تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات روز جاری در نیمه اول با افت همراه شد و در ادامه روز و نیمه دوم تغییر چندانی نداشت تا در نهایت با منفی ۱۹ هزار واحدی کار را تمام کرده باشد. این موضوع نشان می‌دهد که شاخص با ازدست‌دادن حمایت ۲.۲ میلیون واحدی توان رسیدن به اعداد و ارقام بالاتر را ندارد. بااین‌وجود همه به این موضوع اذعان می‌کنند که بازار همچنان ارزنده است.

پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

رویداد۲۴ ارزش معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران به‌صورت نقد همچنان در محدوده ۴.۷ هزار میلیارد تومان است تا در مجموع ارزش معاملات بورس، فرابورس و بازار پایه و صندوق‌های قابل‌معامله ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.

نماد‌های گروه خودرویی امروز یک‌دست منفی بودند از سویی از مجلس خبر رسیده است که نمایندگان امروز واردات خودرو‌های کارکرده را مجاز اعلام کردند و با تصویب مجلس، واردات خودرو‌های کارکرده برای تنظیم بازار خودرو مجاز خواهد بود.

در بازار امروز نماد‌های پتایر؛ عالیس و نماد زفجر جزء تک نماد‌هایی بودند که مورد استقبال خریداران قرار گرفتند و با صف‌های خرید همراه شدند. در این میان نماد مرقام پس از توقف از دی‌ماه سال پیش امروز در بازار پایه روی قیمت ۱۳۰۰ تومان بازگشایی شد این نماد باتوجه‌به علت شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت (عدم خروج از شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت طی مهلت مقرر توسط هیئت پذیرش) از بازار بورس تهران حذف و به بازار پایه زرد منتقل شد.

خبر‌های روز

در جریان انتخاب امروز اتاق بازرگانی ایران و از تعداد کل ٤٢٦ رأی نمایندگان بخش خصوصی حسین سلاح‌ورزی با ٢٦٥ رای رئیس اتاق ایران شد. همراه اول در جریان برگزاری مجمعم عمومی خود سود ۴۴۹ ریالی را تقسیم کرد. همچنین مجوز برگزاری مجمع به بانک ملت از سوی بانک مرکزی داده شد.

امروز ۵۴ دستگاه کامیونت فورس و کامیون کشنده با قیمت پایه در تالار خودرو معامله شد. این در حالی است که شورای رقابت اعلام کرده است که عرضه خودرو در بورس کالا پیگرد قانونی دارد.


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی بورس تا پایان تابستان


مدیرعامل بورس تهران خبر داد: صندوق پوشش ریسک به بازار سرمایه می‌آید. کسانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ابزارهایی، چون اوراق آتی سهام هستند؛ اما دانش کافی برای بهر گیری از آن را ندارند، می‌توانند از این صندوق‌ها استفاده کنند.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات روز جاری در نیمه اول با افت همراه شد و در ادامه روز و نیمه دوم تغییر چندانی نداشت تا در نهایت با منفی ۱۹ هزارواحدی کار را تمام کرده باشد. این موضوع نشان می‌دهد که شاخص با ازدست‌دادن حمایت ۲.۲ میلیون واحدی توان رسیدن به اعداد و ارقام بالاتر را ندارد. بااین‌وجود همه به این موضوع اذعان می‌کنند که بازار همچنان ارزنده است.

درصورتی‌که شاخص بورس تهران سطح حمایتی ۲.۲ میلیون واحدی را از دست بدهد کار برای برگشت به اعداد و ارقام بالاتر سخت خواهد شد چرا که میانگین ۵۵ روزه خود را نیز از دست خواهد داد.

این در حالی است که شاخص بورس تهران با دست‌دادن این سطح حمایتی همچنان در محدوده‌های ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحدی در حال نوسان است.
این امکان برای شاخص ممکن است فراهم شود که درصورتی‌که نتواند به مسیر صعودی برگردد و سطح ۱۶۱ درصدی موج فیبوناچی میان‌مدت خود را از دست بدهد به اعداد و ارقام پایین‌تری برسد؛ و برای شکستن حمایتی که به مقاومت تبدیل شده است به نیروی قوی‌تری نیاز است تا شاخص را به اعداد و ارقام بالای ۲.۲ میلیون واحدی برساند.

در تصویر محدوده قرمزرنگ مشخص شده سطح ۲.۲ میلیون واحدی است که چند روزی است شاخص بورس تهران این سطح را ازدست‌داده و برای رسیدن به ارقام بالاتر از آن به انرژی زیادی نیاز دارد (از منظر تکنیکالی) در مقابل محدوده ۲.۱۳ میلیون واحدی محدوده سبزرنگ می‌تواند به‌عنوان سطح حمایتی خوبی برای روز‌های آتی باشد و از ادامه افت شاخص جلوگیری کند.

اما محدوده زردرنگ به‌عنوان سطح حمایتی بعد (از منظر تکنیکالی) شناخته می‌شود که این سطح با خط میانی کف کانال صعودی و حوالی سطح ۳۸ درصدی فیبوناچی موج قبلی همپوشانی دارد.

پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان