تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

باید‌ها و نباید‌های رفتن به آرایشگاه

در مطب‌ها با وجود نداشتن وقت قبلی، امکان ویزیت شدن به صورت بین مریض وجود دارد، زیرا ممکن است مساله مرگ و زندگی باشد و هر پزشکی سوگند خورده است تا از جان بیمارانش محافظت کند. اما قبول کنید این مساله در مورد آرایشگاه صدق نمی‌کند.

باید‌ها و نباید‌های رفتن به آرایشگاه

رویداد ۲۴ فائزه مومنی: همه نیاز دارند حداقل ماهی یک بار به آرایشگاه مراجعه کنند. معمولا افراد ترجیح می‌دهند پیش آرایشگری بروند که بهتر می‌تواند خواسته‌هایشان را برآورده کند. بنابراین معمولا یک نفر را به عنوان آرایشگر انتخاب می‌کنند و هر ماه یا زودتر به وی مراجعه می‌کنند و حتی در اغلب اوقات دوستی عمیقی نیز بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

آیا تاکنون به این مساله فکر کرده‌اید که شاید آرایشگرتان تمام حقیقت را به شما نمی‌گوید؟ آن‌ها نیز مانند هر فرد دیگری راز‌های شغلی خود را دارند که آن‌ها را برای هر کسی بازگو نمی‌کنند، اما نگران نباشید؛ ما سیزده راز ناگفته آن‌ها را از زبان خودشان برایتان نقل می‌کنیم، راز‌هایی که به شما کمک می‌کند تا این حرفه را بهتر بشناسید و از زمانی که روی صندلی چرخان آرایشگاه نشسته‌اید بیشترین استفاده را ببرید.


بیشتر بخوانید: فواید کوتاه کردن مو


 

کسی چه می‌داند، شاید پس از خواندن این مطلب آرایشگرتان را بهتر درک کرده و با وی صمیمی‌تر شوید یا شاید هم به فرد دیگری مراجعه کنید؛ تصمیم با شماست.

ما بلد نیستیم معجزه کنیم

ما فقط آرایشگرتان هستیم، غول چراغ جادو یا فرشته مهربان نیستیم که بتوانیم تمام آرزوهایتان را برآورده یا معجزه کنیم. حداقل کاری که از دست ما برمی‌آید این است که موهایتان را به سبک هنرپیشه یا ورزشکار مورد علاقه‌تان درست کنیم ولی نمی‌توانیم قیافه شما را شبیه وی کنیم. پس اگر بعد از درست کردن موهایتان همچنان از قیافه خود راضی نیستید، لطفا به یک متخصص زیبایی مراجعه کنید نه به ما.

نکاتی برای آرایشگاه رفتن

-پنج دقیقه زودتر از وقت تعیین شده به آرایشگاه مراجعه‌کنید

-اگر مشکلی پیش آمده و نمی‌توانید سر وقت در آرایشگاه باشید یا حتی آن روز نیایید، لطفا پیشاپیش به ما خبر دهید. اگر مراجعه به آرایشگاه برای شما یک تفریح یا سرگرمی محسوب می‌شود برای ما یک شغل جدی است بنابراین وقت ما را بی‌جهت تلف نکنید. دیر کردن بیش از حد یا اصلا نیامدن، یک توهین و بی‌احترامی بزرگ به ماست.

-ما کار خود را بلدیم

-به آرایشگرتان بگویید که دقیقا چه مدلی را دوست دارید و اساسا چه می‌خواهید ولی لطفا در کار ما دخالت نکنید. اگر قرار است خودتان همه کار‌ها را انجام دهید دیگر چه نیازی به مراجعه به آرایشگاه دارید؟ می‌توانید در خانه بمانید و سر فرصت و با آرامش مو‌های خود را کوتاه یا آرایش کنید، ولی اگر به ما مراجعه کرده‌اید بقیه کار را به ما بسپارید.

-ما به زندگی خصوصی شما علاقه‌ای نداریم، تنها نکته مهم مو‌های شماست.

باید‌ها و نباید‌های رفتن به آرایشگاه

-ما اصلا علاقه‌ای به شنیدن داستان زندگی شما نداریم. پس لازم نیست سیر تا پیاز زندگی‌تان را برای ما تعریف کنید. فقط موهایتان برای ما مهم است.

-ما پزشک متخصص نیستیم

-در کلاس‌های آموزش آرایشگری روان‌شناسی؛ حقوق، جراحی و مددکاری تدریس نمی‌شوند. بنابراین اگر مشکلی در هر یک از این حوزه‌ها دارید لطفا به متخصص همان رشته مراجعه کنید، تنها ابزار ما قیچی و شانه است.

-موهایتان را مثل دختر‌های دبیرستانی آرایش نکنید

-برخی از خانم‌ها فکر می‌کنند اگر موهایشان را بلند کنند، جوان‌تر به نظر می‌رسند. متاسفیم، این باور درست نیست. باید موهایتان را متناسب با سن‌تان کوتاه و آرایش کنید. اگر مدل مناسبی را انتخاب کنید حتما جوان‌تر به نظر می‌رسید.

-تغییرات هورمونی بر مو‌ها تاثیر مستقیم دارند

-اگر دیدید موهایتان خشک، بی‌حالت و شکننده شده‌اند یا مثل سابق رنگ‌پذیر نیستند، حتما با پزشک‌تان مشورت کنید. اگر با رنگ زدن‌های بیش از حد، بلایی سر مو‌های خود نیاورده‌اید، ممکن است این حالت بر اثر حاملگی یا یائسگی ایجاد شده باشد.

-کوتاه کردن مو‌ها کار پیش پا افتاده‌ای نیست

-از نظر ما کوتاه کردن مو یعنی استفاده از مهارت، دانش و زمان. آیا تاکنون به پزشک‌تان گفته‌اید این فقط یک پا است؟

-کار را به کاردان بسپارید

-اگر تصور می‌کنید می‌توانید به صورت حرفه‌ای موهایتان را رنگ کنید و تازه کلی هم صرفه‌جویی کنید، باید منتظر عواقب احتمالی آن هم باشید.

-توقع نداشته باشید یادمان باشد دفعه قبل موهایتان را چه مدلی کوتاه کردیم.

-برخی از مشتری‌ها توقع دارند موهایشان را دقیقا مانند دفعه قبل کوتاه کنیم. اگر حداقل زمان بین دو مراجعه به آرایشگاه را شش تا هشت هفته در نظر بگیریم و با توجه به اینکه ممکن است در این مدت مو‌های صد‌ها نفر را کوتاه کرده باشیم، چطور به یاد بیاوریم دفعه قبل چه کار کرده‌ایم؟ اگر خیلی از مدل دفعه قبل خوشتان آمده است از خودتان عکس بگیرید و هر دفعه آن را به ما نشان دهید.

-چرا فکر می‌کنید کوتاه کردن موی بچه‌ها باید ارزان‌تر از بزرگ تر‌ها باشد؟

-این کار نه تنها راحت‌تر از اصلاح موی بزرگ‌تر‌ها نیست بلکه به دلیل تکان خوردن و بی‌قراری بچه‌ها، کار سخت‌تری است.

-آرایشگری ما را از نظر جسمی فرسوده می‌کند

-کل روز را سر پا ایستادن عواقب خودش را دارد، درد مفاصل انگشتان دست و کاهش شنوایی، عوارض استفاده بیش از حد از قیچی و سشوار است.

 آرایشگاه مطب نیست

در مطب‌ها با وجود نداشتن وقت قبلی، امکان ویزیت شدن به صورت بین مریض وجود دارد زیرا ممکن است مساله مرگ و زندگی باشد و هر پزشکی سوگند خورده است تا از جان بیمارانش محافظت کند. اما قبول کنید این مساله در مورد آرایشگاه صدق نمی‌کند.

آیا تاکنون درباره شرایط اورژانس آرایشگاهی مطلبی خوانده یا شنیده‌اید؟ یک یا دو روز تاخیر فاجعه به بار نخواهد آورد، اگر به عروسی یا مهمانی ویژه‌ای دعوت شده‌اید باید جلوتر به ما اطلاع می‌دادید نه پنج دقیقه مانده به شروع مراسم. بنابراین اگر به شما گفته می‌شود تمام وقت‌ها پر شده است، بی‌جهت اصرار نکنید تا به صورت «بین مشتری» کارتان را راه بیندازیم. با این کار مجبور خواهیم شد از زمان بقیه مشتری‌ها کم کنیم و کار آن‌ها را با عجله انجام دهیم. آیا خودتان دوست دارید با شما چنین رفتار کنند؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
0
0
نه. ابزارهای تجسس جدید و زیادی دارید.
نظرات شما