تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

تاثیر حملات موشکی حماس به اسرائیل بر منطقه چیست؟

حسن هانی‌زاده درباره حملات مقاومت فلسطین به اسرائیل گفته جنگ از غزه شروع شده است و سایر مناطق کرانه غربی و همچنین اردوگاه «جِنین» و «الخلیل» و «حیفا» گسترش پیدا کرده است، به طوری‌که بیشتر شهر‌های ارازی اشغالی درگیر جنگ هستند و زندگی در این مناطق فلج شده است.

حمله فلسطین به اسرائیل

رویداد۲۴ سعید شمس: حسن هانی‌زاده تحلیلگر مسائل خاورمیانه در واکنش به حمله مقاومت فلسطین به اسرائیل در عزه به رویداد۲۴ می‌گوید: اسرائیل دست به ماجراجویی کاملاً اشتباه زده است. بخش‌هایی از این گفتگو در ادامه می‌آید:

*‌ باتوجه به ماجراجویی‌های اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی غزه و همچنین «حمله به دانشکده نظامی هاوس» در سوریه و «تهدید علیه مردم جنوب لبنان» و همچنین «حمله به شهر و اردوگاه جنین» به نظر می‌رسد شرایط منطقه و آماده‌باش رزمندگان فلسطین نشان می‌دهد خاورمیانه در حال ورود به جنگی فراگیر در منطقه است.

*‌ در این شرایط حماس توانسته ۵ هزار موشک از مراکز حساس به سمت تاسیس‌های نظامی و امنیتی اسرائیل ارسال کند که این موجب شد هزاران نفر از مردم اسرائیل به زیرزمین‌ها پناه ببرند و همچنین در اراضی اشغالی حالت فوق‌العاده حاکم شود.

*‌ ارتش رژیم صهیونیستی برای نخستین‌بار در طول ۱۰ سال گذشته به حالت آماده‌باش در آمده و نیرو‌های ذخیره‌اش را فرا خوانده است که این نشان می‌دهد شرایط کاملا بحرانی است و ارتش اسرائیل اگر تصمیم به ادامه جنگ داشته باشد، با شکستی دیگر بعد از جنگ ۳۳ روزه لبنان در ۲۰۰۶ روبرو خواهد شد.

حماس روزانه صد‌ها موشک به مراکز حساس نظامی و امنیتی اسرائیل پرتاب می‌کند

*‌ روز‌های حساسی در پیش است و اسرائیل به این دلیل قادر به ادامه جنگ نیست که نقشه راهی از جانب حماس ترسیم شده تا روزانه صد‌ها موشک به مراکز حساس نظامی و امنیتی در تل‌آویو و سایر شهر‌های اراضی اشغالی پرتاب کند.

*‌ جنگ از غزه شروع شده است و سایر مناطق کرانه غربی و همچنین اردوگاه «جِنین» و «الخلیل» و «حیفا» گسترش پیدا کرده است، به طوری‌که بیشتر شهر‌های اراضی اشغالی درگیر جنگ هستند و زندگی در این مناطق فلج شده است.


بیشتر بخوانید:

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اسرائیل

نتانیاهو: در وضعیت جنگی قرار داریم

ویدئو‌هایی از حمله موشکی و درگیری فلسطین و اسرائیل


*‌ حماس جبهه‌ای گسترده را شامل جهاد اسلامی و سایر رزمندگان فلسطینی را مهیا کرده و به نظر می‌رسد تعداد موشک‌هایی که به سوی تل‌آویو پرتاب شده است، برد بسیار بالا و قدرت تخریبی بیشتری دارد که این نشان می‌دهد معادله این جنگ و معادله میدانی به نفع رزمندگان فلسطین تغییر کرده است.

حماس می‌خواهد جنگ به نقطه‌ای برسد که بتواند از اسرائیل امتیاز بگیرد

*‌ اینکه جنگ فعلی تا چه زمانی ادامه داشته باشد، بستگی به این دارد که واسطه‌های بین‌المللی چطور و به چه شکل به این اتفاق واکنش نشان بدهند. با این حال با توجه به قدرت و توان حماس، این جنگ را طولانی خواهد کرد. هر چند که الان چون آثار شکست در همین روز اول در ارتش اسرائیل نمایان شده است، قدرت‌های منطقه و فرامنطقه‌ای برای توقف جنگ وساطت خواهند کرد. قصد حماس این است که جنگ را به سرانجامی برساند که بتواند از رژیم صهیونیستی امتیاز بگیرد.

تبعات جنگ فلسطین و اسرائیل به سوریه و لبنان و عراق می‌رسد

*‌ جنگی که امروز شروع شده اگر با همین شدت و حدت ادامه پیدا کند، منطقه هم از تبعاتش در امان نخواهد ماند و حتی ممکن است به کشور‌های لبنان و سوریه هم سرایت کند و مشخصاً باید اذعان داشت، محور مقاومت در آینده درگیر این جنگ خواهد شد. در حقیقت اگر جنگ از کنترل خارج شود، خاورمیانه را دچار چالشی جدی کرده و کشورهایی چون لبنان، سوریه و حتی عراق را درگیر خود کند.

*‌ در قوانین رژیم صهیونیستی این آمده که اگر حالت جنگی اعلام شود، نیرو‌ها به الحاق به ارتش ملزم خواهند شد و همین دلیل تمام نیرو‌های اسرائیلی که حدود ۲۰۰ هزار نفر هستند، به ارتش فراخوانده خواهند شد و یک جنگ کاملاً منطقه‌ای را رقم خواهند زد که این حالت، حالتی فوق‌العاده و نشانه وجودِ جنگ شدیدی در اراضی اشغالی است.

*‌ محور مقاومت در حال منسجم کردن خود و بازیابی توان است. با این توضیح که جبهه‌ای گسترده شکل گرفته است که اگر شرایط اجازه بدهد، محور مقاومت به طور جدی وارد عمل خواهد شد زیرا اسرائیل ماجراجویی اشتباه کرده و پیامد‌هایی برای خودِ اسرائیل خواهد داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
2
17
مرگ برروسیه که نمی گذارد کشورما سروسامان بگیرد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان