تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
سومین روز از جنگ ۷ اکتبر؛

شمار زخمی‌های اسراییلی به بیش از ۲ هزار نفر رسید/ اسقرار جنگنده‌های آمریکایی بیشتر در خلیج فارس

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس صبح روز شنبه عملیات نظامی علیه اسراییل آغاز کرد. امروز دوشنبه، سومین روز از جنگ میان فلسطین و اسراییل است.

شمار زخمی‌های اسراییلی به بیش از ۲ هزار نفر رسید/ اسقرار جنگنده‌های آمریکایی بیشتر در خلیج فارس

رویداد۲۴ شبکه شرق نوشت: روز سوم توفان الاقصی با ادامه درگیری‌ها میان نیرو‌های اسرائیلی و فلسطینی ادامه یافت. همچنین در کرانه باختری فلسطینی‌ها در مناطق مختلف با اسراییلی‌ها درگیر شده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که شمار زخمی‌های توفان الاقصی تا کنون به ۲ هزار و ۳۸۳ نفر رسیده است که از ۲۲ زخمی قطع امید شده است و ۳۴۵ زخمی نیز حال‌شان وخیم است.

تیپ‌های ناصر صلاح الدین اعلام کرد که «رأفت حرب ابو هلال» یکی از فرماندهان این گروه بامداد امروز در بمباران هوایی اشغالگران به شهادت رسیده است.

در پی آغاز این جنگ و تأثیر آن بر منطقه خاورماینه بهای جهانی نفت امروز دوشنبه ۳ درصد شاهد افزایش شد. نفت برنت با ۳.۴۲ درصد افزایش به بشکه‌ای ۸۷.۴۷ دلار رسید. نفت تگزاس نیز با ۳.۷۰ درصد افزایش به بشکه‌ای ۸۵.۸۵ دلار رسید.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که تعداد شهدای این جنگ ۴۳۶ نفر رسید. وزارت بهداشت در نوار غزه تأکید کرد که تعداد زخمی‌ها نیز به ۲ هزار ۲۷۱ نفر رسید.

زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی به مناسبت عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: به نبرد ادامه و با اراده‌مان معادله را تغییر خواهیم داد. تا این لحظه بیش از ۳۰ اسیر نزد جنبش جهاد اسلامی است.

اعتماد نوشت: دو اتفاق بین‌المللی بیش از هر چیز، دو اتفاق بزرگ منطقه را تحت‌تاثیر قرار داده. اولی جنگ میان اسراییل و حماس است که در دو روز گذشته، تلفات بسیاری به جای گذاشته و ابعاد بزرگی داشته است. اتفاق دوم، زلزله‌ای است که همزمان با جنگ در خاورمیانه در منطقه افغانستان و شهر استراتژیک هرات رخ داده است.

قیمت طلا بالا رفته و در ایران، سکه تمام‌بهار آزادی تا سطح ۳۰ میلیون تومان نیز قیمت خورده است. این در حالی است که تحت‌تاثیر اتفاقات رخ داده، شاخص بورس تهران نیز دیروز سقوط سنگینی را تجربه کرد و تا آستانه از دست دادن کانال مهم ۲ میلیون واحدی پایین آمد.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که ایالات متحده در حال استقرار جنگنده‌های بیشتری در خاورمیانه به عنوان بخشی از یک طرح برای تقویت موقعیت نیرو‌های خود در این منطقه است. به گفته او در این مرحله از طرح تقویت نیرو‌های آمریکایی حدود ۲۰ تا ۲۵ جنگنده اف-۱۵ و اف-۳۵ به عنوان قوی‌ترین قابلیت‌های هوا به هوا و هوا به زمین در نیروی هوایی ایالات متحده به منطقه خلیج فارس اعزام خواهند شد. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز صبح یکشنبه اعلام کرد که ایالات متحده اسکادران‌های جنگنده خود در خاورمیانه تحت فرماندهی مرکزی ایالات متحده را افزایش خواهد داد.

لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی جمهوری‌خواه مدعی شد: اگر حزب‌الله وارد جنگ با اسرائیل شود، ۴ پالایشگاه اساسی ایران جزء اهداف ما خواهد بود.

عباس عبدی در تحلیلی در روزنامه اعتماد نوشت: آینده این جنگ را کسی نمی‌داند چه می‌شود. یک سکه‌ای است که به بالا پرتاب شده، تا پایین آمدن، ده‌ها و صد‌ها بار جا عوض می‌کند؛ بنابراین نتیجه نهایی را قطعی ندانیم. چون بازیگران این بازی فقط حماس و اسراییل نیستند، حتی اگر فقط آنان بودند، باز هم نمی‌شد پیش‌بینی قاطعی کرد.

شبکه سی ان ان آمریکا از قول آنچه دو مقام نظامی اسرائیلی و آمریکایی خوانده، آورده است: اسرائیل بمب‌های هوشمند و موشک‌های رهگیری اضافی برای سامانه گنبد آهنین را از آمریکا درخواست کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان