تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۱۳ مهر ۱۴۰۲

آموزش برنامه‌نویسی را از کجا شروع کنیم؟

برنامه‌نویسی یکی از پردرآمدترین شغل‌های جهان است. همین موضوع باعث شده تا در سال‌های اخیر سروصدای زیادی به پا کند و در میان افراد به محبوبیت فوق‌العاده‌ای برسد. افزایش سطح درآمد این شغل و البته جذابیت آن، باعث شده تا افراد زیادی به فعالیت در این حوزه علاقه پیدا کنند و به هر نحوی به دنبال فراگیری آموزش برنامه‌نویسی باشند.

رویداد۲۴  برنامه‌نویسی یکی از پردرآمدترین شغل‌های جهان است. همین موضوع باعث شده تا در سال‌های اخیر سروصدای زیادی به پا کند و در میان افراد به محبوبیت فوق‌العاده‌ای برسد. افزایش سطح درآمد این شغل و البته جذابیت آن، باعث شده تا افراد زیادی به فعالیت در این حوزه علاقه پیدا کنند و به هر نحوی به دنبال فراگیری آموزش برنامه‌نویسی باشند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید اما نمی‌دانید آموزش برنامه‌نویسی را از کجا شروع کنید، در ادامه با همراه شوید.

آموزش برنامه‌نویسی را از کجا شروع کنیم؟

 آموزش برنامه‌نویسی را از کجا شروع کنیم؟

 اگر از علاقه‌مندان به این حوزه جذاب و پول‌ساز هستید، توصیه می‌شود ابتدا نکاتی را مدنظر قرار دهید تا در ادامه کار با مشکلی مواجه نشوید.

 علاقه یا درآمد

 تعیین کنید که هدف شما از ورود به این شغل علاقه و اشتیاق است یا تنها به دلیل رسیدن به درآمد بالا قصد دارید در این حوزه فعالیت کنید. همان‌طور که می‌دانید ورود به هر شغلی اگر تنها باهدف کسب درآمد صورت گیرد، قطعاً نتایج مطلوبی به همراه نخواهد داشت. فردی که تنها با این هدف وارد شغلی می‌شود، خیلی زود خسته شده و در ادامه راه دچار مشکل می‌شود.

 اما علاقه و اشتیاق برای ورود به هر شغلی از جمله برنامه‌نویسی می‌تواند زمینه رشد و پیشرفت را برای افراد به همراه داشته باشد. از نمونه بزرگان صنعت برنامه‌نویسی می‌توان به بیل گیتس اشاره کرد که از همان دوران کودکی به دلیل شدت علاقه‌اش به این مبحث، توانست در سن ۱۳ سالگی اولین برنامه کامپیوتری را ارائه دهد.

آموزش برنامه‌نویسی را از کجا شروع کنیم؟

 معرفی برنامه‌نویسی دسکتاپ

 این نوع از برنامه‌نویسی مربوط به برنامه‌هایی است که قابلیت اجرا در کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها را دارند. بیشترین میزان برنامه‌هایی که در این حوزه نوشته شده است، به سیستم‌عامل ویندوز مربوط می‌شوند و افراد زیادی در این حوزه مشغول به برنامه‌نویسی هستند.

 برنامه‌نویسی دسکتاپ شامل طیف گسترده‌ای برنامه‌ها می‌شود که به طور معمول همه ما برای یکبار هم که شده با آن‌ها کار کرده‌ایم. از جمله معروف‌ترین این برنامه‌ها که قطعاً روی هر کامپوتری نصب و اجرا می‌شود برنامه پرکاربرد Office است. از دیگر برنامه‌های مهم این حوزه می‌توان به برنامه‌های مالی و حسابداری اشاره کرد.

 معرفی برنامه‌نویسی تحت وب

 این روزها نرم‌افزارهای تحت وب و سایت‌ها یکی از محبوب‌ترین نوع نرم‌افزارها به شمار می‌روند. با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توان بسیاری از کارهایی را که در گذشته وقت زیادی از ما می‌گرفت را به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام داد.

 برای دسترسی به این نرم‌افزارها می‌توانید از مرورگرها استفاده کنید. در این شیوه، کاربر دستورات مختلف را از طریق مرورگر به سرور ارسال می‌کند و بعد از انجام پردازش‌های مختلف، کاربر نتیجه این پردازش را از طریق مرورگر دریافت خواهد کرد.

 برنامه‌نویسی تحت وب به دو بخش بک‌اند و فرات‌اند تقسیم می‌شود. فرات‌اند مربوط به طراحی ظاهر سایت می‌شود و بک‌اند به بخش سرویس تحت وب مربوط است. در سال‌های اخیر این حوزه از برنامه‌نویسی به شکل ویژه‌ای مورد استقبال قرار گرفت و افراد زیادی برای فعالیت در این حوزه مشتاق شده‌اند؛ چراکه امروزه بسیاری از فعالیت‌ها در حوزه وب صورت می‌گیرد و حتی کسب‌وکارهای سنتی نیز به یک وب‌سایت نیاز دارند.

 معرفی برنامه‌نویسی موبایل

 موبایل‌ها و تبلت‌ها امروزه بخش بزرگی از زندگی ما را با خود درگیر کرده‌اند و برای بسیاری از کارها از آن‌ها استفاده می‌کنیم؛ بنابراین نیازی نیست راجع به اهمیت آن‌ها بیشتر از این صحبت کنیم. همین موضوع باعث شده تا برنامه‌نویسی در حوزه موبایل به یکی از داغ‌ترین بخش‌های برنامه‌نویسی تبدیل شود.

 به‌طورکلی سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند به دو دسته lOS و اندروید تقسیم می‌شود و افرادی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند، در همان ابتدای کار بخش موردعلاقه خود را انتخاب می‌کنند؛ بنابراین اگر شما نیز قصد فعالیت در این بخش را دارید، باید ابتدا مشخص کنید که تمایل به فعالیت در کدام بخش را دارید.

 باتوجه‌به اینکه بیش از ۵۰ درصد از سهم بازار موبایل را اندروید به تسلط خود در آورده است؛ بنابراین فعالیت در این حوزه می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. ضمن اینکه این سیستم‌عامل در کشور ما بیشترین میزان محبوبیت و کمترین میزان محدودیت را دارد، می‌تواند دلایل مناسبی برای انتخاب باشد. اما در نهایت این شما هستید که حق انتخاب دارید و باید بر اساس علایق خود، در یک حوزه به یادگیری و آموزش بپردازید.

آموزش برنامه‌نویسی را از کجا شروع کنیم؟

برای شروع آموزش برنامه‌ریزی باید به کجا مراجعه کنیم؟

 اگر از علاقه‌مندان به حوزه برنامه‌نویسی هستید و حوزه کاری خود را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید فایل‌های آموزشی برنامه‌نویسی نظیر برنامه‌نویسی پایتون و Php را که توسط سایت‌های مختلف ارائه می‌شوند تهیه کنید و با کمک آن‌ها قدم در این راه بگذارید.

 باتوجه‌به اینکه مراکز مختلفی در این حوزه به فعالیت و ارائه نسخه‌های آموزشی می‌پردازند، مهم است که کدام را برای آموزش برنامه‌نویسی انتخاب می‌کنید. از جمله مجموعه‌های معتبر در این حوزه، می‌توان به دوران آکادمی اشاره کرد. این مجموعه برنامه‌های آموزشی پایتون و Php که توسط اساتید زبده و کاربلد ارائه شده‌اند را با قیمتی مناسب و کیفیتی مطلوب به علاقه‌مندان ارائه می‌کند.

 در صورت تمایل می‌توانید سری به این سایت بزنید و پس از بررسی قیمت دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی در حوزه‌های مختلف، دوره آموزشی موردنیاز خود را تهیه کنید و اولین قدم را برای ورود به دنیای جذاب، پرچالش و البته پرپول برنامه‌نویسی بردارید.

 چرا دوران آکادمی؟

 اگر با این سوال مواجه هستید که چرا باید به دوران آکادمی اعتماد کرد و چرا ما این مجموعه را برای شما علاقه‌مندان به حوزه برنامه‌نویسی معرفی کرده‌ایم. بهتر است بدانید که دلایل ما شامل موارد زیر می‌شوند.

  • این مجموعه علاوه بر ارائه بسته‌های آموزشی باکیفیت و سطح بالا، از نظر اقتصادی نیز بسیار به‌صرفه است و در مقایسه با سایر سایت‌ها هزینه کمتری را در قبال فروش بسته‌های آموزشی به کارآموزان دریافت می‌کند.

  • این مجموعه به طور مرتب دوره‌های آمادگی آزمون را به‌منظور هدایت بهتر دانش‌پذیران و موفقیت آن‌ها در حوزه برنامه‌نویسی برگزار می‌کند.

  • از دیگر مزایای دوران آکادمی می‌توان به ارائه مشاوره‌های رایگان و پشتیبانی قوی این مجموعه به دانش‌پذیران اشاره کرد.

  • جالب است بدانید که این مجموعه در بیش از هزاران پروژه سازمانی حضور دارد، بنابراین احتمال معرفی دانش‌پذیران به بازار کار توسط این مجموعه بسیار بالاست.

آموزش برنامه‌نویسی را از کجا شروع کنیم؟

برچسب ها: برنامه نویسی
نظرات شما