد و این فیلم برنده اسکار و گلدن گلوب ۲۰۱۲ شد.
برنده سیمرغ بلورین سی امین جشنواره فیلم فجر، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای فیلم برف روی کاج‌ها به کارگردانی خودش است.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم ابد و یک روز در هجدهمین دوره جشن خانه سینمای ایران

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم ابد و یک روز در دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران

جایزه ویژه هیئت داوران (سیمرغ بلورین) برای فیلم بمب؛ یک عاشقانه در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر

بهترین بازیگر مرد برای فیلم متری شش و نیم در نوزدهمین دوره جشن دنیای تصویر

بهترین فیلم‌های سینمایی پیمان معادی

فیلم ابد و یک روز

پیمان معادی کیست؟

فیلم ابد و یک روز به کارگردانی سعید روستایی در سال ۱۳۹۴ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، شبنم مقدمی، ریما رامین فر، مهدی قربانی، معصومه رحمانی و شیرین یزدان بخش به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم ابد و یک روز داستان خانواده‌ای است که درگیر مشکلات همچون اعتیاد، تهی دستی، بیکاری هستند و روابط عاطفی میان اعضای خانواده شکننده است. سمیه دختر خانواده به دنبال رهایی از این مشکلات است. داستان‌هایی که حول محور خواستگاری از سمیه شکل می‌گیرد اتفاقاتی در خانواده رقم می‌زند که.

فیلم آخرین شوالیه‌ها

پیمان معادی کیست؟

فیلم آخرین شوالیه‌ها به کارگردانی کازواکی کیریا در سال ۲۰۱۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور انگلیس و آمریکا و در ژانر اکشن و درام می‌باشد. در این فیلم کلایو اوون، مورگان فریمن، کلیف کرتیس، اکسل هنی، ایهارا تسویوشی، آن سونگ کی، پیمان معادی و شهره آغداشلو به هنرمندی پرداخته‌اند.

رِیدن، جنگجویی شکست خورده است که علیه وزیر بی رحم و فاسد، گزا مات، به پا می‌خیزد. او ارتشی کوچک را رهبری می‌کند تا انتقام مرگ اربابش، بارتوک، را از گزا بگیرد.

فیلم جدایی نادر از سیمین

پیمان معادی کیست؟

فیلم جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی در سال ۱۳۸۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم لیلا حاتمی، پیمان معادی، شهاب حسینی، ساره بیات، سارینا فرهادی و بابک کریمی به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان زوجی است که در آستانه طلاق هستند و با ترک خانه توسط سیمین، نادر زنی باردار را برای مراقبت از پدرش که مبتلا به آلزایمر است به خانه می‌آورد. با این ورود اتفاقاتی رقم می‌خورد که سرنوشت دو خانواده را تحت شعاع قرار می‌دهد...

فیلم شش زیرزمین

پیمان معادی کیست؟

فیلم شش زیرزمین به کارگردانی مایکل بی در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم رایان رینولدز، ملانی لوران، بن هاردی، آدریا آرجونا، دیو فرانکو، کوری هاوکینز، پیمان معادی و مانوئل گارسیا رولفو به هنرمندی پرداخته‌اند.

این فیلم داستان ۶ نفر را دنبال می‌کند که برای سرنگون کردن مجرمان، مرگ خود را جعل کرده اند...

فیلم متری شیش و نیم

پیمان معادی کیست؟

فیلم متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی در سال ۱۳۹۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و جنایی می‌باشد. در این فیلم پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی، هومن کیایی و مازیار سیدی به هنرمندی پرداخته‌اند.

این داستان درباره یک افسر پلیس مبارزه به نام صمد است که فرماندهی یک تیم مبارزه با مواد مخدر را به عهده دارد. فرزند یکی از اعضای این تیم پلیسی، توسط خلافکاران تحت امر یک فروشنده ماده مخدر شیشه در پایتخت به نام ناصر خاکزاد ربوده شده و بعد هم به صورت دلخراشی به قتل می‌رسد. به همین دلیل، صمد و اعضای تیم پلیس مواد مخدر تشنه پیدا کردن خاکزاد هستند؛ و این روز‌ها هر کسی که توسط تیم آن‌ها دستگیر می‌شود، یک سرش به خاکزاد گره می‌خورد...

فیلم درباره الی 

پیمان معادی کیست؟

به گزارش رویداد۲۴ دربارهٔ اِلی عنوان فیلمی سینمایی ساختهٔ اصغر فرهادی محصول سال ۱۳۸۷ ایران است. دربارهٔ الی پس از اکران و نمایش مورد ستایش منتقدان و مردم قرار گرفت. خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۰۹ به این فیلم اهدا شد. اصغر فرهادی در دربارهٔ الی از سبک رئالیسم پیروی کرد و باعث شد تا موج جدیدی در سینمای ایران رقم بخورد. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این فیلم ترانه علیدوستی، گلشیفته فراهانی، شهاب حسینی، مریلا زارعی، مانی حقیقی، پیمان معادی، رعنا آزادی ور، احمد مهرانفر، صابر ابر به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم درباره الی، روایت سفر سه روزه چند خانواده که برای گذراندن تعطیلات به شمال کشور سفر کرده اند، بهانه این سفر بازگشت کوتاه مدت دوست قدیمی شان احمد از آلمان است. در این سفر، سپیده، الی را که معلم مهد کودک دخترش است دعوت کرده تا شاید زمینه ساز آشنایی او با احمد شود، اما ناپدید شدن الی در روز دوم سفر، به همه سرخوشی‌ها رنگ دیگری می‌دهد و…

فیلم بمب، یک عاشقانه 

پیمان معادی کیست؟

فیلم بمب، یک عاشقانه در سال ۱۳۹۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر جنگی و درام می‌باشد. در این فیلم لیلا حاتمی، پیمان معادی، سیامک انصاری، سیامک صفری و حبیب رضایی به هنرمندی پرداخته‌اند.

در بحبوحه‌ی جنگ ایران و عراق در سال۱۳۶۷، تهران بی وقفه بمباران می‌شد. عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ را در روز‌های پر اضطراب آن زمان برای مردمی که درگیر جنگ بودند از بین می‌برد. اغلب عشق به سختی درک می ‍شود، اما مرگ واقعیتی است ترسناک. بمب؛ یک داستان عاشقانه نشان می‌دهد که عشق و امید چطور حتی در مواجهه با تاریکی مرگ، راهشان را پیدا می‌کنند.

سریال آن شب 

پیمان معادی کیست؟

سریال آن شب به کارگردانی استیون زایلیان و جیمز مارش در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر جنایی و درام می‌باشد. در این سریال پیمان معادی، جان تورتورو، ریز احمد، بیل کمپ، پورنا جاگاناتان و سوفیا بلک دلیا به هنرمندی پرداخته‌اند.

استیون زیلیان و جیمز مارش کارگردانان سریال آن شب، هر دو جزو فیلمنامه نویسان و کارگردانان مشهور هالیوود هستند و در این سریال خواسته اند تا نگاهی انتقادی و جامعه شناسانه به مسئله نژاد و دستگاه قضایی کشور آمریکا بیاندازند. در قسمت اول سریال آن شب مردی پس از یک شب مهمانی گرفتن با زنی غریبه، صبح که بیدار می‌شود متوجه می‌شود آن زن با ضربات چاقو به قتل رسیده و او بعنوان متهم ردیف اول پرونده شناخته می‌شود...

فیلم ملبورن 

پیمان معادی کیست؟

فیلم ملبورن به کارگردانی نیما جاویدی در سال ۱۳۹۳ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم پیمان معادی، نگار جواهریان، مانی حقیقی، شیرین یزدان بخش، الهام کردا و روشنک گرامی به هنرمندی پرداخته‌اند.


بیشتر بخوانید: فیلم سینمایی طلاخون با بازی شهاب حسینی


فیلم ملبورن با بازی پیمان معادی، نگار جواهریان و مانی حقیقی داستان زوجی است که در حال مهاجرت به استرالیا هستند و تنها چند ساعت به پروازشان مانده. آن‌ها با قبول نگهداری نوزاد یکی از همسایه‌ها درگیر مشکلاتی میشوند که میتواند آینده ان‌ها را به خطر بیاندازد.

فیلم درخت گردو

پیمان معادی کیست؟

درخت گردو فیلمی محصول ایران در ژانر درام و تراژدی به کارگردانی محمدحسین مهدویان، فیلمنامه‌ای این اثر توسط ابراهیم امینی و حسین حسنی نوشته شده و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی که در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است. در این فیلم پیمان معادی، مینا ساداتی، مینو شریفی، مهران مدیری به هنرمندی پرداخته اند. 

داستان این فیلم در سه مقطع زمانی سال‌ها ۶۶، ۸۳ و ۹۵ روایت میشود و بر مبنای داستان واقعی تلخ و انسانی زندگی مردی رنج کشیده‌ی کردی به نام قادر مولان پور و خانواده اش در فاجعه بمباران شیمیایی سردشت میباشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
12
1
ایشون هم اندازه همون فیروز نادری معروف هست و دوست دیرینش
ان شا الله(به همت مردم )به هم ملحق بشن
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
چه انسان متعفنی هستی تو ناشناس!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
ان شاالله خودت به درک واصل میشی هر.زه
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
1
11
یک هنرمند باسواد و دوست داشتنی
کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
5
1
انشا الله بزودی به دوستش فیروز نادری بیدین بپیوندد وبه زباله دان تاریخ انداخته شود
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
زباله دان تاریخ را امثال چنگیز مغول و تیمور لنگ و هیتلر و موسولینی و...افراد سیاسی پر کرده اند.وهنوز جای خالی برای افرادی که در صف زباله دان هستند دارد.تو غصه زبال دان تاریخ رو نخور واست خوب نیست.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
احتمالا مریضی چیزی هستی تو
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
2
6
بسیار پیمان معادی را دوست داریم اندازه علی دایی فردوسی پور شهاب حسيني و....
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
4
2
پیمان معادی یک حیوان پست بلکه پست تر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
4
1
پیمان یه بهایی مثل خیلی از بهایی هایی که در ایران بزرگ میشن وبعد به ایران جفتک میزنن
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
1
3
هنرمند نامبر وان.حرف نداره
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان