تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

ویشکا آسایش کیست؟

ویشکا آسایش یک هنرپیشه و بازیگر محبوب و توانمند ایرانی است. او با بازی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف، توانسته است جایگاه خود را در صنعت سینما و تلویزیون ایران به دست آورد. در ادامه ان مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین فیلو‌ها و بیوگرافی ویشکا آسایش بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی ویشکا آسایش

رویداد۲۴ ویشکا آسایش، بازیگر و طراح لباس و صحنه، در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل رشته طراحی صحنه و لباس از دانشگاه لندن در انگلستان است. ایشان از ۱۹ سالگی علاقه‌مند به بازیگری شد و در این حوزه فعالیت کرد. همچنین، ویشکا آسایش تجربه‌ای طولانی در کوهنوردی نیز دارد.

ویشکا آسایش به زبان‌های فرانسه و آلمانی تا حدودی و زبان انگلیسی به طور کامل مسلط است.

خانواده ویشکا آسایش

ویشکا آسایش کیست؟

ویشکا آسایش در محله سید خندان، خیابان مهاجر به دنیا در تهران به دنیا آمده است. او تنها یک خواهر بزرگتر به نام "آویسا" دارد. پدر وی مهندسی در زمینه تاسیسات ساختمانی و مادرش تحصیلکرده رشته "مونته سری" در لندن است و در ایران به عنوان معلم مهد کودک فعالیت می‌کند.

پدربزرگ وی به نام "شین پرتو" اهل کنگاور بود و یک شاعر، نویسنده و زبان‌شناس کرد بود. او سال‌ها به عنوان سفیر برای وزارت امور خارجه در هندوستان خدمت کرده است.

مهاجرت ویشکا آسایش

ویشکا آسایش از سن ۴ سالگی و در مهدکودک شروع به تحصیل کرده است و سپس در مدرسه فرانسوی "انستیتو مریم" در تهران در پایه‌های آمادگی و کلاس اول تحصیل کرده است. در این مدرسه، به زبان‌های فارسی و فرانسه درس می‌خواند.

بعد از اتمام سال سوم راهنمایی، وی همراه با خواهر بزرگترش (یک سال از وی بزرگتر) به کشور آلمان سفر کردند تا به همراه عمویشان زندگی کنند و سپس با گرفتن ویزای لندن، برای مهاجرت به خاله‌هایشان در لندن آماده شوند. اما به دلیل عدم دریافت ویزا، به ایران بازگشتند و در رشته ریاضی و فیزیک درس خواندند.

ورود ویشکا آسایش به دنیای بازیگری

ویکشا آسایش درخصوص بازیگر شدن خود اینگونه می‌گوید: «من با اینکه بخاطر دایی ام «مازیار پرتو» (فیلمساز) خیلی در جریان اتفاق‌های سینما بودم، اما وسوسه بازی نمی‌شدم، در خانه ما بیشتر موسیقی اهمیت داشت.

یک روز در خانه، مشغول گپ زدن با دایی بودم که ایشان به من گفتند ویشکا ما در حال انتخاب بازیگر برای سریال «امام علی» هستیم، دوست داری بازی کنی؟ 

من هم، چون فکر کردم دایی من را دست انداخته با خنده گفتم البته، خلاصه من برای تست گریم به پشت صحنه کار رفتم، تست دادم و شوخی شوخی انتخاب شدم.

تا آخرین لحظه‌ای که جلوی دوربین قرار نگرفته بودم، فکر می‌کردم یکی می‌آید به من می‌گوید؛ خانم ما شما را دست انداختیم.

ویشکا آسایش کیست؟

اما در کمال تعجب هیچ کسی این حرف را به من نزد و من سال ۱۳۷۰ در ۱۹ سالگی یکی از مهم‌ترین نقش هایم (نقش قطام) را بازی کردم.

بعد از ضبط سکانس‌های من در سریال «امام علی (ع)» برای ادامه تحصیل راهی کشور انگلستان شدم و به مدت پنج سال در این کشور حضور داشتم.

از سیستم کنکورمان بدم می‌آمد، چرا باید برای رشته گرافیک، عربی می‌خواندم؟ این خیلی مهم بود که بروم و روی پای خودم بایستم که بهترین اتفاق زندگی من شد».

شهرت ویشکا آسایش 

ویشکا آسایش کیست؟

در سال ۱۳۷۶، ویشکا آسایش با فیلم "ساحره" به کارگردانی داوود میرباقری دوباره به صحنه بازگشت. سپس در سال ۱۳۷۷ با فیلم "عشق + ۲" به کارگردانی رضا کریمی فعالیت خود را ادامه داد.

یکی از حضور‌های برجسته ویشکا آسایش در سینما در سال ۱۳۸۹ در فیلم "مسافری از ری" بود. این حضور بازیگری او را به نمایشگاه جشنواره فیلم فجر و سایر جشنواره‌های معتبر رساند. سپس در همان سال، با فیلم "ورود آقایان ممنوع" به کارگردانی رامبد جوان، بازی درخشانی داشت.

همسر ویشکا آسایش

ویشکا آسایش کیست؟

ویشکا آسایش درخصوصو آشنایی و ازدواج با همسر خود می‌گوید: «در رفت و آمد‌هایی که از انگلیس به ایران داشتم با رضا قبادی آشنا شدم و از همان ابتدا با خودم فکر کردم که او همان کسی است که من برای زندگی مشترک تو رویاهام دارم. 

او جنتلمن، جدی و قد بلند بود، برای اینکه رضا رو بیشتر بشناسم وقت زیادی رو صرف کردم و هر روز علاقه من بیشتر میشد.

یک روز با خودم فکر کردم که نباید بیشتر از این وقت رو هدر بدهم و موضوع را با رضا در میان گذاشتم و علاقه ام رو بهش گفتم و گفتم دوست دارم با هم ازدواج کنیم که خوشبختانه پیشنهاد من از طرف رضا با استقبال مواجه شد.

بعد از اون هم من قید زندگی در خارج از کشور رو زدمو به ایران آمدم تا با رضا زندگی خوبی رو تجربه کنم و الان هم از زندگیم کاملا راضیم».

فرزند ویشکا آسایش

ویشکا آسایش کیست؟

«بعد از ازدواج خیلی زود تصمیم به بارداری گرفتم و در سال ۸۴ پسرم «گیو» به دنیا آمد، رابطه من چندان شبیه رابطه یک مادر با بچه ام نیست.

من و پسرم درست عین دو تا دوست هستیم و مدام سر به سر هم می‌گذاریم و از حسی که بین ما وجود دارد غرق شادی می‌شویم».

معنی اسم ویشکا

«پدربزرگم دکتر علی شین پرتو دکترای ادبیات داشت که نویسندگی هم می‌کرد، ایشان بسیار اهل کتاب و شعر بود که همه برای انتخاب اسم سراغ ایشان می‌رفتند.

اسم من رو هم ایشان انتخاب کردند که به معنی «نعمت الهی» است».

کشف حجاب ویشکا آسایش

ویشکا آسایش کیست؟

ویشکا آسایش با حضور در نمایشگاه هنر مدرن و معاصر پاریس تصاویر بی حجاب خود را به اشتراک گذاشته است.

جایزه ویشکا آسایش از آمریکا

ویشکا آسایش در سال ۱۴۰۰ برای بازی در فیلم "گورکن" به کارگردانی کاظم ملایی، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم‌های آسیایی لس آنجلس را دریافت کرد.

او چند هفته قبل نیز در جشنواره بین‌المللی فیلم ریورساید و جشنواره فیلم زمستان نیویورک برای همین فیلم، جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرده بود.

بهترین فیلم و سریال‌های ویشکا آسایش

● ۵۰ کیلو آلبالو – ۱۳۹۴ دراکولا – ۱۴۰۰ (شبکه خانگی)
● من و شارمین – ۱۳۹۴  امام علی – ۱۳۷۰
● دراکولا – ۱۳۹۴ معصومیت از دست رفته – ۱۳۸۱ (طراح صحنه)
● خوب، بد، جلف – ۱۳۹۴  نردبام آسمان – ۱۳۸۸
● نهنگ عنبر ۲ – ۱۳۹۵  مختارنامه – ۱۳۸۹
● تروماى سرخ – ۱۳۹۵  پرده نشین – ۱۳۹۳
● خوک – ۱۳۹۶ دیواربه‌دیوار – ۱۳۹۶
● مارموز – ۱۳۹۶ دیوار به دیوار ۲ – ۱۳۹۷
● سال دوم دانشکده من – ۱۳۹۶ نهنگ آبی – ۱۳۹۸ (شبکه خانگی)
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
8
3
فرهنگ و هنر
کوهستان برفی
شیر نشان
مشعل نور
انسانیت زن آزادگی
آدمیت مرد تابندگی
راه درست زندگی 20
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
خواهش می کنم از خبرگزاری رویداد۲۴؛ یه تحقیقی درباره پارک محل تردد آقای "محمد معصومی" داشته باشید و ساقی حرام خور ایشان را پیدا کنید. آقا خسته شدیم از هجویات این آقا پای هر چیز. این جملات نامنظوم قطعا از ذهن آلوده به مواد قاطی دار فقط می تواند تراوش کند
راهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
5
5
دمتون گرم بانو
سیا
|
Belgium
|
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
6
5
بازیگران زن وقتی مهاجرت میکنند به خارج از کشور کشف حجاب با لخت شدن را عوضی میگیرند .
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
5
6
اینم شده اعتراض. اعتراضهای سوسول بازی. رقص رایگان بغل رایگان. زر مفت رایگان.!
پاسخ ها
محمدمعصومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
سینما هنر
فیلم ارتباط فرانسوی نو
زر ... ؟
طرز فکر
سی موج نو
بندر مارسی ...
مار طبیعت بی گناه است
خدا طبیعی خوب آفرید
آندانا رز
تار عنکبوتی دشمن ژان واژه
خانه عنکبوت
سست ترین بنیان را دارد
حرف حق حرف خداست
ناشناس
| Netherlands |
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
بسی چرند گویی معصومی جان!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
4
1
داستان همینه کسی از رومیلش اقدام به مهاجرت نداره کشوری که توش آزادی بیان واندیشه گم باشه فقرحکومتی داشته باشه سرکوب عدالت داشته باشه بین مردمش نفاق وفاصله بندازه یه عده رو عزیز دردونه بدونه ...بدونه ویه گروه رو ارازل بی دین ومعاند و...بدونه به متخصصینش بخاطراختلاف صلیغه بها نده رسانه آزاد نداشته باشه باسیاستهاوبی سوادیش فقر وبیکاری به ارمغان داشته باشه وخیلی چیزهاکه جای گفتنش نیس تهش میشه مهاجرت شک نکنید اگه وضع اقتصادی مردم خوب بود نیمی از مردم مهاجرت میکردن چون ناامیدن وخسته حکومت یکرطفه شده وچشمش رو بروی خیلیا بسته وانگار مردم کشورش نیستن
ثاقبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
0
2
چقدر این فتنه رو دوست داشتم.
یه غربال حسابی آخرالزمانی اتفاق افتاد و پلیدی و پلشتی باطن خیلی‌ها نمایان شد.
خداوندا همه‌ی وقایع تحت سناریوی تو اتفاق میفتن.
هزاران بار تو را سپاس.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان