تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۴ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

سینا زند کیست؟

سینا زند از چهره‌های جوان دوبلور و صدا پیشه بسیاری از کارتون‌های دهه هفتاد چندی پیش درگذشت. در این مطلب سبقه کوتاهی از فعالیت هنری او را می‌خوانید.

سینا زند کیست؟

رویداد۲۴ شیوا سپهری: سینا زند از صداپیشگان با سابقه متولد ۱۳۶۷ بود که شامگاه ۳۱ خرداد ماه بر اثر ایست قلبی درگذشت. مراسم تشییع این دوبلور جوان روز جمعه در قطعه هنرمندان برگزار شد. او فعالیت خود را از سال ۷۴ آغاز کرده بود؛ وقتی که تنها هفت سال داشت. سینا زند در خیلی از کارتون‌هایی که دهه هفتاد برای کودکان بخش می‌شد، دوبلور بوده است.

بیوگرافی سینا زند

سینا زند فرزند امیرهوشنگ زند، مدیر دوبلاژ و دوبلور‌های باسابقه است که صدای او را همه با فیلم «تن‌ها در خانه ۳» به یاد می‌آورند. او به جای شخصیت الکس لینز در این فیلم گویندگی کرده است. او با اینکه هنوز جوان بود، یکی از دوبلور‌های با سابقه به حساب می‌آید. سینا زند همچنین سابقه بازی در یکی از فیلم‌های رخشان بنی اعتماد را هم در کارنامه خود داشت.

سینا زند کیست؟

فعالیت‌های هنری سینا زند

پدر سینا زند از دوبلور‌های مشهور کشور است و همین امر باعث شد تا او از کودکی وارد این عرصه شود. او یکی از دوبلور‌های خوش صدا بود که از همان ایام در بسیاری از کارتون‌های دهه هفتاد، گویندگی کرده بود. در دو اثری که همه آن را به یاد دارند یعنی «تارزن و تارزان» و «تن‌ها در خانه ۳» از صدای این دوبور جوان استفاده شده است.


بیشتر بخوانید: کیومرث پوراحمد که بود و چرا در سینمای ایران اهمیت داشت؟


بسیاری از فیلم‌ها و کارتون‌های دهه ۷۰، لیست سیاه، با سال تماس بگیرید، نه غریبه کامل و ... از فعالیت‌های سینا زند بوده است. وی همچنین بازی در فیلم سینمایی “خون‌بازی” به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد نیز در کارنامه او درج شده است.

مراسم خاکسپاری سینا زند

به گزارش رویداد۲۴ مراسم خاکسپاری سینا زند روز دوم تیر ماه برگزار شد. رخشان بنی اعتماد، جهانگیر کوثری، شهراد بانکی، میرطاهر مظلومی، ماهور احمدی، سعید مظفری، همت مومیوند، امیر صمصامی، مهوش افشاری، ناهید امیریان، افشین زینوری، منوچهر زنده‌دل و... از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مشاهیر ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
4
1
به درک واصل شد. مستقیم راهی جهنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
0
0
وقتی بازی مثل gta که این همه فساد و آلودگی داره رو بخوای دوبله کنی عاقبت به خیر نمی‌شوی. دنیا د آخرتت ویران و تباه است
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان