تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲

افزایش جمعیت یوزپلنگ در استان سمنان در سال آینده/ آذر و توران می‌توانند باردار شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: یوزپلنگ‌های «آذر» و «توران» از سال آینده می‌توانند مادرشدن را تجربه کنند.

افزایش جمعیت یوزپلنگ در استان سمنان در سال آینده/ آذر و توران می‌توانند باردار شوند!

رویداد۲۴ مشرق نوشت: بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به قرارگرفتن یوزپلنگ‌های «آذر» و «توران» در آستانه ۲سالگی گفت: وضعیت جسمی این یوز‌ها مساعد است و از سه سالگی می‌توانند مادرشدن را تجربه کنند.

او ابراز کرد: «توران» و «آذر» ۲ یوزپلنگ ماده نابالغ هستند که واکسیناسیون این یوز‌ها به منظور ارتقای ایمنی بدنشان انجام شد و اکنون دارای سلامت جسمانی مناسب هستند.

وی با بیان اینکه توله یوزپلنگ‌ها «آذر» و «توران» آذر ماه یک ساله می‌شوند، ادامه داد: یوز‌های توران و آذر نویدبخش پویایی و افزایش جمعیت یوزپلنگ در استان سمنان هستند.


بیشتر بخوانید: به بهانه نهم شهریور ماه روز ملی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی


ظاهری اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده یوزپلنگ جزو پستانداران چندهمسری است و از ۲ تا سه سالگی بالغ می‌شود و تا هشت سالگی قدرت زادآوری دارد و نوع زایش یوزپلنگ آسیایی چندقلوزایی است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان تصریح کرد: منطقه توران یا خارتوران یکی از سه منطقه حفاظت شده ایران با مساحت یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار، زیستگاه یوزپلنگ ایرانی به شمار می‌رود که در شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان قرار دارد؛ این منطقه یکی از سه منطقه حفاظت شده ایران با مساحت قابل توجه، خاستگاه زیست یوزپلنگ ایرانی به شمار می‌رود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: یوزپلنگ ایرانی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان