تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۴ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

سروش صحت کیست؟

سروش صحت، یکی از جوان‌ترین و موفق‌ترین کارگردانان سینمای ایران در ژانر کمدی است که در چند سال اخیر آثار بسیار موفقی را کارگردانی کرده است، در این مقاله قصد داریم تا زندگی نامه و بهترین آثار او را به شما معرفی کنیم.

بیوگرافی سروش صحت

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: سروش صحت متولد ۸ آذر ۱۳۴۴ در نائین اصفهان، کارگردان و بازیگر است، او فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته آلودگی شیمیایی دریا از دانشگاه آزاد اسلامی است، قبل ورود به عرصه بازیگری معلم شیمی بوده و اولین دستمزدش یک تراول چک ۵۰ هزار تومانی بود.

سروش صحت، سه برادر و یک خواهر دارد، ولی اختلاف سنی آن‌ها با سروش زیاد است.

کشف استعداد سروش صحت توسط مهران مدیری

سروش صحت کیست؟

سروش صحت درخصوص شروع بازیگری خود در سینمای اینگونه می‌گوید: تا قبل از اولین بازی ام اصلا به بازیگر شدن فکر نکرده بودم.

من به صورت اتفاقی با آقای مهران مدیری آشنا شدم دلم می‌خواست نویسندگی کنم، اما یک شب از کار آقای مدیری با من تماس گرفته شد که نویسنده نمی‌خواهیم آیا حاضر هستی در کار ما بازی کنی یا نه؟ تا آن لحظه هیچ وقت به بازیگری فکر نکرده بودم.

بعد از تستی که آقای مدیری از من گرفتند که خیلی خیلی بد آن تست را اجرا کردم و دیگر کاملا مطمئن شدم که برای بازیگری مناسب نیستم، اما آقای مدیری به من گفتند بیا و بازی کن.

تا مدتی، هم بازیگری می‌کردم و می‌نوشتم و هم شیمی درس می‌دادم، اما کم کم انقدر حجم کار بازیگری ام زیاد شد که تدریس شیمی را ترک کردم.

سروش صحت در تلویزیون و سینما

با سریال جنگ ۷۷ مهران مدیری در سال ۱۳۷۷ وارد عرصه هنر شد و به شهرت رسید، در همان برنامه نویسندگی را در کنار بازیگری تجربه کرد بازی در سینما را در سال ۱۳۷۸ با فیلم شراره آغاز کرد.

ازدواج سروش صحت

سروش صحت با سارا سالار نویسنده ازدواج کرده، این دو بعد از ۸ سال زندگی مشترک در سال ۸۰ صاحب یک فرزند پسر بنام سورنا شدند.

بیوگرافی همسر سروش صحت

سروش صحت کیست؟

به گزارش رویداد۲۴ سارا سالار متولد ۱۳۴۵ در زاهدان، نویسنده است، او کار خود را با داستان کوتاه شروع کرد، بعد از مدتی تصمیم به ترجمه گرفت و دو مجموعه داستان ترجمه کرد. بعد از تجربه‌ی ترجمه بود که فهمید، نمی‌تواند از نوشتن دست بکشد و در این نقطه بود که تصمیم گرفت تا داستان بلند بنویسد.

سارا سالار نویسنده رمان ” احتمالاً گم شده ام و هست یا نیست” برنده جایزه هوشنگ گلشیری است، رمان اول او اقبال عمومی قابل توجهی داشت.

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های سروش صحت

سریال ساختمان پزشکان

سروش صحت کیست؟

سریال «ساختمان پزشکان» داستان روانشناس و کارشناس برنامه رادیویی به نام «نیما افشار» است، که مدام توسط خانواده و همکارانش دست کم گرفته می‌شود و در همه تلاش هایش برای داشتن جایگاهی در میان پزشکان و جامعه شکست می‌خورد.

فیلم جهان با من برقص 

سروش صحت کیست؟

«جهان با من برقص» فیلمی در ژانر خانوادگی محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم اولین اثر سینمایی سروش صحت در مقام کارگردانیست که در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشت و برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی شد. داستان این فیلم از این قرار است که در آخرین تولد جهانگیر دوستانش دورهم جمع شده اند و این موقعیت باعث می‌شود تا آن‌ها درباره زندگی و خودشان فکر کنند.

سریال پژمان

سروش صحت کیست؟

سریال «پژمان» درباره «پژمان جمشیدی» محصول سال ۱۳۹۱، از بازیکنان فوتبال سابق تیم پرسپولیس است. او در این جریان برای چهارمین فصل متوالی با وجود تلاش فراوان، موفق نشده است تیمی را برای خود پیدا کند و کم کم شرایط اقتصادی باعث می‌شود که از زندگی مجلل خود دست بردارد و پیش خانواده برگردد و در هر قسمت از این سریال با اتفاقات جالبی روبرو می‌شود.

فیلم قانون مورفی

سروش صحت کیست؟

فیلم قانون مورفی به کارگردانی رامبد جوان در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و کمدی می‌باشد. در این فیلم امیر جدیدی، امیر جعفری، مهسا طهماسبی، دانیال غفارزاده، سروش صحت، سیروس گرجستانی، هادی کاظمی، رامبد جوان و آناهیتا درگاهی به هنرمندی پرداخته‌اند.


بیشتر بخوانید: سریال «مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» به کارگردانی سروش صحت


بنا به اتفاقاتی فرخ از اداره پلیس اخراج می‌شود و مجبور است با مشکلاتی همانند جهیزیه خواهرش و مهریه زنش دست و پنجه نرم کند. در همین کشمکش‌های زندگی دوستش بهمن، که قبلاً همکارش بوده و فردی پول دار است دخترش ربوده می‌شود...

سریال لیسانسه‌ها

سروش صحت کیست؟

سریال لیسانسه‌های به کارگردانی سروش صحت از سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ ساخته شد، سریال «لیسانسه ها» داستان سه جوانی است که دارای مدرک تحصیلی لیسانس هستند. «حبیب» که وضع مالی مناسبی دارد، ولی به علت ضعف در برقراری روابط اجتماعی هنوز نتوانسته ازدواج کند، «مسعود» در آستانه ازدواج است، ولی مشکلات زیادی دارد و «مازیار» هر یک دارای مشکلاتی هستند که برای حل آن تصمیم می‌گیرند به یکدیگر کمک کنند.

سریال شام ایرانی

سروش صحت کیست؟

سریال شام ایرانی به کارگردانی بیژن بیرنگ و سروش صحت در سال ۱۳۹۰ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر ریلیتی شو می‌باشد. این برنامه صرفا بهانه‌ای است برای انعکاس بخشی از فرهنگ غنی ایرانی به نام (آداب شام ایرانی). این آداب مشتمل بر آشپزی، غذا خوردن، معاشرت، مهربانی و... می‌باشد.

برنامه کتاب باز

سروش صحت کیست؟

برنامه تلویزیونی پربیننده و پربار «کتاب باز» با اجرای «سروش صحت» از کارشناسان حوزه‌های مختلف دعوت به عمل آورده، و با آن‌ها گپی از جنس کتاب می‌زند.

فیلم برخورد خیلی نزدیک

سروش صحت کیست؟

فیلم برخورد خیلی نزدیک به کارگردانی اسماعیل میهن دوست در سال ۱۳۸۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و درام می‌باشد. در این فیلم آناهیتا نعمتی، لادن مستوفی، حمیدرضا پگاه، شاهرخ فروتنیان، سروش صحت، رامین راستاد و نرگس صفدریان به هنرمندی پرداخته‌اند.

تصادفی در بزرگراه اتفاق می‌افتد که راننده هر دو اتومبیل، زن هستند. راننده اتومبیل عقبی به علت مصدومیت شدید به کما می‌رود. طی بررسی هایی، افسر رسیدگی کننده به پرونده به ماهیت و نحوه تصادف شک می‌کند.

سریال زیر آسمان شهر

سروش صحت کیست؟

به گزارش رویداد۲۴ سریال زیر آسمان شهر یکی از پربیننده‌ترین آثار تلویزیون در دهه ۸۰ است که کارگردانی آن توسط مهران غفوریان و سروش صحت رضا عطاران نویسنده این اثر هستند. سریال «زیر آسمان شهر» داستان چند همسایه از جمله «خشایار مستوفی» و پسرش، دکتر و پسرش و زن و شوهری جوان است که در یک آپارتمان در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و هر بار ماجرا‌های مختلفی برای این همسایه‌ها اتفاق می‌افتد که لحظات طنزی را رقم میزند.

درس سروش صحت بعد از فوت مادرش

در پی مرگ مادر سروش صحت او در ویدئویی درباره مرگ مادرش صحبت کرده و درباره درسهایی که از مرگ مادرش گرفته صحبت کرده است:

تعریف و تمجید رشید از سروش صحت 

در یک بارنامه تلوزیونی قدرت الله ایزدی بازیگر مشهور نقش رشید حاضر شد و درباره سروش صحت کارگردان فثیلمی که در آن بازی کرده است، صحبت کرد. قدرت الله ایزدی درباره سروش صحت در برنامه دو شات گفت: سروش صحت واقعا نابغه است. معلومات فوق العاده‌ای دارد. نه تنها من بلکه تمام بازیگران از او درس گرفتیم. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
4
0
زیر آسمان شهر! هی بهروز خالی بند؟ هی خشایار؟ همه!! سزای شما همین زیر آسمان شهره، به جهنم . برین ببینین... با لهجه مشهدی...خخخ
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
0
مگه تمام عمر چند تا بهاره .... اخرین کار اقای صحت تاکنونه که واقعا نو اور و در قضای جالبی نوشته و بنمایش درومده
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
0
1
قانونفی نه اسکل قانون مورفی درستش کن تا آبروت نرفته.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان