تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۲ مهر ۱۴۰۲

علت قطع و وصل شدن صدای اسپیکر بلوتوث

به لطف اسپیکرهای بلوتوثی، دیگر برای گوش کردن به موسیقی با صدای بلند نیازی به سیم‌های طولانی نیست. فقط با وصل شدن به اسپیکر، می‌توانید ساعت‌ها موسیقی گوش دهید یا حتی برای برگزاری مهمانی‌ها از اسپیکر به‌جای باند و ضبط استفاده کنید.

علت قطع و وصل شدن صدای اسپیکر بلوتوث

رویداد۲۴ اسپیکرهای بلوتوثی، در برخی مواقع دچار یک مشکل بزرگ مانند قطع و وصل شدن صدا می‌شوند. این اتفاق آزاردهنده لذت گوش کردن به موسیقی را کاهش می‌دهد و آرامش یا هیجانی که داشته‌اید را از بین می‌برد. قطع شدن صدای اسپیکر بلوتوثی دلایل متعددی دارد که ما در این مقاله قصد بررسی آن‌ها را داریم. برای پیدا کردن علت قطع و وصل شدن صدای اسپیکر بلوتوثی و رفع این مشکل، اطلاعات این مقاله برای شما مفید و کاربردی خواهد بود.

فاصله بیش از حد بین دو دستگاه؛ ساده‌ترین علت قطع صدای اسپیکر

اگر فاصله بین اسپیکر بلوتوثی و دستگاه متصل به آن مانند گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ بیش از محدوده برد بلوتوث باشد، اتصال قطع می‌شود. معمولا اسپیکرهای بلوتوثی طول برد 10 متری دارند، یعنی اگر دستگاهی که به اسپیکر متصل است در 10 متری اسپیکر باشد، مشکلی ایجاد نمی‌شود؛ اما چنانچه این بین مانعی مانند دیوار وجود داشته باشد یا فاصله اسپیکر و دستگاه بیش از 10 متر شود، صدای اسپیکر با قطعی یا خش‌خش مواجه خواهد شد.

برای رفع این مشکل باید اسپیکر و گوشی را در کنار یکدیگر قرار دهید تا اتصال بلوتوثی تضعیف‌شده مجددا تقویت شود. اگر برد بلوتوثی و قدرت چیپ بلوتوث در اسپیکر برای شما اهمیت بالایی دارد، پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید اسپیکر به سراغ محصولاتی از برند جی بی ال یا هارمن کاردن بروید. محصولات این برندها با جدید‌ترین فناوری‌ها عرضه می‌شوند و مشکلات اتصال کمتری نسبت به برندهای متفرقه دارند. 

تداخل در اتصال بلوتوثی؛ علت قطع شدن صدای اسپیکر بلوتوثی

اگر در محیطی هستید که چندین دستگاه بلوتوثی وجود دارد، امواج دستگاه‌ها اختلالی ایجاد می‌کند که علت قطع صدای اسپیکر است. همچنین امواج رادیویی ممکن است باعث قطع و وصل شدن صدا شوند. این مشکل به‌خاطر تداخل در خوانایی کدک‌های صوتی رخ می‌دهد؛ زیرا اسپیکر نمی‌تواند در چنین محیط‌هایی امواج دستگاه موردنظر را شناسایی کند.

راه‌حل این مشکل خاموش کردن دستگاه‌هایی است که به آن‌ها نیاز ندارید. سپس می‌توانید به اسپیکر موردنظر خود وصل شوید. البته برای برخی از اسپیکرها مانند هارمن کاردن استودیو 3 که قابلیت اتصال خودکار دارند، این مشکل کمتر دیده می‌شود و رایج نیست. این اسپیکر دستگاه شما را شناسایی می‌کند و به‌صورت اتوماتیک به آن وصل می‌شود. 

علت قطع و وصل شدن صدای اسپیکر بلوتوث

شاید باتری اسپیکر بلوتوثی شارژ کمی دارد! 

شاید در نگاه اول میزان شارژ باتری نامرتبط به اتصال بلوتوثی باشد، اما باتری ضعیف یا کم بودن شارژ را می‌توان علت قطع و وصل شدن صدای اسپیکر بلوتوثی دانست. زمانی که باتری ضعیف شود، انرژی موردنیاز برای فعالیت چیپ بلوتوثی تامین نخواهد شد که مساوی است با قطع و وصل شدن صدای اسپیکر. اگر به‌تازگی باتری را شارژ کرده‌اید و باز هم با این خطا مواجه شده‌اید، مشکل از بخش دیگری است.

ممکن است نرم‌افزار یا چیپ بلوتوثی دستگاه مشکل داشته باشد که باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. اگر توان باتری برای شما اهمیت بالایی دارد، اسپیکر جی بی ال اکستریم 3 بهترین گزینه برای شماست. این اسپیکر تا 15 ساعت توان نگهداری شارژ دارد و برای سفر‌ها یا استفاده طولانی‌مدت گزینه‌ای عالی است. شما می‌توانید همین حالا جی بی ال اکستریم 3 اصل را با بهترین قیمت از تهران اسپیکر خریداری کنید. 

خرابی چیپ بلوتوث؛ علت قطع و وصل شدن صدای اسپیکر بلوتوثی

اگر چیپ بلوتوث دچار مشکل شده باشد، به‌خوبی کار نمی‌کند و قابلیت اتصال ندارد؛ زیرا امواجی که برای ایجاد اتصال لازم است ارسال نمی‌شوند. قطع شدن صدای اسپیکر بلوتوثی، خاموش شدن ناگهانی یا خش‌خش در زمان گوش کردن به موسیقی، نشانه‌های خرابی چیپ اسپیکر بلوتوثی است. این قطعه کوچک وظیفه دارد تا کدک‌های بلوتوثی که از سمت گوشی ارسال می‌شوند را رمزگشایی کند و داده‌های رمزگذاری‌شده را به گوشی بفرستد.

به‌این‌ترتیب اتصال حفظ می‌شود و زمانی که این قطعه خراب شود، دیگر نمی‌توان به اسپیکر وصل شد. اگر چیپ بلوتوث اسپیکر شما خراب شده است، پیشنهاد می‌کنیم هزینه‌ای صرف تعمیر آن نکنید؛ زیرا چیپ‌های موجود در بازار کیفیت خوبی ندارند. از طرفی احتمال دارد قطعه مجددا در مدت زمان کوتاهی خراب شود. بهترین گزینه‌ای که برای شما وجود دارد، خرید یک اسپیکر نو از برندهای معتبر بازار است. 

علت قطع و وصل شدن صدای اسپیکر بلوتوث

بهترین اسپیکرها با تضمین اصالت کالا را از تهران اسپیکر بخواهید

فاصله بیش از حد، تداخل در اتصال بلوتوثی، ضعیف بودن باتری و خرابی چیپ بلوتوثی را می‌توان علت قطع صدای اسپیکر دانست. وجود این مشکلات کارکرد اسپیکر بلوتوثی را مختل می‌کند و نمی‌توان به‌راحتی از اسپیکر استفاده کرد. خرابی چیپ بلوتوث یا خرابی باتری، مشکلاتی هستند که برای رفع آن‌ها باید از تعمیرکاران اسپیکر کمک بگیرید.

البته هیچ تضمینی وجود ندارد که دستگاه شما پس از تعمیر مجددا خراب نشود؛ پس چرا هزینه‌های تعمیر را صرف خرید یک دستگاه جدید نکنید؟ شما می‌توانید همین حالا اسپیکر موردنظر خود را از بهترین برندها از فروشگاه تهران اسپیکر خریداری کنید. در این فروشگاه تنوع محصولی شگفت‌انگیزی وجود دارد و علاوه‌بر دستگاه‌های پخش صدا شما می‌توانید هدفون یا ایرباد نیز بخرید. کلیه دستگاه‌های موجود در تهران اسپیکر اصل هستند و همراه با پک اصلی عرضه می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم محصولات فروشگاه اینترنتی تهران اسپیکر با قیمت‌های جذاب را از دست ندهید و همین حالا از آدرس tehranspeaker.com دیدن کنید. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: موسیقی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان